POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: GOSTINSKI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996

1. IME PREDMETA

GOSTINSKO POSLOVANJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

92

20

112

skupaj

92

20

112

*  T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijaki:

  • si pridobijo temeljno znanje o gospodarjenju z dobrinami, ki zadevajo človeka v vseh okoljih in osnove o delovanju zakonitosti tržnega gospodarstva,

  • spoznajo poseben pomen gostinstva in turizma in ugotovijo njuno tesno povezanost z vsem gospodarstvom,

  • spoznajo organizacijo podjetja, delovanje posameznih služb, temeljno dokumentacijo in se naučijo sprejemati skupne vrednote poslovnega sistema,

  • razvijejo sposobnost obvladovanja številnih problemov, ki pestijo gostinstvo in turizem in se jih naučijo v največji možni meri reševati in tako povezati teoretično znanje s praktičnimi primeri,

  • razvijejo podjetniško miselnost, doumejo humanizacijo dela in se zavedajo zahteve po čimvečji kakovosti dela,

  • oblikujejo spoznanje, da je kljub racionalizaciji v poslovanju človek tisti, ki zavzema na vseh ravneh najbolj pomembno vlogo v gostinstvu in turizmu.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Dijaki

    Dijaki

     

    1. Gospodarska panoga gostinstvo

  • bodo spoznali značilnosti gospodarske panoge gostinstva;

  • se bodo seznanili z gostinsko mrežo v Sloveniji;

  • bodo spoznali povezavo gostinstva z ostalimi gospodarskimi in negospodarskimi dejavnostmi ter bodo pri tem obnovili in poglobili nekatera znanja ekonomije;

  • bodo spoznali pomen razvoja gostinstva v turistični ponudbi Slovenije;

  • Morajo pridobiti znanja za pravilno uporabo ekonomskih pojmov v pogovoru in pri pisnem komuniciranju.

     

    2. Pravni predpisi v gostinstvu

  • znajo razvrstiti vsebino pravnih predpisov, ki urejajo področje gostinstva v Sloveniji;

  • vedo, katere pravne predpise uporabljati v določenih situacijah;

  • Bodo zmogli delovati po pravnih predpisih in zakonih.

     

    3. Pravna ureditev podjetij in vrste podjetij v gostinstvu (in drugod)

  • znajo razvrstiti različne vrste podjetij, postopke ustanovitve podjetij in bistvene razlike med posameznimi vrstami podjetij;

  • spoznajo tudi pravne predpise, ki urejajo ustanovitev podjetij;

  • Pridobijo samozavest in zavest, da je potrebno biti iznajdljiv in informiran.

     

    4. Borza

  • spoznajo vrste in pomen borz;

  • znajo prebrati tečajnico;

  • spoznajo vrste in značilnost posameznih vrednostnih papirjev ter s tem pridobijo sposobnost razmišljanja in tudi dejanskega nalaganja prostih finančnih sredstev v vrednostne papirje;

  • Spoznajo, kako pomembno je biti danes fleksibilen.

     

    5. Prvine poslovnega procesa

  • spoznajo vrste prvin poslovnega procesa, njihove značilnosti, pomen in nujnost dobrega gospodarjenja z njimi, pomen živega dela v gostinstvu, njegovo nenadomestljivost s strojnim delom, gostinske poklice ter pravice, dolžnosti in odgovornosti delavcev v gostinstvu;

  • spoznajo, da so delavci v gostinstvu največji kapital in da je zanje potrebno tudi poskrbeti (priznanje za delo, dobri odnosi, finančne stimulacije, ...);

  • Se naučijo biti racionalni in delati v skupini, spoznati morajo pomen ustvarjalne diskusije.

     

    6.Poslovni proces v gostinskem podjetju: nabava, skladiščenje, kuhinjsko in točilniško poslovanje, poslovanje v prodajnih oddelkih, poslovanje

  • znajo razvrstiti celoten poslovni proces v gostinskem podjetju;

  • znajo razvrstiti naloge, opravila in nosilce odgovornosti v posameznih fazah poslovnega procesa;

  • Pridobijo si sposobnost za timsko delo in za medsebojno komuniciranje.

     

    prenočitvenih obratov, kadrovska služba, tajništvo, vodstvo, računovodstvo, gostinski marketing

  • znajo razvrstiti blagovne dokumente, ki spremljajo gostinsko poslovanje;

  • se usposobijo za poslovno tehnična, organizacijska, analitska, kontrolna in korespondenčna opravila;

  • pridobijo znanje o instrumentih marketinga in sposobnost uporabe osnovnih marketinških prijemov pri reševanju praktičnih problemov;

  • Razvijejo racionalizacijski odnos do reševanja delovnih nalog.

    Pridobijo si sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah.

    Spoznajo pomembnost gostoljubnosti, natančnosti pri delu, prilagodljivosti, odgovornosti in kreativnosti.

     

    7. Ekonomika gostinstva in gostinskega podjetja

  • se naučijo, kaj je bistvo ekonomskega razmišljanja;

  • Postanejo gospodarni.

     

    8. Premoženje in viri premoženja

  • znajo razvrstiti sredstva, ki sestavljajo premoženje podjetja in načine, kako je možno ta sredstva pridobiti;

  • naučijo se razmišljati, da v podjetju ni pomembna le višina premoženja, temveč tudi čigavo je to premoženje - razmerje med lastnim kapitalom in dolgovi;

  • se seznanijo z bilanco stanja;

  • Naučiti se morajo biti premišljeni pri najemanju kreditov in iznajdljivi pri iskanju razpoložljivih sredstev.

     

    9. Stalna sredstva

  • se seznanijo z vrstami in značilnostmi stalnih sredstev;

  • znajo razvrstiti njihovo fizično obrabo in staranje ter ekonomsko staranje;

  • spoznajo pojem in pomen amortizacija;

  • so sposobni izračunati amortizacijske zneske, sedanje in odpisane vrednosti osnovnih sredstev;

  • Razvijejo čut odgovornosti do dela s stalnimi sredstvi.

    Spoznajo , kako pomembno je biti seznanjen s tehnološkim razvojem.

     

    10.   Gibljiva sredstva

  • se seznanijo z vrstami in značilnostmi gibljivih sredstev;

  • spoznajo pojem in pomen obračanja obratnih sredstev ter dejavnike, ki vplivajo na potrebna obratna sredstva v podjetju;

  • morajo znati povezati likvidnost z obračanjem obratnih sredstev;

  • so sami sposobni izdelati predloge, kaj v podjetju narediti, da se bodo obratna sredstva hitreje obračala;

  • Spoznati morajo potrebo po previdnosti pri nabavi in prodaji.

     

    11.   Delo in delavci

  • se seznanijo s postopki sklenitve delovnega razmerja in s pogodbo o zaposlitvi ter pravnimi predpisi, ki veljajo na tem področju;

  • se seznanijo s postopki prenehanja delovnega razmerja;

  • znajo razvrstiti način oblikovanja plače delavca v podjetju, naučijo se, da lahko z variabilnim delom plače delavca stimuliramo k večji delovni storilnosti in kvalitetnejšemu delu;

  • Pridobijo odgovornost do dela in do reševanja delovnih nalog.

     

    12.   Pridobivanje in delitev celotnega prihodka

  • se seznanijo s pridobivanjem in delitvijo celotnega prihodka;

  • znajo razvrstiti pojem izgube in dobička, pokrivanje izgube in delitev dobička

  • spoznajo nujnost investiranja dela dobička v nadaljnje poslovanje;

  • Se naučijo biti gospodarni, spoznajo nujnost dolgoročnega zniževanja stroškov in potrebo po investiranju v podjetju.

     

    13.   Stroški

  • spoznajo različne vrste in značilnosti stroškov in pojme potrošek, odhodek, izdatek;

  • se seznanijo z ugotavljanjem stroškov po stroškovnih mestih in stroškovnih nosilcih;

  • znajo izračunati obseg poslovanja, kjer podjetje pokriva vse svoje nastale stroške;

  • znajo izdelati kalkulacije po različnih metodah, spoznajo tržne zakonitosti pri oblikovanju cen, napake, ki jih lahko naredimo in doumejo nujnost diferenciacije cen;

  • Pridobijo sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja.

    Spoznajo pomen timskega dela v podjetju.

    Razvijejo racionalen odnos do reševanja delovnih nalog.

    Pridobijo si sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah.

    Sprevidijo, da je dobro biti natančen in ažuren pri svojem delu.

     

    14.   Ekonomski kazalci uspešnosti

  • znajo razvrstiti posamezne ekonomske kazalce in njihov pomen pri poslovnem odločanju, naučijo se jih izračunavati in na njihovi osnovi interpretirati uspešnost nekega podjetja.

  • Postanejo ekonomični pri poslovnem odločanju.

    Poglobijo zavest o pomembnosti timskega dela, medsebojnega komuniciranja in ustvarjalnega diskutiranja.

    Pridobijo si samozavest in samozaupanje, saj znajo analizirati uspešnost svojega poslovanja.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    Znanje se preverja in ocenjuje:

  • 1 (enkrat) pisno ali z 2 (dvema) delnima pisnima izpitoma.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • organizacija dela v kuharstvu normativi

  • jedilniki

  • Kuharstvo

  • organizacija dela v kuhinjah;

  • organizacija dela pri strežbi normativi

  • jedilniki

  • Strežba

  • organizacija dela strežbe;