POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: TURISTIČNI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

TURIZEM

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

  • povezovanje osnovnih pojmov v turizmu,

  • poznavanje naravnih in kulturnih dobrin privlačnih za turizem,

  • poznavanje specifičnosti določenih turističnih območij (gorsko, …),

  • poznavanje vloge turističnega spremljanja in vodenja v različnih situacijah,

  • poznavanje pravno administrativne osnove dela v turističnih agencijah ( plačilni pogoji, organizacija prevozov, prenočitveni obrati itd., …).

    3. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

    Vsebine

    Znanja (cilji)

    Učna in delovna sredstva

    Pojem turizma in zgodovinski razvoj turizma

  • opredeliti pojme – turizem, turist;

  • analizirati vzroke za razvoj turizma;

  •  

    Oblike in vrste turizma

  • opredeliti kriterije in pogoje za posamezne oblike turizma;

  •  

    Interdisciplinarni pristop

  • našteti in opisati različne vede, ki se ukvarjajo s turizmom;

  • razložiti pomen sodelovanja različnih strokovnjakov;

  •  

    Dejavniki turističnega povpraševanja

  • razložiti delovanje tržišča;

  • pojasniti vlogo turista kot kupca;

  • opredeliti primarne in sekundarne turistične potrebe ter motive;

  • opredeliti objektivne ter subjektivne dejavnike;

  • uporabiti menjalniški tečaj;

  •  

    Dejavniki turistične ponudbe

  • pojasniti pomen naravnih in družbenih dobrin za razvoj turizma;

  • utemeljiti razloge za razvoj sekundarne turistične ponudbe;

  •  

    Promet v turizmu

  • podati informacije o posameznih vrstah prometa;

  • določiti najprimernejše vrste prometa na posameznem področju;

  • povezati promet z razvitostjo turizma

  •  

    Turistični kraji

  • analizirati vzroke za razvoj turističnih krajev;

  • razložiti pomen dodatnih dejavnosti kot vira zaposlitve;

  •  

    Funkcije turizma

  • opredeliti sodobne alternativne oblike turizma;

  • določiti posamezne funkcije turizma;

  • razložiti pomen ravnotežje med gospodarskim razvojem in ekologijo;

  •  

    Usmerjanje turističnega razvoja

  • uporabiti in analizirati statistične ter druge podatke;

  • razložiti bistvo sodelovanja različnih strok pri načrtovanju turističnega razvoja v nekem kraju;

  •  

    Marketing in informiranje

  • razložiti bistvo marketinga;

  • analizirati uporabo posameznih sredstev obveščanja;

  •  

    Turizem v svetu

  • določiti smer turističnih tokov;,

  • utemeljiti vzroke za sedanje turistične tokove;

  • uporabiti različne zemljevide;

  •  

    Obmorska turistična območja v Evropi

  • določiti emitivna in eceptivna območja;

  • analizirati vzroke za razvoj turizma v Sredozemlju, obalah Atlantika, Baltika in Severnega morja Črnomorski obali;

  • našteti in opisati posamezne turistične znamenitosti;

  • Zemljevid

    Gorska turistična območja

  • opredeliti oblike turizma v Alpah, Pirenejih in Skandinavskem gorstvu;

  • primerjati turistično ponudbo posameznih območij med seboj;

  • Zemljevid

    Obmorska turistična območja

  • katere so turistične zanimivosti Turčije, Grčije, Italije, Španije, Portugalske;

  • Zemljevid

    Zdraviliški in kulturnozgodovinski turistični kraji

  • razložiti vzroke za razvoj turizma;

  • opredeliti značilnosti posameznih kulturnozgodovinskih obdobij od antike do 20. stoletja;

  • našteti in opisati turistične znamenitosti;

  • Zemljevid

    Ljubljana

  • opredeliti lego naravnogeografske značilnosti Ljubljanske kotline;

  • uporabiti načrt Ljubljane opisati in našteti značilnosti in znamenitosti posameznih zgodovinskih obdobij od prazgodovine do konca 20. stoletja;,

  • razložiti in izdelati program za vodenje po Ljubljani

  • Načrt mesta

    Zgodovinski pregled razvoja turističnih agencij

  • opredeliti značilnosti posameznih kulturnozgodovinskih obdobij od antike do 20. stoletja;

  • povezati razvoj turizma z razvojem turističnih agencij v posameznih zgodovinskih obdobjih;

  • opisati zgodovinske oblike in vrste turističnih agencij;

  •  

    Pojem turistične agencije

  • opredeliti pojem turistične agencije;

  •  

    Vrste turističnih agencij

  • našteti in opisati današnje vrste turističnih agencij po različnih kriterijih;

  •  

    Notranja organizacija turističnih agencij

  • razložiti različno notranjo organizacijo turističnih agencij glede na velikost turistične agencije;

  •  

    Vrste poslov v turističnih agencijah

  • razložiti vrste poslov v turističnih agencijah od posredniških, neznačilnih do pavšalnih;

  •  

    Alotmajska pogodba

  • opisati in na primeru predstaviti alotmajsko pogodbo;

  • razložiti pomen alotmajske pogodbe za pavšalne počitnice;

  •  

    Tour operator

  • opredeliti pojem operatorja;

  • našteti in opisati nekaj svetovnih operatorjev;

  •  

    Načini plačevanja v turističnem prometu

  • opredeliti značilnosti potovalnih čekov, kreditnih kartic in voucherjev;

  • opredeliti posebnosti tolarskega in deviznega plačilnega prometa;

  •  

    Letalski promet in letalske vozovnice

  • opisati zgodovinski razvoj letalstva in njegov pomen pri razvoju turizma;

  • razložiti način prodaje letalskih vozovnic in booking pass, način izpolnjevanja in terminologijo uporabe izrazov v letalskem prometu;

  •  

    Čarterji in it-tarife

  • opisati pomen čarterja za pripravo turističnih aranžmajev;

  • razložiti pomen IT tarif za pripravo turističnih aranžmajev

  •  

    Železniške vozovnice

  • pojasniti značilnosti notranjega in mednarodnega prometa, vrste vozovnic in uporabo terminologije;

  •  

    Prenočitveni obrati

  • razvrstiti prenočitvene obrate glede na vrste in tipe;

  • pojasniti kategorizacijo prenočitvenih obratov;

  •  

    Turistično povpraševanje

  • opredeliti značilnosti turističnega povpraševanja;

  • predstaviti model turističnega povpraševanja;

  •  

    Turistična ponudba

  • opredeliti in opisati turistično ponudbo (primarno in sekundarno);

  • opisati in na primeru pojasniti valorizacijo;

  •  

    Turistični proizvod

  • opredeliti pojem turistični proizvod;

  • razložiti značilnosti turističnega proizvoda;

  • opisati oblike zahtev današnjih turistov;

  •  

    Turistični trg

  • opredeliti značilnosti turističnega trga;

  • razložiti in predstaviti odnose na turističnem trgu;

  •  

    Turistično trženje

  • razložiti pojem trženja v turizmu;

  • opredeliti inštrumente trženja;

  • razložiti trženjski splet;

  •  

    Turistični vodnik

  • opredeliti turističnega vodnika kot osebo;

  • predstaviti značilnosti dela turističnega vodnika;

  • predstaviti določene izredne situacije pri turističnem vodenju;

  •  

    4. OCENJEVANJE ZNANJA

    Zgradba izpitne enote:

  • ustni izpit.

    4.1. USTNI IZPIT

    Vprašanja na izpitnem listku

    Vprašanja so kompleksna, jasna, nedvoumna ter ustrezno razčlenjena.

    Pri sestavljanju izpitnih listkov upoštevati preglednico vsebin in taksonomskih stopenj ter tako zagotoviti ustrezno pokritost vsebin ter zahtevnost ustnega izpita.

    Vprašanja morajo zajeti znanja iz strokovne terminologije (20%*), načrtovanja in organizacije potovanja (60%*) ter iz poznavanja dejavnikov, ki omogočajo razvoj turizma (40%*).

    * Delež posameznega vprašanja v oceni ustnega izpita.

    5. DOVOLJENI PRIPOMOČKI

    Dovoljeni pripomočki pri ustnem izpitu so določeni v poglavju 3.

    6. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.