POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: TURISTIČNI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996

1. IME PREDMETA

GOSPODARSKO POSLOVANJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

80

60

140

skupaj

80

60

140

*  T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu dijaki:

  • obvladajo osnovna delovanja tržnega gospodarstva in pomen vpletenosti gospodarskih družb in podjetij posameznikov v ta trg,

  • naučijo se pravilnega in uspešnega komuniciranja z okoljem podjetja,

  • poznajo in se zavedajo pomena trženja (marketinga),

  • spoznajo, da je za vsako podjetje pomembno, da deluje po ekonomskih zakonitostih, da bi lahko obstalo in se razvijalo na tržišču.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Dijaki

    Dijaki

     

    Osnovni pojmi o gospodarstvu

  • obnovijo in poglobijo znanje o osnovnih pojmih gospodarstva;

  • dijaki obvladajo osnove o zakonitostih tržnega gospodarstva;

  • Morajo pridobiti sposobnost pravilne uporabe ekonomskih pojmov v pogovoru in pri pisnem komuniciranju.

     

    Ustanovitev podjetja in oblike podjetij

         

  • gospodarske družbe

  • samostojna podjetja

  • spoznajo različne vrste podjetij, postopke ustanovitve podjetij in bistvene razlike med posameznimi vrstami podjetij;

  • spoznajo tudi pravne predpise, ki urejajo ustanovitev podjetij;

  • Morajo biti samostojni, iznajdljivi in informirani.

     

    Borza

  • dijaki spoznajo vrste in pomen borz;

  • prebrati znajo tečajnico;

  • spoznajo vrste in značilnost posameznih vrednostnih papirjev ter s tem pridobijo sposobnost razmišljanja in tudi dejanskega nalaganja prostih finančnih sredstev v vrednostne papirje;

  • Spoznajo, kako pomembno je biti danes fleksibilen.

     

    Poslovna korespondenca

  • dijaki se seznanijo z različnimi oblikami poslovnega komuniciranja;

  • spoznajo, kako se pravilno oblikuje poslovni dopis;

  • samostojno znajo sestaviti poslovne dopise v fazi nabave in prodaje;

  • Morajo spoznati, kako pomembno je, da so pri pisnem komuniciranju natančni ažurni in jedrnati.

     

    Prodajna pogodba

  • spoznajo pojem, pravne osnove in vsebino prodajne pogodbe;

  • so sposobni sestaviti prodajno pogodbo za prodajo nekega konkretnega blaga;

  • Morajo doumeti, kako pomembno je biti dosleden in informiran pri sestavljanju takšne pogodbe.

     

    Marketing - mix

  • spoznajo pojem marketinga in posamezne instrumente ter so sposobni aplicirati pridobljena teoretična znanja na konkretne praktične naloge;

  • Spoznajo, kako pomembno je biti kreativen, komunikativen, elastičen in inovativen pri trženju.

     

    Ekonomika gostinstva in gostinskega podjetja

  • se naučijo, kaj je bistvo ekonomskega razmišljanja;

  • Postanejo gospodarni.

     

    Premoženje in viri premoženja

  • spoznajo sredstva, ki sestavljajo premoženje podjetja in načine, kako je možno ta sredstva pridobiti;

  • naučijo se razmišljati, da v podjetju ni pomembna le višina premoženja, temveč tudi čigavo je to premoženje - razmerje med lastnim kapitalom in dolgovi;

  • Naučiti se morajo biti premišljeni pri najemanju kreditov in iznajdljivi pri iskanju razpoložljivih sredstev.

     

     

  • seznanijo se z bilanco stanja;

  •    

    Stalna sredstva

  • seznanijo se z vrstami in značilnostmi stalnih sredstev;

  • spoznajo njihovo fizično obrabo in staranje ter ekonomsko staranje;

  • spoznajo pojem in pomen amortizacija;

  • sposobni so izračunati amortizacijske zneske, sedanje in odpisane vrednosti osnovnih sredstev;

  • Razvijejo čut odgovornosti do dela s stalnimi sredstvi.

    Spoznajo , kako pomembno je biti seznanjen s tehnološkim razvojem.

     

    Gibljiva sredstva

  • seznanijo se z vrstami in značilnostmi gibljivih sredstev;

  • spoznajo pojem in pomen obračanja obratnih sredstev ter dejavnike , ki vplivajo na potrebna obratna sredstva v podjetju;

  • povezati morajo znati likvidnost z obračanjem obratnih sredstev;

  • sami so sposobni izdelati predloge, kaj v podjetju narediti, da se bodo obratna sredstva hitreje obračala;

  • Spoznati morajo potrebo po previdnosti pri nabavi in prodaji.

     

    Delo in delavci

  • se seznanijo s postopki sklenitve delovnega razmerja in s pogodbo o zaposlitvi ter pravnimi predpisi, ki veljajo na tem področju;

  • seznanijo se s postopki prenehanja delovnega razmerja;

  • spoznajo način oblikovanja plače delavca v podjetju, naučijo se, da lahko z variabilnim delom plače delavca stimuliramo k večji delovni storilnosti in kvalitetnejšemu delu;

  • Pridobijo odgovornost do dela in do reševanja delovnih nalog.

     

    Pridobivanje in delitev celotnega prihodka

  • se seznanijo s pridobivanjem in delitvijo celotnega prihodka;

  • spoznajo pojem izgube in dobička, pokrivanje izgube in delitev dobička

  • spoznajo nujnost investiranja dela dobička v nadaljnje poslovanje;

  • Se naučijo biti gospodarni, spoznajo nujnost dolgoročnega zniževanja stroškov in potrebo po investiranju v podjetju.

     

    Stroški

  • spoznajo različne vrste in značilnosti stroškov in pojme potrošek, odhodek, izdatek;

  • seznanijo se z ugotavljanjem stroškov po stroškovnih mestih in stroškovnih nosilcih;

  • sposobni postanejo izračunati obseg poslovanja, kjer podjetje pokriva vse svoje nastale stroške;

  • sposobni so izdelati kalkulacije po različnih metodah, spoznajo tržne zakonitosti pri oblikovanju cen, napake, ki jih lahko naredimo in doumejo nujnost diferenciacije cen;

  • Pridobijo sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja.

    Spoznajo pomen timskega dela v podjetju.

    Razvijejo racionalen odnos do reševanja delovnih nalog.

    Pridobijo si sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah.

    Sprevidijo, da je dobro biti natančen in ažuren pri svojem

     

     

     

    delu.

     

    Ekonomski kazalci uspešnosti

  • spoznajo posamezne ekonomske kazalce in njihov pomen pri poslovnem odločanju, naučijo se jih izračunavati in na njihovi osnovi interpretirati uspešnost nekega podjetja;

  • Postanejo ekonomični pri poslovnem odločanju.

    Poglobijo zavest o pomembnosti timskega dela, medsebojnega komuniciranja in ustvarjalnega diskutiranja.

    Pridobijo si samozavest in samozaupanje, saj znajo analizirati uspešnost svojega poslovanja.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    Znanje se preverja in ocenjuje:

  • 1 (enkrat) pisno ali z 2 (dvema) delnima pisnima izpitoma.

    Izpit se izvaja na način in po postopku, ki velja za poklicno maturo.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • marketing

  • informiranje

  • upravni organi

  • naravne dobrine

  • tržišče

  • Turizem

  • marketing v turizmu;

  • informacije v turizmu;

  • turistični upravni organi;

  • naravne dobrine v turizmu;

  • turistično tržišče;