POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: TURISTIČNI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996

1. IME PREDMETA

TURIZEM

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

200

80

280

skupaj

200

80

280

*  T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu dijaki:

  • spoznajo turizem kot družbeni pojav in ekonomsko kategorijo ter osnovne pogoje za njegov nastanek,

  • primarne (naravne in družbene) in sekundarne pogoje za razvoj turizma,

  • značilnosti posameznih obdobij turističnega razvoja ter današnje razsežnosti turizma v svetu in pri nas,

  • turistični trg, turistično ponudbo, turistično povpraševanje, turistično potrošnjo in turistično posredovanje,

  • gospodarski in negospodarski pomen turizma, turistično politiko in tudi negativne učinke turizma,

  • organiziranost turizma v Sloveniji in v drugih evropskih turističnih državah,

  • osnove turističnega trženja (pojem trženja, politika trženja, strategijo in raziskavo turističnega trga),

  • turistične privlačnosti Slovenije in večine evropskih turističnih držav,

  • vzroke za nastanek in razvoj turističnih podjetij, od predhodnikov do danes,

  • vrste del v turističnih podjetjih (posredniška, pavšalna ali organizacijska in neznačilna dela turističnih podjetij),

  • oblikovanje delovnega procesa in poslovno - tehnično dokumentacijo v turističnih podjetjih,

  • oblikovanje različnih vrst turističnih proizvodov (aranžmajev) v turističnih podjetjih od opredelitve proizvodov do kalkulacije, postavljanja pogojev za izvedbo in ponudbo na turističnem trgu,

  • tehniko izvedbe turističnih potovanj in letovanj z vodniško dejavnostjo, rezervacijami in obračuni,

  • osnovni inštrument trženja v turističnih podjetjih (proizvod, cena prodajne poti in promocija),

  • posebno terminologijo, ki se uporablja v turističnih podjetjih.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Osnovni pojmi v turizmu

    Dijak

    Dijak

     

  • kaj je turizem

  • kdo je turist

  • spozna pomen turizma kot planetarni pojav, izvor imena;

  • spoznajo koliko in kako ljudje potujejo;

  • se naučijo prepoznati turista;

  • Razvije sposobnost dojemanja in opazovanja.

    Razvije čut za logično sklepanje.

    Vaja: določanje značilnosti turistov iz različnih držav.

    Zgodovinski razvoj turizma

     

     

     

  • turistično obdobje od antike do razsvetljenstva

  • turizem v 19. stoletju

  • sodobni turizem

  • poglobi znanje o zgodovinskih obdobjih;

  • spozna osnovne pogoje za nastanek turizma;

  • primerja načine potovanja včasih in danes;

  • ugotovi pomen množičnosti tega pojava;

  • Pridobi sposobnost uporabe kart oz. Zemljevidov.

    Razvije sposobnost komparativnega mišljenja;

    Razvije sposobnost natančnih predstav in logičnih izračunavanj.

    Vaja: s pomočjo atlasa ugotovi razširjenost potovanj.

    Oblike turizma

     

     

     

  • kriteriji za določanje oblik turizma

  • alternativne oblike turizma

  • se seznani z različnimi kriteriji za določanje oblik turizma kot so denar, bivanje, motiv idr.;

  • ugotovi vzrok za pojav mehkejših oblik turizma;

  • se nauči prilagoditi različne programe;

  • zna aplicirati svoje znanje na konkretne praktične naloge;

  • Razvije čut, da prisluhne željam povpraševalcev;

    Je sposoben samostojno izdelati program.

    Prilagodljivost;

    Iznajdljivost.

    Vaja: izdelava programa ponudbe za različne vrste turistov.

    Interdisciplinarni pristop

     

     

     

  • turizem kot predmet proučevanja različnih ved

  • kompleksen pojav turizma

  • ponovi in poglobi znanje o različnih vedah, strokah;

  • spozna pomen medsebojnega sodelovanja strokovnjakov;

  • spozna pomen celovitega obravnavanja tega fenomena;

  • Sposobnost komuniciranja.

    Teamsko delo.

    Natančnost pri delu.

    Vaja: določi strokovnjake različnih strok pri konkretnem programu.

    Dejavniki turističnega povpraševanja

     

     

     

  • turistično tržišče

  • turistične potrebe

  • turistični motivi

  • objektivni dejavniki

  • subjektivni dejavniki

  • spozna ekonomske zakonitosti v turizmu (ponudba ž povpraševanje);

  • se nauči razlikovati med primarnimi ali osnovnimi ter sekundarnimi potrebami;

  • aplicira svojeznanje na konkretnem motiviranju turistov;

  • Kreativnost

    Iznajdljivost

    Natančnost

    Vaja: izdela vizualno reklamo, za motiviranje turistov.

     

  • se nauči prisluhniti željam turistov;

  • spozna objektivne in subjektivne razloge za potovanja in oddih;

  • Sposobnost kompleksnega razmišljanja.

     

    Dejavniki turistične ponudbe

     

     

     

  • pojem turistične ponudbe

  • primarna turistična ponudba

  • sekundarna turistična ponudba

  • odnos med primarno in sekundarno ponudbo

  • poglobi znanje o ponudbi in spozna turistični trg;

  • seznani se s pomenom naravnih in družbenih dobrin ter splošne infrastrukture za razvoj turizma;

  • na osnovi potreb turistov ugotovi elemente sekundarne ponudbe;

  • zna celovito dojemati prepletanje primarne in sekundarne ponudbe;

  • usposobi se na konkretnem primeru razviti primarno in sekundarno turistično ponudbo;

  • Aplikacija znanja

    Samostojno delo

    Vaja: na primeru določene pokrajine določi dobrine primarne in sekundarne ponudbe.

    Promet

     

     

     

  • promet in geografska lega kraja

  • oblike prometa

  • pomen prometa v turizmu

  • spozna nujnost prometnih povezav ter pomen lege nekega kraja pri razvoju turizma ugotovi razlike v načinih potovanja nekoč in danes;

  • se nauči meriti razdalje in izračunati hitrost potovanja;

  • Sposobnost uporabe pripomočkov

    Vaja: s pomočjo daljinarja ter na osnovi merila na kartah izračuna hitrost in dolžino potovanja.

    Turistični kraji

     

     

     

  • turistični kraji v ožjem smislu

  • turistični kraji v širšem smislu

  • nadgradi znanje o vzrokih in pogojih za razvoj turističnega kraja;

  • spozna bistvo turističnih krajev v ožjem smislu in posledice slabih sezon;

  • dojame pomen razvoja dodatnih dejavnosti kot vira zaposlitve;

  • se usposobi določiti različne vrste turističnih krajev in prilagoditi ponudbo smislom;

  • Razvije občutek za razumevanje in logično sklepanje.

    Sposobnost komparativnega mišljenja.

    Vaja: določanje različnih dejavnosti v konkretnem kraju in povezovanje s turistično ponudbo.

    Funkcije turizma

     

     

     

  • osnovne funkcije turizma

  • turizem in varstvo okolja

  • ugotovi mnogostranski učinek turizma v pokrajini, družbi in pri posamezniku;

  • spozna pomen razvoja turizma pri razvoju gospodarstva in kulture;

  • dojame protislovje med turizmom in ekologijo ter spozna vzroke za razvoj alternativnih oblik turizma;

  • Razvije sposobnost razmišljanja glede daljnosežnih posledic turističnega razvoja.

    Čut za odgovorno ravnanje z okoljem.

    Vaja:

  • izdelava programa za uspešno poslovanje narodnega parka ob neokrnjeni naravi,

  •  

  • na konkretnem primeru uporabi znanje za ravnotežje med gospodarskim razvojem ter naravnim okoljem, spozna predpise glede naravnih parkov;

  • Odgovornost in natančnost pri delu.

    Razumevanje problemov.

  • ugotavljanje razlik med ožjim in širšim varovalnim pasom na primeru triglavskega narodnega parka.

  • Usmerjanje tur. razvoja

     

     

     

  • uporaba statistike v turizmu

  • raziskovanje in načrtovanje turističnega razvoja

  • turistični upravni organi

  • organizacijske oblike povezovanja

  • se usposobi izračunati zmogljivost hotelov ipd. s pomočjo statističnih podatkov;

  • spozna pomen zbiranja in analiziranja podatkov za nadaljnji razvoj turizma;

  • se seznani z uporabo in predpisi na področju turizma;

  • Sposobnost samostojnega dela;

    Sposobnost spremljanja novosti;

    Samostojnost pri delu;

    Aplikacija znanja na konkretnem primeru;

     

    Marketing v turizmu

     

     

     

  • namen marketinga in vzroki za razvoj oz. pojav marketinga

  • prodaja turističnega proizvoda

  • nosilci turističnega marketinga

  • smotri in aktivnosti marketinga v turizmu

  • spozna korekcijo med marketingom in množično proizvodnjo;

  • ugotovi pomen marketinga pri prodaji turističnega proizvoda;

  • se znani z nosilci, aktivnostmi in predpisi turističnega marketinga;

  • Samostojno iskanje podatkov.

    Sposobnost dojemanja posledic marketinga.

    Vaja: pregled virov in literature v zvezi z marketingom.

    Informiranje v turizmu

     

     

     

  • cilji obveščanja

  • vrste informacijsko-propagandnih sredstev

  • turistično informacijski sistem

  • psihološki učinek reklame

  • nadgradi znanje o smislu informiranja;

  • se nauči zbirati in posredovati informacije turistu;

  • spozna pomen psihološkega učinka reklame;

  • spozna bistvo dobre reklame;

  • Ustvarjalnost

    Sposobnost razlikovanja med dobro in slabo reklamo.

    Vaja: izdelava propagandnega materiala oziroma reklame.

    Poslovni bonton

     

     

     

  • sprejem gostov oz. turistov

  • komuniciranje

  • turistični programi

  • animacija v turizmu

  • spozna različne načine sprejemanja gostov v različnih kulturnih sredinah;

  • nauči se osnov vedenja v komuniciranju s turisti;

  • dojame psihološki učinek različnih interakcij med turističnimi delavci in turisti;

  • spozna pomen malih pozornosti;

  • Sposobnost profesionalnega pristopa.

    Sposobnost obvladovanja situacij.

    Prilagodljivost

    Čut za mero in odgovornost.

    Samozavesten nastop.

    Vaja:

  • odgovarjanje na testna vprašanja,

  • fizične vaje za sprostitev obraznih mišic idr.

  • Turizem v svetu

     

     

     

  • obseg turističnega prometa nekoč in danes

  • mednarodni turistični promet

  • izhodišča mednarodnih potovanj

  • Evropa z glavno turistično območje

  • turistični tokovi po kontinentih

  • turistični trendi ob vstopu v 3. tisočletje

  • primerja obseg in smer turističnih tokov ter hitrost potovanja v preteklosti in danes;

  • se seznani z mednarodnim turističnim prometom;

  • ugotovi na osnovi predhodnega znanja vzroke za mednarodna potovanja;

  • s pomočjo zemljevidov spozna prepletenost turističnih tokov;

  • se nauči napovedati trende v razvoju turizma;

  • Samostojnost pri delu.

    Sposobnost povezovanja informacij.

    Sposobnost opazovanja in zbiranja podatkov.

    Vaja: ugotavljanje vzrokov za določene turistične tokove.

    Turistična geografija Evrope

     

     

     

  • obmorska turistična območja

  • Sredozemlje

  • obale Atlantika, Baltika in Sevrnega morja

  • črnomorska obala

  • ponovi in nadgradi znanje o evropskih državah;

  • določi obmorksa turistična območja;

  • ugotovi pomen naravnih dobrin, kulturnih znamenitosti, tradicije turizma in bližine velikih mest;

  • spozna turistično najmočnejše države;

  • Krepi sposobnost opazovanja in logičnega sklepanja.

    Razvije sposobnost komparativnega razmišljanja.

    Natančnost pri delu.

    Vaja: določanje turističnih območij s pomočjo zemljevidov in atlasa.

    Gorska turistična območja

     

     

     

  • Alpe

  • Pireneji

  • Francoski centralni masiv

  • Srednjeevropska sredogorja

  • Skandinavsko območje

  • s pomočjo zemljevidov skuša določiti različne oblike turizma;

  • spozna pomen lege idr. naravnih danosti za razvoj turizma;

  • nadgradi znanje o položaju Slovenije in poveže slovenski prostor s Sredozemljem in Alpam;

  • spozna izhodišča za razvoj turizma v Sloveniji;

  • Krepi sposobnost natančnih predstav.

    Sposobnost aplikacije znanja o turističnih območjih v evropi na slovenski prostor.

    Inovativnost v iskanju rešitev.

    Vaja:

  • primerjanje različnih gorskih turističnih območij in ugotavljanje glavnih turističnih tokov,

  • oblikovanje turističnega magneta v Sloveniji.

  • Zdraviliški kraji

     

     

     

  • klimatska zdravilišča

  • kraji ob mineralnih in termalnih vrelcih

  • zdravilišča v Evropi in verski turizem

  • poglobi znanje o vrstah zdravilišč;

  • se seznani s pomenom sodobne terapije;

  • spozna glavna zdravilišča v Evropi ter njihov pomen nekoč in danes;

  • Krepi sposobnost povezovanja že znanih dejstev.

    Sposobnost teamskega dela.

    Konkretiziranje problemov;

    Iznajdljivost pri rešitvah problemov.

    Vaja: analiza programov zdravilišč v Sloveniji in Evropi.

    Kulturnozgodovinski turistični kraji

     

     

     

  • grška središča

  • rimski kulturni prostor

  • bizantinska umetnost

  • ugotovi tok razvoja v Evropi;

  • poglobi znanje o umetnostnozgodovinskih obdobjih;

  • spozna glavne kulturne centre;

  • Sposobnost razlikovanja in povezovanja dejstev.

    Interpretacija

    Vaja: ugotavljanje umetnostno-arhitekturnih stilov s pomočjo slikovnega gradiva.

  • islamska umetnost

  • romanska

  • gotika

  • obdobje renesanse

  • barok

  • klasicizem

  • impresionizem in ekspresionizem

  • moderna

  • znamenitosti in glavna turistična območja

  • spozna pomen umetniškega delovanja v preteklosti in vpliv na turistične tokove;

  • se nauči bistvenih značilnosti posameznih stilov;

  • Natančnost

    Dajanje informacij

    Komunikativnost

     

    Ljubljana

     

     

     

  • naravne značilnostiI

  • lega Ljubljane

  • nastanek Ljubljanske kotline

  • klimatske značilnosti

  • spozna korelacijo med lego kraja in lokalnim časom;

  • se nauči računati lokalni čas;

  • spozna glavne značilnosti in geološki nastanek Ljubljanske kotline;

  • ugotovi vlogo podnebja pri turističnih tokovih;

  • izpostavi glavne onesnaževalce zraka;

  • Se usposobi za delo z zemljevidom (orientacijo) in izračunavanje lokalnega časa.

    Natančnost pri delu;

    Posredovanje informacij.

    Vaja: izračunavanje lokalnih časov oziroma lokalnega časa.

    Orientiranje s karto.

    Družbene razmere

     

     

     

  • obseg mesta

  • politično-upravna delitev

  • gospodarske dejavnosti

  • kulturna vloga Ljubljane

  • preimenovane ulice

  • se nauči na zemljevidu določiti ožje oziroma širše mesto;

  • spozna vlogo in pomen spreminjanja upravno-administrativnih enot (občine);

  • Komunikativnost

    Uporaba zemljevida, priročnikov idr.

    Inovativnost

    Vaja: sprehajanje po zemljevidu (nova-stara imena ulic).

    Zgodovinski razvoj

     

     

     

  • splošen pregled zgodovinskih obdobij

  •  

  •    

    stari vek

     

     

     

  • kultura Ljubljanskega barja

  • kultura žarnih grobišč

  • rimska Emona

  • poglobi znanje o zgodovinskih obdobjih;

  • spozna posamezne kulture na ljubljanskih tleh;

  • se seznani z lokacijami in odkritimi predmeti ter z zbirkami;

  • Razvije sposobnost racionalizacije časa pri iskanju posameznih lokacij.

    Sistematično pomnenje.

     

    srednji vek

     

     

     

  • dokazi o slovanski naselitvi

  • prostorski razvoj srednjeveške Ljubljane

  • življenje v posameznih mestnih jedrih

  • pomen Ljubljanskega gradu

  • se seznani z značilnostmi srednjeveškega načina življenja;

  • aplicira splošno znanje na Ljubljano;

  • ugotovijo pomen strateških točk;

  • Se usposobi za natančno interpretiranje podatkov.

    Samostojno delo.

    Uporaba učil v razredu.

    Vaja: shema mestnih jeder v srednjeveški Ljubljani

    novi vek

     

     

     

  • reformacija in protireformacija v Ljubljani

  • prostorski razvoj od 16. do 18. stoletja

  • baročna Ljubljana

  • razsvetljenstvo-prebujanje narodne zavesti

  • se s pomočjo obdelave vseh zgodovinskih obdobij usposobi za izdelavo programa samostojnega vodenja po Ljubljani;

  • Iznajdljivost

    Natančnost

    Teamsko delo

    Priprava na vodenje

     

    Ljubljana v 19. stoletju

     

     

     

  • historični slogi, secesija

  • družabno življenje do I. svetovne vojne

  • med obema vojnama

  • Jože Plečnik

  •  

     

     

    Ljubljana med NOB

     

     

     

  • povojni prostorski razvoj

  • kulturne ustanove, prireditve

  • sprehod po Ljubljani

  •  

     

     

    Zgodovinski pregled razvoja turizma

     

     

     

  • predhodne oblike modernega turizma

  • prikaz nekaterih značilnih pojavov v preteklosti

  • Stari Grki

  • Stari Rimljani

  • Srednji vek

  • renesansa

  • Prosvetljenstvo

  • poglobi predhodna znanja s področja razvoja turizma;

  • razširi svoje dotedanje znanje, ki je bilo usmerjeno predvsem v osnovne pojme o turizmu na splošno;

  • pridobi znanja in je tako sposoben narediti primerjave med posameznimi obdobji v razvoju turizma;

  • se spozna predvsem s predhodnimi oblikami turizma;

  • Si mora pridobiti smisel za orientacijo v časovnih obdobjih, kako si sledijo in kaj je za posamezno obdobje značilno.

    Si mora pridobiti sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja.

    Pridobi sposobnost delanja analiz in primerjav.

     

  • pogoji za začetek modernega turizma

  • moderni turizem

  • aristokratski turizem

  • množični turizem

  • turizem med obema svetovnima vojnama

  • turizem po zadnji svetovni vojni

  • pridobi znanje o razvoju modernega turizma;

  • spozna pogoje, ki so vplivali na razvoj moderne oblike turizma;

  • je sposoben ločiti med predhodnimi in zdajšnjimi oblikami turizma;

  • Se usposobi uporabljati statistične metode in jih razlagati.

    Se usposobi za delo na računalniku.

     

  • Razvoj turizma v svetu in v Zahodni Evropi

  • se usposobi statistično obdelati in analizirati razvoj turizma na praktičnih primerih - deželah Evrope;

  •    

    Turistična agencija

     

     

     

  • dejavnost turističnih agencij

  • vzroki za nastanek turističnih agencij

  • logično razvrsti turistične agencije v eno od gospodarskih dejavnosti in panogo;

  • spozna razloge za nastanek in razvoj turističnih agencij;

  • Mora pridobiti sposobnost logičnega sklepanja na podlagi dosedanjih informacij o razvoju turizma in to aplicirati na razvoj turističnih agencij.

     

  • zgodovinski pregled razvoja turističnih agencij

  • * Antika

  • * Srednji vek

  • * Renaudot

  • * Začetek 19. stoletja

  • * Thomas Cook

  • zna razvrstiti posamezne oblike turističnih agencij po posameznih zgodovinskih obdobjih;

  • zna poiskati logične povezave med razvojem turističnih agencij in razvojnimi oblikami turizma;

  • Pridobiti si mora sposobnost povezovanja razvoja enega pojava z drugim.

    Pridobi si tudi sposobnost prenosa praktičnih izkušenj v dopolnjevanje teoretičnega znanja.

     

  • zgodovinske organizacijske oblike turističnih agencij

  • pojem turistične agencije

  • vrste turističnih agencij

  • notranja organizacija turističnih agencij

  • spozna različne oblike agencij in loči socialistične oblike od kapitalističnih;

  • na podlagi razvoja turističnih agencij logično poišče opredelitev, kaj to turistična agencija je;

  • spozna različne vrste turističnih agencij in zna razporediti delo znotraj turistične agencije;

  • Razviti mora sposobnost transformiranja znanih pojavov v obdobju na razvoj agencijski oblik.

     

    Vrste poslov v turističnih agencijah

     

     

     

  • posredniški oziroma zastopniški posli

  • neznačilni agencijski posli

  • pavšalni posli

  • pridobi dodatna znanja o vrstah poslov v turističnih agencijah;

  • spozna od začetnih predvsem zastopniških oblik poslov do današnjih neznačilnih in najmočneje zastopanih pavšalnih poslov;

  • Na praktičnih primerih zna razložiti zakaj so se pojavile različne oblike poslov v turističnih agencijah.

     

  • * pavšalno potovanje

  • * lastna in prodajna cena pavšalnega potovanja

  • * vrste pavšalnih potovanj:

  • naročena potovanja

  • razpisna potovanja

  • * organizacija pavšalnega potovanja

  • nadgradi znanje o osnovnih oblikah;

  • agencijskih poslov in podrobneje spozna danes najštevilčnejšo obliko, to so pavšalni posli;

  • Mora znati prenesti teoretično znanje v praktične primere.

    Pridobiti si mora sposobnost lastnega oblikovanja pavšalnih poslov.

     

  • postavitev grobega programa

  • sestava delnih kalkulacij

  • sestava glavne kalkulacije

  • spozna načine oblikovanja pavšalnih poslov, njegove organizacije;

  • Mora poznati ustrezno dokumentacijo, ki sodi zraven k taki organizaciji.

     

  • določitev prodajne cene in prodajnih pogojev

  • razpis in propaganda

  • informacije,booking, vplačila

  • izvedba potovanja

  • poročilo o izvršenem potovanju

  • sestava obračuna

  • ugotovitev uspešnosti

  •  

    Mora s pridobljenim znanjem sam znati narediti kalkulacijo, izračun cene, obračun in ugotovitev uspešnosti.

     

  • * Pavšalne počitnice

  • pri sami organizaciji pavšalnih poslov se nauči izdelati tudi kalkulacijo in postavitev cene, obračuna in ugotovitev uspešnosti pri taki obliki pavšalnega posla;

  • Se usposobi za izdelavo kalkulacij na računalniku.

     

    Zakup zmogljivosti - ALOTMA

     

     

     

  • Alotmajska pogodba

  • * sestavni deli alotmajske pogodbe

  • * primeri alotmajske pogodbe

  • * dohodek turistične agencije pri alotmajski pogodbi

  • se usposobi analizirati in primerjati značilnosti posameznih poslov, in dobi prikaz zakupa zmogljivosti - predvsem prenočitvenih, kot pomemben element pavšalnih počitnic;

  • Pridobi sposobnost oblikovanja alotmajske pogodbe.

    Zna sestaviti na svojem praktičnem primeru pogodbo o zakupu zmogljivosti.

     

  • * prednosti, ki izhajajo iz zakupa zmogljivosti

  •  

    Spozna pomembnost alotmajske pogodbe za organizacijo pavšalnih počitnic.

     

    Načini plačevanja v turističnem prometu

     

     

     

     

  • gotovina

  • čeki

  • potovalni čeki

  • *Prednosti potovalnih čekov

  • kreditne kartice

  • napotnica ali voucher

  •  

    • se spozna z različnimi načini plačevanja, ki jih je v turističnem poslovanju kar veliko in dobi tako pregled vseh možnosti;

    • že pozna poslovanje z gotovino, zato je velik poudarek na prikazu drugih načinov plačevanja;

    • se spozna s principi plačevanja s potovalnimi čeki in kreditno kartico, hkrati pa spozna pomanjkljivosti in prednosti takega načina plačevanja v turizmu;

    • pridobi znanja o poslovanju z voucherjem, kot način plačevanja med turistično agencijo in drugimi turističnimi podjetji;

    Pridobi si sposobnost presoje kdaj plačevati z gotovino, potovalnimi čeki ali kreditno kartico.

    Pridobi sposobnost izpolnjevanja voucherja, kot pomembnega dokumenta plačevanja turističnih agencij.

     

    Plačilni promet v turizmu

         

  • tolarski plačilni promet

  • devizni plačilni promet

    • poleg različnih načinov plačevanja spozna tudi plačilni promet;

    • spozna tolar kot konvertibilno valuto;

    • poglobi znanje o plačilnem prometu v svetovnem turizmu;

     

    Se mora pridobiti znanje o denarnem poslovanju tako doma kot v tujini.

    Mora spoznati predpise in zakone, ki urejajo plačilni promet v Sloveniji in aplicirati to znanje na plačilno poslovanje v tujini.

     

    Tour Operator

     

     

     

  • Tour operator kot oblika turističnega podjetja

    • se spozna z največjo obliko turističnega podjetja;

    • spozna pomen tujih tour operatorjev pri razvoju turizma v Sloveniji;

     

    Mora spoznati velike svetovne organizatorje turističnih potovanj in se zavedati pomena sodelovanja naših turističnih agencij z njimi.  

    Letalski promet

     

     

     

  • razvoj letalskega prometa

  • razvoj letalskega prometa v Sloveniji

  • čarterski poleti

    • se skozi zgodovinski razvoj letalstva prikaže pomen letalskega prometa za turizem;

    • prenese spoznane ugotovitve na Slovenijo;

    • ugotovijo razloge zmanjšanja čarterskih poletov v Sloveniji po letu 1991;

     

    Si mora pridobiti logično sklepanje kakšen je bil razvoj letalskega prometa v sklopu razvoja turizma in turističnih agencij.

    Mora priti do ugotovitev pomena čarterski poletov v sklopu pavšalnih poslov.

     

  • letalske vozovnice

  • * licenca za prodajo letalskih vozovnic

  • * vrste letalskih vozovnic

  • * sestavine letalskih vozovnic

  • * vozni red

  • * popusti v letalskem prometu

  • * kuponi letalske vozovnice

  • Boardin pass - vstopni kupon

  • inclusiv tours tarife

  • * pogoji, ki dovoljujejo uporabo IT tarif

    • se teoretično seznanijo z letalsko vozovnico, dokumentom letalskega prometa;

    • pomen IT tarif v letalskem prometu je vedno večji, zato morajo učenci na praktičnih primerih predstaviti razloge, ki privedejo do tega pojava;

     

    Mora teoretično znanje znati prikazati na praktičnem primeru in poznati pomen posameznih sestavin letalske vozovnice in pomen vstopnega kupona.

    Mora vse dosedanje ugotovitve prenesti kot razloge vse večje uporabe inclusive tours tarif v letalskem prometu

     

    Železniške vozovnice

     

     

     

  • notranji promet

  • *K2-a, belica K2, doplačilna belica K-6 in ZV-3

     

  • se seznani in pridobi teoretična znanja o razvoju železniškega prometa;

     Zna narediti logične zaključke o pomenu železniškega prometa v turizmu.

     

  • popusti v notranjem prometu

  •      

  • mednarodni promet

  • K-7, K-11, K-9, BIJ, BIGT, EURO DOMINO, INTERREIL

  • * Popusti v mednarodnem prometu

  • spozna železniške vozovnice, njihov pomen in uporabo v mednarodnem in domačem prometu;
  • Mora znati prebrati, izpolniti vozno karto.

    Znati mora brati domače in tuje vozne rede.

     

    Prenočitveni obrati

     

     

     

  • vrste in tipi prenočitvenih obratov

  • tipi hotelov

  • kategorizacija prenočitvenih obratov

  • poslovna področja prenočitvenih obratov

  • * Sprejemna služba - recepcija

  • Naloge sprejemne službe

    • za zaokrožitev splošnih pojmov o turizmu in turističnih agencijah pa si dijak pridobi še znanje o prenočitvenih obratih s katerimi turistične agencije najpogosteje sodelujejo;

    • si s spoznavanjem dela v recepciji pridobi teoretično osnovo za praktično delo;

     

     Mora znati na praktičnih primerih predstaviti posamezne vrste prenočitvenih obratov in poznati karakteristike posameznih kategorij prenočitvenih obratov.

    Pridobiti si mora sposobnost komuniciranja v sprejemni službi.

     
     

     

    Sposoben mora biti za upravljanje računalnika pri potrebah recepcije.  

    Turistična ponudba

     

     

     

  • značilnosti turistične ponudbe

  • * Raznovrstnost ponudbe

  • * Svojevrstna sestava turistične ponudbe

  • * Velika vložena sredstva

  • *Slaba izraba zmogljivosti in nizka rentabilnost

  • Nepremičnost turistične ponudbe

  • sestavni deli turistične ponudbe

  • primarna turistična ponudba

  • sekundarna turistična ponudba

  • valorizacija

  • vpliv cen na turistično ponudbo

    • se seznani z značilnostmi turistične ponudbe, kajti te določajo vso drugačnost turističnega proizvoda v primerjavi s proizvodi drugih gospodarskih panog;

    • se seznanijo s klasično opredelitvijo turistične ponudbe in z razlogi, ki govorijo proti tej opredelitvi;

    • zna glede na predhodne ugotovitve priti do nove delitve turistične ponudbe na primarno in sekundarno, ter spozna odnose med njima in drugačne reakcije na turističnem trgu;

     

    Si mora pridobiti sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja, kar ga pripelje do opredelitve turistične ponudbe z vsemi njenimi značilnostmi.

    Razviti mora sposobnost pravilne opredelitve turistične ponudbe in navesti razloge za tako opredelitev.

    Mora biti sposoben svoje ugotovitve tolmačiti na praktičnem primeru.

     

    Turistično povpraševanje

     

     

     

     

  • značilnosti turističnega povpraševanja

  • cenovna elastičnost turističnega povpraševanja

    • spozna, da drugačna opredelitev turistične ponudbe pripelje tudi do svojevrstne opredelitve turističnega povpraševanja;

     Mora znati aplicirati svojevrstnost turistične ponudbe na opredelitev turističnega povpraševanja.

     

  • faktorji, ki vplivajo na nastanek in razvoj turističnega povpraševanja

  • vplivi med faktorji turističnega povpraševanja

  • model turističnega povpraševanja

    • preko analize dejavnikov, ki vplivajo na turistično povpraševanje pridejo do opredelitve in do modela turističnega povpraševanja;
    Mora biti sposoben sam prikazati primer turističnega povpraševanja.  

    Odnosi med povpraševanjem in ponudbo

    • spoznajo, da drugačna opredelitev turistične ponudbe in povpraševanja pripelje tudi do drugačnih odnosov na trgu;
    Mora priti do spoznanja, da drugačna opredelitev ponudbe in povpraševanja vodi do drugačnih odnosov na turističnem trgu.  

    Turistični proizvod

     

     

     

     

  • turistični proizvod z vidika proizvajalca

  • turistični proizvod z vidika prodajalca

  • turistični proizvod z vidika potrošnika

  • značilnosti turističnega proizvoda

  • sestavljenost turističnega proizvoda

  • parcialni ali delni turistični proizvod

    • se seznanijo z različnimi možnimi opredelitvami turističnega proizvoda;

    • glede na ugotovitve izločijo pomanjkljivosti prejšnjih opredelitev in izberejo pravilno opredelitev turističnega proizvoda;

     

     Na podlagi pridobljenega znanja mora znati oblikovati opredelitev turističnega proizvoda z njegovimi značilnostmi tudi na praktičnem primeru.

     

  • integralni ali celotni turistični proizvod

  • medsebojna odvisnost turističnih proizvodov

  • časovna neprilagodljivost turističnih proizvodom

    • se spoznajo še z značilnostmi turističnega proizvoda in pretehtajo razloge, ki so jih navedli pri opredelitvi turističnega proizvoda;
    Mora znati pri oblikovanju praktičnega primera turističnega proizvoda upoštevati tudi značilnosti opredelitve le tega, predvsem pa mora poznati tudi vse možne oblikovalce turističnega proizvoda.  

    Turistični marketing

     

     

     

  • instrumenti turističnega marketinga

  • načini uporabe metode marketinga mix

  • izbor turističnih storitev

  • cene

  • oblikovanje cen

  • oblikovanje cen za nove turistične proizvode

  • diferenciacija cen

  • distribucija

  • distribucijske poti v turizmu

  • pospeševanje prodaje

  • propaganda

  • odnosi do javnosti

    • spoznajo nov pojem, to je trženje turističnega proizvoda;

    • naučijo se uporabljati različne možne instrumente, za čimboljšo prodajo turističnega proizvoda;

    • poglobi in pridobi dodatna znanja na področju trženja v turizmu;

    • se seznanijo tudi z različnimi tehnikami, ki pospešujejo prodajo v turizmu;

     

    Si z dosedanjim razumevanjem odnosov na turističnem trgu lahko prenese za izhodišče pri spoznavanju turističnega marketinga.

    Mora znati primerjati trženje drugih vrst blaga in storitev v praktičnih primerih, ki jih pozna s primeri v turizmu.

     

    Značilnosti zahtev današnjih turistov

    • aplicira svoje značilnosti ko je turist na splošne zahteve turistov današnjih dni;
    Si mora pridobiti sposobnost za timsko delo.  

    Turistični vodnik

     

     

     

     

  • material za potovanje

  • naloge vodnika na potovanjih oziroma izletih

  • avtobus in voznik

  • okvara avtobusa in nesreča

    • se seznani z delom turističnega vodnika;

    • spozna dokumentacijo turističnega vodenja;

    • mora poznati predpise in naloge turističnega vodnika;

    • mora biti seznanjen z delom turističnega vodnika in poznati mora odnos do drugih sodelavcev pri vodenju in kako ukrepati v izrednih situacijah;

     

    Si mora pridobiti sposobnost medsebojnega komuniciranja in tudi komuniciranja z drugimi udeleženci turističnega vodenja.

    Pridobi si sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah, še posebno v izrednih situacijah.

    Razviti mora sposobnost za delo z ljudmi različnih vrst in jim znati prilagoditi turistično vodenje.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    Znanje se preverja in ocenjuje:

  • 1 (enkrat) pisno ali z 2 (dvema) delnima pisnima izpitoma.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • osnovni pojmi v turizmu

  • Geografija

    Tuji jeziki

    Gostoljubje

  • države, mesta, narodi;

  • predstavitev posameznika v tujem jeziku;

  • zgodovinski razvoj turizma

  • Zgodovina

  • značilnost starega, srednjega, novega veka;

  • oblike turizma

  • Geografija

    Gospodarsko poslovanje

  • deklinacija potovanja;

  • zadrževanje gostov;

  • tržno gospodarstvo;

  • interdisciplinarni pristop

  • Gospodarsko poslovanje

    Geografija

    Zgodovina

    Umetnostna zgodovina

    Jeziki

    Strežba

    Gastrokultura

  • kompleksnost turistične dejavnosti;

  • trženje in gospodarjenje v prostoru;

  • znamenitosti krajev

  • jedi in pijače;

  • dejavniki turističnega povpraševanja

  • Gospodarsko poslovanje

    Geografija

    Gostoljubje

  • oblikovanje trga;

  • fizični in družbeni elementi okolja;

  • gostove potrebe in želje;

  • turistična ponudba

  • Gospodarsko poslovanje

    Gostoljubje

    Geografija

    Zgodovina

  • marketing;

  • profesionalnost v delu;

  • podnebje, relief, vodovje;

  • zgodovinski dogodki;

  • promet

  • Geografija

  • prometna sredstva, prometnice;

  • turistični kraji

  • Geografija

    Gospodarsko poslovanje

  • naravni elementi;

  • družbeni elementi;

  • pridobivanje in delitev dohodka;

  • funkcije turizma

  • Gospodarsko poslovanje

    Zgodovina

    Geografija

    Umetnostna zgodovina

    Sociologija

    Gastrokultura

  • pridobivanje in delitev dohodka;

  • posameznik v družbi;

  • običaji;

  • poznavanje jedi in pijač;

  • usmerjanje turističnega razvoja

  • Gospodarsko poslovanje

    Geografija

  • delo in delavci – zaposlovanje;

  • ekonomski kazalci uspešnosti;

  • človek in okolje;

  • marketing v turizmu

  • Gospodarsko poslovanje

  • poslovna korespondenca;

  • prodajna pogodba;

  • marketing – mix;

  • informiranje v turizmu

  • Gospodarsko poslovanje

    Jeziki

  • poslovna korespondenca;

  • komuniciranje - direktno in posredno (oglasi);

  • poslovni bonton

  • Gostoljubje

    Strežba

  • odnos do gostov;

  • odgovornost zaposlenih;

  • organizacija pri delu;

  • turizem v svetu

  • Geografija

    Zgodovina

    Umetnostna zgodovina

    Gastrokultura

  • znamenitosti, običaji, prireditve, prehrana, pijače;

  • Turistična geografija Evrope

     

     

  • obmorska turistična območja

  • Geografija

    Zgodovina

  • Sredozemlje, Črno morje, Atlantski ocean;

  • tipi obal;

  • kulture;

  • gorska turistična območja

  • Geografija

  • geomorfološke oblike;

  • zaščitena območja narave;

  • rekreacija;

  • zdraviliški kraji

  • Geografija

    Gospodarsko poslovanje

    Zgodovina

  • terme, klimatska in druga zdravilišča;

  • ekonomski kazalci uspešnosti;

  • zgodovinska obdobja, verska romanja;

  • kulturnozgodovinski turistični kraji

  • Zgodovina

    Umetnostna zgodovina

  • arhitektura, umetnostnozgodovinski stili, kulture;

  • znamenitosti in glavna turistična območja

  • Zgodovina

    Umetnostna zgodovina

    Geografija

    Gastrokultura

  • zgodovinske osebnosti;

  • muzeji, galerije in podobno;

  • naravne posebnosti;

  • tipične jedi in pijače;

  • Ljubljana

     

     

  • naravne značilnosti

  • družbene razmere

  • Geografija

  • lega kraja na karti;

  • nastanek reliefa;

  • demografska slika;

  • zaposlitvena struktura;

  • zgodovinski razvoj

  • stari vek

  • Zgodovina

    Jeziki

    Gastrokultura

    Strežba

  • predzgodovinska obdobja;

  • civilizacije na ljubljanskih tleh;

  • latinski jezik - osnova romanskih jezikov;

  • ponudba jedi in pijač;

  • srednji vek

  • Zgodovina

    Umetnostna zgodovina

  • način življenja, dogodki v Ljubljani in Evropi;

  • arhitektura;

  • znamenitosti srednjeveške Ljubljane,

  • novi vek

  • Zgodovina

    Umetnostna zgodovina

    Geografija

  • odkritja sveta;

  • kulturnozgodovinski spomeniki;

  • verska in druga gibanja;

  • razvoj znanosti, umetnosti in tehnike;

  • sprehod po Ljubljani

  • Zgodovina

    Umetnostna zgodovina

    Gastrokultura

    Strežba

    Gostoljubje

  • znamenitosti Ljubljane;

  • turistični objekti;

  • ponudba jedi in pijač;

  • delo z gosti;

  • zgodovinski pregled razvoja turizma

  • Zgodovina

  • časovna obdobja;

  • turistične agencije

  • vrste poslov v turističnih agencijah

  • zakup zmogljivosti – alotma

  • načini plačevanja v turističnem prometu

  • plačilni promet v turizmu

  • Gospodarsko poslovanje

  • poslovanje in organizacija turističnih agencij;

  • kalkulacije;

  • oblikovanje cen;

  • potrebna dokumentacija;

  • ugotavljanje uspešnosti poslovanja;

  • pogodbe;

  • sestavljanje pogodb;

  • bančno poslovanje;

  • gotovinsko, brezgotovinsko plačevanje;

  • touroperator

  • letalski promet

  • železniške vozovnice

  • Geografija

  • poznavanje večjih mest Evrope, sveta;

  • prenočitveni obrati

  • Gospodarsko poslovanje

  • upravljanje;

  • turistična ponudba

  • Geografija

    Hrana in pijače

  • prostorska ponudba;

  • prehrambena - značilna turistična ponudba nekega kraja, države;

  • turistično povpraševanje

  • Geografija

  • lastnosti turistov iz posameznih držav, njihovi običaji;

  • odnosi med povpraševanjem in ponudbo

  • turistični proizvod

  • turistični marketing

  • Gospodarsko poslovanje

  • trg;

  • tržne zakonitosti;

  • proizvod na trgu;

  • značilnosti proizvoda;

  • trženje, pojem;

  • inštrumenti trženja;

  • turistični vodnik

  • Geografija

  • poznavanje držav, krajev;

  • klima, podnebje;

  • flora, favna;