Izobraževalni program: TURISTIČNI TEHNIK
Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996
TURIZEM
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
200 |
80 |
280 |
skupaj |
200 |
80 |
280 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
||
Osnovni pojmi v turizmu |
Dijak |
Dijak |
|||
|
|
Razvije sposobnost dojemanja in opazovanja. Razvije čut za logično sklepanje. |
Vaja: določanje značilnosti turistov iz različnih držav. |
||
Zgodovinski razvoj turizma |
|
|
|
||
|
|
Pridobi sposobnost uporabe kart oz. Zemljevidov. Razvije sposobnost komparativnega mišljenja; Razvije sposobnost natančnih predstav in logičnih izračunavanj. |
Vaja: s pomočjo atlasa ugotovi razširjenost potovanj. |
||
Oblike turizma |
|
|
|
||
|
|
Razvije čut, da prisluhne željam povpraševalcev; Je sposoben samostojno izdelati program. Prilagodljivost; Iznajdljivost. |
Vaja: izdelava programa ponudbe za različne vrste turistov. |
||
Interdisciplinarni pristop |
|
|
|
||
|
|
Sposobnost komuniciranja. Teamsko delo. Natančnost pri delu. |
Vaja: določi strokovnjake različnih strok pri konkretnem programu. |
||
Dejavniki turističnega povpraševanja |
|
|
|
||
|
|
Kreativnost Iznajdljivost Natančnost |
Vaja: izdela vizualno reklamo, za motiviranje turistov. |
||
|
Sposobnost kompleksnega razmišljanja. |
||||
Dejavniki turistične ponudbe |
|
|
|
||
|
|
Aplikacija znanja Samostojno delo |
Vaja: na primeru določene pokrajine določi dobrine primarne in sekundarne ponudbe. |
||
Promet |
|
|
|
||
|
|
Sposobnost uporabe pripomočkov |
Vaja: s pomočjo daljinarja ter na osnovi merila na kartah izračuna hitrost in dolžino potovanja. |
||
Turistični kraji |
|
|
|
||
|
|
Razvije občutek za razumevanje in logično sklepanje. Sposobnost komparativnega mišljenja. |
Vaja: določanje različnih dejavnosti v konkretnem kraju in povezovanje s turistično ponudbo. |
||
Funkcije turizma |
|
|
|
||
|
|
Razvije sposobnost razmišljanja glede daljnosežnih posledic turističnega razvoja. Čut za odgovorno ravnanje z okoljem. |
Vaja:
|
||
|
|
Odgovornost in natančnost pri delu. Razumevanje problemov. |
|
||
Usmerjanje tur. razvoja |
|
|
|
||
|
|
Sposobnost samostojnega dela; Sposobnost spremljanja novosti; Samostojnost pri delu; Aplikacija znanja na konkretnem primeru; |
|||
Marketing v turizmu |
|
|
|
||
|
|
Samostojno iskanje podatkov. Sposobnost dojemanja posledic marketinga. |
Vaja: pregled virov in literature v zvezi z marketingom. |
||
Informiranje v turizmu |
|
|
|
||
|
|
Ustvarjalnost Sposobnost razlikovanja med dobro in slabo reklamo. |
Vaja: izdelava propagandnega materiala oziroma reklame. |
||
Poslovni bonton |
|
|
|
||
|
|
Sposobnost profesionalnega pristopa. Sposobnost obvladovanja situacij. Prilagodljivost Čut za mero in odgovornost. Samozavesten nastop. |
Vaja:
|
||
Turizem v svetu |
|
|
|
||
|
|
Samostojnost pri delu. Sposobnost povezovanja informacij. Sposobnost opazovanja in zbiranja podatkov. |
Vaja: ugotavljanje vzrokov za določene turistične tokove. |
||
Turistična geografija Evrope |
|
|
|
||
|
|
Krepi sposobnost opazovanja in logičnega sklepanja. Razvije sposobnost komparativnega razmišljanja. Natančnost pri delu. |
Vaja: določanje turističnih območij s pomočjo zemljevidov in atlasa. |
||
Gorska turistična območja |
|
|
|
||
|
|
Krepi sposobnost natančnih predstav. Sposobnost aplikacije znanja o turističnih območjih v evropi na slovenski prostor. Inovativnost v iskanju rešitev. |
Vaja:
|
||
Zdraviliški kraji |
|
|
|
||
|
|
Krepi sposobnost povezovanja že znanih dejstev. Sposobnost teamskega dela. Konkretiziranje problemov; Iznajdljivost pri rešitvah problemov. |
Vaja: analiza programov zdravilišč v Sloveniji in Evropi. |
||
Kulturnozgodovinski turistični kraji |
|
|
|
||
|
|
Sposobnost razlikovanja in povezovanja dejstev. Interpretacija |
Vaja: ugotavljanje umetnostno-arhitekturnih stilov s pomočjo slikovnega gradiva. |
||
|
|
Natančnost Dajanje informacij Komunikativnost |
|||
Ljubljana |
|
|
|
||
|
|
Se usposobi za delo z zemljevidom (orientacijo) in izračunavanje lokalnega časa. Natančnost pri delu; Posredovanje informacij. |
Vaja: izračunavanje lokalnih časov oziroma lokalnega časa. Orientiranje s karto. |
||
Družbene razmere |
|
|
|
||
|
|
Komunikativnost Uporaba zemljevida, priročnikov idr. Inovativnost |
Vaja: sprehajanje po zemljevidu (nova-stara imena ulic). |
||
Zgodovinski razvoj |
|
|
|
||
|
|
||||
stari vek |
|
|
|
||
|
|
Razvije sposobnost racionalizacije časa pri iskanju posameznih lokacij. Sistematično pomnenje. |
|||
srednji vek |
|
|
|
||
|
|
Se usposobi za natančno interpretiranje podatkov. Samostojno delo. Uporaba učil v razredu. |
Vaja: shema mestnih jeder v srednjeveški Ljubljani |
||
novi vek |
|
|
|
||
|
|
Iznajdljivost Natančnost Teamsko delo Priprava na vodenje |
|||
Ljubljana v 19. stoletju |
|
|
|
||
|
|
|
|
||
Ljubljana med NOB |
|
|
|
||
|
|
||||
Zgodovinski pregled razvoja turizma |
|
|
|
||
|
|
Si mora pridobiti smisel za orientacijo v časovnih obdobjih, kako si sledijo in kaj je za posamezno obdobje značilno. Si mora pridobiti sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja. Pridobi sposobnost delanja analiz in primerjav. |
|||
|
|
Se usposobi uporabljati statistične metode in jih razlagati. Se usposobi za delo na računalniku. |
|||
|
|
||||
Turistična agencija |
|
|
|
||
|
|
Mora pridobiti sposobnost logičnega sklepanja na podlagi dosedanjih informacij o razvoju turizma in to aplicirati na razvoj turističnih agencij. |
|||
|
|
Pridobiti si mora sposobnost povezovanja razvoja enega pojava z drugim. Pridobi si tudi sposobnost prenosa praktičnih izkušenj v dopolnjevanje teoretičnega znanja. |
|||
|
|
Razviti mora sposobnost transformiranja znanih pojavov v obdobju na razvoj agencijski oblik. |
|||
Vrste poslov v turističnih agencijah |
|
|
|
||
|
|
Na praktičnih primerih zna razložiti zakaj so se pojavile različne oblike poslov v turističnih agencijah. |
|||
|
|
Mora znati prenesti teoretično znanje v praktične primere. Pridobiti si mora sposobnost lastnega oblikovanja pavšalnih poslov. |
|||
|
|
Mora poznati ustrezno dokumentacijo, ki sodi zraven k taki organizaciji. |
|||
|
Mora s pridobljenim znanjem sam znati narediti kalkulacijo, izračun cene, obračun in ugotovitev uspešnosti. |
||||
|
|
Se usposobi za izdelavo kalkulacij na računalniku. |
|||
Zakup zmogljivosti - ALOTMA |
|
|
|
||
|
|
Pridobi sposobnost oblikovanja alotmajske pogodbe. Zna sestaviti na svojem praktičnem primeru pogodbo o zakupu zmogljivosti. |
|||
|
Spozna pomembnost alotmajske pogodbe za organizacijo pavšalnih počitnic. |
||||
Načini plačevanja v turističnem prometu
|
|
|
|||
|
|
Pridobi si sposobnost presoje kdaj plačevati z gotovino, potovalnimi čeki ali kreditno kartico. Pridobi sposobnost izpolnjevanja voucherja, kot pomembnega dokumenta plačevanja turističnih agencij. |
|||
Plačilni promet v turizmu |
|||||
|
|
Se mora pridobiti znanje o denarnem poslovanju tako doma kot v tujini. Mora spoznati predpise in zakone, ki urejajo plačilni promet v Sloveniji in aplicirati to znanje na plačilno poslovanje v tujini. |
|||
Tour Operator |
|
|
|||
|
|
Mora spoznati velike svetovne organizatorje turističnih potovanj in se zavedati pomena sodelovanja naših turističnih agencij z njimi. | |||
Letalski promet |
|
|
|||
|
|
Si mora pridobiti logično sklepanje kakšen je bil razvoj letalskega prometa v sklopu razvoja turizma in turističnih agencij. Mora priti do ugotovitev pomena čarterski poletov v sklopu pavšalnih poslov. |
|||
|
|
Mora teoretično znanje znati prikazati na praktičnem primeru in poznati pomen posameznih sestavin letalske vozovnice in pomen vstopnega kupona. Mora vse dosedanje ugotovitve prenesti kot razloge vse večje uporabe inclusive tours tarif v letalskem prometu |
|||
Železniške vozovnice |
|
|
|||
|
se seznani in pridobi teoretična znanja o razvoju železniškega prometa; |
Zna narediti logične zaključke o pomenu železniškega prometa v turizmu. |
|||
|
|||||
|
|
Mora znati prebrati, izpolniti vozno karto. Znati mora brati domače in tuje vozne rede. |
|||
Prenočitveni obrati |
|
|
|||
|
|
Mora znati na praktičnih primerih predstaviti posamezne vrste prenočitvenih obratov in poznati karakteristike posameznih kategorij prenočitvenih obratov. Pridobiti si mora sposobnost komuniciranja v sprejemni službi.
|
|||
|
Sposoben mora biti za upravljanje računalnika pri potrebah recepcije. | ||||
Turistična ponudba |
|
|
|||
|
|
Si mora pridobiti sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja, kar ga pripelje do opredelitve turistične ponudbe z vsemi njenimi značilnostmi. Razviti mora sposobnost pravilne opredelitve turistične ponudbe in navesti razloge za tako opredelitev. Mora biti sposoben svoje ugotovitve tolmačiti na praktičnem primeru. |
|||
Turistično povpraševanje
|
|
|
|||
|
|
Mora znati aplicirati svojevrstnost turistične ponudbe na opredelitev turističnega povpraševanja. |
|||
|
|
Mora biti sposoben sam prikazati primer turističnega povpraševanja. | |||
Odnosi med povpraševanjem in ponudbo |
|
Mora priti do spoznanja, da drugačna opredelitev ponudbe in povpraševanja vodi do drugačnih odnosov na turističnem trgu. | |||
Turistični proizvod
|
|
|
|||
|
|
Na podlagi pridobljenega znanja mora znati oblikovati opredelitev turističnega proizvoda z njegovimi značilnostmi tudi na praktičnem primeru. |
|||
|
|
Mora znati pri oblikovanju praktičnega primera turističnega proizvoda upoštevati tudi značilnosti opredelitve le tega, predvsem pa mora poznati tudi vse možne oblikovalce turističnega proizvoda. | |||
Turistični marketing |
|
|
|||
|
|
Si z dosedanjim razumevanjem odnosov na turističnem trgu lahko prenese za izhodišče pri spoznavanju turističnega marketinga. Mora znati primerjati trženje drugih vrst blaga in storitev v praktičnih primerih, ki jih pozna s primeri v turizmu. |
|||
Značilnosti zahtev današnjih turistov
|
|
Si mora pridobiti sposobnost za timsko delo. | |||
Turistični vodnik
|
|
|
|||
|
|
Si mora pridobiti sposobnost medsebojnega komuniciranja in tudi komuniciranja z drugimi udeleženci turističnega vodenja. Pridobi si sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah, še posebno v izrednih situacijah. Razviti mora sposobnost za delo z ljudmi različnih vrst in jim znati prilagoditi turistično vodenje. |
Znanje se preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Geografija Tuji jeziki Gostoljubje |
|
|
Zgodovina |
|
|
Geografija Gospodarsko poslovanje |
|
|
Gospodarsko poslovanje Geografija Zgodovina Umetnostna zgodovina Jeziki Strežba Gastrokultura |
|
|
Gospodarsko poslovanje Geografija Gostoljubje |
|
|
Gospodarsko poslovanje Gostoljubje Geografija Zgodovina |
|
|
Geografija |
|
|
Geografija Gospodarsko poslovanje |
|
|
Gospodarsko poslovanje Zgodovina Geografija Umetnostna zgodovina Sociologija Gastrokultura |
|
|
Gospodarsko poslovanje Geografija |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Gospodarsko poslovanje Jeziki |
|
|
Gostoljubje Strežba |
|
|
Geografija Zgodovina Umetnostna zgodovina Gastrokultura |
|
Turistična geografija Evrope |
|
|
|
Geografija Zgodovina |
|
|
Geografija |
|
|
Geografija Gospodarsko poslovanje Zgodovina |
|
|
Zgodovina Umetnostna zgodovina |
|
|
Zgodovina Umetnostna zgodovina Geografija Gastrokultura |
|
Ljubljana |
|
|
|
Geografija |
|
|
Zgodovina Jeziki Gastrokultura Strežba |
|
|
Zgodovina Umetnostna zgodovina |
|
|
Zgodovina Umetnostna zgodovina Geografija |
|
|
Zgodovina Umetnostna zgodovina Gastrokultura Strežba Gostoljubje |
|
|
Zgodovina |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Geografija |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Geografija Hrana in pijače |
|
|
Geografija |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Geografija |
|