Izobraževalni program: VRTNARSKI TEHNIK
Sprejeto na 53. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 30. 11. 2001
OKRASNE ZELNATE RASTLINE Z ARANŽERSTVOM
Na izpitu ocenjujemo:
° razumevanje strokovne terminologije
° razlikovanje zelnatih rastlin po rastni dobi, habitusu in po delih rastlin
° poznavanje botaničnih in gojitvenih značilnosti enoletnic, dvoletnic, trajnic, čebulnic, gomoljnic in lončnic
° poznavanje rastlin, primernih za vodne in obvodne zasaditve
° poznavanje materialov in pripomočkov za delo v floristiki
° poznavanje osnovnih načinov, pravil in zakonitosti oblikovanja
° poznavanje značilnosti in posebnosti rezanega cvetja, zelenja ter drugih rastlinskih delov, uporabnih v floristiki.
VSEBINE |
ZNANJA (CILJI) |
UČNA IN DELOVNA SREDSTVA |
|
Kandidat |
|
ENOLETNICE ALI ANNUELE |
|
|
|
|
|
DVOLETNICE ALI BIENE |
|
|
|
|
|
PREPOZNAVANJE IN RAZLOČEVANJE TRAJNIH RASTLIN V VRTU IN PARKU |
|
|
|
|
|
VODNE IN OBVODNE RASTLINE |
|
|
|
|
|
OKRASNE TRAVE |
|
|
|
|
|
ZELNATE TRAJNICE S ČEBULO, GOMOLJEM IN KORENIKO |
|
|
|
|
|
OSNOVE OBLIKOVANJA |
|
|
|
|
|
MATERIALI IN PRIPOMOČKI ZA DELO V FLORISTIKI |
|
|
|
|
|
REZANO CVETJE, ZELENJE IN PLODOVI |
|
|
|
|
|
LONČNICE |
|
|
|
|
|
Zgradba izpitne enote:
Vprašanja na izpitnem listku
Vprašanja so kompleksna, jasna, nedvoumna ter ustrezno razčlenjena. Pri sestavljanju izpitnih listkov je potrebno upoštevati preglednico vsebin in taksonomskih stopenj ter tako zagotoviti ustrezno pokritost vsebin ter zahtevnost ustnega izpita.
Vprašanja morajo zajeti znanja definicij in zakonov, poznavanja strokovne terminologije (30%*); iz razumevanja in uporabe (40%*) ter iz analize, sinteze in vrednotenja (30%*).
* Delež posameznega vprašanja v oceni ustnega izpita.
Dovoljeni pripomočki pri ustnem izpitu so določeni v poglavju 3.
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.