SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7 1998

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

STORITEV Z ZAGOVOROM - praktični nastop

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

  • stopnjo praktične usposobljenosti na poklicnem področju,

  • sposobnost povezovanja strokovnoteoretičnih in praktičnih znanj,

  • usposobljenost za organizacijo in izvedbo dejavnosti,

  • usposobljenost za razporeditev časa in prostora ter uporabo pripomočkov in vzgojnih sredstev,

  • upoštevanje predpisov s področja predšolske vzgoje.

    3. PRIPOROČILA ZA PRIPRAVO IZPITNIH NALOG

    Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.

    3.1. STORITEV - PRAKTIČNI NASTOP

    Izpitna enota storitev z zagovorom - praktični nastop zajema samostojno opravljanje storitve. Ocenjevanje praktičnega nastopa temelji na ugotavljanju sposobnosti kandidata za organiziranje in izvedbo dejavnosti, pri katerih povezuje strokovno teoretična in praktična znanja.

    Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja.

    Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata, mora kandidat pripraviti in izvesti 5 (pet) praktičnih nastopov v vrtcu.

    Vsebino in vrsto izpitnih nalog, teme za praktične nastope določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju mentorjev in drugih obveznostih ter pogojih.

    Pri 4. izpitni enoti poklicne mature ocenjujemo praktična znanja in spretnosti pridobljene v procesu praktičnega izobraževanja z:

  • 5 (pet) praktičnimi nastopi v vrtcu,

  • ustrezno dokumentacijo, ki obsega pripravo za posamezne nastope in poročilo o izvedbi (analiza) ter dnevnik praktičnega pedagoškega dela in z

  • zagovorom.

  • kandidat opravi 5 praktičnih nastopov - dejavnosti, v skladu s sklepom izpitnega odbora v času praktičnega pedagoškega dela v vrtcu, v zadnjem ocenjevalnem obdobju, v prisotnosti svoje mentorice/mentorja.

  • praktični nastopi lahko obsegajo katero koli področje dela pomočnika/pomočnice vzgojitelja/vzgojiteljice v vrtcu;

  • za izvedbo praktičnega nastopa kandidat pripravi pisno pripravo;

  • po vsakem končanem praktičnem nastopu pripravi pisno poročilo o izvedbi (analizo);

  • mentor/mentorica spremlja (hospitirata) izvedbo praktičnih nastopov, oceni uspešnost kandidata pri praktičnih nastopih na posebej pripravljenih obrazcih (ocenjevalnih listih) in poda pisno mnenje s spremljajočo dokumentacijo (pisne priprave kandidata za praktični nastop in analize izvedbe praktičnih nastopov) izpitnemu odboru poklicne mature na šoli.

    Ob prijavi na poklicno maturo kandidat priloži svojo pisno dokumentacijo o praktičnih nastopih (priprave in analize) in dnevnik o poteku praktičnega pedagoškega dela.

    Zagovor praktičnih nastopov kandidat opravi pred izpitnim odborom poklicne mature na šoli, v času opravljanja izpitov poklicne mature.

    3.2.   ZAGOVOR

    Obseg in vsebina zagovora sta vezana na posamezne izpitne naloge.

    4. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

    4.1. SEZNAM STORITEV – PRAKTIČNI NASTOP

    V seznamu dejavnosti so opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.

    STORITEV, DEJAVNOSTI

    ZNANJA

     

    Kandidat, mora poznati in upoštevati

    Sprejem in dejavnosti otrok v času zbiranja v vrtcu.

  • temeljna načela in cilje kurikula in vrtca, upoštevati teoretična znanja iz pedagogike in psihologije ter specialna - metodična znanja s področja likovne, glasbene plesne ali športne dejavnosti otrok;

  • Organizacija počitka

  • temeljna načela in cilje kurikula in vrtca, upoštevati teoretična znanja iz pedagogike in psihologije ter higiene;

  • Sodelovanje z vzgojiteljico pri izvajanju vzgojnih dejavnosti iz različnih področij

  • teoretična znanja iz pedagogike in psihologije ter specialna metodična znanja z različnih področij dejavnosti otrok;

  • Samostojno izvajanje vzgojnih dejavnosti

  • teoretična znanja iz pedagogike in psihologije ter specialna metodična znanja z različnih področij dejavnosti otrok;

  • Hranjenje in oblikovanje kulturnih in higienskih navad

  • temeljna načela in cilje kurikula in vrtca, upoštevati teoretična znanja iz pedagogike in psihologije ter higiene;

  • Dejavnosti in igre na prostem

  • teoretična znanja iz pedagogike in psihologije ter specialna metodična znanja z različnih področij dejavnosti otrok, predvsem šport ter znanj o zdravju otrok in varovanju okolja;

  • Pomoč vzgojiteljici pri izdelavi vzgojnih pripomočkov

  • teoretična znanja iz pedagogike in psihologije ter specialna metodična znanja s področja likovne kulture;

  • Ureditev in skrb za notranje in zunanje prostore, ureditev prostora z vidika zahtev kurikula in funkcionalnosti.

  • teoretična znanja iz pedagogike in psihologije ter specialna metodična znanja s področja likovne kulture ter znanja o okoljski vzgoji;


  • 4.2.   DOVOLJENI PRIPOMOČKI

    Pri opravljanju praktičnega nastopa so dovoljeni naslednji pripomočki:

  • vsa vzgojna (didaktična) sredstva, za vsa področja dejavnosti po kurikulumu;

  • priročniki, knjige, literatura, zbirke;

  • različni materiali in drugi tehnični pripomočki.

    4.3. OPRAVLJANJE STORITVE - PRAKTIČNEGA NASTOPA

    Pri storitvi - praktičnem nastopu na poklicni maturi traja posamezen praktični nastop največ 1,5 ure, ter zajema pisno pripravo in pisno poročilo o izvedbi (analizo) izvedene dejavnosti.

    Ustni zagovor, ki poteka v šoli pred izpitnim odborom za vseh 5 praktičnih nastopov skupaj in traja največ 20 minut.

    5. OCENJEVANJE ZNANJA IN SPRETNOSTI

    Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:

    PODROČJE OCENJEVANJA

    DELEŽI cca
    enota z dokumentacijo

    1. priprava in izvedba praktičnih nastopov

    60 %

    2. dokumentacija - priprave in analize

    15 %

    3. ustni zagovor

    25 %

    SKUPAJ

    100 %


    Kriteriji za ocenjevanje vsebujejo naslednje elemente:

  • strokovnost,

  • ustvarjalnost,

  • izvirnost in inovativnost,

  • pripravljenost za delo,

  • sodelovanje in

  • samostojnost.

    5.1. DOLOČANJE SKUPNE OCENE

    Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se skupna točkovna vrednost pretvori v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).

    6. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.