SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: AVTOKLEPAR (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK

s predmetnimi področji:

  • ročna obdelava,

  • strojna obdelava,

  • termično spajanje (varjenje, lotanje),

  • avtoelektrika / avtoelektronika, avtomehanična dela (osnove, podvozje, prenos moči, motor, diagnostika, itn.),

  • avtokleparska in avtoličarska dela.

    2. ŠTEVILO UR

    Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

    Letnik

    Oblike izobraževalnega dela

     

    Teorija (ur)

    Vaje (ur)

    Skupaj (ur)

    1.

     

    180

    180

    2.

     

    112

    112

    3.

     

    105

    105

    skupaj

     

    397

    397

     

    3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

    Vajenci/dijaki pridobijo praktična znanja in veščine za opravljanje dela v avtokleparski dejavnosti. Utrdijo in dopolnijo znanja strokovne teorije v praksi in pridobijo tista praktična znanja spretnosti in veščine, ki jih niso v obratovalnici. Usposobijo se za opravljanje poklica, torej za demontažo, montažo kontrolo, vzdrževanje, popravilo, izdelavo, predelavo, preureditev (rekonstrukcija), izvajanje varilskih del na delih, sklopih, napravah in sistemih, na okvirjih, karoserijah in nadgradnjah motornih vozil, motornih koles in njih priključnih vozil ter drugih voznih sredstvih. Nadalje diagnosticiranje, nastavljanje, vzdrževanje in popravilo motornih vozil , motorjev z notranjim izgorevanjem, električnih in elektronskih ter pnevmatskih in hidravličnih naprav, kakor njihovih sklopov, delov in opremljanja z dodatno opremo in priborom. Pri tem predmetu vajenci/dijaki spoznajo teoretične osnove procesov, ki se odvijajo v motornem vozilu. Spoznajo zakonitosti delovanja sklopov in naprav.

    Vajenci naj:

  • bodo sposobni praktična znanja povezovati z ustreznimi teoretičnimi znanji, zakonitostmi in osnovami;

  • bodo sposobni samostojnega opravljanja dela, strokovnega odločanja, spremljanja in osvajanja novih znanj na svojem poklicnem področju;

  • obvladajo, za svoje strokovno področje, pravilne postopke za rokovanje, skladiščenje in odstranjevanje (ev. reciklažo) za okolje škodljivih oziroma obremenjujočih snovi;

  • poznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje (npr. hrup, emisije, sevanja ipd.), s svojega strokovnega področja;

  • obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi ter opreme za osebno varstvo;

  • obvladajo metode in postopke za racionalizacijo uporabe energije, materiala in časa;

  • znajo načrtovati in pripraviti potek dela, kot tudi kontrolirati in oceniti rezultate dela;

  • bodo usposobljeni za določitev postopka popravila na osnovi delovnih navodil;

  • obvladajo osnove zagotavljanja kvalitete opravljene storitve in dela delovne enote;

  • znajo organizirati lastno delo, tako da bi opravili s čim manj stroški;

  • bodo usposobljeni za sistematično iskanja in lokaliziranja ter metodično postavitev diagnoze napak na motorju z notranjim izgorevanjem, mehaničnih, električnih, elektronskih, pnevmatskih in hidravličnih napravah, sklopih in delih;

  • bodo usposobljeni za presojo stopnje obrabe in preostale uporabnosti posameznih delov ob upoštevanju optimalnega delovanja, obremenljivosti in priporočljivosti preventivnega popravila;

  • znajo meriti in kontrolirati z enostavnimi merilnimi in kontrolnimi napravami;

  • obvladajo preizkuse in meritve, ter njihovo zaporedje v tehniki motornih vozil kakor tudi ocenitev kontrolnih in merilnih rezultatov;

  • obvladajo poklicno usmerjena znanja o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih (tudi računalniško vodenih) in kontrolnih naprav, orodij in strojev;

  • poznajo različne varilne postopke in znali variti, lotati ter termično razdvajati in spajati z lepljenjem kovinske in nekovinske materiale;

  • poznajo in obvladajo različne postopke ročne obdelave in preoblikovanja ter rokovanja z ročnimi orodji;

  • poznajo uporabo in obvladajo različne postopke obdelave z odrezavanjem (strojna obdelava);

  • poznajo postopke pri površinski obdelavi gladkih pločevinastih površin, njihovi protikorozijski zaščiti in lakiranju in pri tem uporabljenih materialih;

  • poznajo tople in hladne postopke preoblikovanja in obvladali ročno in strojno preoblikovanje s poudarkom na pločevinah, profilih in ceveh;

  • poznajo postopke pri površinski obdelavi gladkih pločevinastih površin, njihovi protikorozijski zaščiti in lakiranju in pri tem uporabljenih materialih;

  • poznajo temeljna znanja s področij elektrotehnike in elektronike ter zgradbo, funkcijo, vzdrževanje in priključitev električnih in elektronskih sklopov in naprav;

  • obvladajo diagnosticiranje, nastavljanje, vzdrževanje, popravilo, presojo funkcije in stanja sestavnih delov, sklopov, naprav, sistemov na motornih vozil in voznih sredstev ter motorju z notranjim izgorevanjem;

  • obvladajo vgradnjo, nastavljanje, vzdrževanje in popravilo dodatne opreme in naprav v vozila;

  • obvladajo znanja o notranjem transportu in transportnih sredstvih ter vzdrževanju naprav v delavnici kot so orodja, aparati, stroji in druge naprave;

  • imajo odgovoren odnos do kvalitete opravljenega dela, delovnih sredstev  in ekologije;


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    1. LETNIK

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Vajenci/dijaki:

    Vajenci/dijaki:

     

    Hišni red  v delavnici praktičnega pouka, pravilnik o varstvu pri delu, požarna varnost in ekologija.

  • spoznavajo način dela v šolskih delavnicah, disciplino pri izvajanju  praktičnega pouka;

  • spoznavajo delovno mesto, stroje in naprave, požarno varnostne naprave ter področje varstva pri delu.

  • Navajajo se na red in disciplino pri delu.

    Podajanje teoretičnih znanj potrebnih za delo.

    Merjenje in zarisovanje, spoznavanje orodja ter risanja na pločevino.

  • spoznajo osnovna orodja za merjenje in zarisovanje ter delo z njimi;

  • naučijo se meriti s tračnimi in pomičnimi merili;

  • naučijo se pravilno uporabljati orodja za zarisovanje.

  • Navajajo se na natančnost pri delu.

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Zarisovanje krogov in lokov ter drugih oblik;

  • točkanje presečišč;

  • žigosanje črk in številk.

  • naučijo se zarisovati zahtevnejše oblike in znajo uporabljati vsa orodja za zarisovanje;

  • zahtevnejše zarisovanje z zahtevnejšimi orodji.

  • Pridobijo si ročne spretnosti.

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Piljenje pločevine po obliki.

    Izdelava izdelka.

  • spoznajo razne vrste pil in njihovo uporabo;

  • načine vpenjanja pločevine pri piljenju;

  • znajo izbrati ustrezno pilo;

  • naučijo se pravilno voditi pilo.

  • znajo povezati in uporabiti že pridobljena praktična znanja in veščine.

  • Navajajo se na samostojno delo in tudi sodelovanje pri delu.

    Samostojno delo pod nadzorom. Samostojno delo in delo v dvojicah pod nadzorom.

    Plamensko varjenje tankih pločevin.

    Nastavitev plamena, taljenje ter varjenje z dodajanjem materiala.

  • seznanijo se z uporabo varilne garniture, z osnovnimi tehnikami varjenja tankih pločevin;

  • znajo pravilno voditi gorilnik in dodajni material.

  • Navajajo se na upoštevanje delovnih navodil.

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Obločno varjenje.

    Trdo spajkanje pločevine.

  • seznanijo se z varilnimi napravami, dodajnim materialom, postopki varjenja in z materiali, ki jih lahko varimo;

  • obvladadajo tehniko varjenja in nastavitev aparatov.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Varjenje tanke pločevine z MAG - varilnim postopkom.

    Izdelava izdelka.

  • seznanijo se z varilnimi napravami, dodajnim materialom, postopki varjenja in z materiali, ki jih lahko varimo; obvladajo tehniko varjenja in nastavitev aparatov;

  • izdelajo enostaven izdelek z uporabo tehnoloških operacij zarisovanja, piljenja, plamenskega varjenja (taljenja robov) ter MAG -  varjenja.

  • Pridobivajo si iznajdljivost pri delu, sposobnost samokontrole in ocenjevanja lastnega dela.

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Brušenje na  stabilnem brusilnem stroju.

  • spoznavajo brusne stroje, brusne plošče, način pritrjevanja brusnih plošč,  varnost pri delu na brusilnih strojih;

  • obvladajo brušenje na stabilnih brusilnih strojih in znajo oceniti nevarnosti pri delu.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Brušenje z ročnimi brusilnimi stroji.

  • spoznajo ročne brusilne stroje, delo z njimi in varnostne ukrepe pri delu.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo.

    Struženje.

  • seznanijo se s stružnico, njenimi deli in spoznajo karakteristična dela, ki jih lahko opravimo na stružnici;

  • Razširjajo si področje splošnih praktičnih znanj.

    Demonstracija.

    Ročno in strojno žaganje.

  • seznanijo se z ročnimi in strojnimi žagami, vbodnimi žagami;

  • z vrstami žaginih listov;

  • tehnologijo žaganja;

  • obvladajo ročno žaganje, posebej žaganje pločevine z vbodnimi žagami;

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Vrtanje grezenje in povrtavanje z ročnimi in stabilnimi vrtalnimi stroji.

  • spoznajo stabilne in ročne vrtalne stroje,

  • vrste svedrov, grezil in povrtal,

  • načini vpenjanja in predhodno pripravo obdelovanca.

  • naučijo se vrtati s pravilno izbranimi svedri - tanke pločevine.

  • Navajajo se na uporabo tabel in priročnikov.

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Rezanje zunanjih in notranjih navojev.

  • seznanijo se z vrstami navojnih rezil, z določanjem velikosti izvrtin ter postopkom rezanja navojev;

  • Urijo si ročne spretnosti in se navajajo na natančnost pri delu.

    Demonstracija in

    samostojno delo pod nadzorom.

    Oblikovanje pločevin, izdelava enostavnih izdelkov.

  • znajo izbrati ustrezna orodja, naprave, pripomočke in stroje in jih tudi uporabljati;

  • naučijo se izdelovati praktični izdelek sestavljen iz več elementov.

  • Utrjujejo osvojena znanja, spretnosti in iznajdljivost pri delu.

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Izdelava izdelka iz pločevine.

  • izdelajo zahtevnejši izdelek z uporabo vseh predhodno pridobljenih praktičnih znanj.

  • Navajajo se na skupinsko delo.

    Izdelek izdelajo skupinsko.

    Spoznavanje delovnih prostorov in opreme v avtoličarski delavnici; kompresorske postaje, lakirne kabine in mešalnice avtolakov.

  • znajo se orientirati v avtoličarski delavnici.

  • Razvijajo si sposobnost orientiranja v delovnem procesu.

    Skupinsko delo pod nadzorom.

    Spoznavanje avtoličarskih materialov.

  • znajo prepoznati različne avtoličarske materiale in njihov namen.

  •  

    Skupinsko in samostojno delo pod nadzorom.

    Spoznavanje postopka postavljanja in dviganja vozila z avtodvigalom ter odstranjevanje starega naliča in rje.

  • znajo pravilno in varno postaviti vozilo na avtodvigalo ter poznajo postopek odstranjevanja starega naliča in rje;

  • naučijo se odstraniti stari nalič in rjo z delov vozila.

  •  

    Demonstracija, samostojno delo in delo v skupini pod nadzorom.

    Spoznavanje postopka priprave površine za nanos poliesterskega kita ter obdelava površin.

  • znajo pripraviti površino za nanos poliesterskega kita in z njim obdelati površino.

  • Razvijajo si sposobnost reševanja tehnoloških problemov.

    Demonstracija in

    samostojno delo pod nadzorom.

    Priprava podvozja vozila in zaščita vozila z antikorozijskimi sredstvi.

  • znajo pripraviti podvozje za antikorozijsko zaščito in zašititi podvozje vozila.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Zaščita delov vozila, ki se ne brizgajo, in brizganje temeljne barve.

  • znajo zaščititi dele vozila, ki se ne brizgajo;

  • pozna tehnologijo in tehniko brizganja temeljne barve.

  • Navajajo se na natančnost in doslednost pri delu.

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Brizganje in brušenje akrilnega kita.

  • znajo obdelati površino vozila  z akrilnim kitom.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo.

    Brizganje avtolaka.

  • poznajo tehnologijo in tehniko brizganja avtolaka;

  • znajo lakirati dele površine vozila.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Demontaža in montaža notranjosti vozila;

  • znajo demontirati in montirati razne dele notranje opreme vozila in poznajo tehniko in tehnologijo demontaže in montaže.

  •  

    Samostojno delo po navodilih in pod nadzorom.

    Demontaža in montaža svetlobnih teles na vozilu in nastavljanje žarometov.

  • pozna tehnologijo in tehniko montaže in demontaže svetlobnih teles in  njihovo nastavljanje;

  • znajo demontirati in montirati svetlobna telesa in jih po montaži nastaviti.

  • Razvijajo si sposobnost reševanja tehničnih problemov.

    Samostojno delo po navodilih in pod nadzorom.

    Odklop in priklop akumulatorja, alternatorja in zaganjalnika.

  • poznajo tehnologijo in tehniko odklopa in priklopa akumulatorja, alternatorja in zaganjalnika;

  • znajo priklopiti in odklopiti akumulator, zaganjalnik in alternator.

  •  

    Samostojno delo po navodilih in pod nadzorom.

    Diagnostika napak in njihovo odpravljanje na električni napeljavi.

  • znajo odkriti in odpraviti manjše napake na električni instalaciji vozila.

  • Navajajo se na učinkovito ukrepanje v delovni situaciji.

    Samostojno delo, timsko delo.

    Demontaža in montaža hladilnega in grelnega sistema.

  • poznajo tehnologijo in tehniko montaže in demontaže hladilnega in grelnega sistema; znajo demontirati in montirati hladilni in grelni sistem vozila;

  •  

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Demontaža in montaža prednje in zadnje preme in vzmetenja vozil.

  • pozna tehnologijo in tehniko montaže in demontaže prednje in zadnje preme in vzmetenja vozil;

  • znajo demontirati in montirati prednjo in zadnjo premo vozila.

  •  

    Samostojno in timsko delo.

    Demontaža in montaža krmilnega sistema.

  • poznajo tehnologijo in tehniko montaže in demontaže krmilnega sistema;

  • znajo demontirati in montirati krmilni sistem vozila.

  •  

    Samostojno in timsko delo.

    Demontaža in montaža

    zavornega sistema.

  • poznajo tehnologijo in tehniko montaže in demontaže zavornega sistema;

  • znajo demontirati in montirati zavorni sistem vozila.

  •  

    Samostojno in timsko delo.

    Demontaža in montaža polgredi in kardanske gredi.

  • poznajo tehnologijo in tehniko montaže in demontaže polgredi in kardanske gredi; znajo demontirati in montirati polgredi in kardanske gredi pri vozilih.

  •  

    Samostojno in timsko delo.


    2. LETNIK

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Vajenci/dijaki:

    Vajenci/dijaki:

     

    Rezanje in izrezovanje tankih pločevin z ročnimi škarjami L+D, z vzvodnimi in z različnimi električnimi škarjami.

  • naučijo se uporabljati najprimernejše škarje za določeno operacijo;

  • naučijo se izbirati ustrezne škarje;

  • poznajo pravilno tehnologijo dela s škarjami.

  • Navajajo se na ekonomični način dela.

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Upogibanje pločevine na raznih upogibnih strojih in napravah.

  • naučijo se uporabljati razna upogibna orodja in naprave.

  • Pridobivajo si zavest o pripadnosti poklicu.

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Uvijanje in robljenje pločevine.

  • pred uvijanjem in robljenem je potrebno zna­ti iz­ra­ču­nati plašč izdelka ( cevi itd), znajo izbrati pravilen postopek uvijanja in robljenja in uporabljati  razne priprave;

  • znajo določiti enostavne plašče izdelkov.

  •  

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Ročno zunanje in notranje robljenje.

  • naučijo se uporabljati razne priprave in pripomočke ter pravilno voditi kladivo pri upogibanju -  upogibati po črti.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Uvijanje okroglih oblik ter kotnikov.

  • naučijo se preoblikovati polizdelke na razne znane načine ter znajo uporabljati razne stroje in naprave, ki se uporabljajo pri  takšnem delu.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Uporaba raznih kleparskih ročnih orodij in njihova izbira glede na potrebe.

  • poznajo vsa razpoložljiva orodja in namen njihove uporabe v konkretnih primerih;

  • znajo izbrati pravilno orodje.

  •  

    Demonstracija pod nadzorom.

    Prikaz uporabe raznih vrst kleparskih orodjih za ravnanje pločevin na poškodovanih vozilih.

  • s prikazom uporabe orodij spoznavajo usklajeno uporabo dveh orodij hkrati.

  •  

    Demonstracija.

    Brušenje ročnega orodja.

  • znajo pravilno usposobiti ročno orodje na za to primernih strojih in ob uporabi raznih merilnih pripomočkov;

  • prepoznajo obrabljeno orodje.

  • Navajajo se na pravilni način dela.

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Vrtanje, sekanje, piljenje, brušenje in žaganje tankih pločevin.

  • spoznajo različna orodja za obdelavo

  • plo­če­vine in njihove posebnosti.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Mehko spajkanje in cinanje pločevine.

  • seznanijo se z vrstami spajkalnikov,

  • ma­te­riali za spajkanje,

  • uporabo posameznih vrst spajkalnikov;

  • spoznajo postopek in namen cinanja;

  • naučijo se pravilne tehnike dela.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Ravnanje pločevine in avtomobilskih delov s krčenjem.

  • spoznavajo vrste postopkov segrevanja pločevine z raznim aparati in vrstami energije;

  • naučijo se ravnati prenapete pločevine na vozilu.

  •  

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Varjenje tanke pločevine z MAG postopkom.

  • naučijo se  uporabljati varilno garnituro;

  • Pridobivajo ročne spretnosti.

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Trdo spajkanje.

    Električno točkovno varjenje avtomobilskih delov.

  • obvladajo trdo spajkanje s poznavanjem varilne garniture, materialov in tehnike dela;

  • obvladajo točkovno varjenje s poznavanjem varilne garniture, materialov in tehnike dela.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Oblikovanje pločevine in izdelava različnih stožčastih posod in cevnih kolen.

  • naučijo se oblikovati plašče različnih nesimetričnih oblik in ponovijo znanja o zarisovanju na pločevino, izrezovanju in upogibanju ter varjenju v različnih položajih.

  •  

    Samostojno delo po navodilih pod nadzorom.

    Plamensko varjenje tankih pločevin.

  • znajo pravilno voditi gorilnik in dodajni material ter nastaviti parametre varjenja.

  •  

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Postavitev in pritrditev vozila na ravnalno mizo.

  • seznanijo se z različnimi ravnalnimi sistemi, tehniko pritrjevanja vozila naravnalno mizo, pri čemer morajo natančno upoštevati delovna navodila.

  • Navajajo se na natančnost pri delu.

    Timsko delo pod nadzorom.

    Izdelava izdelka z varjenjem po raznih postopkih ter ravnanje avtomobilskega dela.

  • preverijo doseženo znanje na raznih važnejših področjih, ki so jih obravnavali in utrjevali.

  •  

    Samostojno delo pod nadzorom.


    3. LETNIK

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Vajenci/dijaki:

    Vajenci/dijaki:

     

    Orodja, stroji in naprave v avtokleparski delavnici;

  • seznanijo se z delom, orodji, stroji in napravami, ki jih mora imeti dobro opremljena avtokleparska delavnica.

  • Pridobivajo občutek pripadnosti stroki.

    Frontalno delo in demonstracija.

    Varstvo pri delu, ekologija.

    Oprema avtokleparskih delavnic.

    Pristop k popravilu vozila in demontaži delov.

  • obvladajo pravilnik o varstvu pri delu, napravah in opremljenosti avtokleparskih delavnic z vidika varnosti in ekologije.

  • Pridobivajo pozitiven odnos do dela in okolja.

    Skupinsko delo pod nadzorom.

    Ravnanje poškodb na karoseriji in prilagajanje novih delov.

  • obvladajo tehniko in tehnologijo dela pri ravnanju in prilagajanju novih karoserijskih delov.

  • Navajajo se na samostojno delo.

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Varjenje tankih pločevin in avtomobilskih delov z MAG varilnim postopkom.

    Trdo spajkanje pločevin.

  • vadijo postopke varjenja avtomobilskih delov in prila­gajajo posamezne dele karoserije.

  •  

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Plamensko varjenje tankih pločevin.

    Mehko spajkanje.

  • samostojno znajo s plamenskim varjenjem in spajkanjem popravljati razne dele; (npr. rezervoar za gorivo).

  •  

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Varjenje PVC.

    Električno točkovno varjene in delo z električnim točkovnikom.

    Brušenje pločevine in zvarov z ročnimi brusilnimi stroji;

  • spoznajo umetne snovi, ki jih je možno variti in praktični postopek varjenja;

  • naučijo se praktično uporabljati električni točkovni aparat pri delu na vozilu;

  • znajo uporabljati ročni brusilni stroj pri delu na vozilu.

  • Pridobivajo občutek odgovornosti za delo, ki ga sami opravijo.

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Oblikovanje pločevine, izdelava posameznih avtomobilskih pločevinskih delov.

  • obnovijo že pridobljena znanja o uporabno preoblikovalnih postopkih;

  • urijo si ročne spretnosti potrebne pri avtokleparskem delu;

  • znajo presoditi kdaj karoserijski del zamenjati in kdaj popraviti.

  •  

    Samostojno delo po navodilih in pod nadzorom.

    Nastavitev in pritrditev vozila na ravnalno mizo, meritve na karoseriji z elektronsko roko.

  • poznajo osnovne principe dela na ravnalni mizi;

  • naučijo se računalniško podprtega merjenja z elektronsko roko na ravnalni mizi.

  • Navajajo se na natančnost in vztrajnost pri delu.

    Timsko delo pod nadzorom.

    Ravnanje karoserije po poškodbi na ravnalni mizi in izpis podatkov.

  • poškodovano vozilo znajo pravilno pritrditi na ravnalno mizo, ga izmeri in z hidravlično roko izvleči.

  • z uporabo različnih postopkov znajo popraviti manj poškodovano vozilo.

  • Navajajo se na sposobnost dela v timu.

    Timsko delo pod nadzorom.

    Ravnanje strehe vozila z demontažo in montažo šip in tapet.

  • vadijo tehniko demontaže in montaže šip;

  • naučijo se izbirati najustreznejše postopke popravila,

  • uporabljati najustreznejša orodja in delovna sredstva;

  • Urijo spretnosti potrebne pri opravljanju poklica.

    Samostojno delo po navodilih in pod nadzorom.

    Krčenje pločevine s segrevanjem in upogibanje profilov.

  • znajo ravnati prednapeto pločevino z uporabo različnih elektrod, plamena in hladnega postopka ter  uporabe ravnalnih orodij;

  • na razne načine znajo upogibati profile.

  • Urijo reševanje tehnoloških poklicnih problemov.

    Samostojno delo po navodilih in pod nadzorom.

    Zaščita pločevine, tesnjenje zamenjanih delov vozila, kitanje poškodovanih mest.

  • znajo zaščititi, zatesniti, zakitati in obrusiti popravljena mesta tako, da dosegajo kvaliteto originalnih delov.

  •  

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Cinanje varjenih ali poškodovanih površin.

    Lepljenje.

    Kovičenje in vijačenje pločevine.

  • znajo cinati pločevinske površine in jih primerno obrusiti;

  • obvladajo metode lepljenja,

  • kovičenja in vijačenja pločevine.

  •  

    Demonstracija in samostojno delo pod nadzorom.

    Vgradnja strešne lopute in okenskega okvirja.

  • znajo izvesti vse potrebne tehnološke postopke pri vgradnji strešne lopute in okenskega okvirja.

  • Navajajo se na upoštevanje pisnih navodil proizvajalcev.

    Delo v skupini pod nadzorom.

    Lepljenje stekel na vozilu.

  • po navodilih znajo pripraviti ustrezno lepilo;

  • znajo pripraviti ustrezna orodja in naprave uporabne pri lepljenju;

  • znajo izvesti postopek lepljenja.

  •  

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Popravilo različnih poškodb na vozilu ali zamenjava delov.

  • zavedajo se končnega cilja popravila, zahtevane kvalitete in načina doseganja kvalitete dela;

  • znajo samostojno izvesti popravilo.

  • Navajajo se na samostojno odločanje.

    Samostojno delo pod nadzorom.

    Izdelava izdelka - varjenje po MAG postopku, uporabo trdega spajkanja in upogibanja.

  • pokažejo praktična znanja, ročne spretnosti in iznajdljivost pri delu.

  • Krepijo si samozavest.

    Samostojno delo pod nadzorom.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • delavniške dnevnike,

  • izdelke oziroma storitve z zagovorom.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Praktični pouk se navezuje na strokovno teoretične predmete, kjer vajenec/dijak dobi teoretične osnove, ki jih nadgradi s praktičnimi znanji in spoznanji. Praktični pouk je predvsem naravnan demonstracijsko, saj odmerjen čas ne dopušča vadenja in s tem pridobivanja ustreznih delovnih izkušenj. V 2. in 3. letniku ima nalogo izravnave praktičnih znanj in posredovanja tistih znanj, ki jih vajenec/dijak ne dobi pri delodajalcu so pa potrebna za izpolnitev obvladovanja potrebnih znanj, ki jih opredeljuje nomenklatura poklica, oziroma opis poklica.