Izobraževalni program: AVTOLIČAR (ds)
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
osnove RISANJA IN OBLIKOVANJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
12 |
36 |
48 |
3. |
18 |
46 |
64 |
skupaj |
30 |
82 |
112 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Predmet je opora ostalim strokovnim predmetom. Razvija oblikovno in barvno občutljivost ter prostorsko predstavo. Navaja na obrtniško preciznost pri estetsko oblikovnih nalogah. Pomaga razvijati oblikovno in barvno kulturo, razvija kreativen odnos do poklica.
Navaja vajence na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov, predvsem do oblikovnih nalog, povezanih z avtoličarskim poklicem.
Likovno oblikovne naloge so področja kompozicije, ploskovnih in grafičnih odnosov, prostorske predstave, aksiometrije, perspektive, barvne teorije, barvnih odnosov, barvnih kontrastov, tonske modelacije, mešanja barv, barvne harmonije in psihologije barv, modeliranja, likovno oblikovnih tehnik, oblikovne zgodovine avtomobilizma. Razvijajo splošno likovno kulturo in smisel za oblikovanje v okviru stroke, saj so naloge v kar največji meri zasnovane tako, da so nanjo aplicirane.
Predmet seznanja vajence z različnimi postopki tehnične izvedbe oblikovnih nalog in z uporabo različnih risarsko - slikarskih materialov in računalniškim oblikovanjem grafičnih programov za izvedbo teh nalog.
Najdirektnejša aplikacija tega znanja je prenos oblikovnih motivov in izvedbene iznajdljivosti na posamezne dele karoserij s pomočjo slikarskega pršilnega čopiča air-brush.
Vajenci naj:
2. Letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vajenec |
|||
|
|
Razvija občutek za estetski učinek tako dobljenega prekrivanja in občutek za natančnost izdelave. |
Ploskovni elementi so lahko kompleksnejši, npr. stilizirane slike avtomobilov (ob pomoči slikovnega gradiva). |
|
|
Razvija tonsko občutljivost - opazovanje grafičnih tonskih sivo-črnih vrednosti v povezavi s stroko. |
Naloga se lahko izdela ob slikovnem gradivu avtomobilskih znakov, tako starejšega kot novejšega tipa. |
|
|
Razvija občutek prostorske pred-stave in ročno spretnost. |
Motivno se za izvedbo izdelka lahko uporabijo stilizirani predmeti in orodja iz okolja. |
|
|
Razvija precizen občutek za svetlo- temne tonske vrednosti. |
Izdelki so lahko tihožitja vijugastih in oglatih teles ali predmetov iz njihovega delovnega okolja. |
|
|
Razvija občutek za ročno spretnost in prostorsko predstavo. |
|
|
|
Razvija občutek za ritem in sorazmerje. |
Izdelek lahko predstavlja perspektivo ceste (železniški tir, most). |
|
|
Razvija občutek za natančnost. |
Izdelek je lahko slika stiliziranega tovornjaka. |
|
|
Razvija občutek za ročno spretnost. |
Izdelek je lahko slika stilizirane stavbe, bencinske črpalke ali napisa. |
|
|
Razvija občutek za oblikovno preciznost. |
Za motiv se lahko izbere starejši ali sodoben model avtomobila. |
|
|
Razvija občutek za barvo. |
|
|
|
Razvija tonsko občutljivost za barvo. |
Izdelek je lahko zasnovan kot kompozicija abstraktnih ploskev in likov, razdeljenih na tonske pasove, lahko pa motivno spominjajo na predmete iz delovnega okolja. |
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vajenec |
Vajenec |
||
|
|
Razvija občutek za kreativno reševanje likovno oblikovnih nalog. |
Izdelek je lahko vizitka za avtoličarsko delavnico ali poslikava karoserije itd. |
|
|
Razvija oblikovno prostorsko predstavo in ročno spretnost. |
Izdelek je lahko slika vijugajoče in vzpenjajoče se ceste. |
|
|
Razvija občutek za ročno spretnost. |
Izdelek je lahko modelček avtomobila, oblikovan iz glinamola. |
|
|
Razvija oblikovno preciznost in ustvarjalnost. |
Izdelek je lahko zasnovan kot preplet poslikav z različnimi motivi (motivi iz zgodovine avtomobilizma, preplet spiralnih in vijugastih likov, stilizirani motivi iz narave - ovijalke, veje,kače itd.). |
|
|
Razvija ustvarjalnost. |
Izdelek lahko zasnovan kot plakat za tekmovanje športnih avtomobilov, rally itd. |
|
|
Razvija barvno občutljivost. |
Izdelek je lahko ploskovno- prostorska abstraktna kompozicija, lahko pa je motivno vezan na predmete iz narave. |
|
|
Razvija kreativen odnos do barve. |
Izdelek je sestavljen iz več manjših enot, lahko sta združena dva ali več kontrastov v enem izdelku, npr. Komplementaren + kvalitativen + kvantitativen. |
|
|
Samostojno in kreativno rešuje barvno oblikovne probleme (poklicna kompetentnost). |
Izdelek je lahko izveden na fotografiji avtomobila in nato prenesen na karoserijo. |
|
|
Razvija oblikovno inovativnost. |
Izdelek je lahko zasnovan kot dekoracija motocikla ali motorja. |
|
|
Razvija občutek za kreativno uporabo barve. |
Poslikava modela avtomobilske karoserije pokaže obvladanje barvnih kontrastov in harmonije ter psihologije barv. |
|
|
Razvija občutek za oblikovno ustvarjalnost. |
Tematsko je izdelek zasnovan na primerih iz zgodovine avtomobilizma. |
|
|
Razvija občutek za oblikovno ustvarjalnost vezano na poklic. |
Izdelek je lahko izpeljan s pomočjo fotografij prototipov ali kot samostojen originalen predlog. |
|
|
Za tehnično izvedbo se lahko uporabi različne risarske in slikarske tehnike in računalniške programe. |
Znanje se kreativno uporabi pri delu s slikarskim pršilnim čopičem. Zahtevnost oblikovnih nalog se prilagaja likovni oblikovni sposobnosti vajencev, motivno in izvedbeno se jih lahko poenostavi, strne, ponovi itd. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Matematika |
|
|
Osnove strojništva |
|
|
Umetnost |
|
|
Gradiva Tehnologija ličarstva |
|
|
Tehnologija ličarstva |
|
|
Družbena znanja |
|
|
Umetnost |
|
|
Praktični pouk |
|