Izobraževalni program: AVTOLIČAR (ds)
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
osnove STROJNIŠTVA
S predmetnimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
126 |
42 |
168 |
2. |
32 |
16 |
48 |
3. |
32 |
16 |
48 |
skupaj |
190 |
74 |
264 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu vajenci:
Predmet je podpora ostalim strokovnim predmetom in je temelj za branje in razumevanje tehniške dokumentacije ter sposobnosti tehniškega komuniciranja. Daje osnovno znanje za uporabo računalnika in informacijskih sistemov. Pomaga izgrajevati tehniško kulturo, identifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja vajenca na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.
Vajenci naj:
1. Letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
TEHNIČNO RISANJE |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija občutek za red in urejenost ter natančnost. |
|
|
|
Razvija odnos do strokovnih standardov. |
|
|
|
Razvija občutek za natančnost in estetiko, za odgovornost za opravljeno delo, odnos do strokovnih standardov, zavest o potrebi po kvaliteti. |
Vaje: geometrijske konstrukcije. |
|
|
Razvija občutek za natančnost in se zaveda pomena pravilnega kotiranja. |
Vaja: kotiranje in branje mer iz risb. |
|
|
Razvija občutek za prostorsko predstavo. |
Vaje: risanje projekcij geometrijskih teles. |
|
|
Razvija občutek za prostorsko predstavo in se zaveda pomena pravil tehniškega risanja. |
Vaja: risanje v prerezu, branje risb. |
|
|
Vaja: |
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in sposobnost komuniciranja preko tehniških risb. |
Vaja: risanje in kotiranje navojev. |
|
|
Razvija strokovnost in sposobnost komuniciranja preko tehniških risb. |
Vaja: Označevanje stanja površin |
|
|
Razvija prostorsko predstavo, natančnost, strokovnost in sposobnost komuniciranja preko tehniških risb. |
Vaje: Izdelava delavniške risbe, branje delavniških risb |
|
|
Razvija prostorsko predstavo, natančnost, strokovnost in sposobnost sporazumevanja s pomočjo tehniških risb. |
|
OSNOVE RAČUNALNIŠTVA |
|||
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja s pomočjo računalnika. |
|
|
|
Vaja: delo s CD ROM-om |
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in sposobnost komuniciranja s pomočjo tehniških risb. |
Vaja: risanje s programskim paketom CAD. |
|
|
Razvija občutek za estetiko in natančnost. |
Vaja: delo s paketom za urejanje besedil. |
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja s pomočjo računalnika. |
Vaja: izdelava preglednice. |
|
|
Vaja: iskanje podatkov. |
2. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
MEHANIKA |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Navaja se na uporabo merskih enot in pridobiva spoznanja o odnosih med posameznimi veličinami in enotami. |
Vaja: preračunavanje z merskimi enotami in pretvarjanje enot. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: izračun hitrosti, poti časa, pospeška in pojemka. |
|
|
Vaja: izračun veličin. |
|
|
|
Vaje: sestavljanje sil in momentov določanje težišča ter izračun stabilnosti. |
|
|
|
Vaja: izračun sile trenja. |
|
osnove elektrotehnike |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaja: izračun I, R, U, P, W. |
|
|
Razvija strokovnost in se zaveda poklicnih posebnosti. |
Vaja: izračun časa praznjenja akumulatorja. |
|
|
||
strojni elementi |
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Vaja: lepljenje, preizkušanje spojev in uporaba tesnilno lepilnih materialov. |
|
|
|
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Pnevmatika |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija strokovnost in se zaveda posebnosti.poklica. |
|
|
|
Vaja : izračun tlaka, podtlaka, nadtlaka ter volumna pri določenem tlaku in temperaturi. |
|
|
|
||
|
|
Vaje : |
|
|
|
Razvija strokovnost in se zaveda posebnosti poklicnih . |
Festo didaktična pomagala – pnevmatika. |
hidravlika |
|
|
|
|
|
||
|
|
Vaja: |
|
|
|
||
|
|
Vaja: |
|
|
|
||
motorji z notranjim izgorevanjem |
|
Ogled muzeja SŽ – parnih postrojenj. |
|
dvigala |
|
|
|
|
|
||
električni stroji |
|
|
|
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Osnove risanja in oblikovanja Gradiva Tehnologija ličarstva Praktični pouk |
|
|
Osnove risanja in oblikovanja Praktični pouk |
|
|
Tehnologija ličarstva Praktični pouk |
|
|
Tehnologija ličarstva Gradiva Praktični pouk |
|
|
Tehnologija ličarstva Praktični pouk |
|
|
Tehnologija ličarstva Gradiva Praktični pouk |
|
|
Praktični pouk |
|