Izobraževalni program: AVTOLIČAR (ds)
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
PRAKTIČNI POUK
Vsebine predmeta so povezane s strokovno teoretičnimi predmeti:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
168 |
168 |
|
2. |
96 |
96 |
|
3. |
96 |
96 |
|
skupaj |
|
360 |
360 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Praktično izobraževanje uvaja vajence v delo in praktično usposablja za poklic avtoličarja, pomaga razvijati ustvarjalne sposobnosti in delovne navade v povezavi s teoretično strokovnimi in splošno izobraževalnimi predmeti.
Vajenci naj:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Uvod |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija osebno in delovno odgovornost ter korekten, odgovoren odnos do soljudi in okolja. Nauči se sodelovanja s sodelavci, komunikativnosti, solidarnosti in zna reševati konfliktne situacije. Nauči se inovativnosti pri delu, kar mu omogoča lažje opravljanje poklica. |
Vaje - primeri iz prakse: |
merjenje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za točnost in natančnost ter tako dobiva občutek odgovornosti za opravljeno delo. |
|
zarisovanje na kovinske predmete in žigosanje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za red, urejenost in preciznost. |
|
ročna obdelava kovin - piljenje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za natančnost in estetiko, odgovornost za opravljeno delo, odnos do strokovnih standardov, zavest o potrebi po kvaliteti idr. |
Vaja: |
vrtanje kovin |
|
|
|
|
|
Privzgojimo mu čut za opravljeno delo ter odgovoren odnos do delovnih sredstev. |
Vaja: pravilna uporaba vrtalnega orodja. |
rezanje navojev |
|
|
|
|
|
|
|
preoblikovanje tankih pločevin |
|
|
|
|
|
||
nega vozila |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek za odgovorno delo v skupini in medsebojno sodelovanje. Zaveda se pomena stalne uporabe zaščitnih sredstev pri svojem delu. |
Vaja: |
priprava vozila |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek za odgovorno delo, razvijajo primeren odnos do sodelavcev, strank in tuje lastnine. |
Vaja: zaščita nebarvanih delov avtomobila. |
odstranjevanje poškodovanega naliča in rje |
|
|
|
|
|
Pridobiva spoznanja o povezanosti življenja in tehnike. |
Vaja: odstranjevanje poškodovanega naliča in rje s strgalom in brusilko. |
suho ročno brušenje naliča in rje |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek za natančnost pri delu. |
Vaja: suho ročno brušenje naliča in rje. |
izpihovanje in brisanje površin po odstranjevanju naliča in rje |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri delu. |
Vaja: izpihovanje površin z zračno izpihovalko in brisanje površin s čistilnimi krpami. |
razmaščevanje |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest in odgovorno ravna s topili. |
Vaje: izbor topila in razmaščevanje površine avtomobila. |
2. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
kitanje |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija natančnost in vztrajnost pri delu. |
Vaja: |
suho ročno in strojno brušenje kita |
|
|
|
|
|
Vaja: |
|
priprava površine za brizganje temeljne barve in kita za brizganje |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in vztrajnost pri delu. Razvija ekološko zavest in odgovorno ravna s topili in odpadki po opravljenem delu. |
Vaje: |
nanašanje temeljne barve z brizgalko |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest in odgovornem ravna s topili, barvami in odpadki. Po opravljenem delu razvršča odpadke, očisti, pospravi orodja in naprave. |
Vaje: |
nanašanje kita za brizganje |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena stalne uporabe zaščitnih sredstev pri svojem delu. |
Vaje: priprava brizgalnega kita in brizganje z brizgalko |
preizkus suhega ročnega in strojnega brušenje kita za brizganje |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri svojem delu. |
Vaja: uporaba podložnih blokov in vibracijsko-rotacijske brusilke za brušenje brizgalnega kita. |
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
priprava – mešanje avtolakov |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija natančnost in vztrajnost pri svojem delu. |
Vaje: |
brizganje avtolakov |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest, varčnost in osebno odgovornost za dobro opravljeno delo in pravilno ravnanje z odpadki po končanem delu. |
Vaje: |
poznavanje sušenja lakov |
|
|
|
|
|
Strokovno in odgovorno opravi delo in razvija ekonomičen odnos do uporabe električne energije in goriv. |
Vaje: sušenje laka v komori in z IR- sušilcem. |
popravila napak po brizganju in sušenju |
|
|
|
|
|
Vaje: |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Osnove strojništva |
|
|
Osnove strojništva Gradiva Tehnologija ličarstva |
|
|
Gradiva Tehnologija ličarstva Osnove strojništva |
|
|
Osnove strojništva Osnove risanja in oblikovanja Gradiva Tehnologija ličarstva |
|
|
Osnove risanja in oblikovanja Gradiva Tehnologija ličarstva Osnove strojništva |
|
|
Gradiva Tehnologija ličarstva |
|