Izobraževalni program: FINOMEHANIK (ds)
TEHNIKA V FINOMEHANIKI
Vsebuje predmetna področja:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
84 |
28 |
112 |
2. |
48 |
16 |
64 |
3. |
45 |
15 |
60 |
skupaj |
177 |
59 |
236 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Predmet je podpora ostalim strokovnim predmetom in je temelj za razumevanje delovanja finomehaničnih in biromehaničnih naprav. Pomaga izgrajevati tehniško kulturo, indentifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja vajence na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.
Vajenci naj:
1. Letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Osnovni zakoni električnega tokokroga |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
Poznajo osnovne elemente električnega tokokroga in zakonitosti med napetostjo, tokom in upornostjo. Znajo izmeriti osnovne veličine v tokokrogu in na posameznih elementih. Razumejo zakonitosti vzporedno in zaporedno vezanih uporov. |
Razvijajo sposobnost uporabe teoretičnega znanja v reševanju konkretnih delovnih problemov. |
Vaja: |
Toplotni učinki toka |
|||
|
Razumejo pojem dela in moči električnega toka v povezavi z osnovnimi veličinami. Znajo pojasniti pojav segrevanja ohmske upornosti in zveze s tokom. Poznajo ukrepe in načine varovanja električnih tokokrogov. |
Razvijajo identifikacijo z vrednotami kvalitetnega opravljanja poklica. |
Vaja: merjenje električne energije in moči. |
Kemični učinki toka: |
|||
|
Poznajo kemične učinke toka in njihovo uporabo. Znajo razložiti procese in zgradbo galvanskih členov in akumulatorjev. |
Vaja: meritve galvanskih členov in baterij. |
|
Svetlobni učinki toka |
|||
|
Poznajo izvore svetlobe na osnovi električnega toka. Znajo našteti različne izvore svetlobe in vrste razsvetljave glede na prostor. |
Oblikujejo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
Vaja: merjenje osvetljenosti. |
Magnetni učinki toka |
|||
|
Poznajo magnetne učinke električnega toka in pojave v magnetnem polju. Znajo opisati delovanje elektromagneta pri električnem releju. |
Razvijajo strokovnost, varčnost in ekonomičnost. |
Vaja: nastanek inducirane napetosti. |
Tokokrog z izmeničnim tokom |
|
||
|
Poznajo lastnosti izmeničnega toka in prednosti pred enosmernim v elektro-energetskem sistemu. Znajo razlikovati med enofaznimi in trifaznimi izmeničnimi toki ter njihovimi porabniki. |
Razvijajo občutek za zanesljivost in sposobnost reševanja problemov. |
|
Električni stroji |
|||
|
Znajo razvrstiti električne stroje po kriterijih. Poznajo zgradbo, značilnosti in uporabo asinhronskih in sinhronskih strojev. Znajo opisati zgradbo in delovanje koračnih motorjev. |
Vaja: obratovalni primeri in meritve. |
|
Informacije in električni signali |
|||
|
Razumejo temeljne principe preoblikovanja informacij v električne signale in njihovo preobrazbo pri prenašanju na prenosni poti od oddajnika do sprejemnika. |
Osvajajo strokovnost, natančnost, zanesljivost in druge lastnosti, vezane na poklicne zahteve. |
|
Elementi in vezja v elektroniki |
|||
|
Poznajo razvojne stopnje v elektroniki in njen pomen v razvoju tehnike in tehnologije. Znajo našteti aktivne in pasivne elektronske elemente ter vrste in uporabo elektronskih vezij. |
Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike in možnosti za poklicno uspešnost. |
Vaja: sestava elektronskega vezja. |
Električni upori |
|||
|
Poznajo zgradbo, uporabo in izvedbe električnih uporov. Na osnovi podatkov o njihovih električnih lastnostih, znajo izbrati ustrezen upor. |
Vaja: merjenje uporov. |
|
Električni kondenzator |
|||
|
Poznajo delovanje, zgradbo in vrste kondenzatorjev. Znajo našteti osnovne podatke o lastnostih kondenzatorja in jih znajo razlikovati med različnimi tehnološkimi izvedbami. |
Razvijajo moralno etične kvalitete in motivacijo za samoizobraževanje. |
Vaja: delovanje kondenzatorjev. |
Polprevodniška dioda |
|||
|
Poznajo zelo važen elektronski element, ki prevaja električni tok v eni smeri lažje kot v drugi. Razumejo delovanje polprevodniške diode, poznajo njeno strukturo in uporabo v sklopu elektronskega vezja. |
Razvijajo strokovnost in sposobnost za reševanje problemov. |
Vaja: delovanje diode |
Tranzistorji: |
|||
|
Poznajo zgradbo in delovanje tranzistorja. Znajo našteti vrste tranzistorjev in pojasniti njihovo uporabo. S pomočjo sheme tranzistorskega vezja znajo pojasniti delovanje tranzistorja kot ojačevalnika signalov in tranzistorja kot stikala. |
Razvijajo moralno etične kvalitete in motivacijo za samoizobraževanje. |
Vaja: |
Osnovna analogna vezja |
|||
|
Poznajo vlogo in uporabo analognih vezij pri obdelavi signalov. |
||
Osnovna digitalna vezja |
|||
|
Poznajo vlogo in uporabo digitalnih vezij pri obdelavi signalov. |
Razvijajo strokovnost, natančnost in zanesljivost. |
2. Letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Osnove digitalne tehnike |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
Seznanijo se z osnovnimi pojmi digitalne tehnike in prepoznavajo lastnosti; znajo pojasniti osnove stikalne tehnike, logična vezja, logične družine in opišejo karakteristične lastnosti posameznih tehnologij. |
Upoštevajo grafične simbole, kateri so standardizirani po EN, ISO. Do izraza prideta natančnost in medsebojno sodelovanje. |
Vajenci izdelajo različna preprosta vezja. |
Sekvenčna vezja |
|||
|
Spoznajo sekvenčna vezja. |
Teoretično znanje nadgradijo s praktičnimi izkušnjami; so samostojni in kreativni. |
Vaje: meritve na različnih integrirnih vezjih. |
Analogno digitalni pretvorniki in digitalno analogni pretvorniki |
|||
|
Ločijo analogno digitalne od digitalno analognih pretvornikov. |
S pomočjo katalogov pregledajo različna digitalna vezja. |
Vaje na simulacijskem računalniškem programu. |
Obdelava podatkov (informacij) |
|||
|
Naučijo se obdelovati podatke, osvojijo osnovne pojme, številske sestave, mikroprocesor, pomnilnike, vhodno izhodne enote in znajo razložiti funkcije posameznih elementov. |
Spoznavajo različne metode reševanja praktičnih problemov. |
Vaje: različni računski primeri. |
3. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Merilni pretvorniki in tipala |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
Spoznajo, da v krmilni in regulacijski tehniki Uporabljamo električne signale, ki so odvisni od posameznih Fizikalnih veličin. Ločijo pasivna in aktivna tipala. Spoznajo razliko med analognim in digitalnim prikazom Merilnega instrumenta. Spoznajo pomen digitalnih števcev pri merjenju frekvence, Časa in časa trajanja periode. |
Zavedajo se pomena tehniških strok. Navajajo se na skupinsko delo. Strokovnjakov različnih strokovnih področij. Dobijo občutek o pomembnosti tehniške dokumentacije. Spoznajo potrebo po stalnem Izobraževanju. |
Vaje z različnimi merilnimi pretvorniki in tipali. |
Krmilna tehnika |
|||
|
Spoznajo osnovne vrste krmilja. Ločijo analogne na amplitudne, pulzno širinske, fazne in Frekvenčne. Spoznajo odvisnost krmilja od časa in procesa. Ločijo pomnilniško programilna krmilja od trajno ožičenih. Spoznajo, kako pri analognih krmiljih s pomočjo vhodnih veličin vplivamo na zvezno nastavitev izhodne veličine. Spoznajo temeljno razliko med analognim in digitalnim krmiljem. Spoznajo pomen posameznih elementov numeričnega krmilja. |
Razvijajo občutek za varčnost in delovno disciplino. Razvijajo poklicno in osebno odgovornost za kvaliteto opravljenega dela. |
Vaje iz krmilne tehnike. |
Pomnilniško programirana krmilja. |
Spoznajo sestavine pomnilniško programirnega krmilja. Spoznajo odnos krmilnih funkcij in programa. |
Oblikujejo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
|
Regulacijska tehnika |
|||
|
Spoznajo razliko med krmiljenjem in regulacijo. Ločijo posamezne vrste regulacij. |
Vaje iz področja krmilne tehnike. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Osnove elektrotehnike |
Osnove strojništva Tehnologija v finomehaniki Praktični pouk |
|
Elektronika, digitalna tehnika |
Osnove strojništva Tehnologija v finomehaniki Praktični pouk |
|
Regulacije in krmilja |
Osnove strojništva Tehnologija v finomehaniki Praktični pouk |
|