SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: INSTALATER STROJNIH INSTALACIJ (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

TEHNOLOGIJA

Predmet vsebuje predmetna področja:

  • gradiva,

  • fizika,

  • mehanika, energetika,

  • strojni elementi,

  • znanja iz področja gradnje objektov, podjetništva in obligacijske zaščite.

    Strokovni področji:

  • instalater ogrevalnih, prezračevalnih, hladilnih, in klimatizacijskih naprav,

  • instalater za vodovod, plin in kanalizacijo.

    2. ŠTEVILO UR

    Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

    Letnik

    Oblike izobraževalnega dela

     

    Teorija (ur)

    Vaje (ur)

    Skupaj (ur)

    1.

    14

    28

    168

    2.

    80

    16

    96

    3.

    75

    15

    90

    skupaj

    295

    59

    354

    * T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

    ** V - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

    3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

    Predmet je temelj za branje, razumevanje in izvajanje del na področju energetskih napeljav in naprav. Premet daje poleg osnovnih znanj širše razumevanje ter sposobnost tehniškega komuniciranja. Daje osnovno znanje zakonitosti ki veljajo v energetiki, prenosu toplote in transportu fluidov po ceveh ter kanalih. Izgrajuje tehniško kulturo, identifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja učence na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.

    Vajenci naj:

  • bodo sposobni matematično reševati tehnične probleme iz svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,

  • obvladajo in razumejo splošne principe (zakone, odnose) v strojništvu,

  • obvladajo in razumejo splošne principe in delovanje energetskih naprav in napeljav,

  • znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo z uporabo simbolov, tabel in diagramov iz svojega poklicnega področja,

  • znajo uporabiti tehnične predpise in standarde v zvezi s preizkušanjem in zagonom energetskih naprav in napeljav,

  • znajo izdelati popis, enostavno kalkulacijo del in vso spremljajočo dokumentacijo na svojem poklicnem področju,

  • znajo brati delavniške, sestavne in shematične risbe,

  • poznajo in znajo izbrati, načrtovati, izdelati in kontrolirati strojne dele oziroma elemente, ki se uporabljajo pri gradnji,

  • bodo sposobni samostojnega opravljanja dela, strokovnega odločanja, spremljanja in osvajanja novih znanj na svojem poklicnem področju,

  • poznajo sestavne dele in sklope energetskih napeljav, njihove tehnične rešitve (izvedbe), funkcijo, gradiva za izdelavo ter principe delovanja,

  • poznajo osnove podjetništva, načine organizacije obratovalnic, letne izkaze poslovanja,

  • poznajo dolžnosti in pravice izvajalca v odnosu do vseh udeležencev na gradbišču.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    1. Letnik

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Vajenci

    Vajenci

     

    Osnovni pojmi o tehnologiji, osnovnih tehnoloških postopkih v strojništvu in njihovih značilnostih uporabne pri izdelavi izdelkov v strojništvu.

    Znajo definirati pojem tehnologija.

    Znajo razlikovati različne tehnološke postopke (litje, preoblikovanje, odrezavanje, posebne postopke uporabne pri izdelavi izdelkov v strojništvu).

    Znajo navesti osnovne značilnosti teh postopkov.

    Razvijajo si sposobnost reševanja tehničnih in tehnoloških problemov.

     

    Varnost pri delu.

    Znajo ločiti pravice in dolžnosti kot jih določajo zakoni. tehniški predpisi in pravilniki.

    Ločijo nevarnosti in zaščito pri tipskih opravilih.

    Pridobivajo sposobnost reševanje problemov.

    Vaja:

  • izdelava poročila o vrstah nezgod iz dnevnega tiska.

  • Mehanske, fizikalne, kemijske in tehnološke lastnosti kovin in zlitin.

    Kristalna zgradba kovin.

    Zlitine in tipi kristalov v zlitinah.

    Razlikujejo mehanske, fizikalne, kemijske in tehnološke lastnosti kovin in zlitin.

    Razlikujejo čiste kovine od amorfnih snovi in prepoznajo različne oblike kristalnih rešetk.

       

    Železo in zlitine železa.

    Pridobivanje in delitev jekel in litin ter njihova primarna predelava.

    Predelava jekel in železovih litin v polizdelke.

    Znajo navesti osnovne lastnosti železa, poznajo pomen ogljika.

    Znajo opisati pridobivanja jekel in litin ter primarno predelavo.

    Znajo razdeliti jekla in litine glede na njihovo uporabo in poznajo predelavo jekla in železovih litin v polizdelke

       

    Sistematika označevanja jekel in železovih litin.

    Ob uporabi priročnika znajo pojasniti standardno oznako jekla ali litine.

     

    Vaja:

  • izbira jeklenih materialov,

  • uporaba primerjalnih tabel.

  • Namen in načini toplotne obdelave.

    Kaljenje in lokalno kaljenje, poboljšanje.

    Znajo pojasniti namen kaljenja in razložiti dogajanja v postopki žarenja, postopki utrjevanja površin.

    Znajo razložiti pomen in namen toplotne obdelave ter razvrstiti načine toplotne obdelave.

    Znajo pojasniti namen kaljenja in razložiti dogajanja v materialu med postopkom kaljenja in lokalnega kaljenja.

    Znajo pojasniti namen in potek postopka poboljšanja.

    Znajo pojasniti namen in potek posameznih žarilnih postopkov; znajo našteti in opisati postopke površinskega utrjevanja ter njihov namen

       

    Aluminij in njegove zlitine.

    Znajo našteti lastnosti aluminija in njegovih zlitin, poenostavljeno opisati postopek pridobivanja aluminija in navesti uporabnost aluminija in njegovih zlitin.

       

    Baker in njegove zlitine.

    Znajo definirati lastnosti bakra in njegovih zlitin,poenostavljeno opisati postopek pridobivanja bakra in navesti uporabnost bakra in njegovih zlitin

     

    Vaji:

  • izbira oblikovnih elementov po katalogih,

  • utrjevanje bakra.

  • Druge kovine: Mg, Sn, Pb, Zn, Cr, Ni, W in njihove zlitine.

    Znajo definirati lastnosti in uporabnost magnezija, kositra, svinca, cinka, kroma, niklja, wolframa in njihovih zlitin.

       

    Preizkušanje kovinskih gradiv, vrste mehanskih preizkusov, natezni preizkus. Merjenje trdote

    Znajo navesti namen preizkušanja kovinskih gradiv in razvrstiti mehanske preizkuse. Znajo opisati natezni preizkus in ob uporabi literature oceniti rezultate nateznega preizkusa. Znajo definirati pojem trdote. Znajo opisati različne načine merjenja trdote in izbrati ustrezni način merjenja.

     

    Vaja:

  • merjenje trdote.

  • Tehnološki preizkusi pločevin, trakov in cevi.

    Neporušitvene metode preizkušanja kovinskih gradiv.

    Znajo pojasniti pomen izvajanja tehnoloških preizkusov in našteti osnovne vrste tehnoloških preizkusov.

    Poznajo izvedbo tehnoloških preizkusov pločevin, trakov in cevi ter kvalitativno oceniti rezultate;

    Znajo opisati in našteti osnovne neporušitvene metode.

    Spozna, da je treba s preskušanjem priti do čimbolj realnih rezultatov, da ne pride do lomov

    Vaji:

  • izvedba tehnoloških preizkusov pločevin in trakov;

  • izvedba penetracijske metode preizkušanja kovinskih gradiv.

  • Korozija in priprave kovin za zaščito pred korozijo. KE

    Znajo povezati teorijo galvanskega člena in korozijo.

    Znajo našteti in opisati vzroke za pojav korozije, našteti in opisati možne načine priprave delov za zaščito pred korozijo

       

    Anorganski nekovinski materiali, sintrani materiali.

    KE

    Znajo našteti njihove značilnosti ter navesti možnosti uporabe.

    Znajo opisati postopek pridobivanja stekla, betona in keramičnih materialov.

    Znajo opisati postopek sintranja, navesti značilnosti sintranih delov ter njihovo uporabnost.

     

    Vaja:

  • priprava betonov za zaključna dela.

  • Umetni in naravni polimeri.

    KE

    Razlikujejo umetne materiale glede lastnosti in uporabe. Poznajo pojme polimer, plastomer, duromer in elastomer.

    Opisujejo možnosti predelave in obdelave umetnih snovi.

    Razlikujejo naravne polimere in znajo opredeliti uporabo gume. Loči postopke za zbiranje in reciklažo.

     

    Vaja:

  • gorljivost in topljivost polimerov.

  • Kompoziti.

    KE

    Ločijo kompozite z vlakni, utrjene plastične snovi, platirano pločevino in kompozite s kovinami ali nekovinami.

       

    Olja, maziva in goriva.

    KE

    Znajo našteti in razvrstiti olja, maziva in goriva v razrede, prepoznajo njihovo zgradbo in jih v odvisnosti od zahtev in ob uporabi literature znajo izbirati.

    Razvijajo si pravilni odnos do energijskih virov in kvaren vpliv na ekologijo.

    Vaja:

  • izbira ustreznih olj in maziv po  katalogih.

  • Splošno o varjenju, metalurški pojavi in varivost kovin.

    Zna definirati postopek in razložiti pogoje za varjenje.

    Pozna strukturne spremembe materiala.

    Pozna definicije varivosti in preskuse varivosti

    Seznani se s povezanostjo toplotnih obdelav in varjenja.

    Seznani se z zelo uporabnim postopkom in oblikuje odnos do tega napornega in nevarnega postopka.

     

    Plamensko varjenje, rezanje in žlebljenje.

    Zna opisati postopek, navesti kaj so tehnični plini in našteti varnostne naprave na jeklenkah.

    Zna navesti pravi plamen za rezanje in pozna vpliv legirnih elementov na rezanje. Pozna postopek žlebljanja.

       

    Obločno varjenje: ročno, pod praškom.

    Zna razdeliti postopke. Pozna nastanek obloka. Loči sestavne dele naprav za ročno obločno varjenje in zna izbrati ustrezno elektrodo in ustrezne parametre.

    Pozna postopek, zna izbrati varilno žico ali trak ter varilni prašek

     

    Vaja:

  • izbira ustrezne elektrode na osnovi katalogov.

  • Varjenje v zaščitnih plinih.

    Pozna postopke in zna izbrati varilne parametre za MAG, MIG in TIG varjenja in se zaveda varnosti pri delu.

       

    Plazemsko varjenje in rezanje.

    Zna opisati novejše načine varjenja, predvsem razlike pri gorilnikih in energiji.

       

    Varjenje s pritiskom.

    Zna navesti načine uporovnega varjenja,varilne parametre in uporabnost pri izdelkih in pri pločevinah.

       

    Varjenje polimerov.

    Spozna materiale, ki se varijo na področju inštalacij, varilne aparate in difuzijsko ali sočelno varjenje predvsem polietilen in polietilen - propilen cevi.

       

    Napetosti in deformacije. FIZ

    Spozna vplive segrevanja, vrste deformacij in načine preprečevanj le teh.

       

    Preiskava zvarov. FIZ

    Zna navesti neporušitvene metode in postopke za preiskave varov (vizualna, penetrantska, ultrazvočna, elektromagnetna metoda in radiografija)

     

    Vaja:

  • preiskava vara z eno od razpoložljivih metod.

  • Spajkanje.

    Zna opisati prednosti in slabosti postopka. Zna izbrati pravo talilo in loči trdo od mehkega spajkanja.

     

    Vaja:

  • izbira talil iz prospekta.

  • Metalizacija.

    Loči plamensko, obločno in plazemsko metaliziranje in zna opisati postopke ter narisati shemo delovanja naprav.

    Seznani se z zahtevami poklica in odgovornostmi.

     

    Lepljenje.

    Zna izbrati lepila, pozna pripravo lepjenca.

    Pozna postopke za hladno in vroče lepljenje kovine in nekovine.

     

    Vaja:

  • zbira primernih lepil.

  •  

    2. Letnik

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Vajenci

    Vajenci

     

    Standardizacija.

    Znajo poiskati in uporabiti standarde.

    Ločijo standarde in tehnične predpise in njihovo uporabo.

    Učenci razvijajo odnos do strokovnih standardov, tehničnih predpisov in identifikacijo s poklicem.

    Vaja:

  • pretvarjanje enot.

  • Zakoni hidromehanike, vzgon, tlak, hidravlični upor, pretakanje kapljevin in plinov, kontinuitetna enačba.

    Merjenje nivoja kapljevin, tlaka in pretoka.

    FIZ

    Znajo določiti vpliv vzgona in tlaka na opazovan strojni del.

    Znajo določiti možnost nastanka in posledice hidravličnega udara.

    Ločijo in znajo preračunati manometrski tlak od absolutnega. Prepoznavajo vpliv hidravličnih uporov in viskoznosti na vrsto pretakanja kapljevin. Znajo določiti pretoke z uporabo kontinuitetne enačbe.

    Znajo poiskati ustrezne podatke iz tabel in diagramov.

    Znajo skicirati delovanje osnovnih merilnikov nivoja, tlaka,in pretoka.

    Ozaveščajo relacijo: država - zakoni-zaščita zdravja, življenja, lastnine, okolja.

    Ozaveščajo relacijo: trg- standardi-obligacijska zaščita.

    Vaje:

  • izračun sile vzgona. izračun hidrostatičnega tlaka pod gladino, pretvarjanje manometrskega in absolutnega tlaka;

  • Izračun masnega in volumskega pretoka v cevi in pri spremembi prereza.

  • Toplota in transposrt toplote, notranja energija, temperatura, fazne spremembe, bivalno okolje, vlažen zrak, izolacije zgradb.

    FIZ

    Znajo določiti potrebno toploto za: segrevanje,taljenje in uparjanje vode, temperaturno raztezanje, prevod, prestop in prehod toplote.

    Ločijo in znajo preračunati absolutno temperauro od Celzijeve.

    Znajo povezati vpliv osnovnih veličin vlažnega zraka z bivalnim ugodjem.

    Znajo poiskati ustrezne podatke iz tabel in diagramov.

    Znajo skicirati delovanje osnovnih merilnikov temperature, toplote in vlažnosti ter zaporedje izolacijskih slojev in njihovo funkcijo.

    Ozaveščajo relacije: človek - znanost - tehnika - delo.

    Vaje:

  • pretvarjanje Celzijevih v Kelvinove stopinje. Izračun temperaturnega raztezka. Izračun potrebne toplote za segrevanje, taljenje, uparjanje. Izračun toplote pri prehodu, prestopu in prevodu. Uporaba Mollierovega diagrama za vlažen zrak.

  • Voda, para, hladilne snovi, plini.

    KE

    Znajo uporabiti osnovne podatke o lastnostih vode (do, pH).

    Znajo določiti postopke za poboljšanje vode glede na namen.

    Ločijo mokro,suho paro in idealni plin. Ločijo vrste uparjanja, kondenzacije in nezaželene posledice.

    Znajo skicirati proces kompresorskega hlajenja in znajo določiti prednosti hladilnih snovi.

    Znajo razlikovati kurilne in tehnične pline in njihove prednosti.

     

    Vaje:

  • odčitavnje tlaka in temperature iz tabele za nasičeno paro.

  • Zgorevanje, korozija, zaščita pred korozijo.

    KE

    Znajo ločevati med idealno in dejansko potrebno količino zraka za zgorevanje, hitrost zgorevanja.

    Znajo ugotoviti možnosti za izboljšanje zgorevanja. Poznajo vzroke za nizko in visokotemperaturno korozijo.

    Znajo povezati vzroke za korozijo z načinom zaščite. Znajo skicirati delovanje osnovnih merilnikov dimnih plinov.

     

    Vaje:

  • izračun dejanske potrebne količine zraka za zgorevanje.

  • Zvok in zvočna izolacija.

    Znajo ločevati vrste zvoka.

    Znajo skicirati osnovne zvočne izolacije in poznajo njihov namen.

       

    Cevi, in cevne armature.

    Jeklene, lite, bakrene, svinčene, nekovinske cevi.

    Pritrjevanje cevi, zaporne armature, izločevalniki kondenzata, odzračniki.

    Znajo razvrščati cevi po namenu in materialu.

    Znajo iz oznake cevi določiti premere. tlake in namembnost cevi. Znajo uporabiti pravila napeljevanja cevovodov.

    Znajo skicirati delovanje in simbole cevnih armatur in poznajo njihovo uporabo.

     

    Vaja:

  • določevanje fiksnih in drsnih podpor;

  • risanje enostavnih shem priključitve kotla, kompresorja in bojlerja.

  •  

    3. Letnik strokovno področje: instalater ogrevalnih, prezračevalnih, hladilnih in klimatizacijskih naprav

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Toplovodno ogrevanje, elementi toplovodnega ogrevanja, gorilniki, rezervoarji, razvodi.

    Znajo določiti vrsto centralnega ogrevanja glede na namen. Iz tabel znajo poiskati primeren kotel.

    Znajo skicirati varnostno armaturo kotla. Znajo umestiti hrambo goriva glede na zahteve okolja in varnosti.

    Ločijo črpalke glede na konstrukcijo in uporabo. Znajo skicirati osnovne tipe regulacij.

    Znajo uporabljati tabele za izbiro radiatorjev.

    Znajo skicirati razvode cevi in armature.

    Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike.

    Vaja:

  • skiciranje kotlovske armature. Izbira črpalke iz diagrama glede na pretok in tlak. Izbira radijatorjev iz tabel.

    Projektna naloga:

  • prenova centralnega ogrevanja.

  • Tehnološka para, parno ogrevanje, elementi tehnološke pare in ogrevanja, razvodi.

    Znajo brati in skicirati sheme parnih sistemov.

    Znajo analizirati različnosti in podobnosti parnega in toplovodnega ogrevanja.

    Znajo predvideti ustrezne armature za parne napeljave.

    Znajo skicirati osnovno varnostno armaturo parnih napeljav.

    Ozaveščajo odnos: človek-delo- lastnina.

    Vaja:

  • skiciranje armature za parne kotle in parni razvod.

  • Hlajenje, toplotne črpalke, elementi hladilnih naprav, razvodi.

    Znajo brati in skicirati sheme hladilnih sistemov.

    Znajo analizirati funkcijo hladilnih naprav in zahteve v posameznih letnih obdobjih.

    Znajo predvideti ustrezne armature za hladilne napeljave.

    Znajo skicirati osnovno varnostno armaturo hladilnih napeljav. Znajo ločevati med hladilnimi sredstvi.

    Ozaveščajo relacije: človek - znanost - tehnika - delo.

    Vaje:

  • izdelajo zapisnik o tlačni preizkušnji, poizkusnemu zagonu in primopredajni zapisnik.

  • Prezračevanje, elementi prezračevanja , razvodi. Eksplozijsko varna izvedba.

    Dimniki.

    KE

    Znajo brati in skicirati sheme prezračevalnih sistemov .

    Znajo določiti osnovne zahteve za prezračevanje.

    Znajo analizirati funkcijo prezračevalnih naprav in zahteve v posameznih letnih obdobjih in znajo skicirati osnovne regulacije.

    Znajo skicirati osnovno varnostno armaturo.

    Znajo predvideti ustrezno armaturo za prezračevalne naprave.

    Znajo ločevati različne hitrosti zgorevanje, eksplozijsko varno izvedbo in njihovo označevanje.

    Znajo ločiti osnovne zahteve za dimnike.

     

    Vaje:

  • izdelajo zapisnik o meritvah količin zraka. Projektna naloga: prenova prezračevanja.

  • Klimatizacija, elementi klimatizacije, razvodi.

    Znajo brati in skicirati sheme klimatizacijskih sistemov.

    Znajo določiti osnovne zahteve za klimatizacijo.

    Znajo analizirati funkcijo klima naprav in zahteve v posameznih letnih obdobjih in znajo skicirati osnovne regulacije.

    Znajo skicirati osnovno varnostno armaturo.

    Znajo predvideti ustrezno armaturo klima naprave.

     

    Vaje:

  • izdelajo zapisnik o meritvah temperatur zraka.

  • Obnovljivi viri energije. Vračanje energije, rekuperatorji in regeneratorji.

    Znajo določiti uporabo in načine obnovljivih virov energije oziroma vračanje energije za potrebe ogrevanja in klimatizacije.

    Znajo določiti osnovno regulacijo zaradi racionalne rabe energije.

    Znajo povezati uporabo klasičnih in obnovljivih virov energije in vračanja energije.

    Znajo skicirati osnovno varnostno armaturo.

    Znajo predvideti ustrezno armaturo za napeljavo.

    Ozveščajo povezavo okolje- racionalna raba energije.

     

    Podjetništvo.

    Znajo ločevati med oblikami družb (osebnih in kapitalskih).

    Znajo ločevati prihodke, stroške in dobiček v enostavnem letnem izkazu uspeha.

       

    Obligacijska razmerja.

    Znajo ločevati med ponudbo, pogodbo, inštrumenti zavarovanja plačila in računom.

    Znajo izdelati, predračun, gradbeno knjigo, gradbeni dnevnik in obračun del.

    Ozaveščajo funkcijo trga in, oblike obligacijske zaščite interesov pogodbenih strank.

    Vaja:

  • izdelava predračuna, gradbene knjige, gradbeni dnevnik.

  • Izvajanje del.

    Ločijo zakonsko predpisane dolžnosti in pravice v odnosu med izvajalcem in: investitorjem, projektantom, nadzorom, inšpekcijami.

    Znajo opredeliti funkcijo vodje del, in osnovno organizacijo gradbišča. Ločijo dokumente, ki spremljajo izvajanje ali vzdrževanje del in njihov namen.

    Spoznavajo delovno okolje, možnosti za delovno kariero in spoznavajo načine komuniciranja med udeleženci na gradbiščih in širše na trgu.

     

     

    3. Letnik strokovno področje: instalater za vodovod, plin in kanalizacijo

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Potrošna in tehnološka voda.

    Znajo določiti vrsto vodovoda glede na namen. Iz tabel znajo poiskati primeren bojler.

    Znajo skicirati varnostno armaturo kotla ali bojlerja.

    Znajo umestiti zajem in hrambo vode glede na sanitarne zahteve.

    Ločijo črpalke glede na konstrukcijo in uporabo.

    Znajo skicirati osnovne tipe regulacij. Znajo skicirati razvode cevi in armature.

    Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike.

    Vaja:

  • izdelajo zapisnik o tlačnem preizkusu.

    Projektna naloga:

  • prenove vodovodne napeljave.

  • Tehnološka in požarna voda.

    Znajo določiti vrsto vodovoda glede na namen. Iz shem znajo brati funkcijo priprave vode.

    Znajo umestiti hrambo vode glede na zahteve.

    Znajo skicirati osnovne tipe požarnih napeljav. Znajo skicirati razvode cevi in armature.

    Ozaveščajo odnos: človek-delo- lastnina.

     

    Odpadne vode in kanalizacija.

    Znajo določiti vrsto odpadnih vod glede na namen. Iz shem znajo brati funkcijo in obdelavo odpadnih voda.

    Znajo ločevati čistilne naprave glede na namen.

    Znajo skicirati osnovno kanalizacijo. Znajo skicirati razvode cevi in armature.

    Ozaveščajo relacije: človek - znanost - tehnika - delo.

    Vaja:

  • izdelajo zapisnik o preizkusu na tesnost z nalitjem kanalizacije.

  • Kurilni plini.

    KE

    Znajo določiti plinovoda glede na namen.

    Znajo umestiti osnovna načela varne plinske napeljave.

    Znajo ločevati različne hitrosti zgorevanje, eksplozijsko varno izvedbo in njihovo označevanje.

    Znajo umestiti hrambo kurilnih plinov glede na zahteve okolja in varnosti.

    Znajo skicirati osnovno varnostno armaturo. Znajo predvideti varnostne ukrepe za varno delo.

    Znajo predvideti ustrezno armaturo za plinsko napeljavo.

     

    Vaja:

  • izdelajo zapisnik o tlačnem preizkusu.

    Projektna naloga:

  • prenova plinske napeljave.

  • Tehnični plini, specialni plini, dimni plini.

    Znajo določiti posebnosti napeljav za tehnične, specialne in dimne pline.

    Znajo povezati zahteve za izvedbo kurilnih plinov s tehničnimi in specialnimi plini.

    Znajo umestiti hrambo kurilnih plinov glede na zahteve okolja in varnosti.

       

    Obnovljivi viri energije.

    Vračanje energije, rekuperatorji.

    Znajo določiti uporabo in načine obnovljivih virov energije oziroma vračanje energije za toplo potrošno vodo.

    Znajo določiti osnovno regulacijo zaradi racionalne rabe energije.

    Znajo povezati uporabo klasičnih in obnovljivih virov energije. Znajo skicirati osnovno varnostno armaturo.

    Znajo predvideti ustrezno armaturo za napeljavo.

    Ozaveščajo povezavo okolje- racionalna raba energije.

     

    Podjetništvo.

    Znajo ločevati med oblikami družb (osebnih in kapitalskih).

    Znajo ločevati prihodke, stroške in dobiček v enostavnem letnem izkazu uspeha.

       

    Obligacijska razmerja.

    Znajo ločevati med ponudbo, pogodbo, inštrumenti zavarovanja plačila in računom.

    Znajo izdelati, predračun, gradbeno knjigo, gradbeni dnevnik in obračun del.

    Ozaveščajo funkcijo trga in, oblike obligacijske zaščite interesov pogodbenih strank.

    Vaja:

  • izdelava predračuna, gradbene knjige, gradbeni dnevnik.

  • Gradnja objektov.

    Ločijo zakonsko predpisane dolžnosti in pravice v odnosu med izvajalcem in investitorjem, projektantom, nadzorom, inšpekcijami.

    Znajo opredeliti funkcijo vodje del in osnovno organizacijo gradbišča. Ločijo dokumente, ki spremljajo izvajanje ali vzdrževanje del in njihov namen.

    Spoznavajo delovno okolje, možnosti za delovno kariero in spoznavajo načine komuniciranja med udeleženci na gradbiščih in širše na trgu.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno,

  • vaje.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    gradiva

    Osnove strojništva

    Energetske naprave

    Praktični pouk

  • gradiva strojnih elementov;

  • gradiva energetskih strojev;

  • gradiva cevi in armatur;

  • fizika

    Energetske naprave

    Praktični pouk

  • prenos toplote, termodinamika, zvok;

  • merski sistem, delovanje merilnikov;

  • mehanika

    Osnove strojništva

    Energetske naprave

    Praktični pouk

  • statika;

  • hidromehanika;

  • delovanje merilnikov, karakteristike armatur;

  • strojni elementi

    Osnove strojništva

    Energetske naprave

    Praktični pouk

  • cevi in cevne armature;

  • korozija, avtomatizacija;

  • cevi in cevne armature,korozija;

  • podjetništvo

    Osnove strojništva

    Energetske naprave

    Praktični pouk

  • tehnična dokumentacija;

  • varnost, preudarna raba energije;

  • tehnološka dokumentacija, tehniški predpisi, standardizacija;