Izobraževalni program: KONSTRUKCIJSKI MEHANIK (ds)
Sprejeto na 42.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 6. 10. 2000
OSNOVE STROJNIŠTVA
Z vsebinskimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
126 |
42 |
168 |
2. |
64 |
16 |
80 |
3. |
64 |
16 |
80 |
skupaj |
254 |
74 |
328 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Predmet je podpora ostalim strokovnim predmetom in je temelj za čitanje in razumevanje tehniške dokumentacije ter razvija sposobnosti tehniškega komuniciranja. Daje osnovno znanje za uporabo informacijskih sistemov in računalnika. Pomaga izgrajevati tehniško kulturo, identifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja učence na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.
Vajenci naj:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Osnovni pojmi |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Si razvijajo občutek za red, urejenost in natančnost. |
VAJE: |
Geometrijske konstrukcije |
|||
|
|
Si razvijajo občutek za obliko. |
VAJE: geometrijske konstrukcije. |
Projekcije in vsebine opisne geometrije |
|
|
|
|
|
Si razvijajo logično mišljenje, natančnost in doslednost pri upoštevanju pravil. |
VAJE: projekcije geometrijskih teles v aksonoometrični projekciji na osnovi pravokotne projekcije in obratno. |
Pravila risanja in prikazovanja teles |
|
|
|
|
|
Si razvijajo sposobnost za doslednost. |
VAJE: predmeti v različnih prerezih. |
Kotiranje |
|
|
|
|
|
Si razvijajo občutek za natančnost. |
VAJE: kotiranje teles in oblik ter branje mer z risb. |
Označevanje stanja površin |
|
|
|
|
|
Si razvijajo občutek za različno kvaliteto obdelane površine. |
VAJE: označevanje stanja kakovosti površin in površinske zaščite. |
Tolerance – ISO tolerančni sistem |
|
|
|
|
|
Razumejo pomen tolerančnega sistema pri zagotavljanju kakovosti in zamenljivosti delov. |
VAJE: določanje odstopkov, mejnih mer, velikosti tolerance, lege tolerančnega polja in označevanje in kotiranje toleriranih mer. |
Ujemi |
|
|
|
|
|
Razumejo pomen ujemov pri zagotavljanju kakovosti in zamenljivosti delov. |
VAJE: določanje ujemov. |
Vrste risb |
|
|
|
|
|
Si razvijajo preglednost in povezanost osvojenega znanja. |
VAJE: |
Osnove informatike |
|
|
|
|
|
Spoznavajo uporabnost sodobne tehnologije na vseh področjih. |
VAJE: uUporaba kalkulatorja in računalnika v računalniški učilnici. |
Oblikovanje besedil |
|
|
|
|
|
Dobijo občutek za primerno obliko dopisov in drugih pisnih dokumentov. |
VAJE: oOblikovanje besedila z računalnikom. |
|
|
Navajajo se na uporabo računalnika. |
VAJE: risanje s programskim paketom CAD. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Osnovni pojmi iz mehanike |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Si razvijajo odnos do strokovnih standardov in terminologije. |
VAJE: |
Sile in momenti |
|
|
|
|
|
Spoznavajo relacije človek – znanost – tehnika – delo. |
VAJE: grafično in analitično sestavljaje in razstavljaje sil in delo s pomočjo računalniškega programa. |
Težišča in statična stabilnost teles |
|
Spoznavajo pomen stroke v vsakdanjem življenju. |
VAJE: reševanje nalog klasično in z računalnikom. |
Nosilci, podpore, reakcije |
|
Spoznavajo uporabnost snovi za svoje praktično delo. |
VAJE: reševanje enostavnih nalog po klasični poti in z računalnikom. |
Drsno in kotalno trenje |
|
Razumejo pomen teoretičnih znanj. |
|
Osnovni pojmi iz trdnosti |
|
|
|
|
|
Spoznavajo povezanost teorije s prakso. |
VAJE: natezni preizkus in analiza. |
Vrste obremenitev in napetosti |
|
|
|
|
|
Si razvijajo tehnično razmišljanje in identifikacijo s poklicem. |
VAJE: enostavni primeri dimenzioniranja in uporaba tabel ter in ocena nosilnosti. |
Kinematika |
|
|
|
|
|
Spoznavajo uporabnost obravnavane snovi v vsakdanjem življenju. |
VAJE: gibanje. |
Kinetika |
|
|
|
|
|
Spoznavajo uporabnost obravnavane snovi v vsakdanjem življenju. |
VAJE: izračun moči in izkoristka. |
Osnovni pojmi o strojnih elementih |
|
|
|
|
|
Si razvijajo strokovni jezik, potreben za komunikacijo z drugimi udeleženci. |
|
|
|
Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike. |
|
Nerazstavljive zveze |
|
|
|
|
|
Spoznavajo povezanost teorije s prakso. |
VAJE: delavniška risba enostavnega zvarjenca. |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vijačne zveze |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Spoznavajo povezanost teorije s prakso. |
VAJE: preprost trdnostni preračun vijaka in izbira standardnih vijakov. |
Zatiči, sorniki in osna varovala |
|
Spoznavajo povezanost teorije s prakso. |
VAJE: trdnostni izračun ter uporaba standardov za izbiro sornikov in zatičev. |
Zveza pesta z gredjo |
|
Spoznavajo povezanost teorije s prakso. |
VAJE: izbiranje standardnih elementov iz tabel. |
Vzmeti |
|
Spoznavajo povezanost teorije s prakso. |
VAJE: risanje vzmeti. |
Osi in gredi |
|
Spoznavajo povezanost teorije s prakso. |
VAJE: |
Ležaji |
|
|
|
|
|
Spoznavajo povezanost teorije s prakso. |
VAJE: uporaba klasičnih in elektronskih katalogov ležajev. |
Gredne vezi in sklopke |
|
Si razvijajo sposobnost uporabe strokovne terminologije. |
|
Gonila |
|
|
|
|
|
Si razvijajo sposobnost uporabe strokovne terminologije. |
VAJE: uporaba klasičnih in elektronskih katalogov gonil in elementov gonil. |
Elementi za transport tekočin in plinov |
|
|
|
|
|
Si razvijajo sposobnost uporabe strokovne terminologije. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija konstrukcij Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|