Izobraževalni program: KONSTRUKCIJSKI MEHANIK (ds)
Sprejeto na 42.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 6. 10. 2000
TEHNOLOGIJA Z GRADIVI
Z vsebinskimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
84 |
28 |
112 |
2. |
64 |
16 |
80 |
3. |
64 |
16 |
80 |
skupaj |
212 |
60 |
272 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pri tem predmetu vajenci spoznajo in pridobijo teoretične osnove in poklicna znanja, ki so potrebna za usposobitev za konkretno delo.
Vajenci naj:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Osnovni pojmi o tehnologiji, osnovnih tehnoloških postopkih v strojništvu in njihovih značilnostih |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Si razvijajo sposobnost reševanja tehničnih in tehnoloških problemov. |
|
Merjenje, merila |
|
|
|
|
|
Si razvijajo občutek odgovornosti za delo, ki ga sami opravijo. |
Vaje: merske enote veličin in njih pretvarjanje. |
|
|
Se navajajo se na natančnost in zbranost pri delu. |
Vaje: uporaba kljunastih in vijačnih meril. |
|
|
Se navajajo se na natančnost in zbranost pri delu. |
Vaje: merjenje z merili za merjenje kotov in nagibov. |
Priprava in izvajanje del |
|
|
|
|
|
Se navajajo se na natančnost in zbranost pri delu. |
|
Postopki litja |
|
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
|
Postopki preoblikovanja |
|
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
|
Postopki spajanja |
|
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
|
Teoretične osnove odrezavanja |
|
|
|
|
|
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
Vaje: izbiranje parametrov odrezavanja iz tabel. |
|
|
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
|
Postopki ročnega odrezavanja |
|
|
|
|
|
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
Vaje: izbiranje parametrov odrezavanja iz tabel. |
Postopki izdelave in ročne obdelave valjastih izvrtin |
|
|
|
|
|
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
Vaje: izbiranje orodij in njihove geometrijske oblike iz tabel. |
Kemijske reakcije |
|
|
|
|
|
Vaje: kemijske reakcije. |
|
Kisline baze in soli |
|
|
|
|
|
Vaje: priprava raztopin, merjenje ph vrednosti. |
|
Redoks reakcije |
|
|
|
|
|
Vaje: raztapljanje kovin, elektroliza vode. |
|
Mehanske, fizikalne, kemijske in tehnološke lastnosti kovin in zlitin |
|
|
|
|
|
Razširjajo področje strokovnih znanj in se tako motivirajo za nadaljnje delo. |
|
Železo |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost razmišljanja. |
Vaje: diagram fe - fe3c. |
Jekla in litine |
|
|
|
|
|
Vaje: predelava jekel in fe litin v polizdelke. |
|
|
|
Se navajajo na uporabo literature in samostojno delo. |
Vaje: označevanje jekel in litin. |
Aluminij in njegove zlitine |
|
||
Baker in njegove zlitine |
|
||
Magnezij, kositer, svinec , cink, titan in njihove zlitine |
|
||
Krom, nikelj, wolfram in njihove zlitine |
|
||
Loti |
|
Vaje: izbira lotov. |
|
Namen in načini toplotne obdelave |
|
|
|
|
|
Vaje: izbiranje temperatur toplotne obdelave iz tabel in priročnikov. |
|
Kovinski polizdelki |
|
Vaje: čitanje podatkov iz tabel. |
|
Preizkušanje kovinskih gradiv, vrste mehanskih preizkusov |
|
Vaje: izvedbe mehanskih preizkusov. |
|
Tehnološki preizkusi pločevin, trakov in cevi |
|
Vaje: izvedba tehnoloških preizkusov pločevin in trakov. |
|
Neporušne metode preizkušanja kovinskih gradiv |
|
Vaje: Izvedba magnetne in penetracijske metode preizkušanja kovinskih gradiv. |
|
Karbidne trdine |
|
||
Steklo in keramika |
|
||
Polimeri –umetne snovi Guma |
|
Vaje: |
|
Olja, maziva in goriva Tehnični plini |
|
Vaje: izbira olj in maziv iz kataloga. |
|
Beton |
|
|
|
Les |
|
|
|
Barve, laki in topila |
|
Vaje: izbira obravnavanih gradiv na osnovi zahtev iz katalogov. |
|
Varstvo zdravja pri delu |
|
|
|
|
|
Vaje: seminarska naloga - varstvo pri delu v obratovalnici. |
|
|
|
||
|
|
Razvijajo sposobnost varnega in samostojnega ravnanja v delovnem procesu. |
|
|
|
Vaje: izdelava plakata. |
|
|
|
Razvijajo sposobnost humanega načina razmišljanja. |
|
|
|
Se navajajo na upoštevanje in izvajanje ukrepov s področja varstva pri delu. |
Vaje: izdelava poročila o opremljenosti šolskih delavnic s področja varstva pri delu. |
|
|
|
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Obdelava pločevine |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Vaje: določanje parametrov rezanja. |
|
Preoblikovanje – teoretične osnove |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja. |
|
Kovanje, valjanje, vlečenje, iztiskanje |
|
||
|
|
Razvijajo sposobnost samostojnega odločanja. |
Vaje: določanje in računanje parametrov upogibanja. |
|
|
Se navajajo na samostojnost pri delu. |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Izdelava in obdelava izvrtin v pločevinah, profilih in ceveh |
|
||
Izdelava vijačnih zvez |
|
Vaje: priprava tehnološke dokumentacije za izvedbo vijačne zveze. |
|
Izdelava kovičenih zvez |
|
Vaje: priprava tehnološke dokumentacije za izvedbo kovične zveze. |
|
Spajkanje |
|
Vaje: izbira spajk v odvisnosti od zahtev. |
|
Lepljenje |
|
Vaje: izbira lepila v odvisnosti od zahtev. |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vajenci |
Vajenci |
||
Varjenje - osnovne značilnosti in razdelitev postopkov |
|
||
|
|
|
|
|
|
Vaje: izbira in označevanje elektrod za obločno varjenje. |
|
|
|
Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja. |
Vaje: določanje in izbira postopka in parametrov varjenja v odvisnosti od zahtev. |
|
|
Vaje: določanje parametrov točkovnega varjenja v odvisnosti od vrste in debeline pločevine. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vaje: izbira postopka varjenja in parametrov varjenja. |
|
|
|
||
|
|
Razvijajo pravilni odnos do materialnih dobrin. |
|
Korozija |
|
|
|
|
|
Vaje: oksidacija, galvanski člen. |
|
|
|
Razvijajo pravilni odnos do materialnih dobrin. |
|
|
|
Vaje: seminarska naloga o varstvu naravnega okolja. |
|
|
|
|
|
Kakovost |
|
|
|
|
|
Sprejemajo filozofijo kakovosti kot strategijo uspeha. Znajo uporabljati termine/strokovne izraze. |
VAJE: testiranje in ocenjevanje kakovosti izdelka. |
|
|
Zavedajo se pomena hitre informacije o napaki. Navajajo se na spremljanje novosti Navajajo se na uporabo teoretičnih znanj v praksi. Spoznavajo pomen procesa stalnega izboljševanja in lastnega razvoja. |
|
Stroški |
|
|
|
|
|
Navajajo se na odgovoren odnos do dela in spoštovanje dogovorov. |
Vaje: izračun tehnološkega časa. |
|
|
Vaje: izračun materialnih stroškov in delovnih ur. |
|
|
|
Vaje: izračun in oblikovanja cene. |
|
Pravilni odnos do strank |
|
Pridobivajo samozavest in komunikativnost. |
Vaje: igra vlog: izvrševalec del – stranka. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Potrebno je predznanje iz matematike, mehanike, tehniškega risanja, strojnih elementov in računalništva. Močna je povezanost s praktičnim poukom in tehnologijo konstrukcij.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|