SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: KONSTRUKCIJSKI MEHANIK (ds)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 42.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 6. 10. 2000

1. IME PREDMETA

TEHNOLOGIJA Z GRADIVI

Z vsebinskimi področji:

  • osnove tehnologije

  • kemija - gradiva

  • varstvo pri delu

  • preoblikovanje in spajanje

  • ekonomika in organizacija dela

    2. ŠTEVILO UR

    Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

    Letnik

    Oblike izobraževalnega dela

     

    Teorija (ur)

    Vaje (ur)

    Skupaj (ur)

    1.

    84

    28

    112

    2.

    64

    16

    80

    3.

    64

    16

    80

    skupaj

    212

    60

    272

    * T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

    ** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

    3. USMERJEVALNI CILJI

    Pri tem predmetu vajenci spoznajo in pridobijo teoretične osnove in poklicna znanja, ki so potrebna za usposobitev za konkretno delo.

    Vajenci naj:

  • poznajo osnovne tehnološke postopke;

  • poznajo lastnosti, zgradbo in uporabo osnovnih in pomožnih kovinskih in nekovinskih gradiv;

  • poznajo in obvladajo različne postopke ročne obdelave in preoblikovanja ter rokovanja z ročnimi orodji;

  • spoznajo osnove podjetništva, obvladovanja stroškov in kalkulacij;

  • poznajo pojme, ki opredeljujejo ekološke in delovne pogoje;

  • obvladajo, za svoje strokovno področje, pravilne postopke za rokovanje, skladiščenje in odstranjevanje (ev. reciklažo) za okolje škodljivih oziroma obremenjujočih snovi;

  • poznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje s svojega strokovnega področja;

  • poznajo predpise in zakone, ki urejajo varstvo pri delu, ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod;

  • obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi ter z opremo za osebno varstvo;

  • obvladajo metode in postopke za racionalizacijo uporabe energije, materiala in časa;

  • znajo načrtovati in pripraviti potek dela kot tudi kontrolirati in oceniti rezultate dela;

  • bodo usposobljeni za določitev tehnološkega postopka;

  • obvladajo osnove zagotavljanja kvalitete izdelka ali opravljene storitve;

  • znajo organizirati lastno delo, tako da bi ga opravili s čim manj stroški;

  • poznajo različne varilne postopke in znajo variti, lotati ter termično ločevati in spajati z lepljenjem kovinske in nekovinske materiale;

  • poznajo uporabnost in obvladajo za poklic značilne postopke obdelave z odrezavanjem;

  • poznajo postopke pri površinski obdelavi površin, njihovi protikorozijski zaščiti in pri tem uporabljenih materialih;

  • poznajo in obvladajo postopke toplega in hladnega preoblikovanja s poudarkom na pločevinah, profilih in ceveh;

  • znajo meriti z merilnimi napravami in pripomočki ter uporabljati kontrolne postopke, ki jih uporabljamo pri izdelavi in montaži konstrukcij;

  • obvladajo poklicno usmerjena znanja o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih in kontrolnih naprav, orodij in strojev, ki se uporabljajo pri izdelavi in montaži konstrukcij;

  • imajo odgovoren odnos do kvalitete opravljenega dela, do strank, delovnih sredstev in ekologije;

  • bodo sposobni kritičnega presojanja in odgovornega ravnanja na svojem delovnem področju.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Osnovni pojmi o tehnologiji, osnovnih tehnoloških postopkih v strojništvu in njihovih značilnostih

    Vajenci

    Vajenci

     

  • litje

  • preoblikovanje

  • odrezavanje

  • posebni postopki obdelave

  • znajo definirati pojem tehnologija

  • znajo razlikovati različne tehnološke postopke, uporabne pri izdelavi izdelkov v strojništvu

  • znajo navesti osnovne značilnosti teh postopkov

  • Si razvijajo sposobnost reševanja tehničnih in tehnoloških problemov.

     

    Merjenje, merila

     

     

     

  • osnovna znanja o merjenju in kontroli v strojništvu

  • znajo pojasniti namen in pomen merjenja v strojništvu, našteti veličine, ki se merijo v strojništvu in merske enote teh veličin

  • znajo našteti in pojasniti vzroke napak pri merjenju

  • Si razvijajo občutek odgovornosti za delo, ki ga sami opravijo.

    Vaje: merske enote veličin in njih pretvarjanje.

  • tračna merila

  • kljunasta merila

  • vijačna merila in druga merila

  • pripomočki za merjenje in kontrolo dolžin

  • znajo našteti in opisati dele posameznih meril

  • poznajo načine in principe merjenja z njimi

  • znajo izbrati ustrezno merilo

  • Se navajajo se na natančnost in zbranost pri delu.

    Vaje: uporaba kljunastih in vijačnih meril.

  • merila za merjenje in kontrolo kotov, nagibov in vodoravnosti

  • nenastavljiva merila, merilni pripomočki in šablone

  • znajo našteti in opisati uporabnost kotnikov

  • našteti vrste, dele in uporabnost kotomerov

  • znajo opisati princip delovanja libel

  • v odvisnosti od zahtev znajo izbrati ustrezno nenastavljivo merilo

  • poznajo osnovne dela z nenastavljivimi merili in kontrolnimi pripomočki

  • Se navajajo se na natančnost in zbranost pri delu.

    Vaje: merjenje z merili za merjenje kotov in nagibov.

    Priprava in izvajanje del

     

     

     

  • zarisovanje, točkanje, nastavljanje, vpenjanje in spenjanje

  • znajo izbrati ustrezne pripomočke za pripravo in izvedbo del

  • razumejo pomen ustrezne priprave za izvedbo dela

  • Se navajajo se na natančnost in zbranost pri delu.

     

    Postopki litja

  • znajo našteti in razvrstiti postopke

  • opisati in navesti uporabnost postopkov litja pri izdelavi raznih elementov in delov konstrukcij v strojništvu

  • Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

     

    Postopki preoblikovanja

  • znajo našteti in razvrstiti postopke

  • opisati in navesti uporabnost postopkov preoblikovanja pri izdelavi raznih elementov in delov konstrukcij v strojništvu

  • Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

     

    Postopki spajanja

  • znajo našteti in razvrstiti postopke

  • opisati in navesti uporabnost postopkov spajanja pri izdelavi raznih elementov in delov konstrukcij v strojništvu

  • Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

     

    Teoretične osnove odrezavanja

     

     

     

  • gibanja pri odrezavanju

  • izbira parametrov odrezavanja

  • toplotne razmere pri odrezavanju

  • znajo opisati nastanek odrezka in gibanja orodja in obdelovanca pri posameznih postopkih odrezavanja

  • znajo našteti postopke ročnega in strojnega odrezavanja in ob uporabi ustreznih tabel izbrati rezalno hitrost, podajanje in globino rezanja

  • poznajo pomen hlajenja in mazanja pri odrezavanju in vrste hladilno mazalnih sredstev

  • Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

    Vaje: izbiranje parametrov odrezavanja iz tabel.

  • geometrijska oblika orodja pri odrezavanju

  • znajo pojasniti medsebojno odvisnost osnovnih kotov na orodju v obliki klina in njihov pomen za proces odrezavanja

  • Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

     

    Postopki ročnega odrezavanja

     

     

     

  • sekanje s sekači

  • piljenje

  • žaganje

  • znajo izbrati ustrezni postopek ročnega odrezavanja ter ustrezno vrsto in obliko orodja

  • teoretično obvladajo postopke ročnega odrezavanja

  • Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

    Vaje: izbiranje parametrov odrezavanja iz tabel.

    Postopki izdelave in ročne obdelave valjastih izvrtin

     

     

     

  • vrtanje

  • grezenje

  • povrtavanje

  • vrezovanje navojev

  • znajo izbrati ustrezni postopek izdelave oziroma obdelave valjastih izvrtin

  • izbrati ustrezno vrsto in obliko orodja

  • opisati pripomočke, naprave in stroje, ki se uporabljajo pri obdelavi izvrtin

  • teoretično tehnološko obvladajo postopke izdelave in obdelave izvrtin

  • Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov.

    Vaje: izbiranje orodij in njihove geometrijske oblike iz tabel.

    Kemijske reakcije

     

     

     

  • gorenje in produkti gorenja

  • hitrost in vpliv na hitrost kemijske reakcije

  • znajo zapisati enostavne kemijske reakcije z enačbo

  • opredeliti eksotermno in endotermno reakcijo

  • poznajo pomen toplote kemijske reakcije in probleme vplivov na okolje zaradi zgorevanja

  • poznajo vplivne faktorje na hitrost kemijske reakcije

  • opredelijo katalizo in spoznajo pomen katalizatorjev

  •  

    Vaje: kemijske reakcije.

    Kisline baze in soli

     

     

     

  • merilo - PH vrednost

  • znajo opredeliti kisline in baze

  • poznajo kisline baze in soli v vsakdanjem življenju

  • spoznajo učinke kislih padavin

  •  

    Vaje: priprava raztopin, merjenje ph vrednosti.

    Redoks reakcije

     

     

     

  • galvanski člen

  • galvanski odpadki

  • korozija

  • definirajo redoks reakcije

  • spoznajo galvanski člen kot vir napetosti

  • poznajo vplive galvanskih odpadkov

  • definirajo vzroke za pojav korozije

  • opišejo pripravo kovin za zaščito pred korozijo

  • poznajo možne načine zaščite pred korozijo

  •  

    Vaje: raztapljanje kovin, elektroliza vode.

    Mehanske, fizikalne, kemijske in tehnološke lastnosti kovin in zlitin

     

     

     

  • kristalna zgradba kovin

  • zlitine in tipi kristalov v zlitinah

  • razlikujejo mehanske, fizikalne, kemijske in tehnološke lastnosti kovin in zlitin

  • razlikujejo kovine od amorfnih snovi

  • prepoznajo različne oblike kristalnih rešetk

  • razlikujejo čiste kovine od zlitin

  • spoznajo tipe kristalov, ki se pojavljajo v zlitinah

  • Razširjajo področje strokovnih znanj in se tako motivirajo za nadaljnje delo.

     

    Železo

     

     

     

  • zlitine železa in ogljika

  • diagram stanja Fe-Fe3C

  • znajo navesti osnovne lastnosti čistega železa

  • poznajo pomen ogljika kot legirnega elementa

  • ob uporabi literature prepoznajo različne strukture v diagramu Fe - Fe3C in pomen diagrama

  • Razvijajo sposobnost razmišljanja.

    Vaje: diagram fe - fe3c.

    Jekla in litine

     

     

     

  • predelava jekel in Fe litin v polizdelke

  • znajo razdeliti jekla in litine glede na njihovo uporabo

  • poznajo postopke predelave jekla in fe litin v polizdelke

  •  

    Vaje: predelava jekel in fe litin v polizdelke.

  • sistematika označevanja jekel in Fe litin

  • ob uporabi priročnika znajo pojasniti standardno oznako jekla ali litine

  • Se navajajo na uporabo literature in samostojno delo.

    Vaje: označevanje jekel in litin.

    Aluminij in njegove zlitine

  • znajo našteti lastnosti aluminija in njegovih zlitin

  • navesti uporabnost aluminija in njegovih zlitin pri gradnji konstrukcij

  •    

    Baker in njegove zlitine

  • znajo definirati lastnosti bakra in njegovih zlitin

  • navesti uporabnost bakra in njegovih zlitin pri gradnji konstrukcij

  •    

    Magnezij, kositer, svinec , cink, titan in njihove zlitine

  • znajo definirati lastnosti in uporabnost magnezija, kositra, svinca, cinka in njihovih zlitin zlasti pri gradnji konstrukcij

  •    

    Krom, nikelj, wolfram in njihove zlitine

  • znajo navesti lastnosti in uporabnost kroma, niklja, wolframa in njihovih zlitin

  •    

    Loti

  • ob uporabi literature znajo navesti vrste, uporabnost in sestavo posameznih vrst lotov

  •  

    Vaje: izbira lotov.

    Namen in načini toplotne obdelave

     

     

     

  • kaljenje in lokalno kaljenje

  • poboljšanje

  • postopki žarenja

  • postopki utrjevanja površin

  • znajo razložiti pomen in namen toplotne obdelave ter razvrstiti načine toplotne obdelave

  • znajo pojasniti namen kaljenja in razložiti dogajanja v materialu med postopkom kaljenja in lokalnega kaljenja

  • znajo pojasniti namen in potek postopka poboljšanja

  • znajo pojasniti namen in potek posameznih žarilnih postopkov

  • znajo našteti in opisati postopke površinskega utrjevanja ter njihov namen

  •  

    Vaje: izbiranje temperatur toplotne obdelave iz tabel in priročnikov.

    Kovinski polizdelki

  • poznajo osnovne oblike ulitkov, jeklenih polizdelkov – palic, trakov, profilov, pločevin, žic in cevi ter polizdelke iz neželeznih kovin

  •  

    Vaje: čitanje podatkov iz tabel.

    Preizkušanje kovinskih gradiv, vrste mehanskih preizkusov

  • znajo navesti namen preizkušanja kovinskih gradiv in razvrstiti mehanske preizkuse

  •  

    Vaje: izvedbe mehanskih preizkusov.

    Tehnološki preizkusi pločevin, trakov in cevi

  • znajo pojasniti pomen izvajanja tehnoloških preizkusov pločevin, profilov in cevi

  • našteti osnovne vrste tehnoloških preizkusov in oceniti rezultate

  •  

    Vaje: izvedba tehnoloških preizkusov pločevin in trakov.

    Neporušne metode preizkušanja kovinskih gradiv

  • znajo opisati in našteti osnovne neporušne metode preizkušanja kovinskih gradiv

  •  

    Vaje:

    Izvedba magnetne in penetracijske metode preizkušanja kovinskih gradiv.

    Karbidne trdine

  • znajo opisati postopek sintranja, navesti značilnosti sintranih delov

  • poznajo njihovo uporabnost

  •    

    Steklo in keramika

  • znajo opisati postopek pridobivanja stekla ter našteti in opisati stekla

  • poznajo uporabnost keramičnih izdelkov

  •    

    Polimeri –umetne snovi

    Guma

  • spoznajo polimerne materiale

  • znajo razvrstiti umetne snovi glede na njihove osnovne lastnosti in jih opisati

  • znajo našteti in opisati možne načine predelave in obdelave umetnih snovi

  • poznajo možnosti uporabe gume

  • znajo opisati zgradbo kompozitnih materialov, njihove lastnosti in uporabo

  • poznajo vplive obravnavanih materialov na okolje

  •  

    Vaje:

  • iskanje in urejanje podatkov

  • delo z modeli, uporaba baz podatkov.

  • Olja, maziva in goriva

    Tehnični plini

  • znajo našteti in razvrstiti olja in maziva, prepoznajo njihovo zgradbo

  • v odvisnosti od zahtev in ob uporabi literature znajo izbirati

  • znajo navesti, za uporabo, bistvene lastnosti tehničnih plinov

  •  

    Vaje: izbira olj in maziv iz kataloga.

    Beton

  • znajo navesti lastnosti in uporabnost betona kot gradnika konstrukcij v povezavi z drugimi gradivi

  •  

     

    Les

  • znajo navesti lastnosti in uporabnost lesa kot gradnika konstrukcij v povezavi z drugimi gradivi

  •  

     

    Barve, laki in topila

  • znajo pojasniti uporabnost in lastnosti navedenih gradiv

  •  

    Vaje: izbira obravnavanih gradiv na osnovi zahtev iz katalogov.

    Varstvo zdravja pri delu

     

     

     

  • pomen in organizacija varstva pri delu v obratovalnicah

  • znajo pojasniti pomen varstva pri delu

  • opisati organiziranost področja varstva pri delu

  •  

    Vaje: seminarska naloga - varstvo pri delu v obratovalnici.

  • pravna ureditev področja varstva pri delu

  • znajo opisati pravno ureditev področja varstva pri delu in našteti pravne akte, ki urejajo to področje

  •    

  • pravice in dolžnosti s področja varstva pri delu

  • znajo našteti pravice in dolžnosti s področja varstva pri delu

  • zavedajo se odgovornosti in znajo pojasniti ukrepe odgovornosti s področja varstva pri delu

  • Razvijajo sposobnost varnega in samostojnega ravnanja v delovnem procesu.

     

  • delovne nesreče, poškodbe in obolenja pri delu - viri in vzroki nesreč pri delu

  • znajo definirati pojme delovna nesreča, poškodba pri delu in obolenje-poklicna bolezen

  • znajo našteti in pojasniti vire in vzroke nesreč pri delu

  •  

    Vaje:  izdelava plakata.

  • zdravstveno in socialno varstvo delavcev in higienski pogoji dela

  • znajo pojasniti pomen zdravstvenega varstva delavcev

  • našteti in opisati higienske pogoje dela

  • pojasniti pomen socialnega varstva delavcev

  • Razvijajo sposobnost humanega načina razmišljanja.

     

  • preventivni ukrepi s področja varstva pri delu, varna ureditev delovnih prostorov in delovnih mest in delovišč

  • poznajo pomen preventivnih ukrepov s področja varstva pri delu

  • poznajo ureditev delovnih prostorov in delovnih mest

  • Se navajajo na upoštevanje in izvajanje ukrepov s področja varstva pri delu.

    Vaje: izdelava poročila o opremljenosti šolskih delavnic s področja varstva pri delu.

  • obremenitve pri delu

  • znajo našteti obremenitve, katerim je izpostavljen delavec med delom

  • našteti in opisati varnostne naprave na delovnih sredstvih

  •  

     

     

    2. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Obdelava pločevine

    Vajenci

    Vajenci

     

  • razvrstitev pločevin, profilov cevi in drugih polizdelkov

  • v odvisnosti od zahtev znajo izbrati omenjene gradnike konstrukcij

  •    

  • priprava pločevin profilov in cevi za razrez

  • poznajo različne možnosti razreza surovcev

  •    

  • rezanje - prirezovanje pločevin

  • znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom rezanja na škarjah

  • znajo izbrati parametre rezanja, zlasti zrak med rezili in vpliv na kvaliteto rezanja

  • znajo našteti in opisati različne izvedbe ročnih in strojnih škarij ter rezalnih strojev

  •  

    Vaje: določanje parametrov rezanja.

    Preoblikovanje – teoretične osnove

     

     

     

  • notranje napetosti pri preoblikovanju

  • deformacije pri preoblikovanju

  • veličine, ki vplivajo na proces preoblikovanja

  • hladno in toplo preoblikovanje

  • znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom preoblikovanja

  • znajo pojasniti vpliv temperature, hitrosti deformacije in zgradbe kovine na proces preoblikovanja

  • razlikujejo hladno in toplo preoblikovanja

  • razumejo pojem elastilne in plastične deformacije

  • Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja.

     

    Kovanje, valjanje, vlečenje, iztiskanje

  • poznajo postopke preoblikovanja, s katerimi so izdelani razni elementi iz katerih se izdelujejo kovinske konstrukcije

  •    

  • teoretične osnove upogibanja pločevin, profilov in cevi

  • znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom upogibanja ter ob uporabi literature izbrati ustrezne parametre upogibanja in izračunati razvito dolžino pločevine

  • Razvijajo sposobnost samostojnega odločanja.

    Vaje: določanje in računanje parametrov upogibanja.

  • zgibanje, robljenje in žlebljenje pločevin

  • znajo pojasniti tehnološke posebnosti postopkov zgibanja, robljenja in žlebljenja in njih uporabnost

  • znajo opisati orodja in naprave ter poznajo področja uporabe posameznih postopkov

  • Se navajajo na samostojnost pri delu.

     

  • ročno in strojno krivljenje pločevin, profilov in cevi

  • znajo našteti postopke ročnega in strojnega krivljenja in poznajo posebnosti postopkov

  •    

  • vroče in hladno ročno ravnanje pločevin, profilov in cevi

  • znajo pojasniti tehnološke posebnosti postopkov vročega in hladnega ravnanja

  •    

  • strojno upogibanje pločevin, profilov in cevi

  • znajo našteti načine strojnega upogibanja pločevin, profilov in cevi

  • opisati tehnološke posebnosti orodij za strojno upogibanje pločevin

  •    

  • strojno ravnanje pločevin, profilov in cevi

  • znajo opisati postopek strojnega ravnanja pločevin, profilov in cevi

  •    

  • stroji za preoblikovanje pločevin, profilov in cevi

  • znajo našteti izvedbe preoblikovalnih strojev

  • opisati osnovne principe njih delovanja in značilnosti posameznih izvedb

  •    

    Izdelava in obdelava izvrtin v pločevinah, profilih in ceveh

  • poznajo postopke, ustrezna orodja, naprave in stroje za izdelavo in obdelavo izvrtin

  •    

    Izdelava vijačnih zvez

  • znajo opredeliti tehnološki postopek vijačenja

  • upoštevati osnovne splošno veljavne napotke, zlasti pri vijačenju pločevin profilov in cevi

  •  

    Vaje: priprava tehnološke dokumentacije za izvedbo vijačne zveze.

    Izdelava kovičenih zvez

  • poznajo postopke, ustrezna orodja, naprave in stroje za kovičenje

  •  

    Vaje: priprava tehnološke dokumentacije za izvedbo kovične zveze.

    Spajkanje

  • znajo opisati postopek spajkanja in ga primerjati z varjenjem

  • razlikujejo mehko in trdo spajkanje

  • znajo našteti opremo za mehko in trdo spajkanje ter opisati pripravo delov za spajkanje

  • poznajo način izbora spajk in talila

  •  

    Vaje: izbira spajk v odvisnosti od zahtev.

    Lepljenje

  • znajo opisati postopek lepljenja in lastnosti lepljenih spojev

  • znajo navesti način priprave delov za lepljenje

  • našteti različne vrste lepil in njihove lastnosti in ob uporabi literature znajo v odvisnosti od zahtev izbrati ustrezno lepilo

  •  

    Vaje: izbira lepila v odvisnosti od zahtev.

     

    3. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Vajenci

    Vajenci

     

    Varjenje - osnovne značilnosti in razdelitev postopkov

  • znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom varjenja

  • razdeliti postopke varjenja glede na vrsto energije

  •    

  • plamensko varjenje

  • rezanje

  • ravnanje s pomočjo plamena

  • znajo opisati postopke ter za posamezne postopke izbrati ustrezne parametre in opremo

  • znajo našteti tehnološke posebnosti posameznih postopkov

  •  

     

  • obločno varjenje

  • znajo pojasniti proces obločnega varjenja

  • našteti in opisati naprave in opremo za obločno varjenje

  • ob uporabi literature znajo pojasniti oznako elektrode in za najenostavnejše primere izbrati ustrezno elektrodo

  • poznajo karakteristike posameznih vrst elektrod

  •  

    Vaje: izbira in označevanje elektrod za obločno varjenje.

  • postopki varjenja v zaščitnih plinih

  • znajo našteti in opisati postopke varjenja v zaščitnih plinih

  • glede na posebnosti posameznih postopkov znajo izbrati ustrezni postopek in ustrezne parametre

  • znajo izbrati tehniko varjenja

  • Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja.

    Vaje: določanje in izbira postopka in parametrov varjenja v odvisnosti od zahtev.

  • postopki uporovnega varjenja

  • znajo definirati postopke in posebnosti uporovnega varjenja

  • ob uporabi literature znajo izbrati parametre točkovnega varjenja

  •  

    Vaje: določanje parametrov točkovnega varjenja v odvisnosti od vrste in debeline pločevine.

  • varjenje pod praškom in žlindro

  • znajo opisati značilnosti in uporabnost postopkov.

  •  

     

  • plazemsko varjenje in rezanje

  • znajo opisati značilnosti in uporabnost postopka plazemskega varjenja in rezanja

  •  

     

  • priprava varjence

  • poznajo postopke za pripravo zvarnih žlebov

  •  

     

  • varjenje umetnih snovi

  • znajo razdeliti umetne snovi glede na varivost

  • opisati tehnološko pripravo delov za varjenje in izbiro dodajnega materiala

  • znajo našteti postopke varjenja umetnih snovi

  • izbrati pravilni postopek glede na vrsto umetne snovi

  •  

    Vaje: izbira postopka varjenja in parametrov varjenja.

  • zaostale napetosti in deformacije po varjenju

  • znajo našteti vzroke za zaostale napetosti in poznajo osnovne ukrepe za odpravo napetosti in preprečevanje deformacij.

  •    

  • kontrola zvarov

  • spoznajo in razumejo porušne in neporušne postopke preizkušanja zvarnih spojev

  • v odvisnosti od zahtev znajo izbrati ustrezni postopek preizkušanja

  • Razvijajo pravilni odnos do materialnih dobrin.

     

    Korozija

     

     

     

  • korozija in priprava kovin za zaščito pred korozijo

  • znajo našteti in opisati vzroke za pojav korozije

  • našteti in opisati možne načine priprave delov za zaščito pred korozijo

  •  

    Vaje: oksidacija, galvanski člen.

  • zaščita pred korozijo, uporabna pri gradnji raznih konstrukcij

  • znajo našteti možne načine zaščite kovinskih delov pred korozijo, ki so uporabni pri gradnji konstrukcij

  • Razvijajo pravilni odnos do materialnih dobrin.

     

  • varstvo naravnega okolja in ekološko ravnanje z odpadki

  • znajo za okolje neobremenilno in pravilno ravnati z odpadki

  •  

    Vaje: seminarska naloga o varstvu naravnega okolja.

  • izbor in priprava ustreznega tehnološkega postopka

  • znajo grobo zastaviti tehnološki načrt izdelave

  •  

     

    Kakovost

     

     

     

  • pojem kakovosti

  • razumejo, da je kakovost lastnost izdelka/storitve in zanjo odgovarja tisti, ki je delal

  • znajo definirati vidike kakovosti (izdelka/storitve, procesa, vodenja organizacije)

  • Sprejemajo filozofijo kakovosti kot strategijo uspeha.

    Znajo uporabljati termine/strokovne izraze.

    VAJE: testiranje in ocenjevanje kakovosti izdelka.

  • sodobno pojmovanje kakovosti

  • poznajo zgodovino in razvoj filozofije kakovosti

  • zavedajo se, da se kakovost izraža z zahtevami, ne z vrednostjo ali stroški

  • zavedajo se potrebe po odstranitvi napake čim bliže njenega nastanka

  • poznajo elemente , ki vplivajo na kakovost izdelka/storitve

  • poznajo elemente , ki vplivajo na kakovost procesa

  • Zavedajo se pomena hitre informacije o napaki.

    Navajajo se na spremljanje novosti

    Navajajo se na uporabo teoretičnih znanj v praksi.

    Spoznavajo pomen procesa stalnega izboljševanja in lastnega razvoja.

     

    Stroški

     

     

     

  • izračun tehnoloških časov

  • znajo izračunati osnovne tehnološke čase za posamezne obdelovalne postopke.

  • Navajajo se na odgovoren odnos do dela in spoštovanje dogovorov.

    Vaje: izračun tehnološkega časa.

  • izračun stroškov, delovnih ur in materialnih stroškov

  • znajo grobo izračunati materialne stroške

  • znajo izračunati vrednost delovne ure

  •  

    Vaje: izračun materialnih stroškov in delovnih ur.

  • osnove izračuna cene in oblikovanje cene

  • znajo na osnovi ustreznih podatkov izračunati in oblikovati ceno storitve ali izdelka

  •  

    Vaje: izračun in oblikovanja cene.

    Pravilni odnos do strank

  • pripravijo se za pravilno vzpostavljanje kontakta in komuniciranje s strankami in znajo poiskati rešitev v konkretnih situacijah

  • Pridobivajo samozavest in komunikativnost.

    Vaje: igra vlog: izvrševalec del – stranka.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (vaje),

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Potrebno je predznanje iz matematike, mehanike, tehniškega risanja, strojnih elementov in računalništva. Močna je povezanost s praktičnim poukom in tehnologijo konstrukcij.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  •  

  •  

  •