Izobraževalni program: ORODJAR (ds)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
OSNOVE STROJNIŠTVA
S predmetnimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
126 |
42 |
168 |
2. |
64 |
16 |
80 |
3. |
64 |
16 |
80 |
skupaj |
254 |
74 |
328 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Predmet je podpora ostalim strokovnim predmetom in je temelj za branje in razumevanje tehniške dokumentacije ter sposobnosti tehniškega komuniciranja. Daje osnovno znanje za uporabo informacijskih sistemov in računalnika. Pomaga izgrajevati tehniško kulturo, identifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja učence na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.
Vajenci naj:
1. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Osnove tehniškega risanja |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Razvijajo občutek za red, urejenost in natančnost. |
Vaja: črte na risbah in tehniška pisava. |
geometrijske konstrukcije |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za natančnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri delu. |
Vaja: konstrukcija krivulj, elipse in krožnih prehodov. |
kotiranje |
|
|
|
|
|
Vaja: kotiranje in branje mer z risb. |
|
projekcije |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za prostorsko predstavo predmetov in sposobnost za reševanje problemov. |
Vaje: |
posebni pogledi |
|
|
|
|
|
Razvijajo osebno odgovornost za kvaliteto opravljenega dela. |
Vaja: risanje v polovičnem in pogledu. |
prerezi |
|
|
|
|
|
Razvijajo delovno in strokovno odgovornost, natančnost, ustvarjalnost, strpnost in drugo. |
Vaja : prerezi.
|
risanje navojev |
|
|
|
|
|
Vaja: risanje in kotiranje navojev. |
|
označevanje stanja površin |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost uporabe teoretičnega znanja pri reševanju konkretnih delovnih problemov. |
Vaja: označevanje stanja površin. |
tolerance in ujemi |
|
|
|
|
|
Vaje: |
|
tolerance oblike in lege |
|
|
|
|
|
Usvajajo strokovnost, razvijajo natančnost, zanesljivost in druge lastnosti, vezane na poklicne zahteve. |
Vaja: tolerance oblike in lege. |
delovna risba |
|
|
|
|
|
Razvijajo skrb za kvaliteto opravljenega dela. |
Vaja: izdelava delovne risbe. |
sestavna risba |
|
|
|
|
|
Vaja: izdelava sestavne risbe. |
|
Risanje vezalnih shem električnih in elektronskih sistemov |
|
Razvijajo sposobnost za reševanje problemov. |
Vaja: risanje vezalne sheme električnega vezja. |
Uporaba in sestavni deli računalnika |
|
||
Risanje z računalniškim programom |
|
Razvijajo spretnosti, ki so pogoj za višjo raven kvalitete poklicnega dela. |
Vaja: risanje s programskim paketom. |
Osnove programskega paketa za oblikovanje besedil |
|
Razvijajo sposobnosti za oblikovanje in estetski videz izdelka. |
Vaja: delo s paketom za urejanje besedil. |
Preglednice in grafi |
|
Vaja: izdelava preglednice in grafa. |
2. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vajenci |
Vajenci |
||
|
|
Razvijajo odnos do strokovnih standardov in identifikacijo s poklicem. |
Vaja: pretvarjanje enot. |
|
|
Ozaveščajo odnose: človek - znanost - tehnika - delo. |
Vaji: sestavljanje sil, - moment sile v ravnini. |
|
|
Razvijajo sposobnosti reagiranja v različnih situacijah. |
Vaji: |
|
|
Vaji: |
|
|
|
Razvijajo strokovnost in sposobnost za reševanje problemov. |
Vaja: izračun izkoristka in moči. |
|
|
||
vijačne zveze |
|
|
|
|
|
Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike ter o možnostih za delovno kariero. |
Vaja: preračun vijakov. |
|
|
Razvijajo identifikacijo z vrednotami kvalitetnega opravljanja poklica. |
Vaje: določanje standardnih elementov iz tabel. |
nerazstavljive zveze |
|
|
|
|
|
Vaja: risanje kovičnih in zvarnih spojev. |
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
vzmeti |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Razvijajo strokovnost in sposobnost za reševanje problemov. |
Vaja: risanje vzmeti. |
osi in gredi |
|
|
|
|
|
Vaja: določitev premera gredi. |
|
ležaji |
|
|
|
|
|
Razvijajo splošne osebnostne lastnosti, ki so pomembne za kvalitetno delo v orodjarskem poklicu. |
Vaja: izbira ležaja iz kataloga. |
gredne vezi in sklopke |
|
|
|
|
|
||
torna gonila |
|
|
|
|
|
Oblikujejo sposobnost za tehnično mišljenje. |
Vaja: preračun osnovnih elementov prenosa. |
jermenska gonila |
|
|
|
|
|
Razvijajo identifikacijo z vrednotami kvalitetnega opravljanja poklica. |
Vaja: izračun prestavnega razmerja. |
verižna gonila |
|
|
|
|
|
||
zobniški prenosi |
|
|
|
|
|
Razvijajo delovno in strokovno odgovornost, natančnost ustvarjalnost, strpnost, vztrajnost in drugo. |
Vaja: izračun prestavnega razmerja in osnovnih dimenzij zobnika. |
ročična in obračalna gonila |
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah poklica. |
Vaja: skiciranje ročičnega in obračalnega gonila. |
|
|
Vaja: skiciranje zaskočnega mehanizma. |
|
elementi cevnih vodov |
|
|
|
|
|
Oblikujejo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
|
sistemi kakovosti |
|
|
|
|
|
Sprejemajo filozofijo kakovosti kot strategijo uspeha. |
Vaja: izdelava lastnih kriterijev za ocenjevanje (npr. lastnega dela v šoli, učiteljevega dela, itd.). |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnika orodjarstva Tehnologija orodjarstva Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|