Izobraževalni program: ORODJAR (ds)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK
S predmetnimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
168 |
168 |
|
2. |
96 |
96 |
|
3. |
96 |
96 |
|
skupaj |
|
360 |
360 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pouk je organiziran po laboratorijskem principu z upoštevanjem predvidenega števila ur za predstavitev in osnovno spoznavanje posameznih učnih vsebin. Uporabnost postopkov se prepleta pri vseh vsebinah in v vseh letnikih. V pouk so v večji meri vključeni diferenciacijski prijemi. Učne enote so oblikovane v obsegu enega bloka ur.
Naloga in cilj praktičnega pouka sta, da se skupaj s praktičnim izobraževanjem v delovnem procesu vajenca usposobi za samostojno reševanje praktično-tehničnih problemov.
Vajenci naj:
1. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Priprava dela |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Razvijajo splošne osebnostne lastnosti, ki so pomembne za delo v poklicu. |
|
Merjenje in kontrola |
|
|
|
|
|
Uporaba merilnih pripomočkov, kot so: |
|
Zarisovanje |
|
|
|
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do delovnih sredstev in dokumentacije. |
Vzporedni črtalniki, zarisovalne mize; zarisovalne igle, točkala, žigosne številke. |
Osnove odrezavanja |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za natančnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri delu. |
Namizni in steberni vrtalni stroj, vpenjalna primeža, komplet svedrov. Frezalni stroji s priborom, komplet frezal. Stružnice s priborom, kompleti držal in ploščic. |
Ploskovni brusilni stroj za okroglo in ostro brušenje, pribor za centriranje, komplet. |
|||
Osnove preoblikovanja: |
|
|
|
|
|
||
Toplotna obdelava |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za natančnost in sposobnost za reševanje problemov. |
Uporaba peči za toplotno obdelavo, pribor. |
Vzdrževanje |
|
|
|
|
|
||
Spajanje |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, ekonomičnost in delovno disciplino. |
Varilniki za varjenje MAG, TIG, ERO. Točkovno varjenje, plamensko varjenje in rezanje, plazma rezalnik. |
Površinska zaščita |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnosti reagiranja v različnih situacijah. |
Uporaba kabina za barvanje. |
2. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Uporaba tehnoloških postopkov |
Vajenci | Vajenci | |
|
|
Razvijajo splošne osebnostne lastnosti, ki so pomembne za delo v poklicu. |
|
Obdelovalni pripomočki |
|
|
|
|
|
Oblikujejo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
Didaktični komplet normalij in elementov za sestavljanje obdelovalnih pripomočkov. |
Cnc stroji |
|
|
|
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do delovnih sredstev in dokumentacije. |
Uporaba kompleta didaktične opreme za izvajanje pouka CNC tehnologije. Produkcijska stroja:
|
Elektroerozivna obdelava |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za natančnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri delu. |
|
Rezilna orodja |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnosti reagiranja v različnih situacijah.
|
Vaje so zasnovane v smislu postopnosti oziroma nadgrajevanja. Izdelani elementi naj služijo kot sestavni deli kasnejših modelov. Izbira modelov naj bo zasnovana glede na posebnosti podjetij v okolju. |
Elementi rezalnih orodij |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, ekonomičnost in delovno disciplino. |
Didaktični komplet elementov, normalij in orodij za štancanje. |
Popravila rezilnih orodij |
|
|
|
|
|
Razvijajo osebno odgovornost za kvaliteto opravljenega dela. |
|
Vpenjanje in preizkušanje rezilnih orodij |
|
|
|
|
|
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Upogibna orodja |
Vajenci
|
Vajenci
|
|
|
|
Usvajajo strokovnost, razvijajo natančnost, zanesljivost in odgovornost za opravljeno delo. |
Didaktični komplet elementov in orodij za upogibanje. |
Kombinirana pogresivna in transfer orodja |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
Didaktični komplet elementov in normalij kombiniranih orodij. |
Orodja za kovanje |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za natančnost in sposobnost za reševanje problemov. |
Didaktični komplet elementov orodij za kovanje. |
Orodja za iztiskavanje |
|
|
|
|
|
Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike ter o možnostih za poklicno pot. |
Didaktični komplet elementov orodij za iztiskavanje. |
Izdelava orodja za brizganje plastičnih mas |
|
|
|
a) določanje konstrukcijskih zasnov |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za natančnost in ekonomičnost. | |
b) izdelava elementov orodja |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za red in urejenost, varčnost in ekonomičnost ter obliko orodij. |
Stroj za brizganje plastike s pripadajočimi napravami in priborom. Didaktični komplet normalij, elementov in pribora orodij za brizganje plastike. |
Montaža in preizkušanje orodij |
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah poklica, krepijo pripadnost skupini in kolektivu. |
|
Popravila in vzdrževanje orodij |
|
|
|
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Osnove strojništva Tehnika v orodjarstvu Tehnologija orodjarstva |
|
|
|
|
|
|