Izobraževalni program: ORODJAR (ds)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
TEHNIKA ORODJARSTVA
S predmetnimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
84 |
28 |
112 |
2. |
48 |
16 |
64 |
3. |
48 |
16 |
64 |
skupaj |
180 |
60 |
240 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Predmet je podpora ostalim strokovnim predmetom in je temelj za razumevanje delovanja obdelovalnih strojev ter naprav. Pomaga izgrajevati tehniško kulturo, identifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja učence na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.
Vajenci naj:
1. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OSNOVE ELEKTROTEHNIKE IN ELEKTRONIKE |
Vajenci |
Vajenci |
|
Osnovni zakoni električnega tokokroga |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost uporabe teoretičnega znanja pri reševanju konkretnih delovnih problemov. |
Vaja: merjenje električnega toka in napetosti. Vaja: vezave električnih tokokrogov. |
Toplotni učinki toka |
|
|
|
|
|
Razvijajo identifikacijo z vrednotami kvalitetnega opravljanja poklica. |
Vaja: merjenje električne energije in moči. |
Kemični učinki toka |
|
|
|
|
|
Vaja: meritve galvanskih členov in baterij. |
|
Svetlobni učinki toka |
|
|
|
|
|
Oblikujejo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
Vaja: merjenje osvetljenosti. |
Magnetni učinki toka |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost, varčnost in ekonomičnost. |
Vaja: nastanek inducirane napetosti. |
Tokokrog z izmeničnim tokom |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za zanesljivost in sposobnost reševanja problemov. |
|
Električni stroji |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost, natančnost, zanesljivost in druge lastnosti, vezane na poklicne zahteve. |
Vaja: obratovalni primeri in meritve. |
Informacije in električni signali |
|
|
|
|
|
||
Elementi in vezja v elektroniki |
|
|
|
|
|
Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike in o možnostih za poklicno uspešnost. |
Vaji: |
|
|
Razvijajo moralno-etične kvalitete in motivacijo za samoizobraževanje. |
Vaja: primeri naprav industrijske elektronike. |
Strojeslovje |
|
|
|
Energija, energijski tok |
|||
|
|
Razvijajo sposobnost racionalne rabe energije, materiala in časa. |
|
Prenos energije in toplotni stroji |
|
|
|
|
|
|
Vaja: spoznavanje delovanja toplotnih strojev s pomočjo modelov. |
Osnove strojev |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost in sposobnost za reševanje problemov. |
Vaja: delovanje, karakteristike in vzdrževanje pogonskih strojev, posrednikov in delovnih strojev. |
Osnove energetskih strojev |
|
|
|
|
|
Razvijajo moralno-etične kvalitete in motivacijo za samoizobraževanje. |
Vaja: delovanje in karakteristike črpalk, kompresorjev in ventilatorjev. |
Stroji za obdelavo in preoblikovanje |
|
Vaja: delovanje in karakteristike motorjev z notranjim Izgorevanjem. |
2. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | |||
obdelovalne tehnike |
Vajenci | Vajenci: | ||||
|
|
|||||
|
|
Razvijajo osebno odgovornost za kvalitetno opravljeno delo. Oblikujejo osnovne občutke razumevanja tehnike in tehnično razmišljanje. |
Vaja: demonstracijski prikaz posameznih postopkov odrezavanja. |
|||
|
||||||
vzdrževanje delovnih sredstev |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo občutek za red, urejenost na delovnem
mestu in pomen skupinskega dela.
|
Vaja: izpolnjevanje Dokumentacije za Vzdrževanje. |
|||
pripomočki za obdelovance in orodja |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo skrb za kvaliteto opravljenega dela.
|
Vaja: uporaba pripomočkov za vpenjanje obdelovancev in orodij. | |||
|
|
Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike. | Vaja: programiranje in obdelava na CNC strojih. | |||
|
|
|||||
|
|
Razvijajo sposobnosti timskega dela. |
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
avtomatizacija |
vajenci |
Vajenci |
|
Krmilna tehnika v procesu avtomatizacije |
|
Oblikujejo sposobnost za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
|
Kibernetika |
|
||
Osnovni vrsti krmilja: |
|
Značilnosti obeh vrst krmilij dijaki spoznajo na praktičnih primerih. |
|
Zgradba krmilja |
|
Razvijejo sposobnost uporabe teoretičnega znanja v reševanju konkretnih tehničnih problemov. |
Vsebine senzoričnega in aktoričnega dela krmilja se v tem poglavju podajo zgolj informativno. Elemente in operacije proc. Dela naj dijaki podrobneje spoznajo na primerih iz realnega okolja. |
Razčlemba krmilja po obliki energij |
|
Pridobivajo občutek za racionalno uporabo energije v tehniki. |
|
Pnevmatska krmilja |
|
Usvajajo strokovnost, razvijajo natančnost, zanesljivost in druge lastnosti, vezane na poklicne zahteve. |
Za spoznavanje elementov pnevmatskega krmilja lahko uporabimo programski paket AS. |
Načrtovanje pnevmatskih krmilj |
|
Razvijajo moralno-etične Kvalitete in motivacijo za samoizobraževanje. |
Vaje: Vpenjanje obdelovancev, Dvoročni varnostni vklop, Pnevmatska podajalna naprava. |
|
|
Oblikujejo sposobnost reševanja problemov pri timskem delu. |
Narisana krmilna vezja naj dijaki zgradijo na didaktični plošči. |
|
|
Vaji: Krmiljenje hidravlične stiskalnice, Sinhrono gibanje dveh valjev. |
|
|
|
Razvijejo strokovnost in sposobnost za reševanje problemov. |
Vaje, ki so bile izvedene v pnevmatski in hidravlični krmilni tehniki, prevedemo in izvedemo v hibridnih krmilnih tehnikah. |
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Osnove strojništva Tehnologija orodjarstva Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|