SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: SLIKOPLESKAR (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

TEHNIČNO IN STROKOVNO RISANJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

28

28

56

2.

16

16

32

3.

16

16

32

skupaj

60

60

120

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Pri predmetu vajenec:

  • spozna risalni pribor, tehniško pisavo in merila;

  • spozna konstrukcije likov in predočanje predmetov na slikovni ravnini;

  • nauči se risati in brati načrte;

  • spozna urejanje likovnih prvin v kompoziciji;

  • pozna barvno estetiko in harmonije;

  • spozna kriterije za barvno oblikovanje interierov in eksterierov;

  • pozna tehnike risanja;

  • spozna osnove likovne teorije;

  • spozna osnove psihologijo barv;

  • nauči se brati načrte v različnih merilih;

  • zna uporabljati tehnično dokumentacijo.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Vajenci

    Vajenci

     

    Tehnologija risanja

  • se naučijo uporabljati risalni pribor;

  • spoznajo tehnično pisavo in merila;

  • Spoznajo pomen natančnosti pri tehničnem risanju.

     

    Ravninski koordinatni sistem

  • spoznajo konstrukcijo geometrijskih likov in označevanje;

  •    

    Prostorski koordinatni sistem

  • spoznajo projekcije in predočanje predmetov in konstrukcijskih elementov;

  • Pridobijo prostorsko predstavljivost.

     

    Branje in risanje načrtov

  • naučijo se brati in risati načrte;

  • Spoznajo komuniciranje v strokovnem jeziku.

    Ogled konstrukcijskega risalnega biroja.

    Centralna projekcija

  • spoznajo matematično upodabljanje realnega prostora na slikovni ravnini;

  •    

    Likovne prvine

  • spoznajo urejenost likovnih prvin v kompoziciji;

  •    

    Barva kot svetloba in snov

  • spoznajo videnje predmetov v odbiti svetlobi;

  • poznajo mešanje barvnih svetlob in mešanje barvnih snovi;

  •    

    Ploskovno oblikovanje

  • spozna načine podajanja motivov po oblikoslovju;

  • zna ustvarjalno izbrati likovna sredstva za izraz likovne vsebine;

  •    

    Barvno oblikovanje interierov

  • pozna kriterije za barvno oblikovanje interierov;

  • nauči se barvnega načrtovanja prostorov;

  • Razvija občutek za oblikovanje prostora po estetskih kriterijih.

    Ogled likovne razstave.

    Ogled interierov različne namembnosti.

    Barvno oblikovanje pročelij

  • pozna kriterije za oblikovanje prostorov;

  • Razvije občutek za oblikovanje pročelij po estetskih kriterijih.

    Ogled urbano urejenega prostora.

    Oblikovanje besedila, risbe 2D in 3D

  • pozna delo z računalnikom programi za oblikovanje besedil in risanje v 2D in 3D;

  • Oblikuje pozitiven odnos do uporabe računalnika pri reševanje problemov.

    Spozna koristnost uporabe in prednosti računalnika pri delu.

    Ogled in seznanitev s računalniškimi programi in njihovimi možnostmi reševanja nalog.

    Barvno oblikovanje eksterierja in interierja s pomočjo računalniških programov

  • pozna enostavnost reševanja praktičnih nalog z pomočjo računalniških orodij.

  • Spozna uporabnost bolj in manj prijaznih računalniških programov.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (tehnične risbe in likovne izdelke pri vajah),

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • barvno oblikovanje interierja;

  • barvno oblikovanje pročelij;

  • Tehnologija

  • tehnične lastnosti materialov in podlag;

  • barvno oblikovanje eksterierja in interierja;

  • Praktični pouk

  • poznavanje slikopleskarskih tehnik;