Izobraževalni program: STROJNI MEHANIK (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
OSNOVE STROJNIŠTVA
Z vsebinskimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
126 |
42 |
168 |
2. |
64 |
16 |
80 |
3. |
64 |
16 |
80 |
skupaj |
254 |
74 |
328 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Predmet je podpora ostalim strokovnim predmetom in predstavlja temelj za branje in razumevanje tehniške dokumentacije. Omogoča razviti sposobnost tehniškega komuniciranja. Daje osnovno znanje za uporabo informacijskih sistemov in računalnika. Pomaga izgrajevati tehniško kulturo, identifikacijo s poklicem, gradi pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja dijake na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.
Vajenci naj:
1. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OSNOVE TEHNIŠKEGA RISANJA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijanje občutka za red in urejenost, skrbnost in natančnost. |
|
tehniška pisava |
|
|
|
|
|
Krepitev delovnih vrednot: Natančnosti, strokovnosti, ustvarjalnosti. |
|
geometrijske konstrukcije |
|
|
|
|
|
Razvijanje občutka za natančnost in estetiko, pogljabljanje odnosa do strokovnih standardov in odgovornosti za opravljeno delo. |
VAJA: (Konstrukcija krivulj.) |
kotiranje |
|
|
|
|
|
Razvijanje občutka za natančnost. |
VAJA: (Kotiranje in branje mer z risb.) |
prostorske projekcije |
|
|
|
|
|
Bogatenje občutka za prostorsko predstavljivost, natančnost, za uporabo določenih načinov prikazovanja strojnih delov v praksi. |
VAJE: (Risanje projekcij geometrijskih teles. Risanje v IP na osnovi PP. Risanje v PP na osnovi IP.) |
posebni pogledi, prerezi in poenostavitve pri risanju |
|
Razvijanje sposobnosti za strokovnost in ustvarjalnost. Osvajanje delovne odgovornosti, inovativnosti. |
VAJE: (Risanje in kotiranje. Branje risb strojnih delov z uporabo pravil posebnih pogledov). |
risanje v prerezu |
|
|
|
|
|
VAJE: (Risanje v prerezu. Branje risb.) |
|
polovični in četrtinski pogled |
|
|
|
|
|
VAJE: (Prihranki na projekcijah. Risanje in branje risb.) |
|
risanje vijakov oz. navojev |
|
|
|
|
|
VAJA: (Risanje in kotiranje navojev). |
|
označevanje stanja površin |
|
|
|
|
|
VAJA: (Označevanje stanja površin). |
|
tolerance |
|
|
|
|
|
Spoznavanje pomena tolerančnega sistema pri zagotavljanju kakovosti. Pozitivno vrednotenje natančnosti in strokovnosti. |
VAJE: (Določanje tolerance in kotiranje toleriranih mer.) |
ujemi |
|
|
|
|
|
VAJA: (Določanje ujemov.) |
|
delavniška risba |
|
|
|
|
|
VAJE: (Izdelovanje delavniških risb. Branje le-teh.) |
|
sestavna risba |
|
||
|
|
Razvijanje strokovnosti. |
|
osnove operacijskega sistema windows |
|
|
|
|
|
||
osnove programskega paketa za oblikovanje besedil |
|
|
|
|
|
VAJA: Delo s paketom za urejanje besedil. |
|
preglednice in grafi |
|
|
|
|
|
VAJA: Izdelava preglednice in grafa. |
|
risanje s cad programom |
|
|
|
|
|
VAJA: (Risanje s programskim paketom CAD.) |
|
iskanje podatkov s pomočjo računalnika |
|
|
|
|
|
VAJA: (Iskanje želenih podatkov s pomočjo računalnika.) |
2. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
iso sistem |
dijaki |
|
|
|
|
Razvijanje strokovnosti. |
VAJA: (Pretvarjanje enot.) |
statika |
|
|
|
|
|
Razvijanje strokovnosti. |
VAJE: (Sestavljanje sil, moment sile v ravnini.) |
težišča |
|
|
|
|
|
VAJE: (Določanje težišča. Izračun stabilnosti telesa.) |
|
napetosti in deformacije |
|
|
|
|
|
VAJE: (Izračun napetosti in dimenzioniranje pri upogibu, torziji. Uporaba tabel za določitev vztrajnostnih in odpornostnih momentov.) |
|
gibanja |
|
|
|
|
|
VAJE: (Izračun elementov gibanja, izračun trenja.) |
|
sila |
|
|
|
delo energija moč izkoristek |
|
Razvijanje strokovnosti. |
VAJE: (Izračun moči in izkoristka.) |
strojni elementi |
|
|
|
|
|
||
|
|
||
razstavljive zveze |
|
|
|
|
|
VAJA: (Preprost trdnostni izračun vijaka in uporaba standarda pri določanju standardnih označb.) |
|
zatiči sorniki osna varovala |
|
Navajanje na uporabo standardiziranih strojnih delov oz. Elementov. |
VAJA: (Trdnostni izračun zatiča in sornika ter uporaba standardov za izbiro in označevanje zatičev in sornikov.) |
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijaki |
Dijaki |
||
zveze pesta z gredjo |
|
Osvajanje natančnosti, strokovnosti, zanesljivosti. |
VAJA: (Izbira in kontrola moznika in določitev standardne označb.) |
nerazstavljivi spoji |
|
|
|
|
|
Pridobivanje spoznanja o povezanosti elementov v celoto. |
VAJE: (Branje risb zvarjenih delov. Izbira postopka varjenja in priprave varjencev.) |
vzmeti |
|
VAJA: (Skiciranje namestitve vzmeti pri motornih vozilih.) |
|
osi in gredi |
|
||
ležaji |
|
|
|
|
|
||
gredne vezi in sklopke |
|
VAJE: (Izračun premera osi oz. gredi. Skica gredi z upoštevanjem pravil pravilnega oblikovanja.) |
|
PRENOSNIKI |
|
|
|
|
|||
torni in jermenski prenosniki verižni in zobniški prenosniki |
|
VAJA: (Izračuni prestavnega razmerja pri različnih prenosnikih določanje standardne označbe klinastega jermena s pomočjo tabel.) VAJA: (Preračun osnovnih elementov zobniških prenosnikov.) |
|
cevni vodi |
|
|
|
|
|
||
mehanizmi |
|
||
poslovanje obrtne delavnice |
|
Pridobivanje poklicne identitete, odnosa do delavnice in strank. |
VAJE: (Vnos podatkov. Izdelava spremljajočih dokumentov. Analiza opravljenega dela.) |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Osnove strojništva je predmet, ki je povezan z vsemi strokovnimi predmeti in s praktičnim poukom. Predstavlja osnovni temelj, na katerem dijaki nadgrajujejo svoje znanje.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|