Izobraževalni program: STROJNI MEHANIK (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK
S predmetnimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
168 |
168 |
|
2. |
96 |
96 |
|
3. |
96 |
96 |
|
skupaj |
|
360 |
360 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenci pridobijo praktična znanja za opravljanje dela strojnega mehanika. Teoretična znanja znajo uporabiti v praksi. Usposobijo se za opravljanje poklica (vzdrževanje, popravilo, izdelava, montaža in demontaža, izvajanje varilskih del, dela na strojih in uvajanje delovnih sredstev v proizvodnjo). Vajenci obvladajo tudi diagnosticiranje, nastavljanje, vzdrževanje in popravilo strojev in naprav ( njihovih sklopov, delov).
Vajenci:
1. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Izvedba |
seznanitev s hišnim redom |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Razvijanje poklicne etike (sodelovanje s sošolci, ravnanje v konfliktnih situacijah, komunikativnost, solidarnost). Privzgajanje čuta odgovornosti za opravljeno delo in odnosa do delovnih sredstev. |
Ogled delavnic, skladišča. Poslušanje splošnih navodil za varno delo. |
merjenje |
|
|
|
|
|
Razvijanje natančnosti, zanesljivosti, skrbnosti. |
VAJE: |
zarisovanje - žigosanje |
|
|
|
|
|
Razvijanje natančnosti, strokovnosti. |
VAJE: |
odrezovanje – kosmačenje |
|
|
|
|
|
Pridobivanje smisla za doslednost in estetski videz ter občutek za sistematičen pristop k delu. |
VAJE: |
žaganje |
|
|
|
|
|
Krepitev delovnih vrednot: Strokovnost, odgovornost. |
VAJE: |
rezanje, striženje in krivljenje pločevine |
|
|
|
|
|
Osvajanje strokovnosti, poklicne odgovornosti, ustvarjalnosti, zanesljivosti. |
VAJE: |
klepanje |
|
|
|
|
|
Razvijanje ročnih spretnosti. |
VAJE: klepanje črke S in podaljševanje traku. |
vrtanje |
|
|
|
|
|
VAJE: |
|
izdelava navojev |
|
|
|
|
|
VAJE: |
|
strganje |
|
|
|
|
|
Vrednotenje natančnosti pri delu in odgovornosti. |
VAJE: |
varjenje |
|
|
|
plamensko varjenje |
|
|
|
|
|
Upoštevanje delovnih navodil. Spoznavanje pomena natančnosti in doslednosti pri delu, strokovnosti, poklicne odgovornosti. Razvijanje pozitivnega odnosa do ekologije. |
VAJE: |
obločno varjenje |
|
|
|
|
|
Učiteljeva demonstracija in vajenčevo samostojno delo. VAJE: |
2. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
odrezovanje |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
VAJE: merjenje kotov na rezalnem orodju. |
|
struženje |
|
|
|
|
|
VAJE: |
|
rezkanje |
|
|
|
|
|
Navajanje na natančnost pri delu. Upoštevanje delovnih navodil. Spoznavanje pomena natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijanje pravilnega odnosa do ekologije. |
VAJE: |
brušenje na vodoravnem brusilnem stroju |
|
|
|
|
|
VAJE: |
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
delovno mesto strojnega mehanika |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Razvijanje sposobnosti orientiranja v delovnem procesu. Razvijanje pravilnega odnosa do ekologije. |
VAJE: pravilen pristop k delu in zastavljanje ciljev. |
|
|
Krepitev zanesljivosti, odgovornosti, komuniciranja, tolerantnosti. |
VAJE: upoštevanje delovnih navodil. Postavitev strojev in strojne opreme. |
varstvo pri delu strojnega mehanika |
|
|
|
|
|
Upoštevati navodila za varno delo. |
|
vzdrževanje strojev in naprav |
|
|
|
|
|
Upoštevanje delovnih navodil. Razvijanje pravilnega odnosa do ekologije. |
VAJE: |
generalni remont – obnova stroja |
|
|
|
|
|
Spoznavanje prednosti timskega dela. Krepijo si samozavest. |
VAJE: |
montaža in demontaža strojnih elementov |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za inovativnost. Spoznajo pomen doslednosti opravljenega dela. |
VAJE: |
|
|
Ugotavljanje karakteristik stroja. |
Meritve po sistemu Renishaw QC-10 Ballbar. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Praktični pouk se navezuje na strokovno teoretične predmete,pri katerih vajenec pridobi teoretične osnove in jih nadgradi s praktičnimi znanji. Praktični pouk je v času, ki poteka na šoli, naravnan demonstracijsko, saj odmerjen čas ne dopušča širšega pridobivanja ustreznih delovnih izkušenj. Delovne izkušnje, ki so potrebne za varno in uspešno delo, dobi pri delodajalcu. V 2. in 3. letniku praktični pouk posreduje tista znanja, ki jih vajenec ne osvoji pri delodajalcu, so pa potrebna za obvladovanje znanj, ki jih opredeljuje narava poklica.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|