SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: STROJNI MEHANIK (ds)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

TEHNOLOGIJA VZDRŽEVANJA

S predmetnimi področji:

  • obdelovalni stroji,

  • strojegradnja in servisiranje,

  • montaža in demontaža strojnih elementov,

  • vzdrževanje strojev in naprav.

    2. ŠTEVILO UR

    Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

    Letnik

    Oblike izobraževalnega dela

     

    Teorija (ur)

    Vaje (ur)

    Skupaj (ur)

    1.

    112

    28

    140

    2.

    64

    16

    80

    3.

    80

    16

    96

    skupaj

    256

    60

    316

    * T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

    ** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

    3. USMERJEVALNI CILJI

    Predmet omogoča širše razumevanje osnovnih znanj ter razvija sposobnost tehniškega komuniciranja. Vajenci si pridobijo osnovna znanja o obdelovalnih strojih, sistemih v strojništvu, o stanjih strojev in naprav, o montažah in demontažah strojnih delov. Pridobijo si tudi znanja o napakah strojnih delov pri izdelavi, vgradnji in obratovanju. Obvladajo zakonitosti, ki veljajo v tehnologiji varjenja, lepljenja, preoblikovanja, montaže in pri ostalih postopkih popravil. Obvladajo osnovne načine vzdrževanja in popravljanja. Izgrajujejo tehniško kulturo, identifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in se navajajo na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov (upoštevajo tudi ekonomske zakonitosti).

    Dijaki:

  • obvladajo in razumejo splošne principe (zakone, odnose) v strojništvu,

  • razlikujejo različne obdelovalne in predelovalne tehnologije,

  • razlikujejo različne postopke trajnega spajanja elementov,

  • znajo izdelati popis za popravila, enostavno kalkulacijo del in vso spremljajočo dokumentacijo na svojem poklicnem področju,

  • znajo izbrati, načrtovati, izdelati in kontrolirati strojne dele oziroma sklope, ki se uporabljajo pri popravilih,

  • so usposobljeni za sistematična iskanja in lokaliziranja ter metodično postavitev diagnoze napak na mehaničnih (in ostalih) sklopih in napravah,

  • so sposobni prevzema in postavitve novih ali adaptiranih pogonskih in delovnih strojev,

  • znajo pripraviti in izvesti meritve ter kontrolirati z enostavnimi merilnimi napravami.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Osnovni pojmi o tehnologiji

    Dijaki

    Dijaki

     

  • zna definirati pojem tehnologija

  • osnovni tehnološki postopki v strojništvu in njihove značilnosti

  • so sposobni definirati pojem tehnologija;

  • razlikujejo različne tehnološke postopke (litje, preoblikovanje, odrezavanje in posebne postopke, uporabne pri izdelavi izdelkov v strojništvu);

  • obvladajo osnovne značilnosti teh postopkov,

  • Razvijanje sposobnosti reševanja tehničnih in tehnoloških problemov.

     

    osnove meritev in kontrole

  • seznanijo se z osnovnimi meritvami, kontroliranjem mer in ostalih parametrov;

  •    

  • merjenje

  • seznanijo se z namenom merjenja in merilnimi sistemi, z vrstami in uporabo merilnega orodja, z napakami pri merjenju in z metodami merjenja;

  •    

  • merilni in kontrolni pripomočki

  • seznanijo se s komparatorji (merilne ure), merilni trni, ravnili in kotniki, prizmami, libelami, cevnimi libelami;

  •    

  • preizkušanje ravnosti ploskev

  • poznajo preizkušanje s pomočjo ravne plošče, preizkušanje s pomočjo snopa premic, ki jih dobimo z ravnilom, preizkus s tekočinskim ravnalom, optično preizkušanje;

  •    

  • prevzemne meritve in prevzemni predpisi

  • poznajo osnove, ki so podane v schlesingerjevih normativih, iz katerih izhajajo standardi din-iso (standardi natančno predpisujejo predmet merjenja, način merjenja, merilna sredstva);

  •    

    zarisovanje

     

     

     

  • namen zarisovanja

  • zarisovalno orodje in pripomočki

  • spoznajo zarisovalno in žigosno orodje, napake pri zarisovanju, postopke zarisovanja;

  • Razvijanje natančnosti, strokovnosti.

    VAJE:

  • priprava za zarisovanje. zarisovanje vzporednih črt, krogov in lokov,

  • zarisovanje oblik,

  • žigosanje simbolov.

  • piljenje

     

     

     

  • geometrija rezila pile

  • pile: vrste, oblike, naseki

  • so sposobni ločiti pile po obliki in naseku;

  • Pridobivanje smisla za doslednost.

     

    žaganje

     

     

     

  • namen žaganja

  • vrste žag in listov

  • načini žaganja

  • ločijo strojno in ročno žaganje. ločijo žage glede na uporabo. spoznajo pomen hlajenja pri strojnem žaganju,

  • Krepitev strokovnosti, odgovornosti.

     

    osnove odrezavanja

     

     

     

  • materiali za rezilna orodja:

  • oj, hss, kt, ot...

  • gibanja pri odrezovanju

  • tvorba odrezka in toplote

  • hladilno mazalna sredstva

  • geometrijska oblika orodja

  • razlikujejo materiale rezalnih orodij;

  • sposobni so primerjati različne materiale;

  • razlikujejo osnovna gibanja pri različnih postopkih odrezovanja;

  • ocenijo vzroke in posledice pojava toplote;

  • obvladajo uporabo in pomen različnih hladilno-mazalnih sredstev,

  • obvladajo skiciranje orodja. razložijo pomen osnovnih kotov;

  • Razvijanje strokovnosti in ekološke osveščenosti (okolje in hladilno - mazalna sredstva).

     

    struženje

     

     

     

  • splošno o struženju

  • vrste struženja

  • orodja in geometrijske oblike

  • vrsta strojev:

  • univerzalna stružnica, revolverska, avtomatska stružnica

  • druge izvedbe stružnic (karuselna in čelna stružnica)

  • cnc-stružnice

  • razlikujejo:

  • posamezne vrste struženj,

  • osnovne oblike in geometrijo stružnih nožev;

  • prepoznajo posamezne tipe stružnic in obvladajo uporabo posameznih tip stružnic;

  • definirajo način delovanja cnc-strojev (mehanski del, krmilna enota);

  • Vrednotenje pomena posameznih postopkov obdelave v industriji.

    Spoznanje različnih načinov izdelave istega izdelka.

    Poglabljanje sposobnosti za sistematično delo.

    Pridobivanje prvih občutkov o delovanju CNC-stroja.

    Demonstracija - vzdolžno in prečno struženje.

    skobljanje in pehanje

  • ločijo skobljanje od pehanja;

  • razumejo glavne značilnosti skobljanja in pehanja in njune tehnološke zmožnosti;

  •    

    vrtanje

     

     

     

  • orodja in količine pri:

  • vrtanju

  • grezenju

  • povrtavanju

  • stroji za vrtanje

  • razlikujejo in razumejo:

  • vrtanje, grezenje in povrtavanje,

  • osnovne oblike orodij;

  • prepoznajo posamezne tipe strojev;

  • obvladajo uporabo posameznih tip strojev,

  •  

    Demonstracija - vrtanje, grezenje, povrtavanje.

    frezanje

     

     

     

  • delitev tehnologije

  • orodja in parametri

  • stroji

  • delilniki, direktno, indirektno deljenje

  • cnc-frezalni stroji

  • razlikujejo in razumejo:

  • posamezne vrste frezanj (čelno, obodno),

  • osnovne oblike in geometrijo frezal;

  • prepoznajo posamezne tipe frezalnih strojev in obvladajo,

  • uporabo posameznih tipov,

  • obvladajo delovanje univerzalnega delilnika,

  • pridobijo rutino za reševanje nalog s področja direktnega in indirektnega deljenja,

  • definirajo način delovanja cnc-frezalnih strojev,

  • (mehanski del in krmilna enota),

  •  

    Demonstracija – istosmerno, protismerno in čelno frezanje.

    posnemanje

  • prepoznajo tehnologijo posnemanja, razumejo delovanje posnemalne igle in nastanek izdelka;

  • Razvijanje strokovnosti, osebne odgovornosti, zavesti o pomenu tehnologije na življenje okoli sebe.

     

    brušenje

     

     

     

  • brusi

  • postopki

  • oznaka

  • stroji

  • razlikujejo in razumejo:

  • posamezne vrste brušenj;

  • oznako brusnih plošč;

  • znajo izbrati bruse;

  • prepoznajo posamezne tipe brusilnih strojev in obvladajo;

  • uporabo posameznih tipov brusilnih strojev;

  •  

    Demonstracija - brušenja.

    fina obdelava

     

     

     

  • osnovne značilnosti fine obdelave:

  • honanje, lepanje, poliranje, superfiniš

  • razlikujejo različne postopke fine obdelave in jih znajo primerjati;

  • razumejo pomen postopkov fine obdelave,

  •  

    Demonstracija - poliranja.

    peskanje, bobnanje, razmaščevanje

  • razumejo smisel in uporabo teh tehnologij,

  •    

    elektroerozija

     

     

     

  • potopna

  • žična

  • stroji

  • razumejo princip delovanja elektroerozije;

  • prepoznajo opremo zanjo;

  • prepoznajo in razlikujejo potopno in žično elektroerozijo;

  • razlikujejo posamezne orodne materiale;

  • poznajo funkcijo dielektrika;

  • Dojemanje pomena elektroerozije za obdelavo trdih materialov.

     

    preoblikovanje

  • ločijo preoblikovanje in odrezavanje;

  • razumejo pomen preoblikovanja;

  •    

  • preoblikovanje srednje debelih in debelih pločevin, profilov, cevi

  • rezanje, upogibanje, profiliranje, kovanje, valjanje

  • razumejo odprti in zaprti rez;

  • razlikujejo vrste škarij,

  • predstavljajo si vpliv radiusa na upogibanje pločevine;

  • spoznajo postopke upogibanja;

  • razumejo namen profiliranja, kovanja in valjanja;

  • Razvijajo si občutek strokovnosti, ustvarjalnosti.

     

    varjenje

     

     

     

  • splošno o varjenju

  • varivost kovin

  • razumejo definicijo varjenja;

  • sposobni so si predstavljati osnovne pojme, povezane z varjenjem;

  • definirajo varivost;

  • Oblikujejo odnos do tega napornega in nevarnega postopka.

     

  • plamensko varjenje, rezanje in žlebljenje

  • razumejo postopek;

  • definira tehnične pline in prepoznajo varnostne naprave na jeklenkah;

  • ločijo plamene za rezanje in razumejo vpliv legirnih elementov na rezanje;

  • razumejo postopek žlebljanja;

  •    

  • obločno varjenje (ročno)

  • definirajo različne postopke;

  • predstavljajo si nastanek obloka;

  • ločijo sestavne dele naprav za ročno obločno varjenje in obvladajo izbiro ustrezne elektrode in ustrezne parametre iz priročnikov ali prospektov,

  •    

  • varjenje v zaščitnih plinih

  • prepoznajo in razumejo postopke;

  • zavedajo se nevarnosti pri delu;

  • Razvijajo strokovnost, natančnost, ustvarjalnost.

     

  • plazemsko varjenje in rezanje

  • prepoznajo in razumejo novejše načine varjenja, predvsem razlike pri gorilnikih in energiji;

  • Zavedanje odgovornosti.

     

    2. letnik

    vsebine in informativni cilji

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    varjenje s pritiskom

    Dijaki

    Dijaki

     

  • elektrouporovno varjenje

  • varjenje s trenjem

  • ultrazvočno varjenje

  • prepoznajo in razumejo osnovne načine uporovnega varjenja;

  • znajo izkoristiti uporabnost tega postopka;

  • razumejo varjenje s trenjem in ultrazvočno varjenje;

  •    

  • varjenje polimerov

  • razumejo osnovne načine varjenja polimerov;

  •    

  • metalizacija

  • ločijo plamensko, obločno in plazemsko metaliziranje;

  • prepoznajo ter razumejo različne postopke;

  •    

  • lepljenje

  • izberejo pravo lepilo;

  • pripravijo lepljenec;

  • razumejo postopke za hladno in vroče lepljenje kovine in nekovine;

  • Razvijanje strokovnosti, skrbnosti.

    VAJA: izbira primernih lepil.

  • spajkanje

  • razumejo prednosti in slabosti postopka;

  • izberejo pravo talilo;

  • ločijo trdo od mehkega spajkanja;

  •    

    montaža

  • obvladajo osnovne pojme, ki so povezani z montažo;

  • Osvajanje sposobnosti za sestavljanje strojnih delov.

     

  • montaža kot del proizvodnega sistema

  • razumejo osnovne vrste proizvodnje;

  •    

  • komponente montažnega procesa

  • obvladajo sredstva, planiranje dela in osebje pri montaži;

  •    

  • struktura izdelka

  • montažna struktura

  • znajo razstaviti nek stroj, izdelek ali sklop na sestavne dele in jih shematsko prikazati;

  •  

    VAJA: izdelava praktičnega primera montažne strukture.

  • tehnološke operacije

  • za posamezne sestavne dele znajo določiti osnovne tehnološke operacije;

  •    

  • stopnja avtomatizacije

  • prikažejo zgodovinski razvoj od ročne do mehanizirane in računalniške montaže;

  •    

  • organizacija montaže

  • obvladajo odnose in razdelitev dela med delavce (različni delavci na različnih delovnih mestih);

  • Razvijanje timskega dela.

    VAJA: organizacija montaže nekega sklopa stroja ali naprave.

  • osnovni načini montaž

  • razumejo spajanje:

  • s pomočjo ustreznih veznih elementov, ki imajo določeno geometrijsko obliko (spajanje z vijaki),

  • spajanje s pomočjo ustreznih neoblikovanih gradiv (spajanje z lepili in z varjenjem);

  •  

    VAJA: iz literature izberejo ustrezne elemente za montažo in jih z ustreznimi postopki sestavijo v uporabno celoto.

  • mehanske osnove montaže

  • razumejo, da tlak in trenje pri spenjanju dosežemo z ustrezno obliko veznega elementa - s strmino;

  •    

  • priprava sestavnih delov za montažo

  • razumejo uporabo postopkov medsebojnega prilagajanja;

  • upoštevajo delovne postopke: vrtanje, piljenje, žaganje, strganje, brušenje in lepanje;

  •    

  • montaža vijakov in vijačnih zvez

  • obvladajo uporabo vijačnih zvez za sestavo razstavljivih zvez dveh ali več strojnih delov (sestave ohišij, konstrukcij, prirobnice, posebnih delov, pritrditev stroja);

  •    

  • zavarovanje vijakov in matic proti odvitju

  • obvladajo uporabo:

  • zavarovanja z razcepko in kronsko matico,

  • zavarovanja z varovalno ploščico,

  • zavarovanja s proti matico,

  • zavarovanja z vzmetnimi in nazobčanimi podložkami,

  • s privihom,

  • z matico s plastičnim vložkom,

  • z lepilom;

  •    

  • orodja za montažo vijačnih zvez

  • seznanijo se z orodji za privijanje in odvijanje vijakov in matic različnih vrst;

  •    

  • montaža in demontaža zvez z zatiči

  • ločijo zatične zveze, ki se uporabljajo za zagotavljanje medsebojne lege dveh ali več strojnih delov;

  •    

  • montaža in demontaža zvez s sorniki

  • razumejo, da se zveze s sorniki uporabljajo za gibljivo (pregibno) razstavljivo zvezo strojnih delov;

  •    

  • montaža in demontaža zvez z zagozdami

  • razumejo, da se zagozde uporabljajo za trdne razstavljive zveze dveh strojnih delov;

  •    

  • montaža in demontaža zvez z mozniki

  • razumejo, da se mozniki uporabljajo za razstavljivo zvezo rotacijskih elementov;

  •    

  • montaža in demontaža spojev s kovicami

  • vedo, da se kovičene spoje uporabljajo za spajanje dveh ali več delov v nerazstavljivo zvezo;

  •    

  • montaža (izdelava) krčnih nasedov

  • razumejo, da je natisni spoj izveden z dilatacijo (raztezanjem) ali s kontrakcijo ( skrčenjem);

  •    

  • montaža ležajev

  • poznajo montažo klasičnih kotalnih, samonastaljivih ležajev s cilindrično in konusno izvrtino ter montažo in demontažo drsnih ležajev;

  •  

    VAJA: iz kataloga izbrati za predpisano gred ustrezen kotalni ležaj, s primerno zaščito in določiti ustrezen način montaže.

  • montaža gonil

  • razumejo montažo gonil (jermenska, verižna, zobniška);

  •    

  • montaža in demontaža cevnih zvez

  • razumejo, da morajo biti izpolnjeni pogoji:

  • da spoj ne spušča

  • da lahko prenaša vzdolžne sile,

  • da se spoj lahko razstavlja in sestavlja;

  •    

  • varnost pri montažnih delih

  • uporabljati morajo vsa predpisana sredstva za osebno zaščito (rokavice, čevlje, čelado, očala, itd.) glede na vrsto dela;

  •    

    3. letnik

    vsebine in informativni cilji

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    vzdrževanje

    Dijaki

    Dijaki

     

    uvod

  • se seznanijo z okvarami, ki lahko povzročijo materialno škodo na strojih in napravah in so nevarne tudi ljudem;

  • Pravilno vrednotenje vzdrževanja.

     

    sistemi v strojništvu

     

     

     

  • energetski

  • obdelovalni

  • transportni

  • proizvodni

  • biološki

  • izobraževalni

  • povezava med sistemi

  • raketna tehnika

  • seznanijo se s splošno znanimi sistemi;

  • vedo, da jih je potrebno vzdrževati;

  • Primerjanje nežive in žive narave.

    Razvijanje pravilnega odnosa do energetskih virov in energetskih vrednot.

     

  • osnovna stanja sistemov:

  • med delovanjem

  • med odpovedjo

  • obvladajo osnove delovanja (nedelovanja) strojnih delov ali sklopov;

  •  

    VAJA: izdelava skupnega stanja delovanja za tri stroje z različnimi odpovedmi.

  • meje delovanja sistema

  • obvladajo stabilno in nestabilno delovanje sistemov v določenih mejah;

  •    

    teorija obrab

  • obvladajo osnovne principe teorije obrab (tribologije);

  •  

     

  • tribomehanični sistem

  • vedo, da je tribomehanični sistem področje znanosti, ki proučuje pojave v zvezi z medsebojnimi odnosi naležnih površin;

  •    

  • trenje in obraba

  • obvladajo adhezivno, abrazivno in korozivno obrabo, obrabo zaradi utrujenosti površin, posebne vrste obrab;

  •    

  • mazanje (kontrola mazanja strojev, strojnih delov in naprav, standardi iso)

  • obvladajo osnove mazanja v funkciji zmanjševanja trenja, kar je osnova dobrega vzdrževanja;

  •    

    vzdrževanje strojev in naprav

  • se seznanijo s primernostjo demontaže, zamenljivostjo delov

  • seznanijo se z nastavljanjem delovanja strojev in naprav, racionalnostjo konstrukcije;

  • se seznanijo s pravilnostjo montaže, mehanizacijo in avtomatizacijo vzdrževanja in z upravljanjem zalog rezervnih delov;

  •    

    fizična obraba

  • obvladajo zakonitost, da se zaradi nenehne obrabe delovna sredstva postopoma obrabljajo;

  •    

    staranje

    ekonomsko (tehnološko) staranje

  • vedo za fizično in ekonomsko staranje;

  • ločijo staranje materiala od obrabe le-tega,

  • izvedo, da se s primerjavo stroškov lahko ugotovi, kdaj je njihova zamenjava smiselna (ekonomsko staranje);

  •    

    okvare in lomi

  • ugotavljajo okvare in lome, ki se pojavljajo nenadno ali pričakovano;

  • Razvijanje pravilnega odnosa do timskega dela.

    VAJA: vajenci prinesejo zlomljene strojne dele in analizirajo lome.

    osnovni načini vzdrževanja

     

     

     

  • kurativno vzdrževanje

  • preventivno vzdrževanje (tekoče, po stanju, operativno, investicijsko)

  • tpm (total productive maintenance)

  • ekspertni sistemi vzdrževanja

  • samovzdrževanje

  • seznanijo se z različnimi načini vzdrževanja, postopki in ekonomiko vzdrževanja;

  • seznanijo se s cikličnim opravljanjem vzdrževalnih del glede na predviden obseg;

  • ločijo operativno in investicijsko vzdrževanje;

  • seznanijo se s celostnim pogledom na vzdrževanje;

  • Utrjevanje ekološke zavesti in občutka za timsko delo.

    VAJA: uporaba vzdrževanja.

    mala, srednja in velika popravila

  • ločijo popravila glede na čas trajanja in obseg del;

  •    

    popravila opreme

  • znajo opredeliti aktivnosti pri popravilih opreme;

  • Uzaveščanje varčnosti.

    VAJA: izdelava postopka za vzdrževanje opreme.

  • vzdrževanje delovnih pogojev

  • razumejo, da delovni pogoji vplivajo na delovni učinek;

  •    

  • ekonomika vzdrževanja

  • znajo opredeliti osnovne stroške vzdrževanja;

  • Poglabljanje delovnih vrednot.

    VAJA: izračun stroškov za enostavno vzdrževanje.

  • gospodarjenje z orodji

  • principi dobrega gospodarjenja z orodji.

  • obvladajo pomen dobrega gospodarjenja z orodji;

  •    

  • vzdrževanje po stanju

  • tehnična diagnostika

  • ugotavljanje stanja strojev in naprav.

  • obvladajo pomen pravilnega in pravočasnega diagnosticiranja;

  • obvladajo osnove ugotavljanja predpisanih vrednosti pritiska, temperature, števila vrtljajev, pretoka, vrtilnega navora, moči, časa in ostalih pomembnih parametrov;

  • Razvijanje natančnosti, strokovnosti, ustvarjalnosti, komuniciranja.

     

  • tehnološki postopki popravil sestavnih delov pri vzdrževanju

  • seznanijo se z uporabo varjenja, navarjanja, lepljenja, metalizacije, trdega kromanja in ostalih postopkov za popravila;

  •    

  • organizacija vzdrževanja

  • zna organizirati delo in izdelati spremno dokumentacijo za izvedbo vzdrževanja;

  •  

    VAJA: izdelava organizacijske sheme za izvedbo vzdrževanja stroja.

  • odkrivanje in odprava okvar na strojih, strojnih delih in napravah

  • obvladajo oslabitve sestavnih delov sistema in znajo ustrezno ukrepati;

  •    

  • navodila za nego obdelovalnih strojev in orodij

  • razumejo napotke za kvalitetno nego strojev;

  •    

    izrabljenost drsnih ploskev in vodil

     

     

     

  • vzdrževanje

  • popravila in zaščita drsnih vodil na strojih

  • obvladajo merilne naprave in poznajo postopke, s katerimi ocenimo izrabljenost drsnih površin;

  •    

    popravila gredi in osi

     

     

     

  • popravila osi in gredi (izkrivljenost, ugotavljanje obrabljenosti tečajev, navojev, utorov, kontrola mazalnih kanalov)

  • obvladajo možne okvare gredi ali osi in obvlada postopke za sanacijo;

  •    

    nastavljanje kotalnih in drsnih ležajev na glavnem vretenu

     

     

     

  • postopki zamenjave ležajev

  • napake pri delovanju ležajev

  • metode za ugotavljanje zračnosti

  • pomen pravilne montaže

  • spoznajo nastavitve ležajev iz obratovalnih navodil stroja;

  •  

    VAJA: izdelava tehnološkega postopka nastavitve ležaja.

    vzdrževanje sklopk

     

     

     

  • vzdrževanje in popravilo tornih in lamelnih sklopk, hidravličnih sklopk, elektromehanskih sklopk

  • poznajo značilnosti posameznih sklopk in jih znajo vzdrževati

  •  

    VAJA: Iskanje napak na sklopkah.

    vzdrževanje menjalnikov in predležij

     

     

     

  • vzdrževanje, popravilo in pregled zobniških reduktorjev

  • primerjajo značilnosti posameznih menjalnikov in predležij ter postopke za njihovo vzdrževanje;

  • Uzaveščanje strokovnosti in delovne odgovornosti.

    VAJA: iskanje napak na strojnih delih.

    vzdrževanje pnevmatike in hidravlike

     

     

     

  • vzdrževanje

  • popravilo hidropnevmatskih naprav

  • navodila za začetek zagona

  • utemeljujejo značilnosti posameznih pnevmatskih in hidravličnih strojev in naprav in glavne postopke vzdrževanja;

  •  

    VAJA: simulacija napak na pnevmatskem ali hidravličnem učnem pripomočku.

    vzdrževanje transportnih naprav

     

     

     

  • postopki vzdrževanja in popravila transportnih naprav

  • pridobijo vedenje o značilnostih transportnih naprav;

  •  

    VAJA: tehnološki postopek vzdrževanja transportnih naprav.

    vzdrževanje motorjev z notranjim zgorevanjem

  • opišejo značilnosti posameznih motorjev z notranjim zgorevanjem in postopke za njihovo vzdrževanje;

  •  

    VAJA: iskanje možnih napak na motorju.

    vzdrževanje kompresorjev, ventilatorjev, črpalk in hidromotorjev

         

  • pozna vzdrževanje

  • poznajo značilnosti posameznih kompresorjev, ventilatorjev, črpalk in hidromotorjev in njihovo vzdrževanje;

  •    

    vzdrževanje motorjev z notranjim zgorevanjem

  • poznajo značilnosti posameznih motorjev z notranjim zgorevanjem in njihovo vzdrževanje;

  •  

    VAJA: iskanje možnih napak na motorju.

    vzdrževanje orodij

  • opišejo značilnosti orodij, pravilno uporabo in primerno vzdrževanje;

  •  

    VAJA: kontrola orodij in primeri vzdrževanja.

    vzdrževanje cnc-obdelovalnih strojev

  • obvladajo značilnosti meritev cnc-strojev po sistemu renishaw qc-10 ballbar;

  • obvladajo sodobne metode meritev cnc-obdelovalnih strojev;

  •    

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (vaje),

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Predmet tehnologija vzdrževanja je povezan z vsemi strokovnimi predmeti in s praktičnim poukom, saj daje potrebno osnovo za dopolnjevanje in nadgradnjo znanj.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  •  

  •  

  •