NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK STEKLARJA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

TEHNOLOGIJA STEKLOPIHAŠTVA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

55

15

70

2.

55

15

70

3.

24

10

34

skupaj

134

40

174


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki:

  • spoznajo tehnološke procese,

  • spoznajo in obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave ter delo z orodji,

  • spoznajo organizacijo dela in vlogo posameznika v določenem delovnem procesu,

  • razvijajo čut za osebno in skupno odgovornost,

  • spoznajo in uporabljajo razne skice izdelkov,

  • naučijo se pisati delovna poročila,

  • pridobijo smisel za kolektivno delo ter pravilen odnos do delovnih nalog.

  • spoznajo pravila varstva pri delu, varstva okolja in uporabo osebnih zaščitnih sredstev.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    Predstavitev poklica.

  • se seznanijo z vsebino predmeta in načinom dela;

  •  

    Ogled proizvodnje.

    Varstvo pri delu.

    Varovanje okolja.

  • dobijo osnovne napotke za varno delo ter navodila prve pomoči ob pojavu opeklin ali vreznin;

  • spoznajo pomen čistoče pri samem delu;

  • seznanijo se z vrsto in načini onesnaževanja okolja ter s posledicami onesnaževanja;

  • pojasnijo načine preprečevanja onesnaževanja okolja;

  • Pridobijo osebno odgovornostt

     

    Poklicne bolezni.

  • seznanijo se z boleznimi, ki se najpogosteje pojavljajo pri poklicu (prehlad, okvara živca na roki in tudi, kako se teh bolezni obvarujemo);

  •    

    Predstavitev osnovnega steklopihaškega orodja.

  • spoznajo enostavna orodja, ki so potrebna za ročno obdelavo stekla;

  • Razvijajo delovno odgovornost.

    Demonstracija orodja.

    Ravnanje s kalupi.

    Stiskanje lesenih modelov.

    Stiskanje kovinskih modelov.

  • seznanijo se z vlogo kalupa pri oblikovanju stekla;

  • spoznajo način dela z lesenimi in kovinskimi modeli;

  • dobijo navodila za pravilno ravnanje z modeli;

  • spoznajo razliko v hlajenju lesenega in kovinskega modela;

  •  

    Demonstracija lesenih in železnih kalupov.

    Demonstracija zapiranja desne strani modela.

    Oblike kroglice za različne izdelke.

  • spoznajo oblike kroglic različnih oblik za različne izdelke - široke, ozke;

  •  

    Opis dela pri oblikovanju kroglic z razpihovanjem in vrtenjem.

    Orodja, potrebna za izdelovanje kroglic.

    Osnovni prijem pipe.

    Nabiranje steklovine za kroglico.

    Načini pihanja kroglic.

    Napake in odprava napak pri pihanju kroglic.

    Valjanje steklovine in oblikovanje nabera.

    Zaščita pred visoko temperaturo.

    Priprava delovne odprtine.

    Napake pri pripravi delovne odprtine.

  • spoznajo orodje, ki je potrebno za kvalitetno delo. Znajo izbrati pravilno orodje;

  • seznanijo se z osnovnim prijemom steklarske pipe;

  • spoznajo način vrtenja v steklovini, izhajanje iz delovne odprtine in prenos do plošče za valjanje;

  • naučijo se spreminjati lego rok pri nabiranju;

  • naučijo se zajemati zrak v usta in pihati samo z usti - ne iz pljuč;

  • znajo razlikovati dobro in slabo kroglico;

  • spoznajo kot, pod katerim najlažje oblikujejo naber in dolžino izvaljane steklovine;

  • poznajo lastnosti zaščitnih materialov;

  • znajo zaščititi delovno odprtino;

  • poznajo vlogo šamotnih delov, ki so potrebni pri pripravi delovne odprtine;

  • spoznajo nevarnosti, ki se pri tem pojavljajo;

  • seznanijo se z napakami stekla, ki se lahko pojavijo zaradi slabe priprave delovne odprtine;

  • Pridobijo sposobnost tolerantnosti.

    Zavejo se delovne odgovornosti.

    Demonstracija in vaja:

    Prijem pipe pri nabiranju steklovine.

    Urjenje hitrosti pri nabiranju steklovine.

    Vaja: vodenje pipe pri valjanju po železni plošči.

    Hlajenje izdelkov.

    Orodje za odbijanje.

    Hlajenje steklenih izdelkov.

    Vloga odbijalca v skupini.

    Vloga šamotnega obroča v steklovini.

  • spoznajo različno orodje za različne izdelke, njihovo pripravo

  • poznajo način hlajenja na odbijalni mizi in v peči za napuščanje stekla;

  • dobijo občutek pomembnost odbijalca, kot prvega kontrolorja izdelkov;

  • poznajo pomen obroča v steklovini, vlečenje obroča in pravilno lego obroča v loncu;

  • Pridobijo čut za delovno odgovornost..

    Vaja: ravnanje dna in valjanje.

    Izdelovanje kozarcev lažjih oblik.

    Oblikovanje steklovine za kozarce.

    Priprava lesenih in kovinski h modelov za delo.

    Nabiranje steklovine na kroglico.

    Zarezovanje ledu za različne kozarce.

    Napake pri nabiranju, napake pri oblikovanju.

  • spoznajo orodje za oblikovanje, pravilno velikost oblikovalca, pravilno držo telesa in oblikovalca pri oblikovanju;

  • seznanijo se s pripravo in obžiganjem lesenih modelov za kozarce;

  • seznanijo se s pravilno pripravo kovinskih modelov za delo;

  • seznanijo se z različno tehniko vrtenja in pihanja v modelih;

  • poznajo pravilen način vrtenja pipe v času nabiranja, napake, ki se pojavljajo pri nabiranju, odpravo napak;

  • naučijo se pravilno držati oblikovalec pri zarezovanju;

  • po skici ugotovijo, kakšen led mora imeti kozarec in mesto kjer mora biti zarezana steklovina za led;

  • poznajo napake;

  • teoretično obvladajo odpravo napak;

  • Z znanjem pridobivajo samozavest in zanesljivost.

    Pridobivajo na natančnosti in strokovnosti.

    Razvijajo čut za odgovorno delo;

    Razvijajo občutek natančnosti.

    Demonstracija in vaja: vskladitev vrtenja pipe z oblikovanjem.

    Čas pihanja v modelu.

    Vaja: položaj obeh rok pri nabiranju steklovine.

    Pihanje kozarcev z ozkim ledom

    Pihanje kroglice, nabiranje steklovine (v skupini)

    Primerjava skice z izdelkom.

  • spoznajo način dela v različnih zasedbah skupin
    2-2, 3-2, 3-3. 2-1;

  • znajo pravilno uporabljati skico izdelka, izdelek prilagoditi vsem dimenzijam skice;

  • Osvajajo natančnost in strokovnost.

     

    Nabiranje steklovine za kelihe.

    Izdelovanje kroglic z oblikovalcem.

    Valjanje in zarezovanje večjih kroglic.

    Oblikovanje steklovine za zamaške.

  • spoznajo načine nabiranja steklovine v storžasto obliko;

  • spoznajo način kako obvladati steklovino za kroglico brez oblikovanja;

  • obvladajo pripravo modela za oblikovanje, način vrtenja in oblikovanje steklovine v modelu;

  •  

    Vaja: vrtenje pri nabiranju in prenašanju steklovine.

    Demonstracija in vaja: obvladanje vrtenja, zarezovanje kroglice s pinceto.

    Demonstracija in vaja : vrtenje pipe in drža modela pri oblikovanju.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    Ustno preverjanje in ocenjevanje znanja.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Predstavitev poklica.

    Priprava kalupov.

    Zaščita pred visoko temperaturo.

    Hlajanje v peči za napuščanje.

    Pihanje izdelkov.

    Praktični pouk.

    Spoznavanje delavnice.

    Priprava orodja.

    Priprava delovne odprtine.

    Hlajenje izdelkov.

    Izdelovanje kozarcev.

    lastnosti steklene taline.

    Ognjevarnimateriali.

    Tehnologija v steklarstvu.

    Steklo, možnosti oblikovanja.

    Šamotne obloge.

    Delavniške risbe.

    Strokovno risanje.

    Izdelovanje kozarcev.

    Pihanje izdelkov.