POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: EKONOMSKO KOMERCIALNI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

GOSPODARSKO POSLOVANJE

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

  • razumevanje in razlikovanje pomena gospodarjenja, značilnosti in tehnik dela v organizacijah,

  • ugotavljanje razumevanja ekonomskih načel,

  • ugotavljanje smisla za ekonomsko smotrno ravnanje,

  • uporaba ustrezne interpretacije sestavin različnih dokumentov v organizaciji,

  • uporaba primernih veščin za delo v podjetju – stiki z notranjo in zunanjo javnostjo,

  • ugotavljanje sposobnosti ekonomsko smotrnega ukrepanja v organizaciji,

  • razumevanje problemov v organizaciji, ki bo ustvarjalo zanimanje za temeljitejše strokovno znanje in motiviralo dijake za sodelovanje in uporabo veščin pri  socialnih stikih v organizaciji.

    3. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

    VSEBINE

    ZNANAJ (CILJI)

    UČNA IN DELOVNA SREDSTVA

    Gospodarstvo in gospodarjenje

  • prepoznati osnove delovanja tržnega gospodarstva;

  •  

    Podjetje

  • razumeti organizacijo dela in internega delovanja poslovnega sistema;

  •  

    Prodajna pogodba, sklepanje, veljavnost, korespondenca in komuniciranje

  • interpretirati bistvene in nebistvene sestavine prodajne pogodbe;

  • samostojno sestaviti in analizirati temeljne dopise pri nakupu in prodaji;

  •  

    Plačilni promet

  • znati našteti in ugotoviti pomen instrumentov plačilnega prometa;

  •  

    Trgovina: notranja, zunanja in posredniška

  • razlikovati pomen in značilnosti posameznih trgovinskih dejavnosti;

  • znati uporabljati tehnike dela v podjetju: nakup, prodaja, izvoz uvoz, zastopanje, komisijska trgovina;

  •  

    Storitvene dejavnosti, bančništvo, zavarovanje, transport, turizem in gostinstvo

  • prepoznati temeljne pasivne, aktivne bančne posle;

  • znati opredeliti zavarovalništvo in pomen zavarovalnih polic;

  • opisati značilnosti različnih vrst transporta, tovornih listov;

  •  

    Marketing

  • razložiti marketinško politiko;

  • doumeti učinke marketinške politike na poslovanje podjetja;

  • znati ekonomsko smotrno ukrepati v različnih situacijah;

  •  

    Menedžment

  • ugotoviti osnovne veščine nastopanja in sporazumevanja;

  • razlikovati koncepte vodenja;

  •  

    4. OCENJEVANJE ZNANJA

    Zgradba izpitne enote:

  • ustni izpit.

    4.1. USTNI IZPIT

    Vprašanja na izpitnem listku

    Vprašanja so kompleksna, jasna, nedvoumna ter ustrezno razčlenjena. Pri sestavljanju izpitnih listkov upoštevati preglednico vsebin in taksonomskih stopenj ter tako zagotoviti ustrezno pokritost vsebin ter zahtevnost ustnega izpita.

    Vprašanja morajo zajeti znanja iz razumevanja in uporabe (55%*) ter iz analize, sinteze in vrednotenja (45%*).

    * Delež posameznega vprašanja v oceni ustnega izpita.

    5. DOVOLJENI PRIPOMOČKI

    Dovoljeni pripomočki pri ustnem izpitu so določeni v poglavju 3.

    6. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.