POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: EKONOMSKO KOMERCIALNI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996

1. IME PREDMETA

POSLOVNO SPORAZUMEVANJE V ANGLEŠKEM JEZIKU

POSLOVNO SPORAZUMEVANJA V NEMŠKEM JEZIKU

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

112

 

112

skupaj

112

 

112

*  T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Pri predmetu dijaki:

  • poglobijo splošno znanje jezika,

  • izpopolnijo osnovno znanje z jezikom stroke,

  • usvojijo jezikovne spretnosti, potrebne pri poklicnem delu,

  • razumejo govorjeno besedo in primerno reagirati,

  • razumejo enostavna strokovna besedila, jih pojasniti, primerjati, povzemati,

  • usposobijo se za sporazumevanje s poslovnimi partnerji v dejanskih situacijah, vzbudijo interes in upoštevajo kulturne razlike,

  • usposobijo se za pisno sporazumevanje: oblikovati in sestavljati poslovne dopise, pojasnjevati, popraviti napake,

  • spoznajo medkulturne razlike,

  • povezujejo znanje jezika z uporabo računalnika in modernimi komunikacijskimi sredstvi.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Vprašalniki, testi

         

  • Utrjevanje snovi

  • ugotavljati nivoje znanja;

  • poglabljati in utrditi dosedanje znanje;

  • Zavedati se motivacije.

     

    Osnovna direktna komunikacija

     

     

     

  • pogovor; formalni, neformalni

  • teme

  • spretnost vodenja

  • spretnosti postavljanja vprašanj

  • pridobiti osnovnih spretnosti in tehnik ustnega sporazumevanaja ob upoštevaju kulture oz. okolja sogovornikov;

  • vaditi v simulaciji pogovorov;

  • utrjevati sporazumevalne funkcije: pozdrav, slovo, (ne)strinjanje;

  • Razvijati vrednote: vljudnost, participativnost, komunikativnost, fleksibilnost, strpnost, kooperativnost do sodelavcev.

    Vaje iz komunikacije.

    Vaje za utrjevanja besedišča in slovnice potekajo ob vseh vsebinah.

    Telefoniranje, sprejem telefonskih sporočil, naročanje

     

     

     

  • tehnika telefonskega pogovora

  • fraze telefonskega pogovora

  • pridobiti spretnosti uporabe telefona pri poslovnem sporazumevanju;

  • vaditi načrtovanje in izvajanje telefonskih pogovorov:

  • zapisovati sporočila, utrditi funkcije sporazumevanja: prošnja, obžalovanje, opravičevanje;

  • Razviti sposobnost hitrega in primernega odziva.

    Razvijati sposobnost pisnega in ustnega sporazumevanja, kooperativnost.

    Vaje sporazumevanja po telefonu.

    Poslovno dopisovanje.

    Oblikovanje poslovnega pisma in ovojnice

  • poiskati splošna pravila pisanja pisem, faksov, »mema«, dele pisem ter oblikovanje vsebine;

  • primerjati ustno komunikacijo s pisno, ugotavljati prednosti in slabosti obeh;

  • pridobiti osnovne spretnosti in tehnike pisanja poslovnega pisma, faksa in »mema«, pisanja pisma na osnovi »mema«;

  • seznaniti se z uporabo računalnika pri poslovnem dopisovanju;

  • vaditi in utrjevati naloge oblikovanja pisem s pomočjo računalnika, ugotavljati napake, izboljševati način pisanja, vaditi sestavljene stavke;

  • Pridobiti sposobnost pisnega sporazumevanja in identifikacije problema.

    Pokazati iniciativnost.

    Ločevati bistvenega od nebistvenega.

    Usposobiti se za pisno sporazumevanje: pisanje poslovnih dopisov, razumevati poslovne procese.

    Vaje poslovnega dopisovanja.

    Pisanje zapiskov, povzetkov in poročil

     

     

     

  • povzemanje pogovora

  • uporaba zapiskov

  • uporaba ločil

  • oblikovati pravila pisanja zapiskov, poročil ter povzetkov, utrditi slovnične strukture: rabo predlogov, časov;

  • vaditi tehnike pisanja poročil, izdelave zapiskov, povzemanja ter zapisovanja ob poslovnih pogovorih;

  • pri vajah izdelati različne naloge: oblikovati zapiske ob poslušanju, povzemati pogovore, načrtovati in pisati poročila, primerjati izdelke;

  • Pridobiti osnovne spretnosti in sposobnost razumevanja stvarnih razgovorov, sestankov, zapisovanja bistva, povzemanja.

    Usposobiti za oblikovanje važnejših zapiskov in poročil, ki jih potrebujejo delavci v podjetju.

    Vaje oblikovanja zapiskov in poročil.

    Organizacija podjetja

     

     

     

  • vrste organizacij

  • funkcije oddelkov

  • poklici, delovna mesta

  • zastopanost žena

  • usvojiti izrazoslovje povezano s strukturo podjetij ter funkcijo posameznih oddelkov, utrditi pogojne stavke;

  • pridobiti sposobnost opisovanja delovnega mesta, politike in aktivnosti podjetja, strukture in zgodovine;

  • pridobiti sposobnost predstavitve svojega podjetja poslovnim partnerjem, vodenja po podjetju;

  • pri vajah vaditi sposobnost predstavitve svojega podjetja poslovnim partnerjem, vodenja po podjetju;

  • pri vajah poglobiti težje slovnične strukture, simulirati opisovanje poti, zbirati podatke, izdelati predstavitve, razpravljati;

  • Ugotoviti poslovno identiteto.

    Upoštevati poklicno etiko.

    Razvijati odnos do poklicnih »skrivnosti«.

    Ugotoviti pomen identifikacije posameznika s cilji podjetja.

    Vaje predstavitev podjetji

    Mednarodna trgovina - poslovna korespondenca v mednarodni trgovini

     

     

     

  • povpraševanje

  • ponudba

  • naročilo

  • potrditev naročila

  • razlikovati načine primernega pisnega in ustnega izražanja pri stikih s poslovnimi partnerji (kako se naroča in nabavlja blago in usluge);

  • pridobivati sposobnost ustnega in pisnega sporazumevanja in sposobnost oblikovanja dopisov: povpraševanje, odgovor na povpraševanje,  ponudba, naročilo in potrditev naročila;

  • pri vajah ob stvarnih primerih razpravljati, ugotavljati napake; primerjati informacije, preverjati; oblikovati dopise na računalniku;

  • Povezovati teoretična znanja različnih predmetov.

    Razviti sposobnost upoštevanja pravil sporazumevanja pri osnovnem poslovnem dopisovanja v angleškem jeziku.

    Razvijati sposobnosti: komunikativnost, iniciativnost, inovativnost.

    Poslovna korespondenca v mednarodni trgovini.

    Denarni posli

     

     

     

  • izražanje številk

  • uporaba številk

  • kreditno pismo

  • uporabiti osnovno besedišče s področja denarnega poslovanja z uporabo številk;

  • Usvojiti sposobnost razumevanja, logičnega sklepanja in reagiranja v

    Vaje s števili, opomin.

     

  • pridobiti osnovna znanja za razumevanje denarnih poslov in njihovo reševanje;

  • pri vajah poglobiti razumevanje, izražanje in zapisovanje števil; reševati probleme povezane s plačili;

  • dejanskih situacijah.

    Upoštevati odločnost, strpnost, sposobnost reševanja konfliktov, komunikativnost, kooperativnost, iniciativnost.

     

    Reševanje problemov

     

     

     

  • pritožbe

  • opravičila

  • vljudne razlage

  • pridobiti znanja o problemih, ki lahko nastanejo pri poslovanju - funkcije pri pritoževanju in opravičevanje;

  • dokazati sposobnost primernega izražanja pritožb, opravičil ter obvladovanja drugih problemov pri prodaji;

  • pri vajah poglobiti ustno oz. pisno reševanje različnih problemov; delati naloge na računalniku;

  • Oblikovati sposobnost v dejanskih situacijah priznavanja nepravilnosti, nesprejemanje.

    Razvijati komunikativnost in sposobnost reševanja konfliktov.

    Vaje reševanja različnih problemov.

    Poslovna potovanja - obisk poslovnih partnerjev

     

     

     

  • sprejem

  • hotelske rezervacije

  • poznavanje kraja

  • utrditi oz. uporabiti besedišče in fraze povezane s potovanji in organizacijo obiskov - v hotelu, na železniški postaji, ipd.;

  • pridobiti sposobnost sprejeti tujega poslovnega partnerja ter organizirati in izvesti poslovno potovanje -situacije v hotelih, restavracijah, na postajah, ...;

  • pri vajah simulirajo dialoge, direktne ali po telefonu, naročanja, iskanja informacij; utrjujejo tehniko vodenja pogovora z obiskovalcem;

  • Upoštevati poklicno identiteto in etiko.

    Razvijati zavest o strokovni odgovornosti.

    Pridobiti sposobnost suverenega sprejema poslovnih partnerjev, primernega vljudnega izražanja in obnašanja.

    Upoštevati pravila vedenja v delovnem okolju, kooperativni odnos do sodelavcev in strank.

    Vaje dialogov

    Iskanje informacij

    Vodenje pogovora

    Marketing

     

     

     

  • terminologija

  • jezik reklam

  • pridobiti sposobnost obvladovati terminologijo s področja marketinga, spoznajo posebnosti jezika reklamiranja, sporazumevanja, funkcij;

  • pridobiti sposobnost opisovanja izdelka, pogovora o planiranju novega izdelka; raziskava tržišča, oblikovanja reklam;

  • Povezovati teoretična znanja različnih predmetov.

    Razviti sposobnost v dejanski situaciji predstaviti in opisati proizvod ali uslugo.

    Opisovanje izdelka z vajami.

    Primerjanje

    Vaditi komunikacijo in upoštevati njena pravila.

     

  • pri vajah razpravljati ob reklamah, iskati slabosti oz. boljše rešitve; utrjevati funkcije možnosti, verjetnosti, gotovosti za opisovanje trendov, predvidevanj dogodkov na trgu;

  • Povezovati teoretična izhodišča različnih predmetov.

     

    Delovni procesi

     

     

     

  • razumevanje in opisovanje procesa izdelave

  • uporabiti potrebno besedišče za ponovitev in utrditev -trpni način;

  • pridobiti sposobnost razlage in opisovanja delovnih postopkov, dajanja navodil;

  • pridobiti sposobnost razumevanja navodil priloženih izdelkom, opisovanja bistvenih postopkov izdelave;

  • Utrditi komunikacijo, razvijati motivacijo za samoizobraževanje in iniciativnost.

    Pri vajah utrjevati rabo trpnika pri opisovanju procesa izdelave izdelkov.

    Delovno mesto in kariera

     

     

     

  • prednosti in slabosti

  • iskanje zaposlitve

  • spoznati besedišče na temo delo, zaposlitev, napredovanje, delovni pogoji;

  • pridobiti znanja o oblikovanju prošenj ter sodelovanju pri intervjuju;

  • razviti sposobnost oblikovanja prošnje za zaposlitev, napredovanje, pasivnega in aktivnega sodelovanja pri intervjuju;

  • pri vajah vaditi pisanje prošenj; razpravljati o oglasih, pismih; simulirati intervjuje (obe vlogi), ugotavljati in popravljati napake, izboljševati način pisanja, vaditi na računalniku;

  • Razviti in poglobiti sposobnost predstaviti sebe, svoje življenje, šolanje, kariero, interese, prepričati sogovornika.

    Razviti življenjsko zrelost.

    Oglasi

    Prijave

    Intervjuji

    Pogajanja

     

     

     

  • vloga kupca

  • vloga prodajalca

  • spoznati posebnost jezika pri pogajanjih, pravila ravnanja pri nakupu oz. prodaji;

  • pridobiti sposobnost pogajanja pri nakupu ali prodaji neposredno s stranko oz. po telefonu;

  • pri vajah simulirati telefonske in neposredne pogovore, pogajanja; ocenjevati uspešnost in ugotavljati slabosti in jih opisovati;

  • Razviti sposobnost uspešnega pogajanja v dejanski situaciji.

    Usvojiti pravila poslovne etike.

    Trening pogajanj


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    Znanje se preverja in ocenjuje:

  • pisno (izdelki pri vajah),

  • ustno.

    Pri vajah delo poteka v manjših skupinah ter vključuje vse spretnosti jezika: bralno in slušno razumevanje, pravilno uporabo jezika, pisanje in govor. Snov izhaja iz naravnih situacij oz. dejanskih situacij v praksi ter se najprej uvede, posreduje dijakom, nato pa se vadi in utrjuje na dejanskih primerih. Pri utrjevanju ustnega sporazumevanja ima veliko vlogo iskanje informacij ipd. Ob različnih slovničnih vajah (dopolnjevanja, izbiranja, utrjevanja) ter seznanjanjem s funkcionalnim jezikom se dijaki naučijo pravilnega, natančnega in primernega sporazumevanja ter samozavestnega in primernega obnašanja.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • osnovna direktna komunikacija

  • oblikovanje poslovnega pisma in ovojnice

  • pisanje poročil, oblikovanje povzetkov in zapiskov

  • organizacija podjetij

  • mednarodna trgovina

  • poslovna korespondenca

  • reševanje problemov

  • poslovna potovanja

  • obisk poslovnih partnerjev

  • marketing

  • sestanki

  • delovni procesi

  • delovno mesto in kariera

  • Praktično izobraževanje

  • auto-text oz. samobesedilo ter izdelava prošenj in življenjepisa;

  • oblikovanje poslovnih dopisov;

  • internet, elektronska pošta;

  • sekretariat (tajništvo);

  • kadrovska služba;

  • finančno - računovodska služba;

  • nabava;

  • prodaja;

  • komuniciranje;

  • razvijanje sposobnosti za povezanost z drugimi člani tima;

  • oblikovanje poslovnega pisma in ovojnice

  • organizacija podjetij

  • mednarodna trgovina - poslovna korespondenca

  • reševanje problemov

  • marketing

  • pogajanja

  • Gospodarsko poslovanje

  • podjetje;

  • storitvene dejavnosti, bančništvo, zavarovanje, transport, turizem in gostinstvo;

  • menedžment;

  • denarni posli

  • Računovodstvo in uporaba računalnika v računovodstvu

  • pojmovanje računovodstva;

  • ekonomske kategorije, ki jih spremlja in proučuje računovodstvo;


  • marketing

  • Poslovna matematika in statistika

  • obrestni in obrestno obrestni račun;

  • prikazovanje statističnih podatkov;

  • strukture;

  • statistični koeficienti;

  • indeksi;

  • trg in konkurenca

  • Ekonomija

  • mednarodna trgovina - poslovna korespondenca;