POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: EKONOMSKO KOMERCIALNI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996

1. IME PREDMETA

GOSPODARSKO POSLOVANJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

84

56

140

skupaj

84

56

140

  • T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

    ** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

    3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

    Pri predmetu dijaki:

  • razumejo pomen gospodarjenja in tehnik dela v podjetjih,

  • razvijajo smisel za ekonomsko smotrno ravnanje,

  • utrjujejo znanja in spretnosti s področja sklepanja pogodb (sestavljanje ponudb, izdelava kalkulacij, pisanje računov, vodenje knjigovodstva, statistično obdelovanje podatkov, poslovna korespodenca),

  • spodbujajo navezovanje poslovnih stikov med zaposlenimi in poslovnimi partnerji,

  • osvajajo sposobnosti abstraktnega in celostnega mišljenja dijaka, kot npr. razumevanje odnosov, vzrokov in posledic,

  • razvijajo kreativnost, sposobnost reševanja problemov, sposobnost sporazumevanja (na področju izražanja, argumentacije, poslušanja),

  • izboljšujejo osebnostne lastnosti: pripravljenost za delo in učenje, samoobvladanje, vzdržljivost, zanesljivost, odgovornost, smisel za red, natančnost,

  • usposabljajo se za timsko delo in socialne stike: razvijanje sposobnosti za sodelovanje, potrpežljivost, povezanost z drugimi člani tima, soodgovornost in solidarnost.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Gospodarstvo in gospodarjenje

     

     

     

  • potrebe in dobrine

  • vloga in cilji gospodarstva

  • prepoznati osnove delovanja tržnega gospodarstva;

  • doumeti ključne naloge gospodarstva in zaposlenih ljudi;

  • Razvijati motivacijo, odgovornost, vztrajnost, odločnost.

    Najti poklicno identiteto;

    Upoštevati poklicno etiko.

     

    Podjetje

     

     

     

  • osnovne značilnosti podjetja

  • organizacija ter ustanovitev podjetja

  • razumeti organizacije dela in internega delovanja poslovnega sistema;

  • Razvijati sposobnosti za sodelovanje, potrpežljivost in soodgovornost.

    Uzaveščati relacije: človek - znanost - tehnika - delo, posameznik - podjetje – družba.

    Upoštevati odnos do poklicnih »skrivnosti«.

    Ekskurzija: obisk trgovskega podjetja in industrijskega obrata.

    Projektno delo:

  • register podjetij,

  • firma,

  • ponudba izdelkov na trgu.

  • Prodajna pogodba, sklepanje, veljavnost, korespondenca in komuniciranje

     

     

     

  • pojem in načini sklepanja pogodb

  • interpretirati bistvene in nebistvene sestavine prodajne pogodbe;

  • samostojno sestaviti temeljne dopise pri nakupu in prodaji;

  • Zavedati se samostojnosti pri delu, odgovornosti, sposobnosti reševanja konfliktov.

    Osvajati iniciativnost.

    Imeti kooperativen odnos do sodelavcev in strank v proizvodnem in poslovnem sistemu.

    Video delavnica: kako uspešno prodajati?

    Plačilni promet

     

     

     

  • vrste, instrumenti in izvajalci plačilnega prometa

  • izpolnjevati posamezne obrazce plačilnega prometa;

  • timsko in samostojno uporabljati posamezne instrumente v praksi: banka, pošta;

  • Razviti odgovornost, toleranco.

    Razviti iniciativnost.

    Projektno delo:

  • instrumenti gotovinskega plačilnega prometa,

  •  

     

    Osvojiti sposobnost delovanja v konfliktnih situacijah, življenjsko zrelost.

    Upoštevati poklicno identiteto in poklicno etiko.

  • instrumenti negotovinskega plačilnega prometa,

  • instrumenti polgotovinskega plačilnega prometa.

  • Trgovina - notranja, zunanja in posredniki

     

     

     

  • pojem, značilnosti in pomen trgovine za nacionalno ekonomijo

  • razlikovati pomen in značilnosti posameznih trgovinskih dejavnosti;

  • tehnike dela v podjetju: nakup, prodaja, izvoz-uvoz, zastopanje, komisijska trgovina;

  • Razviti odgovornost.

    Najti možnosti za delovno kariero.

    Ugotoviti poklicno identiteto.

    Motivacija za samoizobraževanje.

    Video delavnica.

    Organizacija poslovnega procesa v trgovinskem podjetju.

    Storitvene dejavnosti, bančništvo, zavarovanje, transport, turizem in gostinstvo

     

     

     

  • osnove in zakonitosti delovanja terciarnih dejavnosti

  • usposobiti za opravljanje temeljnih pasivnih, aktivnih bančnih poslov, sestavljanje zavarovalnih polic ter tovornih listov;

  • navezovati poslovne stike med zaposlenimi v teh storitvenih dejavnostih;

  • projektno delo, igra vlog;

  • Razviti zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela oz. Storitve.

    Upoštevati pravila vedenja v delovnem okolju.

    Razvijati kooperativen odnos do sodelavcev in strank v storitvenih dejavnostih.

    Vaje:

  • vrste transporta,

  • zavarovalna pogodba,

  • ponudba v turizmu.

  • Marketing

     

     

     

  • pojem ter cilji trženja kot poslovne funkcije

  • opisati instrumente

  • doumeti učinke marketinške politike na poslovanje podjetja;

  • biti sposoben ekonomsko smotrno ukrepati in uporabiti tudi znanja, pridobljena pri drugih strokovnih predmetih;

  • voditi diskusije, sestaviti projektno delo;

  • upoštevati integralno izobraževanje;

  • Zavedati se potrebne motivacije, odgovornosti.

    Delovati v konfliktnih situacijah,

    Povezovati teorijo in prakso.

    Spoznavati metode reševanja praktičnih problemov.

    Vaje: instrumenti marketing mixa.

    Menedžment

     

     

     

  • osnove dobrega vodenja podjetja

  • ugotoviti osnovne veščine nastopanja in sporazumevanja;

  • znati voditi sestanek;

  • Usposobiti za samostojno reševanje problemov.

    Razviti spoznavne procese in sposobnosti.

    Spoznati metode reševanja praktičnih problemov.

    Vaje: metode sodobnega menedžmenta.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    Znanje se preverja in ocenjuje:

  • 1 (enkrat) pisno ali z 2 (dvema) delnima pisnima izpitoma.

    Pogoj, ki ga morajo dijaki izpolnjevati za opravljanje izpita iz posameznega predmeta, so opravljene vaje.

    Izpit se izvaja na način in po postopku, ki velja za poklicno maturo.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • gospodarstvo in gospodarjenje

  • podjetje

  • prodajna pogodba, sklepanje, veljavnost, korespondenca in komuniciranje

  • plačilni promet

  • trgovina - notranja, zunanja in posredniki

  • storitvene dejavnosti, bančništvo, zavarovanje, transport, turizem

  • marketing

  • menedžment

  • Praktično izobraževanje

  • auto-text oz. samobesedilo ter izdelava prošenj in življenjepisa;

  • oblikovanje poslovnih dopisov,

  • funkcije podjetja - priprava dela,

  • sekretariat (tajništvo),

  • kadrovska služba;

  • finančno - računovodska služba;

  • nabava;

  • prodaja;

  • sporazumevanje;

  • razvijanje sposobnosti za povezanost z drugimi člani tima;

  • podjetje

  • prodajna pogodba, sklepanje, veljavnost, korespondenca in komuniciranje

  • plačilni promet

  • trgovina - notranja, zunanja in posredniki

  • marketing

  • Računovodstvo in uporaba računalnika v računovodstvu

  • ekonomske kategorije, ki jih spremlja in proučuje računovodstvo;

  • knjiženje poslovnih sprememb;

  • terjatve in obveznosti;

  • osnovna sredstva;

  • material;

  • drobni inventar;

  • stroški dela;

  • materialni in nematerialni stroški;

  • prodaja proizvodov, blaga in storitev;

  • prodajna pogodba, sklepanje, veljavnost, korespondenca in komuniciranje

  • plačilni promet

  • trgovina - notranja, zunanja in posredniki

  • Poslovna matematika in statistika

  • verižni račun;

  • kalkulacije;

  • obrestni in obrestno obrestni račun;

  • gospodarstvo in gospodarjenje

  • Ekonomija

  • produkcija kot tehnični in družbeni proces;

  • trg in konkurenca;

  • potrošnja;

  • podjetje

  • storitvene dejavnosti, bančništvo, zavarovanje, transport, turizem in gostinstvo

  • menedžement

  • Poslovno sporazumevanje v tujem jeziku

  • oblikovanje poslovnega pisma in ovojnice;

  • organizacija podjetij

  • mednarodna trgovina - poslovna korespondenca;

  • reševanje problemov;

  • marketing;

  • pogajanja;

  • strokovno sporazumevanje;

  • strokovna besedila;

  • interpretacija statističnih podatkov, branje tabel, pogajanje;

  • simulirajo pogovorne situacije v zvezi s predstavitvijo na sejmu, pogovor v zvezi s prodajo proizvodov itd.;

  • sporazumevanje v zvezi s sodelovanjem s poslovnimi partnerji z nemško govorečega področja;