Izobraževalni program: EKONOMSKO KOMERCIALNI TEHNIK
Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996
POSLOVNA MATEMATIKA IN STATISTIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
56 |
56 |
112 |
skupaj |
56 |
56 |
112 |
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Premo in obratno sorazmerne količine v poslovni praksi in reševanje sklepnega računa |
|
|
|
|
|
Razviti odgovornost za natančnost in pravilno delo. Zavedati se odgovornosti pri strokovnem delu. |
Vaje: sklepni račun. |
Verižni račun |
|
|
|
|
|
Razviti sposobnost natančnosti v vsakdanjem življenju in v podjetju. Prevzeti odgovornost za pravilne izračune oz. Sposobnost kontrole dokumentov iz drugih služb. |
Vaje: verižni račun. |
Razdelilni račun - enostavni in sestavljeni |
|
Aktivno sodelovati s sodelavci drugih služb pri reševanju delovnih nalog. Razviti komunikativnost pri posredovanju rezultatov sodelavcem. |
Vaje: razdelilni račun. |
Zmesni račun |
|
Razvijati poklicno odgovornost. Osvajati odnos do veljavnih standardov, ki jih je potrebno upoštevati pri delu. |
Vaje: zmesni račun. |
Procentni račun |
|
Pridobiti zavest, da so strokovna znanja pomembna za uspešno podjetje. Zavedati se odgovornosti za pravilno in natančno delo ter razvijati iniciativnost pri posredovanju rezultatov. |
Vaje: procentni račun. |
Kalkulacije |
|
Zavedati se odgovornosti za pravilne izračune in sodelovati z drugimi službami v podjetju. Razvijati sposobnosti timskega dela pri pridobivanju in posredovanju informacij. |
Vaje: kalkulacije. |
Obrestni in obrestno obrestni račun |
|
|
|
|
|
Razvijati odgovornost in natančnost pri izračunavanju obresti in sposobnost sodelovanja z različnimi službami v podjetju. Razvijati natančnost in odgovornost ter pozitivni odnos do dela. |
Vaje: obrestni in obrestno obrestni račun. |
Temeljni pojmi v statistiki, statistično načrtovanje, opazovanje, obdelava podatkov, prikazovanje statističnih podatkov |
|
|
|
|
|
Razviti zavest o strokovni odgovornosti pri statističnih raziskovanjih v podjetju. Upoštevati čut odgovornosti, da so podatki prikazani realno. |
Vaje: prikazovanje statističnih podatkov. |
Strukture |
|
|
|
|
|
Ugotoviti pomen odgovornosti za pravilne izračune. Sprejeti odgovornost za natančnost pri izračunavanju, prikazovanju in predstavitvi rezultatov. |
Vaje: Strukture |
Statistični koeficienti |
|
Upoštevati iniciativnost pri izbiri metod analize. Gojiti odgovoren odnos in natančnost pri delu. |
Vaje: statistični koeficienti. |
Indeksi |
|
|
|
|
|
Prevzemati odgovornost za pravilno analizo pojavov v podjetju in posredovanje rezultatov. Vzpodbujati timsko delo pri pridobivanju in posredovanju informacij. |
Vaje: Indeksi-izračun ustreznih |
Frekvenčne porazdelitve |
|
|
|
|
|
Imeti kooperativen odnos so sodelavcev, da bodo le-ti imeli boljši pregled nad podatki. Prevzeti odgovornost za strokovno delo. |
Vaje: frekvenčne porazdelitve. |
Srednje vrednosti |
|
|
|
|
|
Z odgovornim in natančnim delom vplivati tudi na odgovorno delo sodelavcev. Razvijati zavest, da je potrebno znati uporabljati analitične metode v svojem poklicu. |
Vaje: srednje vrednosti. |
Mere variabilnosti |
|
|
|
|
|
Upoštevati odgovornost za razumevanje ekonomskih pojavov v podjetju. Razvijati odgovoren odnos do dela. |
Vaje: mere variabilnosti. |
Analiza časovnih vrst |
|
|
|
|
|
Odgovornost in natančnost pri izdelavi celovite analize podjetja. Z odgovornim delom pokazati pripadnost podjetju. |
Vaje: analiza časovnih vrst. |
Znanje se preverja in ocenjuje:
Pogoj, ki ga morajo dijaki izpolnjevati za opravljanje izpita iz posameznega predmeta, so opravljene vaje.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Praktično izobraževanje |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Računovodstvo in uporaba računalnika v računovodstvu |
|
|
Ekonomija |
|
|
Poslovno sporazumevanje v tujem jeziku |
|