POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: TEKSTILNI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

TEHNOLOGIJA KONFEKCIJE

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

  • poznavanje in razumevanje tehnologije konfekcije,

  • obvladovanje posameznih tehnoloških postopkov,

  • povezovanje strokovno-teoretičnih in praktičnih znanj,

  • sposobnost uporabe znanja pri dani nalogi,

  • kakovost predstavitve dane naloge,

  • znanje predpisov s področja varstva pri delu in varstva okolja.

    3. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

    Vsebine

    Znanja (cilji)

    Učna in delovna sredstva

    Značilnosti dela v oblačilni industriji in razvojne tendence

  • definirati organizacijo in delitev dela v konfekcijski proizvodnji;

  •  

    Priprava dela za krojenje

     

     

  • modeli in izdelava kolekcije

  • klasični način priprave dela: konstruiranje osnovnega kroja, gradiranje, izdelava krojnih slik, izkoristek materiala

  • računalniško podprta priprava dela

  • pojasniti delovne operacije v pripravi za fazo krojenja;

  • opisati osnovni kroj, matično šablono in krojno sliko;

  • opisati in razložiti klasično podprt način priprave za fazo krojenja;

  • pojasniti računalniško podprt način priprave za fazo krojenja;

  • predstavitev strojne in programske opreme Lectra sistema;

  • Faza krojenja

     

     

  • opredelitev delovnih operacij v fazi krojenja

  • polaganje: ročno polavtomatsko, avtomatsko, delovni nalog

  • krojilni aparati, stroji za krojenje: tračne žage, sekalnice, avtomatsko in polavtomatsko krojenje

  • aparati za označevanje sestavnih oznak

  • definirati delovne operacije v fazi krojenja;

  • našteje in opiše načine polaganja;

  • razlikovati in opisati stroje in delovne naprave za grobo in fino krojenje;

  • našteti in opisati naprave za označevanje sestavnih oznak;

  • pojasniti načela varnega dela z napravami v fazi krojenja;

  • ročni krojilni aparati za krojenje;

  • Računalniško podprta proizvodnja (CIM, CAD, CAM, CAE, CAQ, PPS)

  • definirati računalniško podprte sisteme spremljanja in vodenja konfekcijske proizvodnje;

  •  

    Navadni šivalni stroj

     

     

  • elementi za oblikovanje šiva, prenosi gibanj, pogonski mehanizmi, vzdrževanje strojev

  • napake pri šivanju, vzroki in odprava

  • definirati značilnosti navadnih šivalnih strojev z vsemi njihovimi funkcijami;

  • našteti in opisati elemente za oblikovanje vboda;

  • našteti in pojasniti vzroke ter vrste napak pri šivanju;

  • navadni industrijski šivalni stroj (v prerezu);

  • posamezni strojni elementi;

  • Specialni šivalni stroj

     

     

  • splošne značilnosti stroja

  • stroj s kombiniranim transportom, dvo- in več igelni stroj za verižne, ometične, pokrivne, slepe in cik-cak šive

  • definirati značilnosti specialnih šivalnih strojev;

  • našteti in opisati specialne šivalne stroje za različne vrste šivov;

  • našteti in pojasniti načela o varnem delu s šivalnimi stroji;

  •  

    Agregati in roboti

  • definirati specifične delovne naloge agregatov in robotov;

  •  

    Računalniško podprto šivanje in integrirana delovna mesta

  • pojasniti najsodobnejše načine šivanja z računalniško podprtim sistemom dela;

  •  

    Senzorji

  • pojasniti funkcijo senzorjev;

  •  

    Faza likanja

     

     

  • načini pridobivanja pare

  • naprave za ročno likanje

  • hidravlične in pnevmatske, mehanične, polavtomatske ter avtomatske stiskalnice za medfazno in končno likanje

  • avtomatizacija v procesu likanja

  • vrste oblog na likalnih kalupih in njihova funkcija

  • pojasniti pomen likanja (suhega in mokrega) tekstilnih materialov;

  • pojasniti načine pridobivanja pare;

  • razlikovati in opisati naprave za ročno in strojno likanje;

  • pojasniti načela o varnem delu z likalnimi napravami;

  • definirati pomen in funkcijo oblog na likalnih;

  • kalupih;

  • električni, elektroparni in parni likalnik;

  • Fiksiranje

     

     

  • dejavniki fiksiranja

  • termoplasti, vrste, lastnosti in načini uporabe medvlog

  • stiskalnice za fiksiranje

  • avtomatizacija v procesu fiksiranja

  • definirati pomen in funkcijo fiksiranja;

  • pojasniti in opisati vrste medvlog;

  • razlikovati in opisati delovne naprave za fiksiranje;

  • pojasni načine varnega dela s fiksirnimi napravami;

  • zbirka medvlog;

  • Notranji transport

     

     

  • vrste transporta in transportna sredstva

  • definirati vrste transporta v proizvodnem procesu;

  • pojasniti delovanje naprav za varno delo s transportnimi napravami;

  •  

    Načini konfekcioniranja posameznih materialov

     

     

  • pravila za konfekcioniranje, šivalni problemi

  • pojasniti različne pristope h konfekcioniranju raznih materialov;

  • določiti in opisati ustrezen način konfekcioniranja;

  •  

    Šivalni sukanec

  • pojasniti pomen kakovostnega šivalnega sukanca;

  • zbirka sukancev;

  • Preseki šivov

  • razlikovati in opisati razne oblike presekov šivov;

  • samostojno narisati preseke šivov;

  • zbirka šivov;

  • Kakovost

     

     

  • celovito obvladovanje kakovosti, ISO-standardi, EKOTEX-standardi

  • pojasniti pomen kakovosti v konfekcijski industriji;

  • ločevati ISO-standarde od EKOTEX- standardov;

  •  

    4. OCENJEVANJE ZNANJA

    Zgradba izpitne enote:

  • ustni izpit.

    4.1. USTNI IZPIT

    Vprašanja na izpitnem listku

    Vprašanja so kompleksna, jasna, nedvoumna ter ustrezno razčlenjena. Pri sestavljanju vprašanj za izpitne listke moramo upoštevati preglednico vsebin in taksonomskih stopenj (znanje,    razumevanje, uporaba, analiza, sinteza,vrednotenje) ter tako zagotoviti ustrezno pokritost vsebin ter zahtevnost ustnega izpita.

    Vprašanja naj zajemajo znanja iz razumevanja in uporabe (60%) ter iz analize, sinteze in vrednotenja (40%).

    * Delež posameznega vprašanja v oceni ustnega izpita.

    5. DOVOLJENI PRIPOMOČKI

    Dovoljeni pripomočki pri ustnem izpitu so določeni v poglavju 3.

    6. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.