POKLICNI TEČAJ

Izobraževalni program: TURISTIČNI TEHNIK

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 59. seji Strokovnega sveta za poklicno izobraževanje, dne 2.7.2002

1. NAZIV 4. IZPITNE ENOTE

STORITEV Z ZAGOVOROM

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu ocenjujemo:

3. OBLIKE IN TRAJANJE IZPITNIH NALOG

Pri 4. izpitni enoti ( storitev z zagovorom) poklicne mature ocenjujemo praktična znanja in spretnosti z:

Pri opravljanju storitve so dovoljeni naslednji pripomočki:

Kandidat naključno izbere tri dni pred izpitom naslov teme individualnega izpitnega dela. V okviru praktičnega pouka pripravi program izleta, potovanja ali počitnic, idejo za destinacijo glede na naslov teme in izdela organizacijsko tehnični načrt ( transport, hoteli, prenočišča, prehrana, ogledi, animacija), poišče realne cene, izdela kalkulacijo stroškov in navodila za udeležence.

Za delovni preizkus kandidat na izpitu opravi po eno nalogo iz dveh različnih tem iz seznama storitev, navedenih v razpredelnici, ki ne trajajo skupaj več kot dve uri.

Zagovor je vezan na opravljene storitve, pri tem preverimo celovitost funkcionalnih znanj, spretnosti komunikacije in iskanja informacij, poznavanje dejstev, poslovnih procesov in poslovno-tehnične dokumentacije, zakonitosti ter tehnologije dela v turizmu, predpisov in moralno etičnih norm delavcev v turizmu.

Storitve z zagovorom v turistični dejavnosti na poklicni maturi trajajo 8 ur ter zajemajo izdelavo izpitnih nalog, dokumentacije ter ustni zagovor. Za delovne preizkuse do 2 uri. Ustni zagovor traja največ 20 minut.

4. ZNANJA

4.1 VSEBINE IN ZAHTEVANA ZNANJA ZA STORITEV

STORITEV

ZNANJA

delovna sredstva

Priprava organizacije izleta, potovanja ali počitnic

  • eno, dvo in večdnevni izleti, potovanja, počitnice ali strokovne ekskurzije v domačem okolju, po Sloveniji in tujini za različne ciljne skupine
  • zdraviliški programi za različne ciljne skupine
  • poslovna potovanja za različne dejavnosti gospodarstva
  • kongresni turizem, obiski sejmov
  • počitnice za različne demografske skupine
  • programi tečajev, seminarjev in drugih oblik izobraževanja
  • programi obiskov športnih tekmovanj
  • programi nacionalnih tradicionalnih običajev in prireditev
  • obiski zabaviščnih parkov
  • programi planinskih izletov
  • programi obiskov vinskih in kulinaričnih poti
  • sestavijo in oblikujejo različne programe potovanj;
  • pripravijo kalkulacijo;
  • oblikujejo prodajno ceno;
  • izračunajo minimalno število udeležencev;
  • pripravijo obračun in ugotovijo uspešnost;
  • konfiguracija računalnika z barvnim tiskalnikom
  • čitalcem
  • osnovno programsko košarico
  • z dostopom do svetovnih spletnih strani
  • interaktivni atlas
  • telefon

Analiza turističnih programov

  • analiza že pripravljenih turističnih programov
  • kandidati analizirajo in retrogradno razložijo organizacijo konkretnih turističnih pavšalnih poslov;
  • različni aktualni turistični programi izletov, potovanj in počitnic različnih turističnih agencij

Hotelsko poslovanje in vodenje poslovanja

  • alotmajska pogodba
  • knjiga gostov
  • odjava gosta
  • sestavijo alotmajsko pogodbo na podlagi konkretnega turističnega programa;
  • izdelajo stran knjige gostov, predložijo ustrezen voucher, navedejo obliko prodaje gostinskih storitev na ključ, napišejo prijavo in odjavo gosta;
  • pripravijo odjavo gosta (primer plačila z gotovino, domačo ali tujo valuto, kreditno kartico ali potovalnim čekom);
  • računalnik s programsko opremo hotelskega in recepcijskega poslovanja
  • dokumentacija hotelskega poslovanja iz vsemi potrebnimi obrazci

Turistično informiranje

  • turistično informiranje
  • vodenje skupine v lokalnem okolju
  • pozna turistične zanimivosti
    ( naravno in kulturno dediščino ter infrastrukturo) v ožji in širši okolici, regiji ter turistične destinacije doma in v svetu
  • izberejo, izpolnijo in pripravijo vso potrebno dokumentacijo in dajo ustrezna navodila turističnemu vodniku za vodenje z avtobusom;
  • pripravijo konkretno vodenje skupine v lokalnem okolju;
  • vodnik po Sloveniji
  • računalnik z dostopom do spletnih strani
  • interaktivni ali drugi atlasi
  • dokumentacija s tiskovinami in obrazci in navodili

Animacija

  • animacija za različne ciljne skupine ob različnih priložnostih
  • pripravijo in izvedejo animacijo za različne ciljne skupine ob različnih priložnostih z pripravo in uporabo vseh potrebnih rekvizitov;
  • ustrezni pripomočki, rekviziti

Izpis letalske, železniške in ladijske vozovnice

  • letalska, železniška, ladijska vozovnica s prestopanji
  • na podlagi konkretnega turističnega programa izpolnijo in napišejo letalsko vozovnico;
  • pojasnijo že napisano vozovnico ob uporabi ustreznega voznega reda;
  • primeri vozovnic in voznih redov:
  • letalskih
  • železniških
  • ladijskih
  • avtobusnih

5. OCENJEVANJE

5.1 MERILA ZA OCENJEVANJE

Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti dijakovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, podjetnega razmišljanja, kulture dela in drugih strokovnoteoretičnih znanj.

Kriterij za ocenjevanje izpitnega dela in delovne preiskuse, za vse izpitne naloge, je izraženo v točkovnem vrednotenju 100 točk:



PODROČJE OCENJEVANJA

Vrednost točk

  1. priprava in izvedba naloge

20

  • strokovnost (kakovost)

60

  • tehnična dokumentacija

10

  • ustni zagovor

10

SKUPAJ

100

Pri določanju skupne ocene 4. izpitne enote upoštevamo, da je delež:

Skupna točkovna vrednost 100 točk se pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).

5.2 PREDLOG PRETVORBE SKUPNEGA ŠTEVILA TOČK V ŠTEVILČNO OCENO:

Odlično ( 5)

100 do 92 točk

Prav dobro ( 4 )

od 91 do 81 točk

Dobro (3 )

od 80 do 67 točk

Zadostno ( 2 )

od 66 do 50 točk

Nezadostno (1 )

od 0 do 49 točk