Izobraževalni program: ELEKTROTEHNIK ELEKTRONIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
IZDELEK ALI STORITEV Z ZAGOVOROM
Na izpitu ocenjujemo:
Teme izpitnih nalog predlagajo učitelji strokovno-teoretičnih predmetov ali praktičnega pouka, lahko pa temo predlagajo tudi socialni partnerji v sodelovanju s šolo. Kandidati pa lahko temo za seminarsko ali projektno nalogo predlagajo sami, mentorji pa jim svetujejo pri vsebini in obliki. Izpitni odbor objavi teme izpitnih nalog skladno s Pravilnikom o poklicni maturi. Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. izpitne enote«. Pripravil CPI.
Seminarska naloga. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretskega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme.
Projektna naloga je samostojna obravnava določenega problema po načrtovanih postopkih (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdeluje po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.
Kandidat v zaključnem letniku izbere eno temo s področja obveznih ali izbirnih strokovnih predmetov. Samostojno individualno ali v skupini izvede projektno nalogo in napiše poročilo, skladno z navodili. Če se projektna naloga izvaja v skupini, mora biti že z razpisom projektne naloge natančno opredeljena razdelitev nalog med člani skupine tako, da se lahko vsak definiran del projektne naloge oceni objektivno.
Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih (npr. priprava polizdelkov ipd.) in drugih obveznostih ter pogojih.
Pri 4. izpitni enoti (projektna naloga) poklicne mature ocenjujemo praktično uporabna znanja in spretnosti, pridobljene v procesu izobraževanja po naslednjih delih:
Zagovor projektne naloge je vezan na projektno nalogo, na argumentacijo za odločitve, razlago rezultatov ter predstavitev merilnih in tehnoloških postopkov.
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih mora kandidat obvladati glede na cilje izobraževanja.
IZDELEK | OPIS IN DIMENZIJE | TEHNOLOŠKE ZAHTEVE |
Električno ali elektronsko elementarno vezje, npr.:
|
|
Na osnovi definirane funkcije je potrebno:
|
Napajalniki in pretvorniki:
|
Osnovni podatki za študij problema:
|
|
Digitalna vezja, npr.:
|
|
Na osnovi definirane funkcije je potrebno:
|
Prenosne in informacijske naprave:
|
|
|
Multimedijska tehnika:
|
Iz tehnoloških in tehniških zahtev je potrebno:
|
|
Krmilno regulacijska tehnika
|
Izdelati projektno nalogo, ki vključuje:
|
|
OPOMBA: Zgoraj navedeni opisi in tehnološke zahteve predstavljajo le nabor opisov in dimenzij oziroma tehnoloških zahtev, ki praviloma niso zahtevani pri vsakem izdelku ali storitvi. Natančni opisi in zahteve so definirani za vsak razpisan izdelek ali storitev, ki jo potrdi in objavi šolski izpitni odbor. |
Seminarska ali projektna naloga ali izdelek se izdeluje samostojno v šolskem letu, v katerem se opravlja poklicna matura. S pisnim sklepom izpitnega odbora se med ostalim opredeli začetek, dokončanje in rok oddaje naloge. Zagovor se opravi v rednih rokih za poklicno maturo po sprejetem razporedu izpitov.
Metodološki postopek zgradbe naloge je opisan v navodilih.
Pri izdelavi in predstavitvi projektne naloge ali izdelka so dovoljeni standardni pripomočki, orodja in stroji, instrumenti kot v normalnem procesu, kar je opredeljeno že z razpisom izpitne naloge ter literature in drugih virov informacij.
Izpit iz 4. izpitne enote poklicne mature, ki je projektna naloga ali izdelek ali storitev ter zagovor, traja do 8 ur. Zajema predstavitev projektne naloge ali izdelka, predstavitev v poročilu navedenih rezultatov, izvedba specifične meritve, predstavitev dokumentacije pred mentorjem in šolsko javnostjo. Na ustnem zagovoru dijak prikaže veljavnost rezultatov z uporabljenim znanjem in samostojnostjo dela. Ustni zagovor traja največ 20 minut.
Kriteriji za ocenjevanje seminarske naloge:
Kriteriji |
Deleži |
|
1. |
Vsebina |
|
|
50% |
|
2. |
Oblika |
|
|
20% |
|
3. |
Zagovor |
|
|
30% |
|
SKUPAJ |
100% |
Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:
Kriteriji |
DeležI |
|
1. |
Načrtovanje in priprava naloge |
|
|
20% |
|
2. |
Strokovnost izvedbe |
|
|
40% |
|
3. |
Dokumentacija |
|
|
20% |
|
4. |
Zagovor |
|
|
20% |
|
SKUPAJ |
100% |
Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).
Za določitev ocene za 4. izpitno enoto poklicne mature (projektna ali seminarska naloga) na osnovi zbranih točk uporabimo spodnji kriterij:
Številčna ocena |
Skupno število točk |
odlično (5) |
90-100 |
prav dobro (4) |
76-89 |
dobro (3) |
61-75 |
zadostno (2) |
50-60 |
nezadostno (1) |
manj kot 50 |
Za kandidate so priporočena literatura in drugi viri objavljeni v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.