Izobraževalni program: GOSTINSKO-TURISTIČNI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
IZDELEK OZ. STORITEV Z ZAGOVOROM
Na izpitu iz vsebin kuharstva ocenjujemo:
Na izpitu iz vsebin strežbe z animacijo ocenjujemo:
Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.
Izpitna enota izdelek oziroma storitev z zagovorom zajema po izbiri dijaka izdelek oz. storitev z zagovorom iz kuharstva ali strežbe z animacijo.
Izpitno nalogo je možno izbirati iz predlaganega seznama oziroma iz razširjenega nabora na podobnem nivoju zahtevnosti Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor.
Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o vrstah in številu izpitnih nalog, roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, morebitni pripravi polizdelkov (dovoljenih predpriprav) po predloženi dokumentaciji in drugih obveznostih ter pogojih. Brez pisnega sklepa sme dijak uporabiti le pripomočke, dovoljene s tem katalogom.
Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata zastavimo izpitne naloge, ki jih je kandidat sposoben izvesti v času do 8 ur.
Zagovor je vezan na izdelek/storitev, pri tem preverimo celovitost funkcionalnih znanj, spretnosti, sposobnosti, poznavanje tehnologije dela in delovnih sredstev ter predpisov in ukrepov varstva pri delu, ki so tipične za poklic.
Kandidat mora izpitni komisiji predložiti dokumentacijo (zahtevek za živila, za inventar, menu karta ali drugo določeno dokumentacijo).
Pri praktičnem delu izpita iz kuharstva ocenjujemo:
Kandidati dobijo tri dni pred izpitom nalogo za sestavo določenega menuja, zahtevka za živila in kalkulacijo za določen obrok. Dokumentacijo predajo pred izpitom izpitni komisiji.
Kandidat pripravi dve zahtevnejši jedi za najmanj 10 oseb v sklopu menuja za redni ali izredni obrok. Pripravi delovno mesto s potrebnim inventarjem, upošteva pravila mehanske in toplotne obdelave živil ter upošteva varnostno tehnične in higienske predpise.
Pri praktičnem delu izpita iz strežbe z animacijo ocenjujemo:
Kandidati dobijo tri dni pred izpitom naslov izpitne naloge ( lahko tudi več dni prej ).Kandidat pripravi dokumentacijo, organizira pripravljalna dela, izvede postrežbo dveh ali več gostov z animacijo ( pri rednem ali izrednem obroku ) in zagovarja opravljeno storitev.
Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti dijakovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, podjetnega razmišljanja, kulture dela in drugih strokovnoteoretičnih znanj.
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.
KUHARSTVO
VSEBINE |
ZNANJA IN IZDELKI |
TEHNOLOŠKE ZAHTEVE |
Kandidat |
Kandidat |
|
Zahtevek za živila za redni ali izredni obrok hrane Zahtevek inventarja Obračun porabe živil za jedi |
|
|
Hladne začetne jedi |
|
|
Tople začetne jedi |
|
|
Juhe Jušne zakuhe Vložki Enolončnice |
|
|
Meso in mesne jedi |
|
|
Osnove ali fondi, omake |
|
|
Priloge in prikuhe |
|
|
Zelenjavne jedi |
|
|
Solate Solatni prelivi Dresingi |
|
|
Sladice iz različnih test |
|
|
Redni dnevni obroki hrane |
|
|
Narodne jedi |
|
|
Alternativna prehrana |
|
|
Izredni obroki hrane |
|
|
STREŽBA Z ANIMACIJO
VSEBINE |
ZNANJA IN IZDELKI |
TEHNOLOŠKE ZAHTEVE |
Kandidat |
Kandidat |
|
REDNI OBROKI |
||
|
|
|
pisna ponudba |
|
|
|
|
|
priprava jedi pred gostom |
|
|
|
|
|
postrežba odprtih in stekleničenih pijač ter napitkov |
|
|
mešanje pijač |
|
|
dopolnilne dejavnosti v gostinstvu npr. |
|
|
|
|
|
slovenske narodne jedi in običaji |
|
|
|
|
|
organizacija in postrežba izrednih obrokov |
|
|
|
|
|
Pri praktičnem delu poklicne mature so dovoljeni naslednji pripomočki:
Pri izdelku oziroma storitvi na poklicni maturi traja izpit do 8 ur ter zajema izdelavo izpitnih nalog ter ustni zagovor. Za izpitna dela do 6 ur, za delovne preizkuse do 2 uri. Ustni zagovor traja največ 20 minut.
Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje izpitnega dela, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:
PODROČJE OCENJEVANJA |
DELEŽI, enota z dokumentacijo |
1. načrtovanje in priprava naloge |
20 % |
2. izvedba (kakovost, čas, izgled, komunikacija, osebna urejenost) |
40 % |
3. dokumentacija |
20 % |
4. ustni zagovor |
20 % |
SKUPAJ |
100 % |
Kriteriji za ocenjevanje vsebujejo naslednje elemente:
Pri kuharstvu:
Pri strežbi z animacijo:
Pri določanju skupne ocene praktičnega dela poklicne mature upoštevamo, da je delež:
Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).
Priporočilo za pretvorbo števila točk v oceno:
odlično (5) |
100 do 92 točk |
|
dosežek, ki nadpovprečno zadovoljuje postavljene zahteve, |
prav dobro (4) |
od 91 do 81 točk, |
|
dosežek, ki v celoti zadovoljuje postavljene zahteve, |
dobro (3) |
od 80 do 67 točk, |
|
dosežek, ki v splošnem zadovoljuje postavljene zahteve, |
zadostno (2) |
od 66 do 50 točk, |
|
dosežek, ki kaže na pomanjkljivosti, vendar še zadovoljuje postavljene zahteve, |
nezadostno (1) |
49 ali manj točk, |
|
dosežek, ki ne zadovoljuje postavljenih zahtev in kaže na pomanjkljivo temeljno znanje. |
Kandidat je ocenjen z odlično oceno:
Izdelki oziroma storitev je izvedena v predvidenem času, strokovno brez napak in brez pomoči učitelja. Dosledno so bili upoštevani strokovni postopki ter varnostni predpisi. Delovne postopke je izvajal pravilno in v ustreznem zaporedju. Kandidat razume zastavljena vprašanja in naloge pri zagovoru izdelka. Odgovarja samostojno brez dodatnih vprašanj in razlag. Kompleksno obvlada operativne učne cilje, spretno povezuje vzroke in posledice. Pri odgovarjanju je natančen in sistematičen.
Kandidat je ocenjen z nezadostno oceno:
Izdelki oziroma storitev ni izvedena v predvidenem času. Delovni postopki so v neustreznem zaporedju in niso izvedeni pravilno. Pri delu ni samostojen in stalno potrebuje učiteljevo pomoč za reševanje enostavnih problemov. Slaba kakovost pripravljenih jedi oziroma nestrokovna postrežba in komunikacija, neupoštevanje higienskih in varnostno tehničnih predpisov.
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.