Izobraževalni program: ELEKTROTEHNIK ELEKTRONIK
Sprejeto na 58. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 7. 6. 2002
IZDELEK ALI STORITEV Z ZAGOVOROM
Na izpitu ocenjujemo:
Teme izpitnih nalog predlagajo učitelji strokovno-teoretičnih predmetov ali praktičnega pouka, lahko pa temo predlagajo tudi socialni partnerji v sodelovanju s šolo. Kandidati pa lahko temo za seminarsko ali projektno nalogo predlagajo sami, ki jo mentor opremi z vsebino in obliko. Izpitni odbor objavi teme izpitnih nalog skladno s Pravilnikom o poklicni maturi. Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. izpitne enote«. Pripravil CPI.
Seminarska naloga. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretskega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme.
Projektna naloga je samostojna obravnava določenega problema po načrtovanih postopkih (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdeluje po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.
Kandidat v zaključnem letniku izbere eno temo s področja obveznih ali izbirnih strokovnih predmetov. Samostojno individualno ali v skupini izvede projektno nalogo in napiše poročilo skladno z navodili. Če se projektna naloga izvaja v skupini, mora biti že z razpisom projektne naloge natančno opredeljena razdelitev nalog med člani skupine tako, da se lahko vsak definiran del projektne naloge oceni objektivno.
Izpitna enota Izdelek oziroma storitev z zagovorom zajema samostojno izdelavo polizdelka ali izdelka oziroma opravljanja storitve. Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, kulture dela in delovnih izkušenj.
Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih (npr. priprava polizdelkov ipd.) in drugih obveznostih ter pogojih.
Projektne naloge so praviloma različne ali enake, v tem primeru pa morajo biti predpisane izvedbe, tehnološki postopki, izbirni material ali polizdelki ter posebne zahteve v poročilih in tehnični dokumentaciji, da se zagotovi objektivno ocenjevanje in samostojno delo kandidatov. Mentor spremlja nastajanje projektne naloge in ob tem vodi predpisano dokumentacijo.
Pri 4. izpitni enoti (projektna naloga) poklicne mature ocenjujemo praktično uporabna znanja in spretnosti, pridobljena v procesu izobraževanja po naslednjih delih:
Zagovor projektne naloge je vezan na projektno nalogo, na argumentacijo za odločitve, razlago rezultatov ter predstavitev merilnih in tehnoloških postopkov.
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih mora kandidat obvladati glede na cilje izobraževanja.
IZDELEK | OPIS IN DIMENZIJE | TEHNOLOŠKE ZAHTEVE |
Električno ali elektronsko elementarno vezje, npr.:
|
|
Na osnovi definirane funkcije je potrebno:
|
Napajalniki in pretvorniki:
|
Osnovni podatki za študij problema:
|
|
Digitalna vezja, npr.:
|
|
Na osnovi definirane funkcije je potrebno:
|
Prenosne in informacijske naprave:
|
|
|
Multimedijska tehnika:
|
Iz tehnoloških in tehniških zahtev je potrebno:
|
|
Krmilno regulacijska tehnika Krmiljenje:
|
Izdelati projektno nalogo, ki vključuje:
|
|
OPOMBA: Zgoraj navedeni opisi in tehnološke zahteve predstavljajo le nabor opisov in dimenzij oziroma tehnoloških zahtev, ki praviloma niso zahtevani pri vsakem izdelku ali storitvi. Natančne opise in zahteve so definirane za vsak razpisan izdelek ali storitev, ki jo potrdi in objavi šolski izpitni odbor. |
Seminarska ali projektna naloga ali izdelek se izdeluje samostojno v šolskem letu, v katerem se opravlja poklicna matura. S pisnim sklepom izpitnega odbora se med ostalim opredeli začetek, dokončanje in rok oddaje naloge. Zagovor se opravi v rednih rokih za poklicno maturo po sprejetem razporedu izpitov.
Metodološki postopek zgradbe naloge je opisan v navodilih.
Pri izdelavi in predstavitvi projektne naloge ali izdelka so dovoljeni standardni pripomočki, orodja in stroji, instrumenti kot v normalnem procesu, kar je opredeljeno že z razpisom izpitne naloge, literature in drugih virov informacij.
Kriteriji za ocenjevanje seminarske naloge:
KRITERIJI |
DELEŽI |
|
1. |
Vsebina |
|
|
50% |
|
2. |
Oblika |
|
|
20% |
|
3. |
Zagovor |
|
|
30% |
|
SKUPAJ |
100% |
Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:
KRITERIJI |
DELEŽI |
|
1. |
Načrtovanje in priprava naloge |
|
|
20% |
|
2. |
Strokovnost izvedbe |
|
|
40% |
|
3. |
Dokumentacija |
|
|
20% |
|
4. |
Zagovor |
|
|
20% |
|
SKUPAJ |
100% |
Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).
Za določitev ocene za 4. izpitno enoto poklicne mature (projektna ali seminarska naloga) na osnovi zbranih točk uporabimo spodnji kriterij:
ŠTEVILČNA OCENA |
SKUPNO ŠTEVILO TOČK |
odlično (5) |
90-100 |
prav dobro (4) |
76-89 |
dobro (3) |
61-75 |
zadostno (2) |
50-60 |
nezadostno (1) |
manj kot 50 |
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.