Izobraževalni program: KMETIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 38.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 4. 2000
IZBIRNI PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
70 |
|
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
|
138 |
138 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Opomba: V skladu z izbranim strokovnoteoretičnim izbirnim predmetom dijak izbere ustrezne vsebine praktičnega pouka. V 3. letniku je vsakemu od izbranih strokovnoteoretičnih predmetov namenjenih po 35 ur, v 4. letniku pa 68 ur prakse.
3. letnik
OSNOVE GOZDARSTVA
Pri predmetu dijak:
ali - ČEBELARSTVO
Pri predmetu dijak:
ZELENJADARSTVO
Pri predmetu dijak:
ali REJA ŽIVALI
Pri predmetu dijak:
4. letnik
TURIZEM NA KMETIJI
Pri predmetu dijak:
ali VINARSTVO
Pri predmetu dijak:
3. letnik
OSNOVE GOZDARSTVA (35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
POMEN IN VLOGA GOZDA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave osebne odgovornosti, delovne odgovornosti. |
Prikaz: zakon o gozdovih. Vaja: svetovanje gozdarja lastniku gozda. |
SPLOŠNO O DREVESU IN GOZDU |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, občutek za skrbnost. |
Vaja: določanje funkcij gozda. |
EKOLOGIJA GOZDA IN DREVESNIH VRST |
|
|
|
|
|
Osvaja sposobnost opazovanja naravnih pojavov. Razvija ustvarjalnost, ekološko zavest, občutek za skrbnost. |
Vaja: spoznavanje drevesnih vrst v naravi. |
GOZDNI PROSTOR SLOVENIJE |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovnost, poklicno odgovornost. Razvija občutek za natančnost. |
Ogled: Vaja: določanje gozdnih združb. |
GOZDNI SESTOJI |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovnost. Se zave poklicne odgovornosti. Krepi ekološko zavest. |
Ogled: terenski ogled razvojnih stopenj in sestojnih zgradb gozda na delovnem objektu. Vaja: ocenjevanje deleža razvojnih stopenj gozda. |
VARNOST PRI DELU V GOZDU |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost. Krepi delovno odgovornost, poklicno odgovornost. |
Demonstracija: nezgodni primeri iz prakse, osebna zaščitna varovalna sredstva. |
NEGA GOZDA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, občutek za skrbnost, ustvarjalnost, občutek za varčnost. Osvaja strokovnost. Krepi ekološko zavest, poklicno odgovornost, osebno odgovornost. Se zave pomena inovativnosti. |
Demonstracija: Vaja: |
VARSTVO GOZDOV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija osebno in delovno odgovornost. Osvaja strokovnost. |
Demonstracija: primerki zatiralnih sredstev in lovnih pasti. Vaja: |
GOZDNA PROIZVODNJA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Osvaja strokovnost. Krepi ekološko zavest, poklicno odgovornost, osebno odgovornost. |
Demonstracija: Ogled: pravilna sredstva v gozdu. Vaja: |
ali ČEBELARSTVO (35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
BIOLOGIJA ČEBELJE DRUŽINE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvije spoznanje o izjemni organiziranosti čebelje družine, strokovnost. Se zave poklicne odgovornosti. |
Prikaz: mrtvice in čebelje družine v čebelnjaku. |
OPREMA ČEBELARJA |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Krepi osebno odgovornost. |
Vaja: uporaba obleke in opreme pri pregledu panjev. |
ČEBELJE BIVALIŠČE/PANJ VRSTE IN OPREMA PANJEV |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Se zave pomena natančnosti. Krepi poklicno odgovornost, osebno odgovornost. Osvoji občutek, kako in kdaj sme poseči v gnezdo. |
Ogled: Vaja: meritve v čebelnjaku. |
ŽIVLJENJE ČEBELJE DRUŽINE, SPOMLADANSKI ZAČETEK ZALEGANJA IN PRVI POSEG V PANJ |
|
|
|
|
|
Osvoji občutek, kako in kdaj sme poseči v gnezdo. Se zave pomena natančnosti. |
Ogled: izletavanja pred čebelnjakom. Vaja: |
ŽIVLJENJE ČEBELJE DRUŽINE, OBDOBJE PORASTA ŽIVALNOSTI |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, občutek za pravilno postopanje s čebelami. |
Vaja: pregled čebelje družine v tem času in ukrepanje. |
ŽIVLJENJE ČEBELJE DRUŽINE, ROJENJE |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost, občutek za natančnost. |
Vaja: oskrba panja s čebelami v rojilnem razpoloženju. |
ŽIVLJENJE ČEBELJE DRUŽINE |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, zanesljivost. Krepi ekološko zavest. |
Vaja: |
TEHNOLOGIJA PRIDELOVANJA MEDU |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Osvaja natančnost. Krepi osebno odgovornost. |
Vaja: točenje medu z opremo za točenje (točilo, cedilo, pribor za odkrivanje satja, posode, ...). |
TEHNOLOGIJA PRIDELAVE CVETNEGA PRAHU IN MATIČNEGA MLEČKA |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost. Krepi osebno odgovornost. |
Vaja: |
JESENSKA OPRAVILA PRI ČEBELAH IN NEVARNOST ROPANJA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: dokrmljevanje družin v tem obdobju. |
ZAZIMOVANJE ČEBELJIH DRUŽIN |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: zožitev gnezda in paženje z različnimi materiali. |
POMLADANSKA OPRAVILA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: |
POMEMBNEJŠE MEDEČE RASTLINE IN GOZDNA PAŠA |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, ustvarjalnost, ekološko zavest. |
Vaja: opazovanje medovitih rastlin v fazi medenja in proizvajalcev mane. |
OPRAŠEVANJE KMETIJSKIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Krepi občutek za natančnost. Razvija strokovnost, ekološko zavest. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: ugotavljanje oprašenosti rastlin in kontrola donosov medu. |
IZBIRA VRSTE PANJA, STOJIŠČA ZA ČEBELNJAK ALI PANJ |
|
|
|
|
|
Krepi občutek za natančnost. Razvija strokovnost. |
Vaja: delo z različnimi tipi panjev. |
KRMA IN KRMLJENJE ČEBEL MED LETOM |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, ustvarjalnost, občutek za varčnost. |
Vaja: krmljenje v različnih obdobjih z različnimi vrstami krme in različnimi pitalniki v različnih panjih. |
OBNOVA MATIC |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaja: zamenjava matic. |
BOLEZNI ČEBEL |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: |
ŠKODLJIVCI V ČEBELNJAKU |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost. Se zave osebne odgovornosti. |
Vaja: nastavitev pasti za miši, sršene, ose, sredstev za zatiranje moljev. |
VARSTVO ČEBEL PRED ZASTRUPITVAMI |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost. Se zave delovne odgovornosti. Krepi ekološko zavest. |
Ogled: |
in ZELENJADARSTVO (35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
SETEV IN SAJENJE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija čut za natančnost, čut za poklicno odgovornost, čut za opazovanje, čut za ekonomično izrabo gojitvenega prostora. |
|
OSKRBA POSEVKOV |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, čut za osebno in poklicno odgovornost, čut za opazovanje, ekološko zavest. |
|
SPRAVILO IN SKLADIŠČENJE PRIDELKOV |
|
|
|
|
|
Razvija čut za opazovanje, čut za racionalno izkoriščanje prostora. Krepi delovno in poklicno odgovornost. |
|
PREDELAVA PRIDELKOV |
|
|
|
|
|
Razvija čut za gospodarnost. |
Ogled: obrat ali kmetij, ki se ukvarja s predelavo vrtnin. Vaja: sušenje zelišč. |
PRAVILNIK O KAKOVOSTI SADJA, VRTNIN IN GOB |
|
|
|
|
|
Razvija čut za opazovanje, natančnost in strokovnost. |
Vaja: razvrščanje zelenjave v kakovostne razrede na podlagi Pravilnika o kakovosti sadja, zelenjave in gob. |
ali REJA ŽIVALI (35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
ZAKONODAJA O ZDRAVSTVENEM VARSTVU ŽIVALI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost. Se zave osebne in poklicne odgovornosti. |
Prikaz: zakonodaja. Vaja: ukrepi pri poginu živali in priprava karantene. |
KUŽNE BOLEZNI ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja, pravilen odnos do živali. Krepi občutek za skrbnost, delovno odgovornost. |
Prikaz: Vaja: |
ZAJEDAVSKE BOLEZNI ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Krepi delovno odgovornost. Razvija pravilen odnos do živali, skrbnost, sposobnost opazovanja. |
Prikaz: Vaja: |
ZASTRUPITVE PRI ŽIVALIH |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do živali, sposobnost opazovanja, občutek doslednosti. Krepi delovno odgovornost. |
Prikaz: strupene rastline. Vaja: |
OSNOVE ŽIVINOREJE NA EKOLOŠKI KMETIJI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za ekološko kmetovanje, ekološko zavest. Se zave pomena pravilne obremenitve kmetijskih površin za varstvo okolja in ohranjanje biotske raznovrstnosti. |
Vaja: Ogled: kmetija z različnimi metodami ekološkega kmetovanja. |
4 letnik
TURIZEM NA KMETIJI (70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVE TURIZMA NA PODEŽELJU |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija občutek za naravne vrednote, odnos do domačega kraja. |
Prikaz: diapozitivi, slike, videposnetki. Ogled: primerno področje za kmečki turizem. |
OSNOVNI NAMENI TURISTIČNE PONUDBE |
|
|
|
|
|
Se zave, da s svojimi pozitivnimi spoznanji vpliva tudi na druge. Se zave osebne in poklicne odgovornosti. |
Ogled: opremljen prodajni prostor in trženj na kmetiji. Vaja: sodelovanje pri prodaji. |
OBLIKE TURISTIČNE DEJAVNOSTI |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost, zanesljivost. |
Vaja: računanje cene usluge. |
UREDITEV KMETIJE ZA GOSTA |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost, natančnost, strokovnost, ustvarjalnost. |
Vaja: |
PRIDELAVA IN PREDELAVA HRANE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, pravilen odnos do razvrščanja odpadkov. Krepi strokovnost, ekološko zavest, osebno odgovornost. Se zave pripadnosti naravi. |
Vaja: |
DEDIŠCINA KRAJA S KULTURNIMI ZNAMENITOSTMI |
|
|
|
|
|
Krepi samozavest. Razvija čut do umetnosti, čut za ohranjanje dediščine, občutek za usklajevanje starih in novih elementov. |
Vaja: ponazoritev ljudskega običaja. Ogled: etnološka zbirka in primeri stare arhitekture. |
OHRANJANJE DEDIŠČINE |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost, tolerantnost. Krepi ekološko zavest, občutek za ohranjanje starih šeg in navad. Se zave pomena ustvarjalnosti. |
Vaja: |
DOMAČA OBRT |
|
|
|
|
|
Se zave pomena ustvarjalnosti. Krepi samozavest. Razvija osebno odgovornost. |
Ogled: domače obrti. Vaja: urjenje ročnih spretnosti in izdelava spominkov. |
ali VINARSTVO (70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
TRGATEV |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost natančnega opazovanja, natančnost in odgovornost. Se zave pomena higiene. |
Vaja: |
PREDELAVA GROZDJA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, poklicno odgovornost. Osvoji strokovne predpise in navodila. |
Vaja: |
KLETARJENJE |
|
|
|
|
|
Osvoji predpise o higieni in strokovna navodila. Razvija ekološko zavest, odgovornost za pravilno izvedbo posameznih tehnoloških postopkov. |
Vaja: |
VINSKA ZAKONODAJA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost zaznavanja s čutili. |
Degustacija: poskušanje in ocenjevanje vzorcev vina. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
osnove gozdarstva |
|
|
|
Kmetijski stroji |
|
|
Varstvo pri delu |
|
čebelarstvo |
|
|
|
Poljedelstvo |
|
|
Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo |
|
|
Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo |
|
zelenjadarstvo |
|
|
|
Poljedelstvo Kmetijski stroji |
|
|
Varstvo rastlin in okolja |
|
|
Poljedelstvo Kmetijski stroji |
|
reja živali |
|
|
|
Živinoreja |
|
|
Poljedelstvo Živinoreja Kmetijski stroji |
|
|
Matematika Živinoreja Informatika Kemija |
|
|
Kmetijski stroji Živinoreja |
|
turizem na kmetiji |
|
|
|
Poljedelstvo Reja živali |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Športna vzgoja |
|
|
Zdravstvena vzgoja |
|
vinarstvo |
|
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Kmetijski stroji |
|
|
Matematika Kemija |
|
|
Sadjarstvo in vinogradništvo |
|
|
Biologija |
|