Izobraževalni program: PLOVBNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
IZDELEK ALI STORITEV Z ZAGOVOROM
SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA Z ZAGOVOROM
Na izpitu se ocenjuje:
Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.
Izpitna enota izdelek oziroma storitev z zagovorom zajema samostojno izdelavo dane naloge na simulatorjih, šolskih plovilih ali drugo (izdelava modela, učila in podobno). Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, kulture dela in delovnih izkušenj.
Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata pripravimo več daljših ali krajših izpitnih nalog - izpitnih del ter delovnih preizkusov, ki jih je kandidat sposoben rešiti v času do 8 ur. Za izpitne naloge je potrebno pripraviti izpitno gradivo.
Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih (npr. priprava polizdelkov ipd.) in drugih obveznostih ter pogojih.
Pri 4. izpitni enoti (izdelek ali storitev) poklicne mature lahko ocenjujemo pridobljeno spretnost v procesu praktična znanja in izobraževanja z:
Dokumentacijo praviloma izdela pod nadzorom.
Obseg in vsebina ustnega zagovora sta predvsem vezani na posamezne izpitne naloge.
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja na simulatorjih, šolskih čolnih in drugo
IZDELEK – STORITEV (osnovne možnosti) |
ZNANJA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pri opravljanju izdelka ali storitve so dovoljeni naslednji pripomočki:
Seminarska naloga je strokovna obravnava določene teme, teoretično že obdelane. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretskega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme. Seminarske naloge naj bodo predvsem iz predmeta ladijski parni postroj.
Projektna naloga obravnava temo v povezavi več strokovnih predmetov in prakse v skladu z izobraževalnim programom. Poleg teoretičnega dela, projektna naloga obravnava praktične situacije iz strokovne prakse z določenim praktičnim pomenom (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdeluje samostojno po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.
Tema mora ustrezati ciljem izpitnega kataloga oziroma veljavnega učnega načrta iz predmeta ladijski parni postroj in drugih strokovno tehničnih predmetov. Pri vsakokratni pripravi teme se določijo vsebine in zahtevana znanja v skladu z navodili, ki jih je pripravil CPI (marec 2001).
VSEBINA seminarske (projektne) naloge |
ZNANJA |
Pri izdelku oziroma storitvi na poklicni maturi lahko traja izpit do 8 ur ter zajema izdelavo izpitnih nalog, dokumentacije ter ustni zagovor. Za izpitno delo do 6 ur, za izdelavo poročila in »check – list« do 2,5 uri. Ustni zagovor traja največ 20 minut.
Seminarska (projektna) naloga se izdeluje samostojno v šolskem letu, v katerem se opravlja poklicna matura. S pisnim sklepom izpitnega odbora se med ostalim opredeli začetek, dokončanje in rok oddaje naloge.
Metodološki postopek zgradbe naloge je opisan v navodilih.
Kandidat izdela seminarsko (projektno) nalogo, ki praviloma vsebuje:
Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:
PODROČJE OCENJEVANJA |
DELEŽI cca |
1. priprava naloge – načrt dela |
10 % |
2. izvedba |
60 % |
3. dokumentacija – poročilo in kontrolna lista |
20 % |
4. ustni zagovor |
10% |
SKUPAJ |
100% |
Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).
Seminarsko (projektno) nalogo oceni mentor, ki oceno predlaga izpitni komisiji. Komisija oceni kandidata, ob upoštevanju ustnega zagovora, z oceno v obsegu od odlično (5) do nezadostno (1) skladno z spodaj navedenimi kriteriji in na način kot je določen z izpitnim katalogom oziroma z izobraževalnim programom.
Kriteriji za ocenjevanje seminarske (projektne) naloge:
|
Kriteriji |
DeležI |
1. |
načrtovanje obravnavane teme in njena aktualnost |
10% |
2. |
izbira in uporaba ustreznih metod dela |
20% |
3. |
analiziranje, interpretiranje in vrednotenje rezultatov, dejstev in podatkov, skladnost s standardi in predpisi |
40% |
4. |
predstavitev obravnavanega problema v jezikovno ustrezni in nebesedni vidni obliki (grafi, slike, preglednice, …) |
20% |
5. |
Ustni zagovor |
10% |
|
SKUPAJ |
100% |
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo. Za dodatno literaturo in vire se dogovorita kandidat in mentor.