SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: PLOVBNI TEHNIK (SI)

IZPITNI KATALOG

Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998

1. NAZIV IZPITNE ENOTE

IZDELEK ALI STORITEV Z ZAGOVOROM

SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA Z ZAGOVOROM

2. IZPITNI CILJI

Na izpitu se ocenjuje:

  • povezanost strokovnoteoretičnih in praktičnih znanj,

  • ustrezen pristop in izbiro tehnološkega postopka pri opravljanju nalog,

  • poglobitev in razširitev teoretičnih in praktičnih znanj,

  • spretnost, kreativnost in inovativnost

  • kvaliteto izdelka ali storitve ter vložen trud

  • izpolnitev zastavljenih nalog

  • upoštevanje predpisov s področja varstva pri delu

    3. PRIPOROČILA ZA PRIPRAVO IZPITNIH NALOG

    Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.

    3.1. IZDELEK OZIROMA STORITEV

    Izpitna enota izdelek oziroma storitev z zagovorom zajema samostojno izdelavo dane naloge na simulatorjih, šolskih plovilih ali drugo (izdelava modela, učila in podobno). Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih, motoričnih in intelektualnih sposobnosti, kulture dela in delovnih izkušenj.

    Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata pripravimo več daljših ali krajših izpitnih nalog - izpitnih del ter delovnih preizkusov, ki jih je kandidat sposoben rešiti v času do 8 ur. Za izpitne naloge je potrebno pripraviti izpitno gradivo.

    Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih (npr. priprava polizdelkov ipd.) in drugih obveznostih ter pogojih.

    Pri 4. izpitni enoti (izdelek ali storitev) poklicne mature lahko ocenjujemo pridobljeno spretnost  v procesu praktična znanja in izobraževanja z:

  • individualnim izpitnim delom na simulatorjih ali šolskih plovilih,

  • ustrezno dokumentacijo, ki obsega poročilo o delu in kontrolno listo ipd.,

  • zagovorom.

    Dokumentacijo praviloma izdela pod nadzorom.

    3.2.   ZAGOVOR

    Obseg in vsebina ustnega zagovora sta predvsem vezani na posamezne izpitne naloge.

    4. ZNANJA, KI SE OCENJUJEJO

    4.1. VSEBINE IN ZAHTEVANA ZNANJA ZA IZDELEK ALI STORITEV

    Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja na simulatorjih, šolskih čolnih in drugo

    IZDELEK – STORITEV (osnovne možnosti)

    ZNANJA

  • različne vrste pomorske komunikacija na komunikacijskem simulatorju

  • poznavanje vseh vrst pomorske komunikacije, vzpostavitev zvez ter sprejemanje in oddajanje različnih sporočil

  • vodenje in manevriranje določenega plovila na navigacijskem simulatorju

  • poznavanje manevrskih lastnosti ladje, obvladovanje varnega vodenja ladje v različnih vremenskih in ostalih pogojih v skladu z pomorskimi predpisi in varnostjo

  • rokovanje z vrsto tovora,nakladanje in razkladanje ladje na simulatorju rokovanja s tovorom

  • poznavanje vrst tovora, izračun razporeditve tovora, stabilnosti in trima ladje ter pravilno rokovanje z ladjo in tovorom

  • manevriranje, uporaba in rokovanje s šolskimi čolni v različnih manevrih in situacijah na morju

  • obvladovanje manevriranja, vodenja in krmarjenja s šolskimi čolni ter opravljanja različnih nalog na morju

  • izdelava dogovorjenega modela, dela modela, opreme ali učila

  • varna uporaba delovnega orodja, preciznost, branje načrtov ter trud in kvaliteta izdelka

  •  

    4.1.1. DOVOLJENI PRIPOMOČKI

    Pri opravljanju izdelka ali storitve so dovoljeni naslednji pripomočki:

  • komunikacijski, navigacijski simulator ali simulator ravnanja s tovorom,

  • dogovorjene strokovne knjige, zapiski in navodila,

  • navigacijski pribor ter ostala oprema na plovilih,

  • primerna obutev in oblačila,

  • načrti, dokumentacija,

  • ostalo (dogovor glede vrste izdelka ali storitve).

    4.2.   SEMINARSKA PROJEKTNA NALOGA

    Seminarska naloga je strokovna obravnava določene teme, teoretično že obdelane. Osnovni namen seminarske naloge je, da kandidat širše in globlje obravnava določeno strokovno področje. S seminarsko nalogo mora kandidat pokazati določeno raven teoretskega in praktičnega znanja ter sposobnost samostojne uporabe strokovnih virov pri obravnavi teme. Seminarske naloge naj bodo predvsem iz predmeta ladijski parni postroj.

    Projektna naloga obravnava temo v povezavi več strokovnih predmetov in prakse v skladu z izobraževalnim programom. Poleg teoretičnega dela, projektna naloga obravnava praktične situacije iz strokovne prakse z določenim praktičnim pomenom (informiranje, načrtovanje, odločitev, izvedba, kontrola, vrednotenje). Projektno nalogo kandidat izdeluje samostojno po načrtu, ki ga uskladi z mentorjem.

    4.3.   VSEBINE IN ZAHTEVANA ZNANJA ZA SEMINARSKO (PROJEKTNO) NALOGO

    Tema mora ustrezati ciljem izpitnega kataloga oziroma veljavnega učnega načrta iz predmeta ladijski parni postroj in drugih strokovno tehničnih predmetov. Pri vsakokratni pripravi teme se določijo vsebine in zahtevana znanja v skladu z navodili, ki jih je pripravil CPI (marec 2001).

    VSEBINA seminarske (projektne) naloge

    ZNANJA

     

    5. TRAJANJE IZPITA

    5.1. IZDELAVA IZDELKA OZIROMA OPRAVLJANJE STORITVE

    Pri izdelku oziroma storitvi na poklicni maturi lahko traja izpit do 8 ur ter zajema izdelavo izpitnih nalog, dokumentacije ter ustni zagovor. Za izpitno delo do 6 ur, za izdelavo poročila in »check – list« do 2,5 uri. Ustni zagovor traja največ 20 minut.

    5.2.   IZDELAVA SEMINArSKE (PROJEKTNE) NALOGE

    Seminarska (projektna) naloga se izdeluje samostojno v šolskem letu, v katerem se opravlja poklicna matura. S pisnim sklepom izpitnega odbora se med ostalim opredeli začetek, dokončanje in rok oddaje naloge.

    Metodološki postopek zgradbe naloge je opisan v navodilih.

    Kandidat izdela seminarsko (projektno) nalogo, ki praviloma vsebuje:

  • kazalo (vsebine in priloge)

  • povzetek

  • uvod(namen naloge, opredelitev problema, teoretične osnove naloge)

  • opis poteka dela

  • viri podatkov, uporabljene metode in tehnike

  • rezultati in interpretacija

  • zaključek

  • zahvala

  • priloge

  • literatura in viri.

    6. OCENJEVANJE ZNANJA IN SPRETNOSTI

    6.1. IZDELEK OZIROMA STORITEV

    Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:

    PODROČJE OCENJEVANJA

    DELEŽI cca
    enota z dokumentacijo

    1. priprava naloge – načrt dela

    10 %

    2. izvedba

    60 %

    3. dokumentacija – poročilo in kontrolna lista

    20 %

    4. ustni zagovor

    10%

    SKUPAJ

    100%

     

    6.1.1. DOLOČANJE SKUPNE OCENE

    Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).

    6.2.   SEMINARSKA (PROJEKTNA) NALOGA

    Seminarsko (projektno) nalogo oceni mentor, ki oceno predlaga izpitni komisiji. Komisija oceni kandidata, ob upoštevanju ustnega zagovora, z oceno v obsegu od odlično (5) do nezadostno (1) skladno z spodaj navedenimi kriteriji in na način kot je določen z izpitnim katalogom oziroma z izobraževalnim programom.

    Kriteriji za ocenjevanje seminarske (projektne) naloge:

     

    Kriteriji

    DeležI

    1.  

    načrtovanje obravnavane teme in njena aktualnost

    10%

    2.  

    izbira in uporaba ustreznih metod dela

    20%

    3.  

    analiziranje, interpretiranje in vrednotenje rezultatov, dejstev in podatkov, skladnost s standardi in predpisi

    40%

    4.  

    predstavitev obravnavanega problema v jezikovno ustrezni in nebesedni vidni obliki (grafi, slike, preglednice, …)

    20%

    5.  

    Ustni zagovor

    10%

     

    SKUPAJ

    100%

     

    7. LITERATURA IN DRUGI VIRI

    Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo. Za dodatno literaturo in vire se dogovorita kandidat in mentor.