Vsebine
|
Znanja
(cilji)
|
Učna in delovna sredstva
|
OBČI
PEDAGOŠKI POJMI
|
Dijaki
|
|
vzgoja
vzgoja, posameznik, družba
|
znajo opredeliti pojem vzgoje in dialektično povezanost
vzgoje, posameznika in družbe;
pojasnijo, da je vzgoja nujni proces za posameznika
in skupnost, da vzgoja razvija posameznika, posamezniki pa prispevajo k
razvoju družbe;
razložijo vzgojo kot zapleten, kompleksen in
permanenten procesu, v katerem je posameznik oblikovalec samega sebe;
|
|
socializacija
|
|
|
socializacija
|
ovrednotijo pomen socializacije za razvoj
posameznika;
poznajo pomen socializacije za razvoj predšolskih
otrok;
|
|
protislovnost socializacije
|
pojasnijo posamezne stopnje socializacije s poudarkom
na primarni socializaciji;
opredelijo in pojasnijo socializacijo kot protisloven
proces;
|
|
značilnosti
vzgoje v posameznih družbah
|
|
|
razvoj vzgoje od rodovne skupnosti do danes
|
utemeljijo dialektično povezanost vzgoje in družbe;
pojasnijo vlogo vzgoje v družbi ter ovrednotijo vlogo
vzgoje pri spodbujanju in spreminjanju družbe;
znajo opredeliti značilnosti in načine vzgoje v
posameznih družbenih ureditvah in ga kritično ovrednotiti;
primerjajo različne načine vzgoje v preteklosti z
današnjimi vzgojnimi pristopi (podobnosti in razlike);
|
|
vzgojno
izobraževalni proces
|
|
|
vzgajanje
izobraževanje
pouk
|
opredelijo vzgojno izobraževalni proces kot nedeljiv
proces vzgajanja in izobraževanja;
opredelijo oba procesa in njuno povezanost ter pomen
za samoizobraževanje in samovzgojo v današnjem času;
|
|
namerna in nenamerna vzgoja posredna in neposredna
vzgoja
|
znajo pojasniti obe vrsti vzgoje, nujno povezanost in
pomen obeh za razvoj osebnosti;
znajo opredeliti in pojasniti oba procesa, ter
utemeljiti, da je temeljna naloga vzgojitelja organizirati take dejavnosti,
da bo otrok sam čim bolj dejaven;
|
|
stili vzgoje
|
znajo razložiti različne stile vzgojnega dela in jih
kritično ovrednotiti in primerjati med seboj;,
|
|
objekt in subjekt vzgoje
|
znajo pojasniti oba položaja v vzgojno izobraževalnem
procesu in utemeljiti demokratični način dela;
|
|
pedagogika
kot znanost o vzgoji
|
|
|
pedagoške znanstvene discipline
|
pedagogiko opredelijo kot znanost o vzgoji;
poznajo pedagoške znanstvene discipline, jih znajo
opredeliti;
pojasnijo pomen interdisciplinarnega povezovanja
družbenih znanosti ter opredelijo odnos pedagogike do drugih znanosti;
|
|
pedagoška metodologija
|
znajo opredeliti pedagoško metodologijo ter vire in
tehnike pedagoškega raziskovanja;
|
|
predšolska
pedagogika
|
|
|
predšolska pedagogika, predšolska vzgoja
značilnosti učenja predšolskih otrok
koncepti ali teorije predšolske vzgoje
|
opredelijo predšolsko pedagogiko in predšolsko
vzgojo;
poznajo osnovne naloge predšolske vzgoje;
poznajo značilnosti učenja predšolskih otrok, ter
pomen in vlogo predšolske vzgoje za otrokov razvoj;
poznajo nekatere uveljavljene koncepte predšolske
vzgoje in jih primerjajo s koncepti predšolske vzgoje v javnih vrtcih;
|
|
vrtci
- predšolske ustanove
|
|
|
cilji vzgoje v javnih vrtcih
pojem predšolskega kurikuluma
prikriti kurikulum
otrokove pravice kot izhodišče
vrste in trajanje programov
priprava otrok na vključitev otrok v vrtec
prehod otrok iz vrtca v šolo
|
poznajo pomen vrtcev
za otrokov razvoj;
znajo pojasniti avtonomijo vrtca,
poznajo cilje vzgoje v javnih vrtcih;
poznajo izhodišča za oblikovanje kurikuluma in
prikritega kurikuluma v javnih vrtcih in jih znajo pojasniti
pojasnijo nujnost upoštevanja otrokovih pravic;
poznajo vrste in trajanje programov v vrtcih;
poznajo pomen priprave in načine priprave otrok na
vstop v vrtec;
poznajo pomen priprave otrok na šolo, načine in
oblike sodelovanja šole in vrtca;
|
|
kurikulum
(čas, prostor, dnevna rutina in dejavnosti)
|
|
|
časovna razporeditev življenja in dela v vrtcu
|
znajo pojasniti vidike za oblikovanje in pomen;
|
|
prihajanje in odhajanje otrok, hranjenje, higienske
navade, počitek, bivanje zunaj, dejavnosti
|
znajo pojasniti medsebojno prepletenost vseh
dejavnosti ter poznajo pomen dejavnosti in naloge vzgojitelja pri posameznih
dejavnostih;
|
|
družina
in vrtec
|
|
|
vloga družine
pri razvoju in oblikovanju človekove osebnosti
vrste družine
vzgojne značilnosti družinskega okolja
socializacija v družini
dejavniki, ki družini zmanjšujejo vzgojno moč
družina in vrtec
|
znajo opredeliti družino in poznajo osnovne funkcije
družine ter jih znajo kritično analizirati;
ovrednotijo spremembe v funkciji družine skozi
zgodovinski razvoj;
primerjajo vrste družine;
opredelijo vzgojno moč družine ter pojasnijo pomen
ljubezni in ustrezne komunikacije in medsebojnih odnosov za dober otrokov
razvoj;
znajo pojasniti mehanizme socializacije in
identifikacije;
poznajo proces identifikacije in internalizacije ter
opredeliti in pojasniti vlogo objektov identifikacije za razvoj;
znajo navesti in označiti nekatere dejavnike, ki družini
višajo ali nižajo vzgojno moč ter poznajo možnosti za reševanje teh težav;
primerjajo vzgojo v družini in v vrtcu;
|
|
vzgojno-izobraževalni
sistem
|
|
|
vzgojno izobraževalni in šolski sistem
|
poznajo značilnosti vzgojno - izobraževalnega in
šolskega sistema;
|
|
naš šolski sistem
|
poznajo naš šolski sistem in značilnosti našega
šolskega sistema;
|
|
osnovna šola
|
opredelijo in pojasnijo značilnosti osnovne šole;
analitično primerjajo dejavnosti v šoli in vrtcu;
|
|
izbrana
poglavja iz didaktike
|
|
|
didaktične metode
|
znajo opredeliti didaktične metode kot pomembne poti
za učenje v predšolskem obdobju;
poznajo sodobne metode predšolske vzgoje in jih znajo
uporabiti;
|
|
izvajanje kurikuluma
sodelovalno učenje
metode socialnega učenja
|
pokažejo osnovna znanja o socialnem učenju
predšolskega otroka ter o možnostih uporabe različnih vzgojnih sredstev;
poznajo metode socialnega učenja (moralnega
oblikovanja);
|
|
didaktična in vzgojna načela
|
znajo pojasniti načela in nujnost upoštevanja le-teh
za uspešno vzgojno-izobraževalno delo;
|
|
didaktične oblike in sredstva
didaktična sredstva
|
poznajo vse didaktične oblike, kako in kdaj
uporabljamo določene didaktične oblike ter prednosti in slabosti vsake izmed
njih;
poznajo sodobna didaktična sredstva in njihovo
uporabnost v vrtcu
|
|
igra
in igrače
|
|
|
igra
|
znajo utemeljiti pomen igre kot osnovne otrokove
dejavnost, ki pospešuje celoten otrokov razvoj;
znajo opredeliti odnos odraslih do otrokove igre in
utemeljiti primeren odnos odraslih do otrokove igre;
|
|
vrste iger
|
opredelijo in pojasnijo vrste iger z razvojnega in
socialnega vidika in jih znajo
organizirati;
opredelijo in pojasnijo funkcijsko igro in simbolno
igro
znajo opredeliti in pojasniti pomen teh iger za
socializacijo, opišejo kako organizirati, pripravljati in izvajati igre z vlogami;
znajo opredeliti in pojasniti pomen didaktičnih iger
za socializacijo;
poznajo vrste didaktičnih iger, opišejo kako izbrati,
pripraviti in izvesti didaktične igre;
|
|
igrače in druga igralna sredstva
|
poznajo kriterije za izbiro igrač, ter znajo izbirati
igrače v skladu s kriteriji. poznajo vrste in pomen dobrih igrače za otrokov
razvoj;
|
|
področja
dejavnosti otrok
|
|
|
področja dejavnosti v skladu z veljavnim kurikulumom
medsebojna prepletenost in povezanost vseh področij
|
poznajo cilje, naloge in pomen posameznih področij,
ter možnosti za uresničevanje;
znajo povezati vsa področja;
|
|
načrtovanje
in evalvacija
|
poznajo kako načrtujejo življenje in delo v vrtcu,
znajo načrtovati delo pomočnika /pomočnice vzgojitelja;
|
|
sodelovanje
vrtca s starši
|
analizirajo pomen sodelovanja s starši, pravice
staršev in njihov vpliv;
poznajo načela za sodelovanje s starši in drugimi
dejavniki;
poznajo oblike sodelovanja s starši;
poznajo pravice staršev;
poznajo način in pomen stalnega in sprotnega
informiranja staršev ter možnosti za sistematično seznanjanje s pravicami in
odgovornostmi staršev
|
|
komunikacija
v vrtcu
|
poznajo osnovna pravila za dobro komunikacijo v
vrtcu;
|
|
odnosi
v skupini
|
poznajo pomen dobrih medsebojnih odnosov in dobre
komunikacije za dober otrokov razvoj;
poznajo nekatere najpogostejše težave otrok ob vstopu
v vrtec in v skupini, ter možnosti za preprečevanje nastanka težav;
znajo pojasniti temeljna načela in izhodišča za
vzpostavljanje dobrih odnosov v skupini
|
|
otrokove
pravice in etični kodeks
|
poznajo pravice otrok in etični kodeks;
|
|