Izobraževalni program: TURISTIČNI TEHNIK
Sprejeto na 35. seji Strokovnega sveta za poklicno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
STORITEV Z ZAGOVOROM - storitve v turistični dejavnosti
Na izpitu ocenjujemo:
Glejte »Navodila za pripravo in izvedbo 4. Izpitne enote«. Pripravil CPI.
Izpitna enota storitev z zagovorom zajema samostojno opravljanje storitve. Ocenjevanje temelji na doseženi povezanosti kandidatovih psihofizičnih in intelektualnih sposobnostih, kulture dela in delovnih izkušenj.
Izpitne naloge zastavimo tako, da upoštevamo z izpitnim katalogom opredeljene vsebine ter zahtevana znanja. Da celovito ocenimo strokovno usposobljenost kandidata, pripravimo izpitne naloge - ter delovne preizkuse, ki jih je kandidat sposoben rešiti v času do 8 ur. Za izpitne naloge je potrebno pripraviti izpitno gradivo.
Vsebino in vrsto izpitnih nalog (izpitna dela, delovne preizkuse) določi izpitni odbor. Izpitni odbor izda kandidatu pisni sklep o roku in kraju izvedbe izpita, o imenovanju nadzornikov, o potrebnih predhodnih dejanjih in drugih obveznostih ter pogojih.
Pri 4. izpitni enoti (izdelek ali storitev) poklicne mature lahko ocenjujemo praktična znanja in spretnosti pridobljenih v procesu praktičnega izobraževanja z:
Kandidat naključno izbere tri dni pred izpitom naslov teme individualnega izpitnega dela. V okviru praktičnega pouka pripravi program izleta, potovanja ali počitnic, idejo za destinacijo glede na naslov teme in izdela organizacijsko tehnični načrt ( transport, hoteli, prenočišča, prehrana, ogledi, animacija), poišče realne cene, izdela kalkulacijo stroškov in navodila za udeležence.
Za delovni preizkus kandidat na izpitu opravi po eno nalogo iz dveh različnih tem iz seznama storitev, navedenih v razpredelnici, ki ne trajajo skupaj več kot dve uri.
Zagovor je vezan na opravljene storitve, pri tem preverimo celovitost funkcionalnih znanj, spretnosti komunikacije in iskanja informacij, poznavanje dejstev, poslovnih procesov in poslovno-tehnične dokumentacije, zakonitosti ter tehnologije dela v turizmu, predpisov in moralno etičnih norm delavcev v turizmu.
Opredeljena znanja in spretnosti, ki jih kandidat mora obvladati glede na cilje izobraževanja.
STORITEV |
ZNANJA |
DELOVNA SREDSTVA |
Priprava organizacije izleta, potovanja ali počitnic |
|
|
|
|
|
Analiza turističnih programov |
|
|
|
|
|
Hotelsko poslovanje in vodenje poslovanja |
|
|
|
|
|
Turistično informiranje |
|
|
|
( naravno in kulturno dediščino ter infrastrukturo) v ožji in širši okolici, regiji ter turistične destinacije doma in v svetu
|
|
Animacija |
|
|
|
|
|
Izpis letalske, železniške in ladijske vozovnice |
||
|
|
|
Pri opravljanju storitve so dovoljeni naslednji pripomočki:
Storitve z zagovorom v turistični dejavnosti na poklicni maturi trajajo 8 ur ter zajemajo izdelavo izpitnih nalog, dokumentacije ter ustni zagovor. Za delovne preizkuse do 2 uri. Ustni zagovor traja največ 20 minut.
Izpitni odbor pripravi kriterije za ocenjevanje tako, da za posamezne naloge upošteva naslednja razmerja:
PODROČJE OCENJEVANJA |
DELEŽI
cca |
1. priprava in izvedba naloge |
20 % |
2. strokovnost (kakovost) |
60 % |
3. tehnična dokumentacija (pri 1 nalogi) |
10 % |
4. ustni zagovor |
10 % |
SKUPAJ |
100 % |
Pri določanju skupne ocene praktičnega dela zaključnega izpita upoštevamo, da je delež:
Pri dogovoru o točkovnem vrednotenju izpitnih nalog se mora skupna točkovna vrednost pretvoriti v predpisano ocenjevalno lestvico, ki je petstopenjska in obsega ocene od odlično (5) do nezadostno (1).
Za kandidate je priporočena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.