Izobraževalni program: KAMNOSEK (ds)
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
168 |
168 |
|
2. |
96 |
96 |
|
3. |
208 |
208 |
|
skupaj |
|
472 |
472 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo,
**V - vaje, individualno projektno delo oz.projektno delo v skupinah, storitev.
Praktični pouk je temeljni strokovni predmet, ki združuje in dopolnjuje teoretična znanja iz drugih strokovnih predmetov. V šoli vajenci osvojijo temeljno znanje izključno ročne obdelave kamna, ki je le en, vendar najpomembnejši del kamnoseškega poklica. Pri predmetu vajenci:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CIILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
ORGANIZACIJA DELOVNEGA MESTA |
Vajenec |
Vajenec |
VAJE: PRIPRAVA OBDELOVANCA |
|
|
Razume pomen doslednega upoštevanja pravil vedenja in dela zaradi lastne varnosti. Krepi čut za timsko delo. Razvija občutek za sodelovanje v skupini. |
|
ZAČETNA – GROBA OBDELAVA KAMNA |
|
|
VALJASTI STEBRIČEK S KROGLASTIM ZAKLJUČKOM |
|
|
Razvijajo čut za varno in odgovorno delo. |
|
ŠPIČENJE RAVNE PLOSKVE |
|
|
OBDELAVA POVRŠIN KAMNITE PRIZME |
|
|
Pridobiva vztrajnost in natančnost. Krepi čut za urejeno delovno okolje. |
|
OBDELAVA PRVE RAVNE PLOSKVE |
|
|
KLESANEC |
|
|
Poglablja in širi znanje o kamnu ter pridobiva izkušnje. |
|
OBDELAVA MED SEBOJ PRAVOKOTNIH PLOSKEV |
|
|
KLESANEC Z MED SEBOJ PRAVOKOTNIMI PLOSKVAMI |
|
|
Pridobiva občutek za plemenitost kamna. Razvija potrpežljivost in natančnost.. |
|
ŠARIRANJE IN ZASEKAVANJE ROBOV – KANTONOV |
|
|
ŠARIRANJE KANTONA |
|
|
Pridobi sposobnosti natančnega opazovanja. Zaveda se nepopravljivosti morebitnih napak. |
|
ROČNO BRUŠENJE IN POLIRANJE KAMNA |
|
|
ROČNO BRUŠENJE IN POLIRANJE PLOSKEV KLESANCA |
|
|
Razvija sposobnost natančnega in zanesljivega dela. |
|
PRIPRAVA ŠABLON ZA IZDELAVO PROFILA |
|
|
PRIPRAVA ŠABLON PROFILA |
|
|
Poveže teoretična znanja s konkretnimi nalogami v praksi. |
|
PROFILI |
|
|
TEKOČI PROFIL |
|
|
Naučijo se reševati strokovne probleme. Začutijo pomembnost znanja tradicionalnega načina obdelave kamna, kot temeljnega poklicnega znanja. |
|
|
|
|
PROFILNI VOGAL |
|
|
||
|
|
|
PROFILNI KOT |
|
|
||
ZASNOVA IN IZDELAVA KAMNITE POSODE |
|
|
POSODA ZA CVETJE |
|
|
Poveže teoretična znanja s praktičnim. Razvija čut za estetiko. Razvija samostojnost in ustvarjalnost. |
|
|
|
Pridobiva ročne spretnosti. |
|
ROČNA OBDELAVA KAMNITE PLOŠČE (deb. do 4 cm) |
|
|
POKRIVNA PLOŠČA Z ODPRTINO |
|
|
Krepi zavest o neodvisnosti od energetskih virov pri klasičnih kamnoseških delih. |
|
ROČNO PRESEKAVANJE |
|
|
FORMATIZIRANJE TANJŠE PLOŠČE |
|
|
Pridobiva poklicno samozavest. |
|
|
|
|
PRESEKAVANJE DEBELE PLOŠČE |
|
|
||
GRAVIRANJE ČRK IN SIMBOLOV |
|
|
NAPISI IN ORNAMENTI |
|
|
Krepi ustvarjalnost, ročne spretnosti in natančnost. Pridobi samozavest v poklicni komunikaciji. Razvija čut za odgovorno delo in ekonomično uporabo kamna. Pridobi delovne navade in smisel za urejenost delovnega mesta. |
|
UPORABA ROČNIH STROJČKOV |
|
|
REZANJE, BRUŠENJE IN VRTANJE |
|
|
Razvijajo smisel za odgovorno delo s strojčki. |
|
POPRAVILO POŠKODB NA OBDELOVANCIH |
|
|
POPRAVILA NAPAK NA KAMNU |
|
|
Usposobi se za odgovorno ukrepanje v primeru morebitnih naravnih ali povzročenih napak na kamnitem izdelku. |
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Učitelj preverja znanje z opazovanjem vajenčevega dela med nastajanjem izdelka. Pregled kvalitete izdelave posamezne faze je pogoj, da vajenec lahko nadaljuje z naslednjo fazo obdelave.
Znanje se ocenjuje ob zaključenih izdelkih ali zahtevnejših fazah obdelave.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Materiali |
|
|
Osnove varovanja kulturne dediščine |
|
|
Tehnično risanje z opisno geometrijo |
|