SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: KAMNOSEK (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

RAČUNALNIŠTVO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

   

 

3.

34

30

64

skupaj

34

30

64

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo

**V - vaje, pri katerih vajenci niso deljeni v skupine

*** - oznaka vsebin, integriranih iz kemijskega dela naravoslovnih predmetov

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Vajenec:

  • spozna vlogo in pomen informacije in informacijske tehnologije v času in družbi, v kateri živi,

  • seznani se z glavnimi sestavnimi komponentami računalnika in spozna osnovne zakonitosti in povezave na področju strojne in programske računalniške opreme,

  • se nauči osnovnih opravil in operacij grafičnega operacijskega sistema,

  • samostojno uporablja računalnik in programske pakete cad/cam,

  • spozna primer uporabnosti računalnika v industrijske namene,

  • krepi odgovoren odnos do intelektualne lastnine in se bogati v smislu tehnične kulture.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Vajenec

    Vajenec

     

    informacijska družba

    informacijska tehnologija

  • spozna pomen izraza informacijska družba in informacijska tehnologija;

  • zna ceniti vlogo informacije v današnjem času;

  • spozna orodja- stroje za obdelavo podatkov in medije za hranjenje slednjih;

  • Pridobiva spoznanja o trenutno najhitreje se razvijajoči se panogi.

    Osvaja nove pojme in jih smiselno povezuje in uporablja v pogovoru.

    Razvija odgovoren odnos do delovnih sredstev – opreme.

    Tekoča predstavitev omenjenih pojmov, predmetov, orodij v materializirani obliki ali s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme.

    arhitektura računalnika

     

     

     

  • strojna računalniška oprema

  • spozna pojem računalniške strojne opreme;

  • spozna zgradbo računalnika in vlogo posameznih gradnikov ( centralna procesorska enota, notranji in zunanji pomnilniki, vhodne in izhodne enote, namenska strojna oprema);

  • seznani se z možnimi načini uporabe računalnika v svojem poklicu;

  • Sprejme računalnik kot orodje, s katerim si pomaga pri materializaciji svojih kreacij.

    Razvija čut za opazovanje primerov uporabe računalnika v vsakdanjem življenju.

    Demonstracija vloge računalnika v proizvodni verigi (snovanje, priprava za izdelavo, krmiljenje, CNC rezkalnega stroja).

  • programska računalniška oprema

  • spozna vlogo in vrste programske računalniške opreme;

  • spozna proces priprave programske računalniške opreme za operativno rabo (proces namestitve opreme, zagon, uporaba);

  • zna logično razlikovati področja uporabe posameznih sklopov opreme;

  • pozna vlogo avtorskih pravic veljavnih za programsko računalniško opremo;

  • Obogati vedenje o primerih programske opreme,ki jo bo v svojem poklicu uporabljal v proizvodnem procesu.

    Krepi odgovoren odnos do intelektualne lastnine (uporaba licenčnih verzij opreme).

    Demonstracija primerov uporabe paketov računalniške programske opreme s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme.

    operacijski sistem

     

     

     

  • grafični operacijski istem

  • spozna vlogo operacijskega sistema in možnosti, ki jih ponuja;

  • se seznani z znanimi operacijskimi sistemi;

  • spozna osnovne značilnosti in pojme pri delu v programskem okolju;

  • zna funkcionalno uporabiti osnovne korake in operacije pri delu z računalnikom (zagon in zaustavitev sistema, in programov);

  • Osvaja osnovna vedenja potrebna za delo z računalnikom in razume povezovalno vlogo operacijskega sistema med računalnikom in uporabnikom.

    Napreduje v spretnostih uporabe računalnika kot delovnega pripomočka.

    Demonstracija primerov uporabe paketov programske računalniške opreme s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme.

    Vajenec na računalniku sledi in ponavlja korake izvajane vaje.

    Skozi didaktične igre pridobiva spretnosti komunikacije z računalnikom preko tipkovnice in miške.

  • orodja operacijskega sistema

  • nauči se samostojno izvajati operacije. kreiranje imenikov, brisanje in kopiranje datotek;

  • spozna pojem lokalnega računalniškega omrežja in možnosti izmenjave podatkov, ki jo omrežje omogoča;

  • Razvija čut za urejenost in sistematičnost, ki je potrebna za delo z računalnikom.

    Navaja se na sistemsko računalniško administracijo, ki jo sreča ob kreiranju in arhiviranju računalniških podatkov.

    Napreduje v smislu operativne rabe računalnika.

    Demonstracija primerov uporabe paketov programske računalniške opreme s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme.

    Vajenec na svojem računalniku sledi in ponavlja korake preko računalniško podprte prezentacijske opreme izvajane vaje.

    Samostojno opravi niz korakov prenosa podatkov na različne medije, uporablja lokalno računalniško omrežje in diskete.

    namenska programska oprema

     

     

     

  • lokalno računalniško omrežje

  • svetovni splet

  • spozna razliko med lokalnim in globalnim računalniškim omrežjem;

  • seznani se z možnostmi, ki jih ponuja internet;

  • Krepi zavest o vlogi računalnika v sodobni družbi.

    Se motivira za delo z računalnikom,, ko preko Interneta išče in zbira informacije v zvezi z poklicnim področjem.

    Demonstracija prenosa podatkov po lokalnem omrežju

    Demonstrira možnost Interneta s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme.

  • 2d/3d modelirnik

  • zna uporabiti znanja geometrije o projekcijah;

  • razlikuje med pojmi točka, črta, lomljenka, ploskev, lik, mreža;

  • spozna uporabniški vmesnik modelirka;

  • nauči se osnove uporabe modelirk kot orodja;

  • za snovanje geometrijskih likov in teles;

  • spozna načine shranjevanja podatkov v obliki, primerni tudi za druge programske pakete (cam);

  • nauči se prenašati podatke med različnimi programi;

  • Razvija ustvarjalnost in kreativnost.

    Razvija natančnost in sistematičnost.

    Bogati bazo osnovnih znaj, ki so v delovnem okolju vse bolj iskana.

    Delo je programirano s pomočjo literature v izobraževalnem paketu modelirnika in poteka vodeno s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme.

    Vaje se opravijo samostojno ali v skupini po predlogi, rešitev po korakih pa je na koncu vaje prikazana na prezentacijski opremi.

  • cad programska oprema

  • seznani se z prednostmi računalniško podprte izdelave;

  • spozna faze priprave v modelirniku predpisane geometrije za izdelavo na cnc stroju ( izbira geometrijskih značilnosti izdelka in izbira orodja ter obdelovalnih parametrov);

  • spozna modul cam programskega paketa, ki ponuja grafično simulacijo procesa obdelave od surovca do izdelka;

  • informativno se seznani z osnovnimi značilnostmi kode, ki krmili cnc stroj;

  • Bogati svoje znanje in ga logično in funkcionalno povezuje.

    Razvija spretnosti uporabe programske opreme pri delu na svojem poklicnem področju.

    Delo je programirano s pomočjo ustrezne literature o paketu CAM.

    Vaje se opravijo samostojno ali v skupini po predlogi, rešitev pa se prikaže ob koncu vaje po korakih s pomočjo prezentacijske opreme.

    Povezavo računalnika in CNC stroja se prikaže z izdelavo geometrijsko preprostega izdelka na stroju.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • vaje,

  • ustno.

    Samostojno reševanje nalog. Merila za oceno so kvaliteta, samostojnost in kreativnost.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Osnovni geometrijski pojmi

    Tehnično risanje z opisno geometrijo

  • geometrijski elementi in konstrukcije, projekcije,

  • Tehnologija obdelave kamna

    Tehnologija

  • orodja,

  • Tehnologija obdelave kamna

    Praktični pouk

  • orodja, postopki obdelave.