Izobraževalni program: KAMNOSEK (ds)
RAČUNALNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
34 |
30 |
64 |
skupaj |
34 |
30 |
64 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo
**V - vaje, pri katerih vajenci niso deljeni v skupine
*** - oznaka vsebin, integriranih iz kemijskega dela naravoslovnih predmetov
Vajenec:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Vajenec |
Vajenec |
||
informacijska družba informacijska tehnologija |
|
Pridobiva spoznanja o trenutno najhitreje se razvijajoči se panogi. Osvaja nove pojme in jih smiselno povezuje in uporablja v pogovoru. Razvija odgovoren odnos do delovnih sredstev – opreme. |
Tekoča predstavitev omenjenih pojmov, predmetov, orodij v materializirani obliki ali s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme. |
arhitektura računalnika |
|
|
|
|
|
Sprejme računalnik kot orodje, s katerim si pomaga pri materializaciji svojih kreacij. Razvija čut za opazovanje primerov uporabe računalnika v vsakdanjem življenju. |
Demonstracija vloge računalnika v proizvodni verigi (snovanje, priprava za izdelavo, krmiljenje, CNC rezkalnega stroja). |
|
|
Obogati vedenje o primerih programske opreme,ki jo bo v svojem poklicu uporabljal v proizvodnem procesu. Krepi odgovoren odnos do intelektualne lastnine (uporaba licenčnih verzij opreme). |
Demonstracija primerov uporabe paketov računalniške programske opreme s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme. |
operacijski sistem |
|
|
|
|
|
Osvaja osnovna vedenja potrebna za delo z računalnikom in razume povezovalno vlogo operacijskega sistema med računalnikom in uporabnikom. Napreduje v spretnostih uporabe računalnika kot delovnega pripomočka. |
Demonstracija primerov uporabe paketov programske računalniške opreme s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme. Vajenec na računalniku sledi in ponavlja korake izvajane vaje. Skozi didaktične igre pridobiva spretnosti komunikacije z računalnikom preko tipkovnice in miške. |
|
|
Razvija čut za urejenost in sistematičnost, ki je potrebna za delo z računalnikom. Navaja se na sistemsko računalniško administracijo, ki jo sreča ob kreiranju in arhiviranju računalniških podatkov. Napreduje v smislu operativne rabe računalnika. |
Demonstracija primerov uporabe paketov programske računalniške opreme s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme. Vajenec na svojem računalniku sledi in ponavlja korake preko računalniško podprte prezentacijske opreme izvajane vaje. Samostojno opravi niz korakov prenosa podatkov na različne medije, uporablja lokalno računalniško omrežje in diskete. |
namenska programska oprema |
|
|
|
|
|
Krepi zavest o vlogi računalnika v sodobni družbi. Se motivira za delo z računalnikom,, ko preko Interneta išče in zbira informacije v zvezi z poklicnim področjem. |
Demonstracija prenosa podatkov po lokalnem omrežju Demonstrira možnost Interneta s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme. |
|
|
Razvija ustvarjalnost in kreativnost. Razvija natančnost in sistematičnost. Bogati bazo osnovnih znaj, ki so v delovnem okolju vse bolj iskana. |
Delo je programirano s pomočjo literature v izobraževalnem paketu modelirnika in poteka vodeno s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme. Vaje se opravijo samostojno ali v skupini po predlogi, rešitev po korakih pa je na koncu vaje prikazana na prezentacijski opremi. |
|
|
Bogati svoje znanje in ga logično in funkcionalno povezuje. Razvija spretnosti uporabe programske opreme pri delu na svojem poklicnem področju. |
Delo je programirano s pomočjo ustrezne literature o paketu CAM. Vaje se opravijo samostojno ali v skupini po predlogi, rešitev pa se prikaže ob koncu vaje po korakih s pomočjo prezentacijske opreme. Povezavo računalnika in CNC stroja se prikaže z izdelavo geometrijsko preprostega izdelka na stroju. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Samostojno reševanje nalog. Merila za oceno so kvaliteta, samostojnost in kreativnost.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Osnovni geometrijski pojmi |
Tehnično risanje z opisno geometrijo |
|
Tehnologija obdelave kamna |
Tehnologija |
|
Tehnologija obdelave kamna |
Praktični pouk |
|