Izobraževalni program: KAMNOSEK (ds)
OSNOVE VAROVANJA KULTURNE DEDIŠČINE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
33 |
15 |
48 |
3. |
|
||
skupaj |
33 |
15 |
48 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo
**V - vaje, pri katerih vajenci niso deljeni v skupine
*** - oznaka vsebin, integriranih iz kemijskega dela naravoslovnih predmetov
Predmet obravnava osnove zakonodaje, teorije in načrtovanja del s področja ohranjanja in podaljšanja obstoja materialne in nematerialne kulturne dediščine. Pri predmetu vajenci:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
SPLOŠNO O DEDIŠČINI |
Vajenec |
Vajenec |
VAJE |
|
|
Pridobi spoznanja o pomenu kulturne dediščine za nacionalno samobitnost. Razvija čut za vrednote tradicionalnega stavbarstva. |
Oznaka kulturnih spomenikov na karti domačega kraja. Ogled označenih spomenikov na terenu. Poročilo o ogledu. |
ORGANIZIRANJE IN ZAKONODAJA S PODROČJA VARSTVA KULTURNE DEDIŠČINE |
|
|
|
|
|
Zna ceniti vlogo drugih sodelujočih pri skupinskem delu. Pridobiva poklicno samozavest. Razvija čut za odgovorno delo. |
Obisk in ogled dejavnosti arhiva, muzeja, knjižnice ali zavoda za varstvo naravne in kulturne dediščin. |
PATOLOGIJA MATERIALOV |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Pridobiva čut osebne odgovornosti za kvaliteto dela. |
Ogled laboratorija za raziskavo materialov. *** V tem poglavju so integrirane vsebine kemijskega dela naravoslovnih predmetov v obsegu najmanj pet ur. |
RESTAVRATORSKO KONSERVATORSKI POSEGI |
|
|
|
|
|
Krepi sposobnost za načrtovanje dela. Razvija poklicno odgovornost. Predvideva posledice napačnih odločitev. |
Obisk restavratorske delavnice ali lokacije restavratorsko konservatorskega posega. |
SIMULACIJA RESTAVRATORSKO KOSERVATORSKEGA POSEGA NA MODELU |
|
|
|
|
Zna na modelu predvideti in pripraviti: |
Krepi ustvarjalnost pridobiva spretnost in natančnost. Pridobiva poklicno identifikacijo. Ceni delo prednikov in razvija odgovornost za zaščito njihovega dela. |
Seminarska naloga: |
DOKUMENTIRANJE IN IZDELAVA POROČILA |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti svojega dela. |
Izdelava poročila kot sestavnega dela seminarske naloge |
PREZENTACIJA |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti širjenja zavesti o kulturnih vrednotah. Pridobiva poklicno samozavest. Pridobiva samozavest pri nastopanju pred poslušalci. |
Seminarsko nalogo predstavi: |
Iz navedenega seznama in drugih virov učitelj pomaga vajencu izbrati primerno literaturo kot pomoč pri izdelavi seminarske naloge.
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vsebine predmeta Osnove varovanja kulturne dediščine so prilagojene nivoju zahtevnosti srednje poklicne šole. Program s prilagoditvami je zasnovan na osnovi enako imenovanega predmeta za umetniške gimnazije, katerega avtor je prof. Ivan Bogovčič ter Restavratorski center Slovenije.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Definicija dediščine Terminologija |
Umetnost |
|
Poškodbe na materialih Nadomestni materiali |
Materiali Tehnologija Naravoslovni predmeti – fizika |
|
Priprave na restavratorsko konservatorski poseg |
Tehnično risanje z opisno geometrijo |
|
Postopek saniranja poškodb Izbira nadomestnega kamna |
Tehnologija Materiali Praktični pouk |
|
Prezentacija naloge |
Tehnologija Materiali Tehnično risanje z opisno geometrijo |
|