SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: KAMNOSEK (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

TEHNIČNO RISANJE Z OPISNO GEOMETRIJO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

52

60

112

2.

17

15

32

3.

   

 

skupaj

69

75

144

T*   - teoretični pouk, seminarji, projektno delo

V**  - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev. Pri vajah vajenci niso deljeni v skupine.

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Pri predmetu vajenci:

  • spoznajo pomen tehničnega risanja in opisne geometrije v kamnoseštvu,

  • se usposobijo za branje načrtov,

  • spoznajo vlogo tehnične dokumentacije in jo znajo uporabiti pri drugih strokovnih predmetih ter praktičnem pouku,

  • se naučijo konstruiranja osnovnih ravninskih in prostorskih konstrukcij

  • razvijajo,

  • sposobnost prostorske predstave,

  • pridobijo občutek za orientacijo v prostoru,

  • urijo spretnost prostoročnega risanja in skiciranja,

  • pridobivajo občutek za proporce in kompozicijo,

  • navajajo se na natančnost in urejenost pri delu.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    OSNOVE TEHNIČNEGA RISANJA

    Vajenec

    Vajenec

    VAJE

  • risalni pribor,

  • tehnična pisava,

  • vrste črt,

  • formati papirja.

  • navaja se na uporabo risalnega pribora in orodja;

  • Pridobiva občutek za natančnostin urejenost pri delu.

  • pisava na mreži;

  • vrste črt in njihova uporaba;

  • formatiziranje papirja;

  • branje načrtov

     

     

     

  • oznake materialov,

  • merila,

  • kotiranje,

  • simboli opreme v načrtih,

  • načrt enostavnega objekta,

  • načrti detajlov-

  • spozna pomen in uporabo tehnične dokumentacije v gradbeništvu in kamnoseštvu;

  • uči se brati načrte;

  • Razvija samostojnost pri uporabi tehnične dokumentacije.

  • ogled načrtov s komentarjem;

  • označevanje materialov v načrtih s črtnimi simboli;

  • risanje opreme v načrtih;

  • načrt enostavnega objekta po predlogi:

      tlorisi,

      prerezi,

      fasade in pogledi,

      detajli.

  • projekcije

     

     

     

  • projiciranje,

  • prostorski kot,

  • razvija sposobnost predstavitve predmetov na različne načine;

  • Postaja suveren v poklicni komunikaciji skozi tehnično risbo.

  • projiciranje in načini projiciranja (maketa);

  • prostorski kot (maketa);

  • projekcije,

  • pravokotna,

  • aksonometrija,

  • izometrija,

  • dimetrija,

  • centralna projekcija.

  • razvija občutek za prostorsko predstavo;

  •  

  • pravokotna projekcija;

  • aksonometrija;

  • izometrija;

  • poševna izometrija;

  • kavalirna perspektiva;

  • dimetrija;

  • perspektiva;

  • z enim bežiščem;

  • z dvema bežiščema;

  • osnovne ravninske konstrukcije

     

     

     

  • pravokotnice, vzporednice, simetrale,

  • očrtan in včrtan krog,

  • delitev kotov,

  • konstrukcije mnogokotnikov,

  • konstrukcije elipse,

  • konstrukcije krivulj,

  • konstrukcije vijačnic.

  • uči se uporabljati teoretično znanje na primerih kamnoseških konstrukcij in detajlov;

  • uri risarske spretnosti;

  • utrdi znanje uporabe risalnega orodja;

  • Pridobiva natančnost.

    Geometrijske vaje in vaje na primerih kamnoseških detajlov:

  • risanje pravokotnic, vzporednic in simetral;

  • očrtan in včrtan krog;

  • delitev kotov;

  • konstrukcije ravninskih likov;

  • (mnogokotniki, elipse, krivulje, ...);

  • maketa vijačnega stebra;

  • koordinatni sistem

     

     

     

  • koordinate točke, daljice, geometrijskega lika in telesa,

  • določanje prave dolžine daljice,

  • preseki teles z ravninami,

  • predornine,

  • krojenje likov na ravninah,

  • pridobi občutek za orientacijo v koordinatnem prostoru;

  • Razvija sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge s področja stroke.

  • kotirana projekcija točke, daljice, geometrijskih likov in oglatih ter oblih teles;

  • določanje prave dolžine daljice z zvračanjem projekcije v eno od projicirnih ravnin;

  • določanje prave velikosti profilov z zvračanjem v tlorisno ravnino;

  • predornine preprostih oglatih in oblih teles;

  • krojenje likov na ravnini z najugodnejšo izrabo površine (določanje koordinat);

  • mreže teles

     

     

     

  • mreže oglatih teles,

  • mreže oblih teles.

  • zna narisati razvito mrežo teles na ravnini;

  • razvija prostorsko predstavo;

  • Razvija občutek za natančnost in poklicno odgovornost.

    Pridobiva sposobnosti za skupinsko delo.

  • izdelava maket oglatih in oblih teles;

  • izdelava maket predornin (delo v dvojicah ali skupinah);

  • proporcionalne povečave in pomanjšave

     

     

     

  • na mreži,

  • na transverzali,

  • nauči se tehnike pomanjševanja in povečevanja elementov iz kamnoseške stroke;

  •  

  • proporcionalno pomanjševanje in povečevanje ornamenta na mreži;

  • povečevanje in pomanjševanje ornamenta in reliefa s transverzalo;

  • kompozicija in proporci

  • pridobiva občutek za razmerja elementov;

  • spozna pomen kompozicije;

  • pridobi občutek za kombiniranje elementov in njihovo razvrstitev;

  • razvija občutek za uravnoteženost elementov v ploskovnem in prostorskem smislu;

  • Razvija odgovornost za svoj prispevek k estetskemu izgledu izdelkov.

  • statična in dinamična kompozicija;

  • zlati rez;

  • vodoravna, navpična, trikotna, krožna in prosta kompozicija;

  • simetrija in asimetrija;

  • proporci in ravnotežje;

  • prostoročno risanje in skiciranje

  • razvija prostoročno risbo;

  • izbira zorne kote;

  • skicira model in poudari njegove značilnosti;

  • skicira senco modela;

  • skicira arhitekturne ambiente;

  • Odkriva in razvija likovne sposobnosti.

    Razvija strokovno komunikacijo.

  • prostoročno risanje z viziranjem po modelu;

  • prostoročno risanje in skiciranje na terenu;

  • konstruiranje črk

     

     

     

  • optično spacioniranje teksta.

  • pridobiva občutek za izbiro pisave in oblikovanje napisa

  • določi kompozicijo teksta na plošči;

  • osvoji pravila oblikovanja črk in pisave;

  • zna povezati pisavo z odgovarjajočim ornamentom.

  • Razvija smisel za oblikovanje.

    Pridobiva risarske spretnosti.

    Razvija občutek za estetiko.

  • pregled tipov pisav s komentarjem;

  • konstruiranje črk;

  • klasične črke;

  • svobodne oblike črk;

  • blok pisava;

  • kapitalke;

  • kurziva;

  • optično spacioniranje napisa;

  • kombinacija teksta in ornamenta.


  • 5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (izdelkov pri vajah – programi, makete),

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • orientacija v koordinatnem prostoru;

  • ravninske konstrukcije;

  • prostoročno risanje in skiciranje;

  • Tehnologija

  • načrtovanje kamnitih elementov;

  • ravninske konstrukcije;

  • projekcije;

  • spacioniranje teksta

  • črke in ornamenti;

  • Praktični pouk

  • izdelava kamnoseških profilov;

  • klesanje črk – napisov;

  • klesanje ornamenta;

  • klesanje reliefa;

  • prostoročno risanje in skiciranje;

  • merila in kotiranje;

  • projekcije;

  • kompozicija in proporci;

  • Osnove varovanja kulturne dediščine

  • skiciranje elementov;

  • meritve na terenu;

  • izdelava skic;

  • grafična oprema seminarske naloge;

  • orientacija v koordinatnem prostoru;

  • ravninske konstrukcije;

  • kotirana projekcija.

  • Računalništvo

  • uporaba modelirnika kot orodja za materializacijo kreacij;

  • uporaba znanja pri CNC tehnologiji;