SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: MIZAR (ds), MIZAR (gluhi in naglušni dijaki in dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

VAROVANJE OKOLJA PRI DELU (VAD)

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

28

 

28

2.

     

3.

     

skupaj

28

 

28

* T    - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V  - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Vajenci:

  • se naučijo splošnih pravil za varno delo,

  • se naučijo navodil za varno delo na lesnoobdelovalnoh strojih,

  • se naučijo splošnih pravil za varovanje okolja,

  • se seznanijo z ukrepi za preprečevanje požarov,

  • se seznanijo s pravnimi osnovami varovanja okolja pri delu,

  • se seznanijo z požarnim redom,

  • se seznanijo z ukrepi v primeru požara,

  • se seznanijo z oblikami varstva pred hrupom,

  • spoznavajo, da okolje predstavlja splet dejavnikov, ki biološko vplivajo na organizem, biotop in celoten ekosistem in tako določajo način in pogoje življenja,

  • spoznavajo, da je kakovost življenja odvisna predvsem od kakovosti okolja,

  • nabirajo ekološko znanje in razvijajo ekološko zavest.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    1. Varovanje okolja

    Dijak:

    Dijak:

     

    Ekologija.

    Posledice razvoja tehnike, ki škodijo človekovemu okolju.

    Odpadki.

    Posebni odpadki.

    Pravila ravnanja z odpadki.

    Možni onesnaževalci okolja pri obdelavi lesa.

    Koncentracija škodljivih snovi.

    Maksimalno dovoljena koncentracija škodljivih snovi.

    Ukrepi, s katerimi zmanjšamo škodljive vplive na okolje.

    Pravne osnove varovanja okolja.

    Znaki in simboli za varovanje okolja.

  • pojasni, kaj raziskuje in preučuje ekologija;

  • našteje nekaj posledic razvoja tehnike, ki škodijo človekove-mu okolju;

  • pojasni kaj so odpadki;

  • pojasni kaj so posebni odpadki;

  • našteje pravila za ravnanje z odpadki;

  • našteje možne onesnaževalce okolja pri obdelavi lesa;

  • opredeli koncentracijo škodljivih snovi;

  • opredeli maksimalno dovoljeno koncentracijo ( MDK ) ter navede primer;

  • našteje ukrepe, s katerimi zmanjšamo škodljive vplive na okolje;

  • se seznani z določili v ustavi, ki opredeljujejo varovanje okolja, z zakonom o varstvu okolja, z določili v šolskem pravilniku o varstvu pri delu, požarnem varstvu in varstvu okolja;

  • razpozna znake in simbole za varovanje okolja;

  • dobi pogled na ekološko problematiko;

  • spozna pomen varstva okolja;

  • nabira ekološko znanje in razvija ekološko zavest;

  • se nauči splošnih pravil za varovanje okolja;

  • spozna, da odpadki s predelavo lahko postanejo tudi koristni;

  • spozna, da odpadki s predelavo lahko postanejo vir energije;

  • se nauči pravil vedenja v delovnem okolju;

  • Dijaki se seznanijo z VIDEO filmi ter s članki v časopisih o ekološki problematiki.

    Dijaki pripravijo poročila o odlaganju odpadkov v domačem okolju.

    2. Požarna varnost

         

    Vzroki za nastanek požara.

    Preventivni ukrepi za preprečevanje požarov.

    Požarni red.

    Ukrepi pri nastanku požarov.

  • pojasni vzroke za nastanek požara;

  • našteje preventivne ukrepe za požarno varnost;

  • razpozna znake in simbole za požarno varnost;

  • pozna požarni red;

  • razloži ukrepe pri nastanku požara;

  • osvoji pravila vedenja v delovnem okolju v skladu s požarnim redom;

  • ob spoznavanju posledic požarov spozna pomen požarnega varstva in s tem ustreznega vedenja tudi izven delovnega okolja, predvsem v naravi;

  • VIDEO filmi o požarih, posledicah požarov, ter gašenju požarov.

    3. Varstvo pri delu

         

    Pomen varstva pri delu.

    Nesreče pri delu.

    Posledice nesreč pri delu.

    Vzroki za nesreče pri delu.

    Poklicne bolezni.

    Vzroki za poklicne bolezni.

    Škodljivi vplivi dejavnikov delovnega okolja na človeka.

    Posledice poklicnih bolezni.

    Ukrepi za preprečevanje škodljivih vplivov okolja na človeka, predvsem hrupa in onesnaženega zraka.

  • razloži pomen varstva pri delu;

  • opredeli nesrečo pri delu in navede primere;

  • razloži posledice nesreče pri delu;

  • našteje vzroke za nesreče pri delu;

  • opredeli poklicno bolezen in navede primere;

  • našteje vzroke za poklicne bolezni;

  • razloži škodljive vplive dejavnikov delovnega okolja na človeka ter navede primere;

  • našteje in razloži ukrepe za preprečevanje škodljivih vplivov okolja na človeka ter navede predvsem primere za hrup in onesnažen zrak;

  • se nauči pravil vedenja v delovnem okolju v skladu s pravilnikom o varstvu pri delu;

  • razvija zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela;

  • Dijaki spoznavajo ukrepe za varno delo na lesnoobdelovalnih strojih z demonstracijo varnega dela na lesnoobdelovalnih strojih ali preko VIDEO filmov.

    Pravne osnove varstva pri delu.

    Šolski pravilnik o varstvu pri delu, požarnem varstvu in varstvu okolja.

    Pravice in dolžnosti delavcev (dijakov, vajencev).

    Splošna pravila za varen transport.

    Splošna navodila za delo na lesnoobdelovalnih strojih.

  • se seznani z določili v ustavi, ki se nanašajo na varstvo pri delu in z zakonom o varstvu pri delu;

  • pozna šolski pravilnik o varstvu pri delu, požarnem varstvu in varstvu okolja, še posebno določila, ki se nanašajo na:

  • pravice in dolžnosti učencev,

  • splošna navodila za varen transport,

  • splošna navodila za delo na lesno- obdelovalnih strojih,

  • varnostne ukrepe za delo na osnovnih lesnoobdelovalnih strojih;

  •    

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (z nalogo objektivnega tipa), oziroma z referati.

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • varstvo pri delu na lesnoobdelovalnih strojih;

  • varovanje okolja;

  • požarna varnost;

  • tehnologija

  • poznavanje različnih tehnoloških postopkov z vidika ekologije;

  • poznavanje požarno varnostnih naprav in ukrepov ter naprav za gašenje požarov;

  • varstvo pri delu na lesnoobdelovalnih strojih;

  • stroji in naprave

  • poznavanje zaščitnih in varovalnih naprav na lesnoobdelovalnih strojih in transportnih napravah;

  • varstvo pri delu na lesnoobdelovalnih strojih;

  • praktični pouk

  • izvajanje tehnoloških operacij na lesnoobdelovalnih strojih;