Izobraževalni programi: AVTOMEHANIK (IS, DV), AVTOKLEPAR (IS, DV), ORODJAR (IS, DV), INSTALATER STROJNIH INSTALACIJ (IS, DV), STROJNI MEHANIK (IS, DV), KLEPAR KROVEC (IS, DV), KONSTRUKCIJSKI MEHANIK (IS, DV)
Sprejeto na 64.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.3. 2003
S predmetnimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Skupaj (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
|
1. |
196 |
168 |
28 |
2. |
64 |
64 |
0 |
3. |
64 |
64 |
0 |
skupaj |
324 |
296 |
28 |
Predmet je podpora ostalim strokovnim predmetom in je temelj za branje in razumevanje tehniške dokumentacije ter razvija sposobnosti tehniškega komuniciranja. Daje osnovno znanje za uporabo informacijskih sistemov in računalnika. Pomaga izgrajevati tehniško kulturo, indentifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja dijake na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.
Dijak:
1. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
|
|
|
Vaje:
|
|
|
Vaja: – kotiranje in branje mer iz risb |
|
|
|
Vaje: – risanje projekcij geometrijskih teles,risanje v IP na osnovi PP, risanje v PP na osnovi IP |
|
|
|
||
|
– zna narisati izvrtine, utore in notranjo obliko obdelovanca, prav tako zna poiskati te podatke na risbi. |
Vaja: – risanje v prerezu, branje risb |
|
|
– zna prebrati risbe, ki prikazujejo strojne elemente na poenostavljen način, prav tako zna uporabiti ta pravila risanja pri prikazovanju enostavnih teles. |
Vaja: – prihranki na projekcijah – risanje in branje risb |
|
|
– zna izdelati risbo vijaka ali izvrtine z vrezanim navojem. |
Vaja: – risanje in kotiranje navojev |
|
|
– zna iz delavniške risbe razbrati zahtevano kakovost obdelave in določiti potreben postopek, da jo lahko doseže, prav tako zna za enostavne izdelke samostojno predpisati potrebno kakovost površine. |
Vaja: – označevanje stanja površin |
|
|
|
Vaje: – določanje tolerance, kotiranje toleriranih mer |
|
|
|
||
|
|
Vaje: – izdelava delavniške risbe, branje delavniških risb |
|
|
|
||
|
|
Vaje: Vaja: – določanje ujemov |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Vaja: – risanje s programskim paketom CAD |
|
|
Dijak:
|
Vaja: – delo s paketom za urejanje besedil |
|
|
Dijak:
|
Vaja: – izdelava preglednice in grafa |
|
|
|
– razvija odnos do strokovnih standardov in |
Vaja: – pretvarjanje enot |
|
|
– se identificira s poklicem – ozavešča relacije človek – znanost –tehnika – delo |
Vaje: – sestavljanje sil, moment sile v ravnini |
|
|
Vaje: – določanje težišča, izračun stabilnosti telesa |
|
|
|
Vaje: – izračun napetosti, izračun vztrajnostnih in odpornostnih momentov |
|
|
|
Vaje: – izračun elementov gibanja, izračun trenja |
|
|
|
Vaja: – izračun izkoristka in moči |
2. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
|
|
Vaja: – preračun vijakov |
|
|
|
Vaje: – določanje standardnih elementov iz tabel |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Vaja: – določitev premera gredi |
|
|
|
Vaja: – izbira ležaja iz kataloga |
|
|
|
||
|
Vaja: – preračun osnovnih elementov prenosa |
||
|
|
||
|
|
||
|
|
|
Vaje: – izstavljanje dokumentov |
|
|
Vaja: – izdelava forme za bazo podatkov, vstavljanje in iskanje podatkov v bazi |
|
|
|
Vaja: – iskanje podatkov z računalnikom |
3. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OSNOVE ELEKTROTEHNIKE IN ELEKTRONIKE |
|||
Osnovni zakoni električnega tokokroga |
|||
– Elementi električnega tokokroga – Ohmov zakon – Merjenje električnega toka in napetosti – Zakonitosti vezave uporov |
Dijak:
|
Dijak:
|
Vaje: – merjenje električnega toka in napetosti – vezave električnih tokokrogov |
Toplotni učinki toka |
|||
– Električna energija in moč – Merjenje električne energije in moči – Uporaba električne toplote – Varovanje tokokrogov |
–razume pojem dela in moči električnega toka v povezavi z osnovnimi veličinami;
|
|
Vaja: – merjenje električne energije in moči |
Kemični učinki toka |
|||
– Kemični viri električne energije – Redoks reakcije – Primarni in sekundarni elementi – Galvanski odpadki in recikliranje – Elektroliza |
|
Vaja: – meritve galvanskih členov in baterij |
|
Svetlobni učinki toka |
|||
– Svetlobni viri – Vrste razsvetljave glede na prostor – Merjenje osvetljenosti |
– pozna izvore svetlobe na osnovi električnega toka;
|
|
Vaja: – merjenje osvetljenosti |
Magnetni učinki toka |
|||
– Magnetno polje, pretok, gostota – Učinki v magnetnem polju – Ustvarjanje napetosti z indukcijo |
– pozna magnetne učinke električnega toka in pojave v magnetnem polju;
|
varčnost in ekonomičnost |
Vaja: – nastanek inducirane napetosti |
Tokokrog z izmeničnim tokom |
|||
– Izmenična napetost in tok – Porabnik v izmeničnem tokokrogu – Trifazni izmenični toki |
|
|
|
Električni stroji |
|||
– Razdelitev električnih strojev – Asinhronski in sinhronski stroji – Električni stroji v orodjarstvu |
|
|
Vaja: – obratovalni primeri in meritve |
Informacije in električni signali |
|||
– Pojem informacije – Analogni in digitalni signali – Preoblikovanje in prenos električnih signalov |
|
||
Elementi in vezja v elektroniki |
|||
– Razvojne stopnje v elektroniki – Aktivni in pasivni elektronski elementi – Vrste elektronskih vezij |
|
|
Vaji:
|
– Osnovna analogna in digitalna vezja |
|
|
Vaja: – primeri naprav industrijske elektronike |
pnevmatika |
|||
|
|
|
Vaje:
|
hidravlika |
|||
|
|
Vaje: – izdelava simboličnih shem z računalnikom
|
|
elektropnevmatika in elektrohidravlika |
|||
|
|
|
Vaje: – izdelava simboličnih shem z računalnikom
|
prostoprogramirAni krmilniki |
|||
|
|
Vaje: – izdelava programa z računalnikom
|
Znanje v posameznem ocenjevalnem obdobju se preverja in ocenjuje: ustno in vaje.