Izobraževalni program: PEČAR-KERAMIK (ds)
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
MATERIALI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
59 |
25 |
84 |
2. |
22 |
10 |
32 |
3. |
|
||
skupaj |
81 |
35 |
116 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Pomaga razvijati tehniško kulturo in pozitiven odnos do novih tehnologij. Predmet dopolnjuje strokovno teoretična znanja tehnologije, praktičnega pouka in osnov varovanja kulturne dediščine.
Vajenci:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
LASTNOSTI MATERIALOV |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija sposobnost za sistematično in samostojno opazovanje, razločevanje in primerjanje. |
|
PREIZKUŠANJE LASTNOSTI MATERIALOV |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost pri izbiri materiala. |
Ogled laboratorija za raziskavo materialov in konstrukcij. Poročanje o ogledu laboratorija. |
STANDARDIZACIJA |
|
|
|
|
|
Razvija odgovoren odnos do poklica. Spozna širino poklicnega področja. |
V knjižnici ali na internetu poišče standarde s svojega poklicnega področja. |
LES |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest in odgovornost do uporabe naravnih virov. |
Strokovna ekskurzija: ogled lesno predelovalnega obrata. |
KAMEN |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost izbire in uporabe gradiv. |
Ogled muzejske zbirke kamnin. |
VEZIVA |
|
|
|
|
|
Razvija zavest v zvezi s spoznavanjem naravnih materialov. |
Vaje: mešanje, vezanje, strjevanje in trdnost veziv (15 ur) ***. |
MALTE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek zahtevnosti kvalitetnega dela. |
Vaja: analiza navodil proizvajalcev. |
BETONI |
|
|
|
|
|
Se zave nujnosti natančnega izvajanja in reševanja problemov. Se zaveda posledic nepravilnih odločitev. Razvija občutek za strokovno odgovornost. |
Ogled betonarne. |
KOVINE |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost pri delu. |
Ekskurzija na gradbišče. |
IZOLACIJSKI MATERIALI |
|
|
|
|
|
Razvija čut za skupinsko delo. |
|
Hidroizolacije |
|
|
|
|
|
||
Toplotne izolacije |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Spozna pomen varčevanja. |
Predstavitev izolacije s pomočjo vzorcev, prospektov, slikovnega materiala ali video posnetka. |
Zvočne izolacije |
|
|
|
KERAMIČNO GRADIVO |
|
|
|
Glina |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno identiteto. |
Ogled opekarne. Nariše shemo postopka. |
Opečni izdelki |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno odgovornost. Razvija poklicno samostojnost. |
|
Keramične ploščice |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o povezavi teoretičnega in praktičnega znanja. Zaveda se posledic nepravilnih odločitev. |
Vaja: Ogled vzorcev in prospektov različnih proizvajalcev keramičnih ploščic. |
Šamotni izdelki |
|
|
|
|
|
Razvija samostojnost. Razvija strokovno znanje. |
|
Pečarski izdelki |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za estetiko. Razvija poklicno identiteto in sposobnost samostojnega odločanja. |
Ogled: |
LEPILA IN PREDPREMAZI ZA KERAMIČNE PLOŠČICE |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Razvija ekološko zavest. Se usposobi za spremljanje novosti na področju materialov. |
Analiza podatkov proizvajalcev. Ogled predstavitve proizvajalca lepil za keramiko. Ugotavljanje lastnosti sinteznih polimerov. |
FUGIRNE MASE |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o varovanju okolja. Razvija občutek za estetske vrednote. |
Analiza navodil proizvajalca. |
POMOŽNI MATERIALI |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno samostojnost. |
Analiza pomožnega materiala različnih proizvajalcev. |
LASTNOSTI KERAMIČNIH IZDELKOV |
|
|
|
Fizikalne |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno samozavest. Razvija zavest o povezavi teoretičnega in praktičnega znanja. |
Vaje: (10 ur) |
Kemijske |
|
|
|
|
|
||
Mehanske |
|
|
|
|
|
Ogled preizkusov keramičnega gradiva v laboratorijih za raziskavo materiala in konstrukcij. |
|
Tehnološke |
|
|
|
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
MATERIALI |
||
|
Tehnologija |
|
|
Tehnično risanje z osnovami opisne geometrije |
|
|
Praktični pouk Praktično izobraževanje v delovnem procesu |
|
|
Osnove varovanja kulturne dediščine |
|