Izobraževalni program: PEČAR-KERAMIK (ds)
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
OSNOVE VAROVANJA KULTURNE DEDIŠČINE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
33 |
15 |
48 |
skupaj |
33 |
15 |
48 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Predmet spodbuja pozitiven odnos do kulturne dediščine, širi obzorja in razvija občutek za likovne in estetske vrednote
Vajenci:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Vajenec |
Vajenec |
||
UVOD |
|
Razvija pozitiven odnos do naravne in kulturne dediščine. |
Prosojnice z različnimi primeri spomenikov s področja kulturne dediščine. |
TERMINOLOGIJA |
|||
|
|
Bogati svoj besedni zaklad. Razvija zavest o kompleksnosti pomena besede ali pojma. Razvija sposobnost opazovanja in analiziranja. Razvija pozitiven odnos do kulturne dediščine. Razvija samozavest. |
VAJE: SEMINARSKA NALOGA (4 ure): |
ORGANIZACIJA NA PODROČJU VAROVANJA KULTURNE DEDIŠČITE |
|
|
|
|
|
Razvija spoznanje o pomembnosti sodelovanja različnih strok. Razvija strokovno identiteto. |
Obisk in ogled ustanove, ki se ukvarja z varstvom naravne in kulturne dediščine. |
|
|
||
PROJEKTNA DOKUMENTACIJA |
|
|
|
|
|
Razvija spoznanje o kompleksnosti in zahtevnosti projekta za obnovo kulturne dediščine. Spozna pomen timskega dela. Razvija poklicno samozavest. |
Pregled in analiza projektne dokumentacije. |
RAZVOJ PEČI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za estetiko in pomen likovnih vrednot. Razvija zavest o vplivu različnih zgodovinskih obdobij na členjenost in arhitekturno podobo lončene peči. |
Obisk muzeja, ki ima lončene peči v svoji zbirki. VAJA: |
RAZVOJ PEČNIC |
|
|
|
|
|
Razvija spoznanje o vplivu različnih zgodovinskih obdobij na obliko pečnice. Spozna pomen raziskovanja kulturne dediščine s področja pečarstva. Razvija sposobnost analiziranja. |
Ogled pečnic v muzejskih zbirkah. VAJA |
ARTEFAKTI PEČNICE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost analiziranja. Razvija sposobnost ustvarjalnega dela in ročne spretnosti. |
Ogled artefaktov pečnic v muzeju. |
|
Razvija zavest o pomembnosti dela in raziskovanja arheologov. |
VAJA (3 ure): |
|
MOTIVNI SVET PEČNIC |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o vplivu načina življenja in kulture na motivni svet pečnic. Razvija zavest o pomembnosti raziskovalnega dela. Razvija sposobnost analiziranja. Razvija sposobnost sklepanja na osnovi analize. Razvija ustvarjalnost. razvija sposobnost skupinskega dela. |
Ogled muzejske zbirke pečnic. VAJA (2 uri): izdelava pozitiva in negativa originalne pečnice v mavcu. |
BARVITOST PEČNIC |
|
Razvija sposobnost strokovne analize. Razvija občutek za estetiko in pomen likovnih vrednot. |
VAJA (6 ur): |
POSODJE |
|
Razvija strokovnost. Širi svoja obzorja. |
Ogled muzejske zbirke posode. |
MOZAIK |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za likovne in estetske vrednote. Razvija pozitiven odnos do preteklosti. |
Ogled mozaikov na arheoloških lokacijah in v muzejskih zbirkah. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Umetnost |
|
|
Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Materiali |
|
|
Tehnično risanje z osnovami opisne geometrije |
|