Izobraževalni program: PEČAR-KERAMIK (ds)
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
159 |
65 |
224 |
2. |
99 |
45 |
144 |
3. |
99 |
45 |
144 |
skupaj |
357 |
155 |
512 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev.
Tehnologija posreduje temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova in dopolnilo praktičnemu pouku.
Vajenci:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
GRADBENIŠTVO |
|||
SPLOŠNI POJMI |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija odnos do izobraževanja in poklica. Zaveda se pomena poklicnega dela. Razvija poklicno identiteto. |
Ogled diapozitivov. Ogled gradbišča. |
GRADBENI ELEMENTI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost samostojnega mišljenja ter povezovanja teoretičnega in praktičnega znanja. Razvija čut za odgovorno strokovno delo. |
Vaja skicira primere. |
PRIPRAVLJALNA GRADBENA DELA |
|
|
|
|
|
Razume pomen upoštevanja predpisov varstva pri delu. Razvija čut za strokovno odgovornost. |
Vaja |
OBREMENITVE GRADBENIH KONSTRUKCIJ |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega povezovanja dejstev. |
Ponazoritev z modeli. |
GRADBENI ELEMENTI |
|
|
|
|
|
Pridobiva poklicno identifikacijo. Razvija občutek za sodelovanje z drugimi gradbenimi poklici. Razvija poklicno odgovornost. Razvija ekološko zavest. Spozna pomembnosti natančnega in strokovnega dela. |
Vaja: Ogled: |
ZIDANJE |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Razvija prostorsko predstavljivost. |
Vaja |
OMETI, FASADE |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za natančno delo in estetiko. Razvija ekološko zavest. Spozna nujnost upoštevanja predpisov o varstvu pri delu. |
Vaja: nariše prerez fasadnega pasu po predlogi. |
KANALIZACIJA |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Spozna pomembnost natančnega dela. |
Vaja: analizira enostaven načrt hišne kanalizacije. |
OBLAGANJE S KERAMIČNIMI PLOŠČICAMI |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno identiteto. Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. |
Prospekti, vzorci. Ogled orodja in njegove uporabe. |
oblaganje notranjih tlakov |
|
|
|
|
|
Pridobiva poklicno identiteto. Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. |
Branje podatkov iz načrta. Vaja: nariše risbo za različne primere oblaganja. |
oblaganje sten in stebrov |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za estetiko. |
Vaja: v načrt kopalnice oz. kuhinje nariše predlog polaganja talne in stenske keramike. |
oblaganje stopnic |
|
|
|
|
|
Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. Pridobi smisel za estetiko. |
Vaja: |
zunanji tlaki |
|
|
|
|
|
Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. pridobi smisel za estetiko. |
Vaja: nariše primer izbranega zunanjega tlaka. |
MOZAIK |
|
|
|
|
|
Razvija čut do likovnih vrednot. |
Ogled mozaika na arheološkem terenu (3 ure). |
LONČENA PEČ |
|
|
|
|
|
Razvija prostorsko predstavo in čut za mere v prostoru. Razvija ustvarjalnost. Razvija zavest o strokovni odgovornosti. |
Vaje: |
|
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Razvija motivacijo za kakovostno delo. Krepi samozavest. Razvija ročne spretnosti. Razvija poklicno odgovornost. Razvija zavest o odgovornosti svojega dela. |
Vaje: |
|
|
Razvija zavest o pomembnosti upoštevanja navodil. |
Vaje: risanje povezovanja pečnic. |
|
|
Razvija sposobnost analiziranja in sklepanja. Razvija občutek za urejenost in sistematičnost pri svojem delu. |
|
LONČENA PEČ S TOPLIM ZRAKOM |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in analiziranja. Razvija strokovnost. |
Tehnični podatki peči s toplim zrakom. Ogled peči s toplim zrakom. |
ZIDAN ŠTEDILNIK |
|
|
|
|
|
Razvija čut za poklicno odgovornost. |
Vaja: Ogled proizvodnje zidanih štedilnikov. |
ZIDANA KRUŠNA PEČ (KMEČKA PEČ) |
|
|
|
|
|
Razvija občutek vrednotenja kulturne dediščine. Razvija odnos do preteklosti, sedanjosti in prihodnosti. Bogati svoje strokovno znanje. |
Grafični posnetek konstrukcijskih elementov zidane kmečke peči. Zapis o starih krušnih pečeh. Vaja: izdelava modela (5 ur) konstrukcijskih elementov v predstavitveni tehniki papirja. |
SODOBNA KRUŠNA PEČ |
|
|
|
|
|
Zna ovrednotiti vpliv industrijskih izdelkov na pečarstvo. Razvija sposobnosti razumevanja in upoštevanja navodil. Razvija čut o vplivu ergonomije na prostor. |
Analiza tehničnih podatkov proizvajalca in navodil za montažo. |
KAMIN |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za likovne vrednote. Razvija spoznanje o povezavi pečarske stroke z gradbeno panogo. Pozna pomen upoštevanja predpisov s področja varstva pred požarom. Razvija samozavest, strokovnost, čut za strokovno odgovornost. Razvija ekološko zavest. |
Tehnični podatki. Analiziranje tehničnih podatkov. Slikovni material. Vaja: |
SODOBNE TEHNOLOGIJE KAMINA |
|
Razvija zavest o stalnem izobraževanju. |
Analiza tehničnih podatkov proizvajalca (2 uri). |
REDNO VZDRŽEVANJE |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Razvija čut odgovornosti. Razvija zavest o varovanju okolja. |
|
DELOVNA EVIDENCA IN DOKUMENTACIJA |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o pomenu upoštevanja predpisov. Razvija strokovnost. |
Analiza projektne dokumentacije (5 ur). Analiza primopredajnega zapisnika. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
TEHNOLOGIJA |
|
|
|
Materiali |
|
|
Tehnično risanje |
|
in krušne peči |
Praktični pouk Praktično izobraževanje v delovnem procesu |
|
|
Varovanje kulturne dediščine |
|