NAVODILA UČITELJEM ANGLEŠČINE V PROGRAMIH SREDNJEGA POKLICNEGA IZOBRAŽEVANJA Z NADSTANDARDNIM ŠTEVILOM UR POUKA

V programih srednjega poklicnega izobraževanja – dualni sistem, v katerih je poleg osnovnega števila ur v predmetniku (okoli 105) za pouk angleščine kot prvega tujega jezika predvidenih nadstandardno število ur,se vzame za osnovo PREDMETNI KATALOG ZA ANGLEŠČINO V SREDNJEM POKLICNEM IZOBRAŽEVANJU - DUALNI SISTEM,ki je pripravljen za 105 ur.

V katalogu so podani naslednji nabori:

Navedene spretnosti so dovolj obsežne za določeno število ur v triletnem programu, ob večjem številu ur pa priporočamo, da se te spretnosti dodatno razvija in utrjuje v drugih sporazumevalnih okoliščinah. Iz naborov govornih in pisnih besedil in dejavnosti učitelji po svojem strokovnem preudarku izberejo ustrezna dodatna besedila različnih zvrsti in dejavnosti, s pomočjo katerih dijaki razvijajo navedene spretnosti oz. dosegajo zastavljene cilje.

Priporočamo, da se obseg slovničnih sredstev pri nadstandardu ne veča, ampak se obravnavana snov utrjuje in poglablja.

Dodatne ure omogočajo tudi rahlo širitev spretnosti in jezikovnih sredstev, ki se nanašajo na jezik stroke in delo z ustreznimi strokovnimi besedili. S tem ni mišljeno pridobivanje samo ali predvsem strokovnega besedišča, marveč predvsem razvijanje specifičnih spretnosti, ki jih bodo dijaki potrebovali v svojem poklicnem delovanju ali nadaljnjem šolanju.

Pri tem je smiselno upoštevati prioritete potrebe znanja posameznih jezikovnih spretnosti (Katalog znanja).

Berta Kogoj

Vodja predmetne skupine