NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOŽNI ADMINISTRATOR

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK S STROKOVNO TEORIJO

2. ŠTEVILO UR

Letnik

Oblika vzgojno izobraževalnega dela

Skupaj

Teorija

Praktični pouk

1.

105

245

350

2.

96

224

320

3.

96

224

320

Skupaj

297

693

990

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijak:

4. OPERATIVNI CILJI

1. letnik

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

PODJETJE *

Dijak spozna:

  • namen podjetja
  • temeljne značilnosti podjetja
  • vpetost podjetja v širše gospodarsko in družbeno okolje

* S skupnim nazivom podjetje (tudi v nadaljevanju) mislimo poleg podjetij v ožjem pomenu tudi druge organizacije, kot so upravne enote, zavodi, pošte, banke, zavarovalnice, javna podjetja.

Dijak:

  • opiše namen podjetja za okolje v katerem deluje (npr. preskrba prebivalstva, komunalna dejavnost ...)
  • opiše temeljne značilnosti podjetja (vrsta podjetja, velikost, področje delovanja)

Dijak:

  • se preko posameznega podjetja zave pomena gospodarstva za različne družbene skupnosti (mesta, občine, regije, države)
  • spoznava vpetost podjetja v svoje okolje

Obisk podjetja

Dijak obišče podjetje in na podlagi obiska izdela poročilo (ali plakat) v katerem prikaže:

  • temeljne značilnosti podjetju (vrsta podjetja, velikost, področje delovanja)
  • pomen podjetja za okolje v katerem deluje (npr. preskrba prebivalstva, komunalna dejavnost ...).

PISARNA

Dijak spozna:

  • pomen pisarne v podjetju ali drugi organizaciji
  • različne vrste pisarniškega dela

Dijak:

  • našteje in opiše različne vrste pisarn
  • našteje in opiše različna pisarniška opravila
  • oriše pomen pisarne za podjetje

Dijak:

  • se preko posamezne pisarne zave pomena pisarniškega dela za celotno podjetje
  • spoznava vpetost pisarne v svoje okolje

Obisk pisarne

Dijak obišče pisarno (ali več pisarn) in izdela poročilo (ali plakat) v katerem prikaže:

  • vrsto pisarne (npr. glavna, sprejemna, računovodska, kadrovska ...)
  • različna pisarniška opravila (npr. sprejemanje in oddajanje dokumentov, fotokopiranje, telefoniranje ...)
  • pomen pisarne za podjetje.

DOKUMENTI IN OBRAZCI

Dijak spozna:

  • različne vrste dokumentov
  • pečate in štempiljke
  • pisma in pakete
  • obrazce za pošiljanje in sprejemanje priporočene pošte
  • druge obrazce (položnico, račun)

Dijak:

  • opremi različne dokumente s pečati ali štampiljkami
  • opremi pošto (pisma, paketi) z vsemi podatki
  • izpolni obrazce za pošiljanje in sprejemanje priporočene pošte
  • izpolni druge obrazce (položnico, račun)

Dijak razvija:

  • natančnost
  • logičnost
  • iznajdljivost
  • funkcionalno pismenost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak prejme dokument, ki ga opremi bodisi s pečatom bodisi s štampiljko
  • pošto pošiljko (z dokumentom) opremi vsemi potrebnimi podatki
  • izpolni obrazec za pošiljanje (in sprejemanje) priporočene pošte
  • pošiljko vpiše v evidenco o prejeti in poslani pošti
  • dijak izpolni položnico in račun

UPORABA KOPIRNEGA STROJA

Dijak spozna:

  • funkcije kopirnega stroja
  • nastavitve kopirnega stroja

Dijak:

  • pripravi kopirni stroj za uporabo (vklop/izklop, vlaganje papirja)
  • nastavi kopirni stroj na izbran format kopiranja in na ustrezno število kopij
  • kopira različne dokumente (glede na zgoraj omenjene nastavitve)

Dijak razvija:

  • spretnost
  • iznajdljivost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak prejme različne dokumente v različnih formatih (določeno število kopij) in jih kopira

UPORABA RAČUNALNIKA IN TISKALNIKA

Dijak spozna:

  • funkcije in pomen računalnika in tiskalnika
  • računalniški operacijski sistem
  • računalniški program za urejanje besedil

Dijak:

  • pripravi računalnik za uporabo (vklop/izklop)
  • uporablja računalniški operacijski sistem za oblikovanje map in shranjevanje dokumentov v mape
  • uporablja računalniški program za urejanje besedil (odpiranje novega dokumenta, shranjevanje dokumenta, nastavitev pisave, oblikovanje dokumenta, priprava dokumenta za tiskanje)
  • pripravi tiskalnik za tiskanje dokumentov (vklop/izklop, vlaganje papirja)
  • tiska dokumente

Dijak razvija:

  • spretnost
  • iznajdljivost
  • računalniško pismenost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak napiše ali prepiše enostavno besedilo (npr. življenjepis, prošnja) v računalniškem programu za urejanje besedil
  • besedilo shrani v mapo (datoteko) v računalniškem programu
  • besedilo natisne s tiskalnikom

OBLIKOVANJE DOKUMENTOV

Dijak spozna:

  • strojepisne spretnosti (tipkanje, urejanje besedil)
  • različna besedila in dokumente

Dijak:

  • tipka znake v osnovni vrsti ter v spodnji in zgornji vrsti
  • tipka velike začetnice in ločila
  • tipka številke, matematične znake in druge posebne znake
  • poudarja, centrira in poravnava besedila
  • prepisuje različna besedila
  • samostojno napiše in oblikuje dokument (npr. življenjepis, prošnjo)

Dijak razvija:

  • natančnost
  • spretnost
  • vztrajnost
  • funkcionalno pismenost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak oblikuje dokument (npr. prošnjo, življenjepis) v programu za urejanje besedil
  • dokument shrani v računalniški mapi – datoteki
  • dokument tiska in kopira

UPORABA TELEFONA IN TELEFAKSA

Dijak spozna:

  • pomen in funkcije telefona in telefaksa
  • poslovni bonton pri komuniciranju s telefonom
  • uporabnost telefonskega imenika

Dijak:

  • sprejema in oddaja telefonske klice
  • pripravi telefaks za sprejem in oddajo telefaksnih sporočil
  • sprejema in oddaja telefaksna sporočila
  • uporablja telefonski imenik

Dijak razvija:

  • spretnost
  • sposobnost komuniciranja
  • funkcionalno pismenost
  • Dijak se zave pomena bontona pri komuniciranju.

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak pokliče interno ali zunanjo telefonsko številko s pomočjo telefonskega imenika in komunicira z izbrano osebo
  • dijak sprejema in odgovarja na telefonske klice
  • dijak sprejema in oddaja različne dokumente s pomočjo telefaksa

UPORABA PISARNIŠKIH PRIPOMOČKOV

Dijak:

  • zna spenjati dokumente
  • zna vlagati dokumente in zadeve v fascikle
  • spozna fascikle

Dijak:

  • spenja skupaj različne dokumente na različne načine in z različnimi pripomočki za spenjanje
  • vlaga dokumente in zadeve v fascikle in pri tem izpolnjuje ustrezne evidence

Dijak razvija:

  • spretnost
  • iznajdljivost
  • natančnost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak spenja skupaj različne dokumente na različne načine in z različnimi pripomočki za spenjanje
  • dijak vlaga dokumente in zadeve v fascikle in pri tem izpolnjuje ustrezne evidence

POZNAVANJE POSLOVNEGA OKOLJA – POŠTA

Dijak obišče pošto, kjer se nauči:

  • oddajati navadno in priporočeno pošto (pisma, paketi)
  • sprejemati navadno in priporočeno (tudi s povratnico) pošto
  • voditi evidenco o prejeti in oddani pošti

Dijak:

  • oblikuje dokument in ga pošlje po pošti – običajno, priporočeno ali s povratnico – na določen naslov
  • prejme pošto – običajno, priporočeno ali s povratnico
  • oblikuje in pošlje paket
  • prejme in dvigne paket
  • vodi evidenco o prejeti in oddani pošti

Dijak razvija:

  • samostojnost
  • iznajdljivost
  • sposobnost komuniciranja
  • funkcionalno pismenost

Obisk pošte

Dijak obišče pošto, kjer:

  • pošlje pisemsko poštno pošiljko – običajno, priporočeno in s povratnico
  • dijak prejme pisemsko poštno pošiljko – priporočeno ali s povratnico
  • dijak oblikuje in pošlje paket
  • dijak prejme in dvigne paket (na pošti)
  • vodi evidenco o prejeti in oddani pošti

2. letnik

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

PODJETJE

Dijak spozna:

  • organiziranost podjetja
  • upravljanje podjetja

Dijak:

  • opiše organizacijsko strukturo podjetja (pisarne, službe, oddelki)
  • opiše način upravljanja podjetja (npr. kot delniška družba, kot samostojni podjetnik)

Dijak:

  • razume vpetost posameznika v njegovo delovno okolje (podjetje)

Obisk podjetja:

dijak obišče podjetje in izdela poročilo (ali plakat) v katerem prikaže:

  • organiziranost podjetja (pisarne, službe, oddelki)
  • upravljanje podjetja

PISARNA

Dijak zna:

  • sprejemati in usmerjati stranke
  • sodelovati s sodelavci
  • urediti delovno mesto

*stranke in sodelavci so v delu v okviru učne pisarne drugi dijaki ali učitelji, mogoča pa je tudi vključitev dijakov v delo pisarne v okolju izobraževalne institucije ali pogodbenih podjetij.

Dijak:

  • sprejema stranke* v pisarni
  • usmerja stranke do ustreznih sodelavcev ali drugih oddelkov
  • sodeluje s sodelavci pri skupnih nalogah
  • delovno mesto uredi v skladu z individualnimi prilagoditvami
  • racionalno in varno uredi delovno mesto

Dijak razvija:

  • samostojnost
  • komunikativnost
  • iznajdljivost
  • funkcionalno pismenost

Dijak deluje v skladu s poslovnim bontonom.

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak sprejema stranke in jih po potrebi usmerja k sodelavcem ali drugim službam (stranka npr. prinese dokument, sporočilo, paket, dijak pa ustrezno rešuje nalogo)
  • dijak sodeluje s sodelavci pri konkretni nalogi (npr. izdelava kataloga, tako da kopira, spenja, veže itd.)
  • dijak uredi delovno mesto tako, da je prilagojeno njegovim posebnostim ter, da je racionalno in varno urejeno.

DOKUMENTI IN OBRAZCI

Dijak zna:

  • oblikovati mapo zadeve
  • razporejati zadeve
  • vlagati dokumente in zadeve v fascikle
  • vpisovati zadeve v evidence

Dijak:

  • oblikuje mapo zadeve
  • razporedi zadevo po abecednem sistemu razvrščanja – »beseda za besedo«
  • vlaga dokumente in zadeve v fascikle
  • vpisuje zadeve v evidence

Dijak razvija:

  • natančnost
  • logičnost
  • iznajdljivost
  • funkcionalno pismenost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak oblikuje mapo zadeve* in jo razporedi po abecednem sistemu razvrščanja – beseda za besedo
  • dijak vloži mapo zadeve v fascikel
  • dijak vpisuje zadeve v evidence

*dijak oblikuje zadeve na podlagi že izdelanih dokumentov (tudi iz prejšnjega letnika).

UPORABA KOPIRNEGA STROJA

Dijak zna:

  • nastaviti kopirni stroj za različne vrste kopiranja
  • menjavati kartuše za kopirni stroj
  • odpravljati zastoje pri kopiranju

Dijak:

  • enostransko/obojestransko kopira različne dokumente
  • povečano/pomanjšano kopira različne dokumente
  • menjava kartuše
  • odpravlja zastoje pri kopiranju

Dijak razvija:

  • spretnost
  • iznajdljivost
  • natančnost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak kopira različne dokumente na različne načine (enostransko/obojestransko, povečano/pomanjšano)
  • zamenja kartušo
  • odpravlja različne zastoje pri kopiranju

UPORABA RAČUNALNIKA IN TISKALNIKA

Dijak zna:

  • uporabljati program za pošiljanje in sprejemanje elektronskih sporočil
  • uporabljati program za iskanje po medmrežju
  • menjavati kartuše za tiskalnik
  • odpravljati zastoje pri kopiranju

Dijak:

  • sprejema in pošilja elektronsko pošto v ustreznem računalniškem programu
  • sestavi elektronsko sporočilo in ga pošlje
  • sestavi elektronsko sporočilo s priponko in ga pošlje
  • shrani ali izbriše elektronsko sporočilo
  • zna poiskati nekatere naslove na internetu (telefonski imenik, imenik podjetij)
  • zna zamenjati menja kartušo v tiskalniku
  • zna odpraviti zastoje na tiskalniku

Dijak razvija:

  • spretnost
  • iznajdljivost
  • računalniško pismenost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak oblikuje elektronsko sporočilo in ga pošlje po elektronski pošti
  • sporočilu pripne različne elektronske dokumente
  • sprejme elektronsko sporočilo in odpre pripeti dokument
  • shrani ali izbriše elektronsko sporočilo
  • poišče elektronske naslove na ustreznih spletnih mestih
  • zamenja kartušo v tiskalniku
  • odpravlja zastoje pri tiskanju dokumentov

UPORABA TELEFONA IN TELEFAKSA

Dijak zna:

  • sprejemati, oddajati in vezati telefonske klice
  • sprejemati in oddajati telefaksna sporočila
  • komunicirati v skladu s poslovnim bontonom
  • odpravljati zastoje pri telefaksu

Dijak:

  • veže telefonske klice znotraj pisarne, v podjetju ali v druga podjetja
  • komunicira po telefonu v skladu s poslovnim bontonom
  • sprejema in pošilja dokumente po telefaksu
  • odpravljati zastoje pri faksiranju dokumentov

Dijak razvija:

  • spretnost
  • sposobnost komuniciranja
  • Dijak se zave pomena bontona pri komuniciranju.

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak veže zunanje in notranje telefonske klice
  • po telefonu komunicira v skladu z poslovnim bontonom
  • sprejema in oddaja telefaksna sporočila
  • dijak odpravlja zastoje pri faksiranju dokumentov

PISARNIŠKI PRIPOMOČKI

Dijak zna:

  • uporabljati plastifikator in napravo za uničevanje dokumentov
  • uporabljati različen pisarniški material

Dijak:

  • plastificira dokumente
  • uničuje dokumente z napravo za uničevanje dokumentov
  • uporablja drobni pisarniški material

Dijak razvija:

  • spretnost
  • iznajdljivost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak plastificira dokumente
  • uničuje dokumente z napravo za uničevanje dokumentov
  • uporablja drobni pisarniški material (sponke…)

POZNAVANJE POSLOVNEGA OKOLJA – UPRAVNA ENOTA

Dijak obišče upravno enoto, kjer:

  • se seznani s pomenom upravne enote za posameznika in za podjetje
  • spozna posamezne službe upravne enote in njihove funkcije

Dijak:

  • odda dokumente v ustrezno službo in jih po potrebi kolkuje
  • uredi vse potrebno za izdajo osebnih dokumentov

Dijak razvija:

  • samostojnost
  • iznajdljivost
  • sposobnost komuniciranja
  • funkcionalno pismenost

Dijak obišče upravno enoto, kjer se nauči:

  • oddajati in kolkovati dokumente,
  • urediti osebne dokumente in se seznani z delom upravne enote.

3. letnik

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

DOKUMENTI IN OBRAZCI

Dijak zna:

  • opravljati nekatere naloge gotovinskega in brezgotovinskega plačevanja

Dijak:

  • izpolni položnico
  • izpolni obrazce za dvig in polog gotovine
  • izpolni obrazce za pošiljanje in sprejemanje gotovine
  • izpolni obrazec za brezgotovinsko plačevanje

Dijak razvija:

  • samostojnost
  • iznajdljivost
  • funkcionalno pismenost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak izpolni položnico
  • izpolni obrazce za dvig in polog gotovine
  • izpolni obrazce za pošiljanje in sprejemanje gotovine

UPORABA RAČUNALNIKA

Dijak zna:

  • uporabljati program za elektronsko bančno poslovanje

Dijak:

  • plačuje preko programa za elektronsko bančno poslovanje

Dijak razvija:

  • samostojnost
  • računalniško pismenost
  • funkcionalno pismenost

Delovne naloge v pisarni:

  • dijak plačuje preko programa za elektronsko bančno poslovanje

POZNAVANJE POSLOVNEGA OKOLJA – BANKA

Dijak obišče BANKO, kjer:

  • se seznani s pomenom banke za posameznika in za podjetje
  • spozna posamezne službe banke in njihove funkcije

Dijak:

  • plačuje s položnico
  • sprejema in oddaja gotovino
  • dviguje in polaga gotovino
  • dviguje gotovino z bankomata, spremlja stanje na računu

Dijak razvija:

  • samostojnost
  • iznajdljivost
  • sposobnost komuniciranja
  • razvija funkcionalno pismenost

Dijak obišče bančno poslovalnico, kjer se nauči:

  • plačevati s položnico
  • sprejemati in oddajati gotovino
  • dvigovati in polagati gotovino
  • ravnati z bankomatom
  • Dijak spozna bančno poslovalnico.

PISARNA

Dijak izdeluje kompleksne izdelke in opravlja storitve, ki vključujejo znanje celotnega izobraževanja.

Dijak zna:

  • izdelovati, urejati ter pošiljati in sprejemati dokumentacijo
  • uporabljati računalnik, tiskalnik, kopirni stroj, telefon, telefaks, pisarniške naprave in pisarniški material
  • komunicirati s strankami in sodelavci
  • ravnati v poslovnem okolju

Dijak:

  • izdela dokumente, jih razporeja v zadeve, vlaga v fascikle in o njih voditi evidence
  • dokumente opremi s pečati ali štampiljkami
  • tiska, kopira, veže dokumente
  • pošilja in sprejema dokumente na različne načine (z običajno pošto, preko telefaksa, elektronsko)
  • sprejema, oddaja in veže telefonska sporočila
  • sprejema in usmerja stranke
  • plačuje (gotovinsko in brezgotovinsko)

Dijak:

  • je sposoben samostojnega reševanja delovnih nalog
  • Dijak razvija samostojnost.

Delovne naloge v pisarni:

Dijak prejme delovne naloge*, ki jih opravi bodisi sam bodisi v skupini:

  • oblikovanje, pošiljanje, shranjevanje, tiskanje, kopiranje dokumenta (ali dokumentov)
  • komuniciranje s sodelavci in strankami.
  • ustrezno ravnanje v poslovnem okolju

*delovne naloge med seboj niso ločene, temveč so, kjer je le-to mogoče, medsebojno povezane in se nanašajo na isto nalogo (npr. na podlagi telefaksnega sporočila je potrebno izdelati nov dokument, pri tem je potrebno komunicirati s stranko prek telefona in ji dokument poslati priporočeno po pošti).

 

5. OKVIRNI SEZNAM LITERATURE IN DRUGIH VIROV ZA UČITELJE

6. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

Obvezne oblike preverjanja in ocenjevanja znanja potekajo z izdelavo izdelkov in storitev. Dijaki vodijo portfolio mapo. Ocenjevanje je opisno in se na koncu pretvori v številčno oceno.

7. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

ZNANJE

POVEZAVA S PREDMETOM

PREDMET

ZNANJE

Oblikovanje dokumentov

Slovenščina

Slovnična pravila

8. SESTAVLJALCI KATALOGA ZNANJ

Dr. Dušan Rutar, univ. dipl. psih., Zavod za usposabljanje invalidne mladine Kamnik
Saša Markovič, univ. dipl. soc., Zavod za usposabljanje invalidne mladine Kamnik
Alena Kocbek, univ. dipl. oec., Zavod za usposabljanje invalidne mladine Kamnik
Rok Kralj, dipl. oec., Zavod za usposabljanje invalidne mladine Kamnik
Irena Praznik, dipl. soc. del., Zavod za usposabljanje invalidne mladine Kamnik