VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PODJETJE *
Dijak spozna:
- namen podjetja
- temeljne značilnosti podjetja
- vpetost podjetja v širše gospodarsko in družbeno okolje
* S skupnim nazivom podjetje (tudi v nadaljevanju) mislimo poleg podjetij v ožjem pomenu tudi druge organizacije, kot so upravne enote, zavodi, pošte, banke, zavarovalnice, javna podjetja. |
Dijak:
- opiše namen podjetja za okolje v katerem deluje (npr. preskrba prebivalstva, komunalna dejavnost ...)
- opiše temeljne značilnosti podjetja (vrsta podjetja, velikost, področje delovanja)
|
Dijak:
- se preko posameznega podjetja zave pomena gospodarstva za različne družbene skupnosti (mesta, občine, regije, države)
- spoznava vpetost podjetja v svoje okolje
|
Obisk podjetja
Dijak obišče podjetje in na podlagi obiska izdela poročilo (ali plakat) v katerem prikaže:
- temeljne značilnosti podjetju (vrsta podjetja, velikost, področje delovanja)
- pomen podjetja za okolje v katerem deluje (npr. preskrba prebivalstva, komunalna dejavnost ...).
|
PISARNA
Dijak spozna:
- pomen pisarne v podjetju ali drugi organizaciji
- različne vrste pisarniškega dela
|
Dijak:
- našteje in opiše različne vrste pisarn
- našteje in opiše različna pisarniška opravila
- oriše pomen pisarne za podjetje
|
Dijak:
- se preko posamezne pisarne zave pomena pisarniškega dela za celotno podjetje
- spoznava vpetost pisarne v svoje okolje
|
Obisk pisarne
Dijak obišče pisarno (ali več pisarn) in izdela poročilo (ali plakat) v katerem prikaže:
- vrsto pisarne (npr. glavna, sprejemna, računovodska, kadrovska ...)
- različna pisarniška opravila (npr. sprejemanje in oddajanje dokumentov, fotokopiranje, telefoniranje ...)
- pomen pisarne za podjetje.
|
DOKUMENTI IN OBRAZCI
Dijak spozna:
- različne vrste dokumentov
- pečate in štempiljke
- pisma in pakete
- obrazce za pošiljanje in sprejemanje priporočene pošte
- druge obrazce (položnico, račun)
|
Dijak:
- opremi različne dokumente s pečati ali štampiljkami
- opremi pošto (pisma, paketi) z vsemi podatki
- izpolni obrazce za pošiljanje in sprejemanje priporočene pošte
- izpolni druge obrazce (položnico, račun)
|
Dijak razvija:
- natančnost
- logičnost
- iznajdljivost
- funkcionalno pismenost
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak prejme dokument, ki ga opremi bodisi s pečatom bodisi s štampiljko
- pošto pošiljko (z dokumentom) opremi vsemi potrebnimi podatki
- izpolni obrazec za pošiljanje (in sprejemanje) priporočene pošte
- pošiljko vpiše v evidenco o prejeti in poslani pošti
- dijak izpolni položnico in račun
|
UPORABA KOPIRNEGA STROJA
Dijak spozna:
- funkcije kopirnega stroja
- nastavitve kopirnega stroja
|
Dijak:
- pripravi kopirni stroj za uporabo (vklop/izklop, vlaganje papirja)
- nastavi kopirni stroj na izbran format kopiranja in na ustrezno število kopij
- kopira različne dokumente (glede na zgoraj omenjene nastavitve)
|
Dijak razvija:
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak prejme različne dokumente v različnih formatih (določeno število kopij) in jih kopira
|
UPORABA RAČUNALNIKA IN TISKALNIKA
Dijak spozna:
- funkcije in pomen računalnika in tiskalnika
- računalniški operacijski sistem
- računalniški program za urejanje besedil
|
Dijak:
- pripravi računalnik za uporabo (vklop/izklop)
- uporablja računalniški operacijski sistem za oblikovanje map in shranjevanje dokumentov v mape
- uporablja računalniški program za urejanje besedil (odpiranje novega dokumenta, shranjevanje dokumenta, nastavitev pisave, oblikovanje dokumenta, priprava dokumenta za tiskanje)
- pripravi tiskalnik za tiskanje dokumentov (vklop/izklop, vlaganje papirja)
- tiska dokumente
|
Dijak razvija:
- spretnost
- iznajdljivost
- računalniško pismenost
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak napiše ali prepiše enostavno besedilo (npr. življenjepis, prošnja) v računalniškem programu za urejanje besedil
- besedilo shrani v mapo (datoteko) v računalniškem programu
- besedilo natisne s tiskalnikom
|
OBLIKOVANJE DOKUMENTOV
Dijak spozna:
- strojepisne spretnosti (tipkanje, urejanje besedil)
- različna besedila in dokumente
|
Dijak:
- tipka znake v osnovni vrsti ter v spodnji in zgornji vrsti
- tipka velike začetnice in ločila
- tipka številke, matematične znake in druge posebne znake
- poudarja, centrira in poravnava besedila
- prepisuje različna besedila
- samostojno napiše in oblikuje dokument (npr. življenjepis, prošnjo)
|
Dijak razvija:
- natančnost
- spretnost
- vztrajnost
- funkcionalno pismenost
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak oblikuje dokument (npr. prošnjo, življenjepis) v programu za urejanje besedil
- dokument shrani v računalniški mapi – datoteki
- dokument tiska in kopira
|
UPORABA TELEFONA IN TELEFAKSA
Dijak spozna:
- pomen in funkcije telefona in telefaksa
- poslovni bonton pri komuniciranju s telefonom
- uporabnost telefonskega imenika
|
Dijak:
- sprejema in oddaja telefonske klice
- pripravi telefaks za sprejem in oddajo telefaksnih sporočil
- sprejema in oddaja telefaksna sporočila
- uporablja telefonski imenik
|
Dijak razvija:
- spretnost
- sposobnost komuniciranja
- funkcionalno pismenost
- Dijak se zave pomena bontona pri komuniciranju.
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak pokliče interno ali zunanjo telefonsko številko s pomočjo telefonskega imenika in komunicira z izbrano osebo
- dijak sprejema in odgovarja na telefonske klice
- dijak sprejema in oddaja različne dokumente s pomočjo telefaksa
|
UPORABA PISARNIŠKIH PRIPOMOČKOV
Dijak:
- zna spenjati dokumente
- zna vlagati dokumente in zadeve v fascikle
- spozna fascikle
|
Dijak:
- spenja skupaj različne dokumente na različne načine in z različnimi pripomočki za spenjanje
- vlaga dokumente in zadeve v fascikle in pri tem izpolnjuje ustrezne evidence
|
Dijak razvija:
- spretnost
- iznajdljivost
- natančnost
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak spenja skupaj različne dokumente na različne načine in z različnimi pripomočki za spenjanje
- dijak vlaga dokumente in zadeve v fascikle in pri tem izpolnjuje ustrezne evidence
|
POZNAVANJE POSLOVNEGA OKOLJA – POŠTA
Dijak obišče pošto, kjer se nauči:
- oddajati navadno in priporočeno pošto (pisma, paketi)
- sprejemati navadno in priporočeno (tudi s povratnico) pošto
- voditi evidenco o prejeti in oddani pošti
|
Dijak:
- oblikuje dokument in ga pošlje po pošti – običajno, priporočeno ali s povratnico – na določen naslov
- prejme pošto – običajno, priporočeno ali s povratnico
- oblikuje in pošlje paket
- prejme in dvigne paket
- vodi evidenco o prejeti in oddani pošti
|
Dijak razvija:
- samostojnost
- iznajdljivost
- sposobnost komuniciranja
- funkcionalno pismenost
|
Obisk pošte
Dijak obišče pošto, kjer:
- pošlje pisemsko poštno pošiljko – običajno, priporočeno in s povratnico
- dijak prejme pisemsko poštno pošiljko – priporočeno ali s povratnico
- dijak oblikuje in pošlje paket
- dijak prejme in dvigne paket (na pošti)
- vodi evidenco o prejeti in oddani pošti
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PODJETJE
Dijak spozna:
- organiziranost podjetja
- upravljanje podjetja
|
Dijak:
- opiše organizacijsko strukturo podjetja (pisarne, službe, oddelki)
- opiše način upravljanja podjetja (npr. kot delniška družba, kot samostojni podjetnik)
|
Dijak:
- razume vpetost posameznika v njegovo delovno okolje (podjetje)
|
Obisk podjetja:
dijak obišče podjetje in izdela poročilo (ali plakat) v katerem prikaže:
- organiziranost podjetja (pisarne, službe, oddelki)
- upravljanje podjetja
|
PISARNA
Dijak zna:
- sprejemati in usmerjati stranke
- sodelovati s sodelavci
- urediti delovno mesto
*stranke in sodelavci so v delu v okviru učne pisarne drugi dijaki ali učitelji, mogoča pa je tudi vključitev dijakov v delo pisarne v okolju izobraževalne institucije ali pogodbenih podjetij. |
Dijak:
- sprejema stranke* v pisarni
- usmerja stranke do ustreznih sodelavcev ali drugih oddelkov
- sodeluje s sodelavci pri skupnih nalogah
- delovno mesto uredi v skladu z individualnimi prilagoditvami
- racionalno in varno uredi delovno mesto
|
Dijak razvija:
- samostojnost
- komunikativnost
- iznajdljivost
- funkcionalno pismenost
Dijak deluje v skladu s poslovnim bontonom.
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak sprejema stranke in jih po potrebi usmerja k sodelavcem ali drugim službam (stranka npr. prinese dokument, sporočilo, paket, dijak pa ustrezno rešuje nalogo)
- dijak sodeluje s sodelavci pri konkretni nalogi (npr. izdelava kataloga, tako da kopira, spenja, veže itd.)
- dijak uredi delovno mesto tako, da je prilagojeno njegovim posebnostim ter, da je racionalno in varno urejeno.
|
DOKUMENTI IN OBRAZCI
Dijak zna:
- oblikovati mapo zadeve
- razporejati zadeve
- vlagati dokumente in zadeve v fascikle
- vpisovati zadeve v evidence
|
Dijak:
- oblikuje mapo zadeve
- razporedi zadevo po abecednem sistemu razvrščanja – »beseda za besedo«
- vlaga dokumente in zadeve v fascikle
- vpisuje zadeve v evidence
|
Dijak razvija:
- natančnost
- logičnost
- iznajdljivost
- funkcionalno pismenost
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak oblikuje mapo zadeve* in jo razporedi po abecednem sistemu razvrščanja – beseda za besedo
- dijak vloži mapo zadeve v fascikel
- dijak vpisuje zadeve v evidence
*dijak oblikuje zadeve na podlagi že izdelanih dokumentov (tudi iz prejšnjega letnika).
|
UPORABA KOPIRNEGA STROJA
Dijak zna:
- nastaviti kopirni stroj za različne vrste kopiranja
- menjavati kartuše za kopirni stroj
- odpravljati zastoje pri kopiranju
|
Dijak:
- enostransko/obojestransko kopira različne dokumente
- povečano/pomanjšano kopira različne dokumente
- menjava kartuše
- odpravlja zastoje pri kopiranju
|
Dijak razvija:
- spretnost
- iznajdljivost
- natančnost
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak kopira različne dokumente na različne načine (enostransko/obojestransko, povečano/pomanjšano)
- zamenja kartušo
- odpravlja različne zastoje pri kopiranju
|
UPORABA RAČUNALNIKA IN TISKALNIKA
Dijak zna:
- uporabljati program za pošiljanje in sprejemanje elektronskih sporočil
- uporabljati program za iskanje po medmrežju
- menjavati kartuše za tiskalnik
- odpravljati zastoje pri kopiranju
|
Dijak:
- sprejema in pošilja elektronsko pošto v ustreznem računalniškem programu
- sestavi elektronsko sporočilo in ga pošlje
- sestavi elektronsko sporočilo s priponko in ga pošlje
- shrani ali izbriše elektronsko sporočilo
- zna poiskati nekatere naslove na internetu (telefonski imenik, imenik podjetij)
- zna zamenjati menja kartušo v tiskalniku
- zna odpraviti zastoje na tiskalniku
|
Dijak razvija:
- spretnost
- iznajdljivost
- računalniško pismenost
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak oblikuje elektronsko sporočilo in ga pošlje po elektronski pošti
- sporočilu pripne različne elektronske dokumente
- sprejme elektronsko sporočilo in odpre pripeti dokument
- shrani ali izbriše elektronsko sporočilo
- poišče elektronske naslove na ustreznih spletnih mestih
- zamenja kartušo v tiskalniku
- odpravlja zastoje pri tiskanju dokumentov
|
UPORABA TELEFONA IN TELEFAKSA
Dijak zna:
- sprejemati, oddajati in vezati telefonske klice
- sprejemati in oddajati telefaksna sporočila
- komunicirati v skladu s poslovnim bontonom
- odpravljati zastoje pri telefaksu
|
Dijak:
- veže telefonske klice znotraj pisarne, v podjetju ali v druga podjetja
- komunicira po telefonu v skladu s poslovnim bontonom
- sprejema in pošilja dokumente po telefaksu
- odpravljati zastoje pri faksiranju dokumentov
|
Dijak razvija:
- spretnost
- sposobnost komuniciranja
- Dijak se zave pomena bontona pri komuniciranju.
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak veže zunanje in notranje telefonske klice
- po telefonu komunicira v skladu z poslovnim bontonom
- sprejema in oddaja telefaksna sporočila
- dijak odpravlja zastoje pri faksiranju dokumentov
|
PISARNIŠKI PRIPOMOČKI
Dijak zna:
- uporabljati plastifikator in napravo za uničevanje dokumentov
- uporabljati različen pisarniški material
|
Dijak:
- plastificira dokumente
- uničuje dokumente z napravo za uničevanje dokumentov
- uporablja drobni pisarniški material
|
Dijak razvija:
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak plastificira dokumente
- uničuje dokumente z napravo za uničevanje dokumentov
- uporablja drobni pisarniški material (sponke…)
|
POZNAVANJE POSLOVNEGA OKOLJA – UPRAVNA ENOTA
Dijak obišče upravno enoto, kjer:
- se seznani s pomenom upravne enote za posameznika in za podjetje
- spozna posamezne službe upravne enote in njihove funkcije
|
Dijak:
- odda dokumente v ustrezno službo in jih po potrebi kolkuje
- uredi vse potrebno za izdajo osebnih dokumentov
|
Dijak razvija:
- samostojnost
- iznajdljivost
- sposobnost komuniciranja
- funkcionalno pismenost
|
Dijak obišče upravno enoto, kjer se nauči:
- oddajati in kolkovati dokumente,
- urediti osebne dokumente in se seznani z delom upravne enote.
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
DOKUMENTI IN OBRAZCI
Dijak zna:
- opravljati nekatere naloge gotovinskega in brezgotovinskega plačevanja
|
Dijak:
- izpolni položnico
- izpolni obrazce za dvig in polog gotovine
- izpolni obrazce za pošiljanje in sprejemanje gotovine
- izpolni obrazec za brezgotovinsko plačevanje
|
Dijak razvija:
- samostojnost
- iznajdljivost
- funkcionalno pismenost
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak izpolni položnico
- izpolni obrazce za dvig in polog gotovine
- izpolni obrazce za pošiljanje in sprejemanje gotovine
|
UPORABA RAČUNALNIKA
Dijak zna:
- uporabljati program za elektronsko bančno poslovanje
|
Dijak:
- plačuje preko programa za elektronsko bančno poslovanje
|
Dijak razvija:
- samostojnost
- računalniško pismenost
- funkcionalno pismenost
|
Delovne naloge v pisarni:
- dijak plačuje preko programa za elektronsko bančno poslovanje
|
POZNAVANJE POSLOVNEGA OKOLJA – BANKA
Dijak obišče BANKO, kjer:
- se seznani s pomenom banke za posameznika in za podjetje
- spozna posamezne službe banke in njihove funkcije
|
Dijak:
- plačuje s položnico
- sprejema in oddaja gotovino
- dviguje in polaga gotovino
- dviguje gotovino z bankomata, spremlja stanje na računu
|
Dijak razvija:
- samostojnost
- iznajdljivost
- sposobnost komuniciranja
- razvija funkcionalno pismenost
|
Dijak obišče bančno poslovalnico, kjer se nauči:
- plačevati s položnico
- sprejemati in oddajati gotovino
- dvigovati in polagati gotovino
- ravnati z bankomatom
- Dijak spozna bančno poslovalnico.
|
PISARNA
Dijak izdeluje kompleksne izdelke in opravlja storitve, ki vključujejo znanje celotnega izobraževanja.
Dijak zna:
- izdelovati, urejati ter pošiljati in sprejemati dokumentacijo
- uporabljati računalnik, tiskalnik, kopirni stroj, telefon, telefaks, pisarniške naprave in pisarniški material
- komunicirati s strankami in sodelavci
- ravnati v poslovnem okolju
|
Dijak:
- izdela dokumente, jih razporeja v zadeve, vlaga v fascikle in o njih voditi evidence
- dokumente opremi s pečati ali štampiljkami
- tiska, kopira, veže dokumente
- pošilja in sprejema dokumente na različne načine (z običajno pošto, preko telefaksa, elektronsko)
- sprejema, oddaja in veže telefonska sporočila
- sprejema in usmerja stranke
- plačuje (gotovinsko in brezgotovinsko)
|
Dijak:
- je sposoben samostojnega reševanja delovnih nalog
- Dijak razvija samostojnost.
|
Delovne naloge v pisarni:
Dijak prejme delovne naloge*, ki jih opravi bodisi sam bodisi v skupini:
- oblikovanje, pošiljanje, shranjevanje, tiskanje, kopiranje dokumenta (ali dokumentov)
- komuniciranje s sodelavci in strankami.
- ustrezno ravnanje v poslovnem okolju
*delovne naloge med seboj niso ločene, temveč so, kjer je le-to mogoče, medsebojno povezane in se nanašajo na isto nalogo (npr. na podlagi telefaksnega sporočila je potrebno izdelati nov dokument, pri tem je potrebno komunicirati s stranko prek telefona in ji dokument poslati priporočeno po pošti). |