NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

OSNOVE GOZDARSTVA (izbirni)

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

35

 

35

3.

   

 

skupaj

35

 

35


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki:

  • spoznajo pomen gozda in njegove različne funkcije,

  • spoznajo zgradbo drevesa in lastnosti najpogostejših drevesnih vrst,

  • seznanijo se z gojitvenimi ukrepi,

  • seznanijo se z najpogostejšimi škodljivci,

  • spoznajo gozdarsko orodje in stroje ter oblikujejo ustrezen odnos do orodja,

  • pridobijo osnovno znanje za delo pri podiranju in prežagovanju dreves,

  • seznanijo se z zaščito pri delu ter osvojijo načela za varno delo v gozdu,

  • pridobijo osnovno znanje o kvaliteti lesa, krojenju in izmeri lesnih sortimentov.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    2. letnik:

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    POMEN IN VLOGA GOZDA

     

     

     

    Zgodovina, tradicija slovenskega gozdarstva.

  • seznanijo se z nekoliko zgodovine in tradicije gozdarstva v Sloveniji;

  • Začutijo pomen gozda in gozdarstva na naših tleh.

    Srednjeveški "gozdni redi".

    Zakon o gozdovih.

    GOZDOSLOVJE

     

     

     

    Drevo.

  • seznanijo se z  zgradbo drevesa;

  • Pridobijo vedenje o vplivu drevesa na okolje.

    Risbe, skice na foliji.

    Opis  drevesnih vrst.

  • seznanijo se.z lastnostmi osnovnih drevesnih vrst;

  •  

    Slike.

    Spoznavanje drevesnih vrst v naravi.

    GOJENJE GOZDOV

     

     

     

    Razvojne faze.

  • seznanijo se z značilnostmi posameznih razvojih faz

  • Pridobijo občutek za določanje starosti, dimenzij in pomena posameznih razvojnih faz.

    Slike.

    Spoznavanje razvojnih faz v naravi.

    Obnova gozda.

  • seznanijo se s tehniko naravne in umetne obnove;

  • Začutijo prednosti naravne obnove pred umetno.

    Slike.

    Video posnetki.

    Ogledi orodja in strojev za pogozdovanje.

    Nega gozda.

  • seznanijo se z načini nege;

  • Pridobijo občutek o potrebi nege.

    Terenski ogled.

    VARSTVO GOZDOV

     

     

     

    Škode v gozdovih.

  • seznanijo se s škodo, ki nastane zaradi dejavnikov nežive in žive narave;

  • Pridobivajo občutek o potrebnosti varovanja gozdov.

    Slike.

    Diapozitivi.

    Biološko varstvo gozdov.

  • seznanijo se s pomenom ptic, mravelj in drugih naravnih regulatorjev;

  • Dobijo občutek za pestrost v naravi.

    Slike.

    Diapozitivi.

    Podlubniki.

  • seznanijo se z lastnostmi smrekovega lubadarja in zatiranjem le-tega;

  • Pridobijo občutek za  biološko ravnovesje.

    Spoznavanje lubadarjev v gozdu.

    Gozdni red.

  • seznanijo se z načini vzpostavljanja reda;

  • Oblikujejo odnos do urejenosti in estetskega izgleda gozda.

    Terenski ogled.

    GOZDNA PROIZVODNJA

     

     

     

    Gozdarsko orodje.

  • seznanijo se z vrstami orodja in osnovnim vzdrževanjem  le tega;

  • Dobijo občutek o pomenu čuvanja in vzdrževanja kvalitetnega orodja.

    Gozdarska orodja

    Orodja za vzdrževanje.

    Delo z motorno žago.

  • spoznajo splošna pravila prežagovanja;

  • Pridobijo občutek o pomembnosti poznavanja pravil pri delu.

    Skice.

    Tehnika podiranja gozdnega drevja.

  • spoznajo načine varnega podiranja dreves vseh debelin in položajev;

  • Dobijo  občutek za uspešno in varno podiranje.

    Oblikujejo odnos do čuvanja mladega gozda (spodrasti).

    Skice.

    Tehnika odvejevanja (kleščenja).

  • spoznajo načine uspešnega in varnega obvejevanja;

  • Dobijo občutek za varno in uspešno delo ter odnos do gozda.

    Skica.

    Varnost pri delu.

  • spoznajo škodljive posledice dela z motorno žago in druge nevarnosti;

  • spoznajo osnovna pravila varnega dela  in varovalna sredstva;

  • Pridobijo ustrezen odnos do varnega dela v gozdu.

    Spoštovanja pravil varnega dela in uporabe varovalnih sredstev.

    Osebna varovalna sredstva.

    Krojenje lesa.

  • spoznajo načela oziroma pravila pri krojenju;

  • seznanijo se z  lesnimi  sortimenti;

  • Zavejo se pomena kvalitete v gozdarstvu, ter vpliva krojenja na vrednost lesa.

    Standard.

    Merjenje lesa.

  • seznanijo se z merjenjem lesnih sortimentov ter z rabo priročnih tabel za kubiciranje.

  • Pridobijo občutek o pomenu kontrol količin pri prodaji lesa.

    Kljunasto merilo.

    Priročne tabele za kubiciranje.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz predmetov Poljedelstvo, Kmetijski stroji in vsebine Varstvo pri delu.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • varstvo gozdov;

  • poljedeljstvo

  • žuželke;

  • ptice;

  • gozdni stroji;

  • kmetijski stroji

  • delovanje motorja;

  • varstvo pri delu.

  • obvezni tečaj

  • osnovna zaščita in pravila varnega dela;