NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

KMETIJSKI STROJI

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

35

 

35

2.

35

 

35

3.

17

 

17

skupaj

87

 

87


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki:

  • poznajo pomen kmetijskih strojev v procesu kmetijske proizvodnje,

  • spoznajo osnovne fizikalne zakonitosti, ki se pojavljajo pri kmetijskih strojih,

  • spoznajo traktor kot osnovni pogonski stroj v kmetijstvu,

  • spoznajo vrste in sestavne dele kmetijskih strojev,

  • seznanijo se z delovanjem mehanizmov na kmetijskih strojih,

  • seznanijo se z nastavitvami in preizkusom delovanja kmetijskih strojev,

  • učijo se vzdrževanja kmetijskih strojev,

  • učijo se pravilnega upravljanja s stroji,

  • spoznajo pomen delovanja stroja na okolje,

  • razvijejo občutek za natančnost, ročne spretnosti, ekološko zavest in ekonomičnost.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    1. letnik:

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    Zgodovinski razvoj kmetijskih strojev

  • seznanijo se z razvojem traktorja in ostalih kmetijskih strojev;

  • primerjajo uporabnost nekoč in danes;

  • spoznavajo skupine kmetijskih strojev;

  • Pridobivajo osnovna tehnična znanja.

    Razvijajo občutek za tehniko.

    Prikaz slikovnega materiala kmetijskih strojev.

    Razvrstitev traktorjev

  • spoznajo vrste in oblike traktorjev;

  • znajo opisati standardni traktor;

  •  

    Ogled različnih oblik traktorjev na posestvu.

    Sestavni deli traktorja

  • znajo našteti in opisati dele na traktorju;

  • spoznajo dele motorja;

  • ločijo med različnimi vrstami motorja;

  • poznajo delovni proces motorja;

  • naštejejo vrste sklopk;

  • spoznajo delovanje sklopke;

  • razložijo delovanje menjalnika;

  • vedo kaj je prestavno razmerje in ga izračunajo;

  • spoznajo delovanje diferenciala;

  • poznajo sestavne dele diferenciala;

  • razložijo delovanje diferencialne zapore;

  • poznajo pomen delovanja zavor za varno vožnjo;

  • spoznajo zakonitosti krmiljenja;

  • poznajo osnove elektrike;

  • vedno kaj je akumulator, generator in zaganjalnik;

  • spoznajo traktorsko hidravliko;

  • vedo za pomen priključne gredi;

  • Pazljivo ravnajo s strojnimi deli.

    Razumejo delovanje mehanizmov.

     

    Stroji za osnovno obdelavo tal

  • spoznajo pomen pluga za osnovno obdelavo tal;

  • naštejejo sestavne dele pluga;

  • znajo plug priključiti in nastaviti;

  • naučijo se tehnike oranja;

  • razložijo delovanje bran na strukturo zemlje;

  • poznajo delovanje predsetvenika;

  • spoznajo prednosti novih načinov obdelave za direktno setev;

  • Razvijajo občutek do dela.

    Razvijajo občutek za natančnost.

    Naučijo se opazovati.

    Upoštevajo navodila za pravilno uporabo stroja.

    Vedo za pomen obdelave tal.

    Ogled traktorskega tekmovanja oračev.


    2. letnik:

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    Stroji za gnojenje

  • spoznajo pomen pravilnega trošenja gnojil;

  • poznajo delovanje metalnih trosilnikov gnojil;

  • razložijo postopek gnojenja s trosilnikom  hlevskega gnoja;

  • opišejo delovanje črpalke pri cisterni za gnojevko;

  • Zavedo se pomena gnojenja.

    Spoznajo trosilnike gnojil.

     

    Sejalniki

  • spoznajo pomen natančne setve za dober pridelek;

  • znajo našteti vrste sejalnikov;

  • poznajo prednosti pnevmatskih sejalnikov;

  • izračunajo razdaljo črtalnika;

  • naredijo preizkus količine setve;

  • Razvijajo ekološko zavest.

    Ravnajo v skladu s tehničnimi predpisi.

     

    Stroji za varstvo rastlin

  • spoznajo pomen kemične zaščite rastlin;

  • naštejejo dele škropilnika;

  • poznajo delovanje črpalke, šob in regulatorja tlaka;

  • spoznavajo pomen testiranja škropilnikov za pravilno porabo škropiva;

  • znajo pisati delovanje pršilnika;

  • izvršijo konzervacijo škropilnika;

  • Pazijo, da ne povzročajo zastrupljanja okolja in sebe,

    Navajajo se na osebna zaščitna sredstva,

    Ogled in sodelovanje pri testiranju škropilnika,

    Stroji za spravilo krme

  • znajo našteti vrste kosilnikov;

  • poznajo razliko med strižnim in rotacijskimi kosilniki;

  • naštejejo dele kosilnika;

  • spoznajo tračni obračalnik;

  • poznajo prednosti vrtavkastega  obračalnika in zgrabljalnika;

  • poznajo načine dela s stroji za spravilo krme;

  • spoznajo delovanje samonakladalne prikolice;

  • spoznajo pogoje uspešnega transporta krme;

  • Spoznajo pomen energije in pazijo, da ne povzročajo izgub pri delu s stroji,

    Naučijo se paziti na kvaliteto krme,

    Predstavitev  in ogled kombajna pri delu,


    3. letnik:

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    Stroji za siliranje

  • poznajo razvrstitev kombajnov;

  • spoznajo sestavne dele in delovanje silažnih kombajnov;

  • spoznajo okvare na strojih;

  • spoznajo delovanje pobiralnih stiskalnikov in prednosti baliranje krme;

  • Seznanijo se s tehničnimi navodili o uporabi strojev.

     

    Stroji za spravilo pridelkov

  • spoznajo stroje za spravilo krompirja;

  • spoznajo sestavne dele žitnega kombajna;

  • znajo opisati delovanje žitnega kombajna;

  • poznajo tehniko spravila pese;

  • spoznajo transportne prikolice.

  • Poznajo pomen pravilne nastavitve za kvalitetno delo kombajnov.

     


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz predmetov Živinoreja, Poljedelstvo, Sadjarstvo in vinogradništvo in Strokovno računstvo.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • Krma;

  • obdelava tal;

  • zaščita rastlin;

  • računske operacije;

  • živinoreja

    poljedelstvo

    sadjarstvo in vinogradništvo

    strokovno računstvo

  • stroj za spravilo krme;

  • stroj za osnovno obdelavo tal;

  • stroji za zaščito rastlin;

  • izračun prestavnega razmerja;

  • izračun črtalnika;

  • preizkus škropilnika.