Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA
POLJEDELSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
90 |
15 |
105 |
2. |
30 |
5 |
35 |
3. |
14 |
3 |
17 |
skupaj |
134 |
23 |
157 |
1. letnik:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak: |
Dijak: |
||
Pomen poljedelstva v slovenskem kmetijstvu. |
|
Razvija odnos do poljedelstva kot panoge kmetijstva. |
|
BOTANIKA |
|
|
|
Rastlinska celica. |
|
||
Zgradba rastlin
|
|
Vaja:
|
|
Razmnoževanje rastlin
|
|
Ogled slik. Ogled modela. |
|
Fotosinteza
|
|
Razvija odnos do rastlin in ozavesti njihov pomen. |
Ogled skice. |
Dihanje, vrenje |
|
Spozna, da so rastline pljuča planeta. |
|
Ekosistem
|
|
Razvija odnos do okolja. |
|
Rastlinski sistem
|
|
Zaveda se povezanosti in soodvisnosti živih bitij. |
Ogled skic, slik. |
SPLOŠNO POLJEDELSTVO |
|
|
|
Klima: Svetloba
|
|
Spozna pomen svetlobe za živa bitja. |
Ogled slik. |
Toplota |
|
Vaja:
|
|
Zračna vlaga |
|
||
Padavine |
|
||
Veter in zračni tlak |
|
Vaja:
|
|
Vpliv onesnaževanja zraka na rastline |
|
Spozna, kako posameznik vpliva na onesnaževanje. |
|
Tla
|
|
Zaveda se pomena ohranjanja rodovitnosti tal. Seznani se s povezanostjo procesov v tleh in pomenom rodovitnih tal. |
Vaja:
|
Obdelovanje tal |
|
S pravilnimi in pravočasnimi obdelovalnimi postopki ohranjati in povečevati roodvitnost tal. |
Vaja:
|
Prehrana rastlin in gnojenje |
|
Razvija zavest, da ne sme onesnaževati okolja |
Vaja:
|
Seme in setev |
|
Spozna pomen semenarstva. |
Vaja:
|
Oskrbovanje posevkov |
|
Vaja:
|
|
Pleveli |
|
Spozna pomen plevelov. |
Vaja:
|
Kolobar |
|
Seznani se, da se s pravilnim kolobarjenjem lahko v veliki meri izognemo pojavlajnju bolezni, škodljivcev in plevelov ter vplivamo na rodovitnost tal. |
Vaja:
|
Varstvo rastlin
|
|
Zave se, da s pravilno uporabo in skladiščenjem varujemo človeka in okolje Pozna vplive FFS na biocenoze. |
Izračun koncentracije FFS. |
SPECIALNO POLJEDELSTVO |
|
|
|
Uvod v specialno poljedelstvo |
|
Spozna poljedelstvo kot panogo kmetijstva z gospodarskega vidika. |
|
Žita
|
|
Opredeli pomen krušnih in krmnih žit pri pridelovanju poljščin. |
Vaja:
|
2. letnik:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Hmelj (*) |
|
Pridobi osnovna znanja o pridelovanju hmelja in njegovem pomenu v slovenskem poljedelstvu. |
|
Sladkorna pesa (*) |
|
Pridobi znanja o pridelovanju sladkorne pese in njenem pomenu v slovenskem kmetijstvu. |
Vaja:
|
Krompir |
|
Opredeli pomen krompirja v Sloveniji v prehrani in možnost samooskrbe s semenom |
Vaja:
|
Zrnate stročnice
|
|
Spremeni prehranske navade. |
|
Oljnice
|
|
Pozna biološko vrednost posameznih vrst olj. |
Vaja:
|
Opomba: Zvezdica (*) pomeni izbiro šole pri obravnavanju snovi.
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Pridelovanje krme |
|
Pridobi znanja o pridelovanju krme na njivah. Spozna, da tudi s krmo lahko povečamo prirejo v živinoreji. |
Vaja:
|
Pridelovanje krme na travinju |
|
Kako z večjo intenzivnostjo pridelovanja krme na travinju sprostiti njivske površine za pridelovanje poljščin za prehrano ljudi. |
Vaja:
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja predmetov Strokovno računstvo, Živinoreja, Sadjarstvo in vinogradništvo, Kmetijski stroji, Ekonomika in Praktični pouk.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Strokovno računstvo |
|
|
Živinoreja |
|
|
Sadjarstvo in vinogradništvo |
|
|
Kmetijski stroji |
|
|
Ekonomika |
|
|
Praktični pouk |
|