Izobraževalni program: POMOČNIK KMETOVALCA
PRAKTIČNI POUK – ČEBELARSTVO (izbirni)
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
55 |
55 |
|
3. |
51 |
51 |
|
skupaj |
|
106 |
106 |
Dijaki:
2. letnik:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
||
ZGRADBA ČEBELJEGA TELESA |
|
Slike, videoposnetki, model. |
|
ČEBELJA DRUŽINA |
|
Pridobijo spoznanja o čudoviti organiziranosti čebelje družine. |
Slike, videoposnetki. Ogled družine v čebelnjaku. |
UREJENOST ČEBELJEGA BIVALIŠČA |
|
Pridobijo vedenje, kako natančna je razporeditev posameznih elementov v gnezdu. |
Satovje. Poseg v naseljenem panju. |
POGOJI ZA ŽIVLJENJE ČEBELJE DRUŽINE |
|
Pridobijo občutek, kako in kdaj smejo posegati v gnezdo. |
Delo v čebelnjaku. |
SPOMLADANSKI ZAČETEK ZALEGANJA IN PRVI POSEG V PANJ |
|
Spoznajo, da je opazovanje nujni pogoj za prepoznavanje zaleganja v panju. |
Ogled izletavanja pred čebelnjakom,dražilno krmljenje,pregled matric in drobirja. |
OBDOBJE PORASTA ŽIVALNOSTI ČEBELJE DRUŽINE |
|
Pridobijo občutek za pravilno postopanje s čebelami v tem obdobju. |
Pregled čebelje družine v tem času in ukrepanje za pospeševanje razvoja družine. |
ROJENJE |
|
Razvijejo občutek za ukrepanje. |
Preprečijo rojenje,uredijo roj in izrojenca. |
SPORAZUMEVANJE, IZLETAVANJE ČEBEL |
|
Pridobijo občutek, da le z opazovanjem lahko razlikujejo različno vedenje čebel. |
Videoposnetki. Pregled čebel na mreži panja,satja,žrela in opazovalnem panju. |
NABIRANJE NEKTARJA, MANE, VODE, CVETNEGA PRAHU IN PROPOLISA |
|
Pridobijo občutek kdaj in kako se to odraža na obnašanju čebel. |
Opazovanje čebel na paši, pred žrelom in na satju in potrebni ukrepi za večji donos. |
3. letnik:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
||
PRIPRAVA ČEBEL NA JESEN IN ZIMO |
|
Pridobijo občutek za upadanje razvoja čebel po usihanju medenja in krajšanju dneva. |
Posegi v družine v tem obdobju. |
DOBA ZIMOVANJA |
|
Razvijejo občutek za količine zaloge in razporeditev hrane v panju,mir in izoliranje panja. |
Pregled zazimljenih panjev. |
POMEMBNEJŠE MEDEČE RASTLINE IN GOZDNA PAŠA |
|
Razvijejo občutek o soodvisnosti med rastlinami, čebelami in ekonomiko. |
Opazovanje medovitih rastlin v fazi medenja in proizvajalcev mane. |
OPRAŠEVANJE KMETIJSKIH RASTLIN |
|
Razvijejo občutek o soodvisnosti med rastlinami, čebelami in ekonomiko. |
Ugotavljanje oprašenosti rastlin in kontrola donosov medu. |
VRSTE IN OPREMA PANJEV |
|
Pridobijo občutek, da vsak panj ni za vsakega čebelarja. |
Delo z različnimi tipi panje. |
IZBIRA VRSTE PANJEV, STOJIŠČA ZA ČEBELNJAK ALI PANJE |
|
Pridobijo občutek, da vsak panj ni za vsakega čebelarja. |
Delo z različnimi tipi panjev. |
OPREMA ČEBELARJA |
|
Razvijejo občutek za enostavnejše in varno poseganje v panj v opremi. |
Ogled in uporaba opreme. |
HRANA IN KRMLJENJE ČEBEL MED LETOM |
|
Pridobijo občutek za primeren čas in količino dodane hrane. |
Krmljenje v različnih obdobjih z različnimi vrstami krme in različnimi pitalniki v različnih panjih. |
JESENSKA OPRAVILA PRI ČEBELAH IN NEVARNOST ROPANJA |
|
Pridobijo občutek za preprečevanje ropanja. |
Ureditev panjev in družin v tem obdobju. |
ZAZIMOVANJE ČEBELJIH DRUŽIN |
|
Pridobijo občutek, da je tudi čebelam v hudih zimah nujno potrebna toplota za preživetje. |
Zožitev gnezda in paženje z različnimi materiali. |
POMLADANSKA OPRAVILA |
|
Oblikujejo spoznanje, da je hrana pogoj za preživetje družine. Razvijejo občutek, da je živalnost pogoj za preživetje družine. Pridobijo občutek kdaj ima družina premalo ali preveč prostora. Pridobijo občutek, da je dodatno krmljenje za razvoj družine nujno. |
Ugotavljanje potreb po dopolnitvi zalog krme in morebitno krmljenje. Združevanje in pridruževanje oslabelih ter brezmatičnih družin. Iznačevanje,jačanje ali slabitev posameznih družin Dražilno krmljenje in potrebni posegi. |
OBNOVA MATIC |
|
Pridobijo občutek kdaj je potrebna zamenjava matic. |
Vzgoja in zamenjava matic. |
PRIDELOVANJE MEDU |
|
Pridobijo si mnenje o naporu, ki ga je potrebno vložiti pri pridelavi medu. |
Oprema za točenje (točilo, cedilo, pribor za odkrivanje satja, posode). |
PRIDELAVA CVETNEGA PRAHU |
|
Razvijejo občutek za pravilen postopek s cvetnim prahom. |
Nameščanje smukalnikov,odvzem in nega cvetnega prahu. |
PRIDELAVA MATIČNEGA MLEČKA |
|
Razvijajo občutek preciznosti za pridobivanje matičnega mlečka. |
Priprava družin za pridobivanje mlečka,cepljenje ličink in odzemanje mlečka ter njegova nega. |
VAROOZA |
|
Oblikujejo si mnenje o obolenju. |
Ugotavljanje okužbe in zdravljenje. |
POAPNELA ZALEGA |
|
Pridobijo občutek kako je pomembno pregledovanje družin. |
Ugotavljanje vzrokov in preprečevanje bolezni. |
HUDA GNILOBA |
|
Pridobijo spoznanje o nevarnosti posameznih obolenj z zakonodajo. |
Prvenstveno zdravljenje. |
PRAŠIČEVOST, NOSEMAVOST, MAJSKA BOLEZEN |
|
Ugotavljanje,preprečevanje in zdravljenje. |
|
VOŠČENI MOLJ, ČEBELJA UŠ, MIŠI, MRAVLJE, OSE, SRŠENI |
|
Pridobijo občutek kako je treba čebele zaščititi pred škodljivci. |
Nastavitev pasti za miši, sršene, ose. Sredstva za zatiranje moljev. |
VARSTVO ČEBEL PRED ZASTRUPITVAMI |
|
Pridobijo občutek kako zavarovati čebele pred zastrupitvami in možnostjo ohranjanja čebeljih paš. |
Ogled mrtvic pred panji. Ugotavljanje števila medečih rastlin na negnojenih in intenzivno gnojenih ter škropljenih kmetijskih površinah. Eventuelno zapiranje ali odvoz ogroženih čebeljih družin. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno: znanja tega predmeta se nadgrajujejo z znanji predmetov Poljedelstvo, Sadjarstvo in vinogradništvo
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
poljedelstvo |
|
|
poljedelstvo sadjarstvo |
|
|
poljedelstvo sadjarstvo vinogradništvo |
|